Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: zaterdag 4 mei 2019 14:26
Aan: ‘info@hogeraad.nl’
Onderwerp: Klacht tegen rechters/bezwaar tegen klachtafhandeling
Geachte heer/mevrouw,
Ik wil graag een klacht tegen rechters van het Hof Leeuwarden indienen, alsmede een klacht tegen de afhandeling van die klacht door het bestuur van het Hof Leeuwarden.
Op de website van rechtspraak.nl lees ik het volgende:
info@hogeraad.nl
Het emailadres is bedoeld voor algemene (niet zaaksgerelateerde) vragen en verzoeken. U kunt dit mailadres niet gebruiken voor het indienen van cassatieverzoeken, klachten volgens art. 13a RO en de klachtenregelingen Hoge Raad en het parket bij de Hoge Raad, voor het toezenden van processtukken of het stellen van vragen over uw (lopende) juridische procedures. Deze stukken kunt u per post of fax indienen (zie de faxnummers op deze pagina).
Ik vind dit niet meer van deze tijd. De samenleving gaat naar een papierloze correspondentie, onder meer onder invloed van de klimaatdiscussie. Er is nog nauwelijks een bedrijf dat fakturen of brieven stuurt per post. Fax en brief kosten papier, en dus CO2 uitstoot. Rechtbanken en gerechtshoven staan inmiddels ook correspondentie via email toe. Waarom zou de Hoge Raad daar dan bij achterblijven?
Ik verzoek u dus om mijn klacht (zie bijlagen) aan de juiste procureur-generaal door te geleiden. De bijlagen zijn genummerd in chronologische volgorde. Anders verzoek ik u mij mede te delen waarom uw Hoge Raad niet van het bovenstaande protocol kan afwijken. In dat geval stuur ik mijn klacht wel per post. Graag krijg ik sowieso een ontvangstbevestiging van mijn bericht.
Bij voorbaat dank en hoogachtend,
W.J. Dankbaar
Bijlagen: