Twee gesprekjes met RTL Boulevard

Niks ten nadele van Jermaine Ellenkamp en Wesley Meijer. Ze doen hun werk en weten van toeten noch blazen.

 

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: vrijdag 21 juli 2017 10:20
Aan: ‘kortgedingrb-nho@rechtspraak.nl’
CC: Thijs Stapel (stapel@stapeladvocatuur.nl)
Onderwerp: Terpstra/dankbaar

Geachte mevrouw Beentjes,

Ik sprak u zojuist over het door mij gewenste uitstel in onderhavige zaak. Ik sprak met u af dat dat ik de concept brief die ik voor mijn raadsman Mr. Stapel had opgesteld, aan u mocht doorzenden. Let wel, deze brief is door mij opgesteld als concept voor mijn raadsman, die ik momenteel niet kan bereiken. Maar ik ben zeker dat hij het met de strekking ervan eens. Gezien de grote tijdsdruk kan ik mij niet veroorloven om nog langer te wachten met mijn dringende verzoek. Vertrouwende op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

Edelachtbare Vrouwe/Heer,

Nogmaals verzoek ik u dringend om voor de behandeing van de zaak C/15/259998 KG ZA 17-442 (Terpstra vs. Dankbaar) met geplande zittingsdatum voor 24 juli uitstel te verlenen. Inmiddels heb ik kennis genomen van het schrijven van de raadsman van de wederpartij. De argumenten die hij geeft, snijden naar mijn mening volstrekt geen hout. Hij stelt dat de vele bijkomende vorderingen (naast de oorspronkelijke vordering tot een contactverbod) van ondergeschikt belang zijn. Dit is pertinent onjuist. Het zijn juist deze vorderingen die zeer uitgebreid zijn, waarin bovendien grote geldbedragen worden gevorderd. In de ogen van cliënt zijn deze vorderingen juist niet ondergeschikt maar in potentie veel zwaarwegender dan de vordering tot slechts een contactverbod. Het zijn deze vorderingen die de conceptdagvaarding van oorspronkelijk 5 pagina’s tot 26 pagina’s heeft doen groeien. Het zijn deze vorderingen die een zeer uitgebreide repliek/weerlegging vragen. Gezien het feit dat wij niet op de hoogte gesteld zijn van deze uitgebreide bijkomende vorderingen tot de dagvaarding afgelopen vrijdag werd betekend, hebben wij volstrekt onvoldoende tijd om ons voor te bereiden op de zaak.  Zij vragen om een conclusie van antwoord van minstens even zovele pagina’s als de dagvaarding van nu 26 pagina’s. De tijd om deze repliek te realiseren ontbreekt volledig. Een dergelijk document kunnen wij in feite al niet meer tijdig aan de voorzieningenrechter presenteren. Gezien het feit dat ook de vorderingen spoedeisendheid ontberen, zie ik geen enkele reden om de zaak niet tot een andere datum uit te stellen. Overigens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de raadsman van de wederpartij bewust voor de strategie heeft gekozen om de vele nieuwe vorderingen op het laatste moment als donderslag bij heldere hemel voor de voeten van mijn cliënt te werpen, juist om cliënt de noodzakelijke voorbereidingstijd te misgunnen. Het riekt naar misbruik van recht en schending van het gelijkheidsbeginsel (equality of arms).

Namens cliënt verzoek ik nogmaals dringend om de zaak minimaal twee weken uit te stellen. Mijn verhinderdata heb ik u gegeven in mijn vorige verzoek.

Met vriendelijke groet,

T. Stapel

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: vrijdag 21 juli 2017 12:06
Aan: ‘kortgeding.rb-nho.haarlem@rechtspraak.nl’
CC: Thijs Stapel (stapel@stapeladvocatuur.nl)
Onderwerp: RE: Terpstra/dankbaar

Geachte mevrouw Beentjes,

Ik zou nog graag het volgende toevoegen. Uit de brief van Mr. Moszkowicz ( de raadsman van de wederpartij) blijkt dat de uitgebreide dagvaarding van 26 pagina’s met 40 produkties in twee dikke enveloppen(tegenover de 5 pagina’s van de oorspronkelijke dagvaarding) pas op 18 juli aan uw rechtbank is toegezonden. Dit nadat mijn raadsman uw rechtbank om uitstel verzocht. Toen bleek dat uw rechtbank nog niet bekend was met de uitgebreide dagvaarding.  Ik meen te kunnen stellen dat niet alleen ik misleid ben, maar ook de rechter. Er werd immers op basis van de relatief kleine eenvoudige concept dagvaarding van begin juni een zitting gepland voor 25 juli aan het eind van de middag. Het lijkt mij krap om de nu veel uitgebreidere zaak in deze zitting toereikend te kunnen behandelen, ook al vanwege het feit dat wij ons niet adequaat hebben kunnen voorbereiden in een dergelijk korte tijdspanne.  Maar ook de rechter niet. Daarbij zeg ik ook dat de (nieuwe bijkomende) vorderingen tot schadevergoedingen zich niet lenen voor een kort geding, maar in de regel worden behandeld in een civiele zaak.

Met vriendelijk groet,

Wim Dankbaar

Cc aan mijn raadsman mr. Stapel.

Van: “Voorzieningenrechter civiel (Rechtbank Noord-Holland)” <kortgeding.rb-nho.haarlem@rechtspraak.nl>
Datum: 21 juli 2017 16:28:29 CEST
Aan:stapel@stapeladvocatuur.nl” <stapel@stapeladvocatuur.nl>
Onderwerp: FW:  Terpstra/dankbaar

Geachte mr. Stapel,

Hedenmorgen hebben wij onderstaand verplaatsingsverzoek van uw cliënt ontvangen.

Omdat de behandelend rechter vandaag niet aanwezig is, is dit verzoek voorgelegd aan een andere voorzieningenrechter.

Hierbij deel ik u, langs deze weg omdat uw kantoor telefonisch niet bereikbaar is, mee dat de zitting van aanstaande maandag zal doorgaan.

Met vriendelijke groet,

A.M.E. (Anastasia) Beentjes
Senior Administratief MedewerkerKort geding

088-36 14 776
www.rechtspraak.nl

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra, Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Twee gesprekjes met RTL Boulevard

  1. M zegt:

    pffff veel sterkte wim …

  2. Puppetmaster zegt:

    Expect the unexpected Wim, je vecht tegen kwaad, kwaad dat pretendeert volgens de regels te handelen maar het niet doet.

    Sterkte.

  3. Drentse Fryske zegt:

    Nou, dat kun je wel stellen ja, Puppetmaster. Het is werkelijk óngelofelijk… 😦 Ik zeg het maar weer eens: ’t is niét te filmen !! Sterkte Wim.

  4. N.E. Derlander zegt:

    Maar wat als rechters het recht al niet serieus meer nemen…………..?

Geef een reactie

