Het leven in La Vila Joyosa

Wat veel mensen nog niet begrijpen, is waarom ik al 9 maanden in Villa Joyosa aan de Costa Blanca zit. Zelfs mijn eigen zoon begrijpt dat nog niet. Die zei laatst nog: Waarom kom je niet terug naar Nederland? Welnu, ik zal het proberen uit te leggen.

Allereerst wil ik zeggen dat ik het hier veel beter vind dan in Nederland. Spanje heeft alleen maar voordelen ten opzichte van Nederland. Het is hier bijna altijd mooi weer. Zelfs in de winter. In de afgelopen maanden heb ik misschien 4 dagen bewolkte regenachtige dagen meegemaakt. En zelfs dan zijn de temperaturen nog aangenaam.

Ten tweede is het hier veel goedkoper dan in Nederland. Met 1200 euro in de maand kan ik hier rondkomen.

Dan is het ritme van het leven hier veel aangenamer. Het stikt hier van de bars en restaurants met goed eten en drinken, voor belachelijk lage prijzen. Een menu del dia van drie gangen is veelal tussen 10 en 15 euro. Daarom eten de Spanjaarden veel meer buiten de deur. En daar doe ik graag aan mee. Ook de supermarkten hanteren veel lagere prijzen dan in NL.

Ik begrijp mijn ouders nu veel beter dat ze het in de laatste jaren van hun leven hier prima naar hun zin hadden. Mijn vader had het altijd over “de wet van de remmende voorsprong”. Daarmee bedoelde hij dat veel mensen nog dachten dat Spanje een achterlijk derde wereldland was. Dat het zwaar achter ligt op Noord Europa. Maar dat is allang achterhaald! Vrijwel alles is hier nu beter dan in Nederland. Vooral de publieke voorzieningen. Elke nacht worden de straten schoon gespoten. Ik heb hier nog nooit zoveel mannetjes en vrouwtjes gezien die de straten straten schoon vegen. Je kunt hier een sigarettenpeuk gewoon op straat gooien, want de volgende dag is het weer opgeruimd. Ook stikt het hier van de dental clinics en andere medische voorzieningen.

Ook het openbaar vervoer is hier perfect geregeld en betaalbaar. Als je een beetje de weg weet, dan heb je geen auto meer nodig. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarom zou ik terug willen naar NL? Wat heb ik daar? “Je familie” zegt mijn zoon. Hij begrijpt er niks van. Welnu, mijn ouders zijn al overleden. Mijn jongste zus zit tegenwoordig ook al meer in haar huis in Andulasia dan in het Jordaanse Amsterdam. En dat mijn mijn tweelingzus nog in Nederland blijft, snap ik ook niet. En wat moet ik met twee kinderen, een zoon en dochter, als ze niet begrijpen waar ik mee bezig ben? Als ik niet eens geld heb om leuke dingen met ze te doen, zoals uit eten gaan? Omdat een corrupte Staat der Nederlanden mijn miljoenenvermogen heeft afgepakt. Mijn zoon Philip en mijn dochter Eva zouden zich eerst eens moeten afvragen of ik gelijk heb!

Marcel Vrinssen is volgens mijn zoon een gestoorde crimineel waarvoor ik bang moet zijn! Kan best zijn, maar Marcel weet wel dat ik gelijk heb! En Marcel weet ook dat ik niet bang voor hem ben. Zo hard slaat hij niet. Sommige vooraanstaande rechters en officieren van justitie zijn vééél gestoorder en crimineler dan Marcel!

Beste Philip en Eva, weet wel dat ik heel erg trots op jullie ben! Philip doet effe achter elkaar rechten en medicijnen? Eva is al klaar met medicijnen? Ze hebben het gymnasium in 6 jaar gedaan? Zonder te blijven zitten? Beter dan ik! Jaah, dat komt omdat mama altijd zei: Jullie hebben de hersens van je vader! Net of ze zelf geen hersens had! Ik val zeker op een domme vrouw? Ik heb zoveel geleerd van mama!

Hey Philip? Je zei laatst nog: Papa, jij geeft eigenlijk helemaal niks om luxe, hè? Neeh, eigenlijk niet Philip! Jij wel? Jaah papa, ik mis onze luxe villa in Overveen wel! Hey Philip, weet je wat ik denk? Dat je het aanzien van je vader meer mist! Ik snap best dat het niet leuk is als je vader te boek staat als een “complotidioot”. Maar je moet maar zo denken: Vincent van Gogh ging ook dood als een berooid man! Maar nu worden zijn schilderijen verkocht voor miljoenen! Misschien had Vincent ook moeten denken: Wellicht ben ik toch niet zo goed als ik denk?

Snap je nu ook waarom ik die Yolanthe zo leuk vind? Die zegt alleen maar: Het enige dat telt is oud worden met je geliefde en een gezinnetje! Niet in welke film je speelt! En ze wil de miljoenen van Wesley niet? Hey Philip, je kunt toch niet ontkennen dat ik jullie een goede jeugd heb gegeven? Als ik Corine niet had overgehaald om er nog ééntje bij te nemen, dan was Eva er niet eens geweest!

En nu is Eva het lievelingetje van mama? Dat zou Yolanthe ook eens moeten doen! Wat heeft ze nou nog te mekkeren? Als ze nog wel van Wesley houdt? Die vreemd ging? Als ze de mooiste vrouw van NL is? Ik wou dat je moeder zo was! Je moeder ging ook vreemd! Maar die zegt niet: Ik hou nog wel van je! Waarom denk je dan dat ik die Yolanthe zo´n mooi wijf vind? Snap je dat niet?

Hey Philip, je moet je ook geen zorgen maken om haarverlies. Dan neem je gewoon stekeltjes zoals Wesley. Je moet gewoon meer zelfvertrouwen hebben! Zelfvertrouwen heeft niks te maken met geld of status! Let nou maar op! Je krijgt ook het aanzien van je vader terug! Ik ga mijn verlies niet nemen tegenover schoften die me alles afgepakt hebben! Dat je dat niet snapt! Zelfs het respect van mijn zoon? Is mijn slimme zoon dom ofzo? Waarom doet hij het dan beter dan ik? Wat denk je nou? Dat ik mijn kinderen geen erfenis wil geven? Mijn rechten gestudeerde zoon denkt dat ze me alles terecht en rechtmatig hebben afgenomen? Daar moet ik me maar bij neerleggen? Doe nou effe normaal, Philip!

Philip, ik had liever gewild dat je medicijnen had gekozen. Want in het recht krijg je te maken met corruptie! Wat dat betreft ben ik blij dat je fiscaal recht hebt gekozen! Dat is minder corrupt. Ik hoop dat je net zo´n topper wordt als Charles Langereis. En dat je net zo´n goede personal assistant krijgt als mama, die je overal mee naar toe volgt! Die discreet haar bek houdt als je afspreekt met dure hoeren in New York.

Hey Philip, mama was wel een goeie secretaresse, toch? En ook een goede moeder! Jaah papa, want met haar geld konden wij nog wel studeren! Jij kan je eigen kinderen niet eens meer onderhouden! Hoe komt dat, Philip? Denk nou effe na! Of heb je niet de hersens van mij?

Philip? Ben ik hersenloos als ik zeg dat Faek getuige is geweest van de moord op Marianne Vaatstra? Waarom word ik daar dan niet voor vervolgd? Papa! Je moet ermee ophouden! Dat zegt mijn eigen vlees en bloed? Dus geen 10 miljoen van de Staat der Nederlanden eisen? Zegt mijn zoon die rechten heeft gestudeerd?

Philip? Weet je waarom je nu zo´n knappe vent bent geworden? Jaah papa, ik weet het wel! Ik heb de looks van mama! En de hersens van mij toch? Philip, misschien kun je Yolanthe versieren? De 3 x mooiste vrouw van NL! Die date wel mannen van 27 hoor! Beter dan 62 toch? En Wesley zoekt ze nog jonger, zoals Romy Lukassen. Jonger dan jij. Je hebt al één voordeel! Yolanthe noemt je vader “lieve Wim”! Wordt ze dan mijn schoondochter? Of blijft ze gewoon bij Wes? Jaah maar papa, Yolanthe is een beetje te hoog gegrepen voor mij hoor! That dream is too big for me! Maar Philip? Yolanthe zegt zelf: No dream is too big! Ze wil toch geen beroemde man meer? Jaah maar papa, ik ga toch geen getrouwd wijf versieren dat nog wel van haar vent houdt?

Philip? Heb je mama wel eens gevraagd hoeveel moeite ik voor haar heb gedaan? Hoe lang het duurde voordat ze overstag ging? Dat kostte me geen 3 maanden hoor! Zoals Wesley bij Yolanthe! Dat kostte me 5 jaar! Snap je dan dat ik Wesley nog beter vind? Hij is nog steeds getrouwd met Yolanthe? En ze zegt dat ze nog wel van hem houdt? Ondanks dat hij vreemd ging? Wat is dat voor een gek wijf? Ze heeft “Te agradezco Dios por Wesley” op haar rug? Wesley doet er ook al 5 jaar over om haar terug te krijgen? Maar Yolanthe zoekt nog wel een leukere vent? Wanneer dan? Probeer jij het dan eens, Philip! Jij hebt toch alles wat ze wil? Je bent knap, jong, intelligent en gestudeerd en nog niet beroemd! Wat wil Yolanthe nu nog meer? Oh? Je bent nog niet rijk? Maar dat wordt je wel! Trouwens, Yolanthe geeft helemaal niks om geld! Ze kan 15 miljoen van Wes pakken maar ze doet het niet? Ze neemt hem wel weer 3 weken mee op vakantie? Wat een gek wijf is dat toch! En dan mag Wes niet in haar bed? Maar ze zegt wel: Kom maar op, leuke mannen!

Godverdomme, Yo, als je Wes niet terugneemt, dan ben je echt een kutwijf! Trut! Kek mama! Je gaat Xess nog wel een “gebroken huwelijk” geven? Lekkere voorbeeldvrouw ben je dan! Hoe doe je dat dan? Als je zegt dat je nog wel van Wes houdt? En met hem getrouwd blijft? Hoe gaan we je dan versieren? Oh Wim? Ik kan toch best wel de mooiste vrouw van NL zijn en nog van Wes houden? Ja maar Yootje, dat moet je niet gek opkijken dat Wes eindelijk eens een lekkerder wijf gaat zoeken! Ook al is het second best! Ben je wel goed wijs? Haha, Wim, er zijn helemaal geen mooiere vrouwen voor Wes dan ik! Oh neeh? En Romy dan? Jaah maar Wimmie, je denkt toch niet dat Wes verliefd wordt op 17 jaar jongere Romy, als hij nog met mij getrouwd is?

Yootje, ik snap al niet dat je dat toelaat! Dat er in de media berichten verschijnen dat Wes weer met Romy gespot is? Of gun je Wes wel een nieuwe liefde? Hij jou ook? Moeten jullie dan niet effe scheiden?

“Victory belongs to the most tenacious.” Haha, Yootje, is Wesley niet persistent? Nee hoor, Wim, ik ga nog wel een leukere man zoeken! En Wesley, jij houdt jezelf ook voor de mal. Je kunt geen “gelukkige vrijgezel” zijn als je grootste doel is om Yootje terug te krijgen!

Jan Libbenga aka Barracuda: Dat betalen mijn supporters. Maar zal binnenkort weer een rondje bedelen. Met garantie terugbetaling!

Ik heb vandaag de rechtszaak tegen Gideon van Meijeren een beetje gevolgd. Ik zie het ongeveer als volgt: Martin Luther King heeft opgeruid tot geweld door op te roepen tot (geweldloos) verzet tegen rassenscheiding. “I have a dream!” In feite heeft hij zijn eigen moord uitgelokt! Dat is ongeveer de redenering die dit Openbaar Ministerie volgt met Gideon van Meijeren! Een voorzitter die hem veroordeeld is een Roland Freisler! (De opperrechter onder Adolf Hitler).

Zie deze rake analyse van onze “rechtspraak”:


(later meer op deze pagina)





Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie