Bemiddelingsgesprek met Yehudi (deel 2)

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 21 juni 2017 13:49
Aan: harriet@advocatenkantoordekroon.nl; moszkowicz@moszkowicz-law.nl
Onderwerp: RE: Yehudi, analyse over ons gesprek

Geachte mevrouw de Kroon, Beste Yehudi,

U weet niet dat Yehudi en ik na afloop nog een gesprekje hebben gehad op de parkeerplaats. Het eerste persoonlijke gesprek sinds hij mij in rechte betrok in het najaar van 2013. Een gesprekje waarin Yehudi niet zei: Ik communiceer uitsluitend via uw advocaat! Een gesprekje waarvan hij zei: Ik vind het goed dat we elkaar eens op deze manier gesproken hebben. Een gesprekje dat nota bene eindigde met een handdruk.  Dit ondanks dat ik naast me neerleg wat hij zei. U vroeg mij of ik Yehudi nog iets kon aanbieden. Welnu, mede naar aanleiding van ons gesprekje bood ik hem gisteren het volgende aan:

Hier is mijn laatste aanbod. Je stort die 33.000 terug. We maken een convenant dat Maaike en ik elkaar niet meer in rechte zullen betrekken. Dan zal ik de kosten die ik heb moeten maken vanwege jouw strapatsen, Maaike kwijtschelden. Dan zie ik af van wat jij zou moeten doen: In het belang van Maaike de staat aanklagen voor het bedrog  dat haar is aangedaan. Dat doe ik dan zelf, omdat jij het niet wilt of durft.

Graag ontvang ik een reactie van Yehudi op dit aanbod. Acceptatie dan wel afwijzing.

Ik merk hierbij het volgende op: Niets maar dan ook niets neem ik terug van mijn klachten tegen Yehudi. Ik ben inderdaad knettergek, dat ik dit Yehudi nog aanbied. Het is mede dankzij Yehudi dat ik in de media neergezet ben als vieze leugenaar, stalker, gestoorde idioot, moet worden afgevoerd in een dwangbuis en wat dies meer zij. Het is mede dankzij Yehudi dat ik tot nu minstens een ton lichter ben gemaakt. Natuurlijk ben ik rancuneus! Maar het is ook Yehudi die hiermee nog veel verder dan ik in de problemen is geraakt. Het is Yehudi die dit bemiddelingsgesprek heeft aangevraagd. Eigenlijk zou ik voor de kill moeten gaan, wat ik ook zal doen ingeval Yehudi mijn aanbod afwijst. Deze klacht is veel gevaarlijker voor hem dan de klacht van Micha Kat, met wie hij een minnelijke regeling sloot. Wat wij bespraken, de ontijdige melding van de afdracht, waartegen Yehudi overduidelijk geen goed verweer had, is slechts een detail. Zijn carriere staat op het spel. Ik zal niet slechts gaan voor een berisping, maar voor schrapping van het tableau.  Yehudi moet  in zijn handjes knijpen dat hij dit kan afkopen met 33.000 euro. 33.000 euro die nog van mij is ook!

Tot nu kent deze zaak alleen maar verliezers. Actie is reactie. Als Yehudi mij belastert, wat ik niet leuk vind, dan reageer ik met de waarheid, wat hij ook niet leuk vindt. Yehudi zei mij: Ik wil van deze zaak af! Nou, ik ook! Want dan kan ik me vol concentreren op de zaak waar het mij om te doen is:

De ware toedracht van de moord op Marianne Vaatstra is kort samengevat het volgende: 

Marianne Vaatstra is vermoord door twee asielzoekers in de caravan van Wolfgang Hebben. Dit was een Duitser. De verkrachters/moordenaars van Marianne heten Ali Hassan en Haval Ali Mawloud.  Behalve Wolfgang was daar ook een 15 jarige asielzoeker bij, genaamd Faek Mustafa. Deze Faek Mustafa is op de ochtend van de moord door de politie opgehaald uit het AZC en heeft aan de politie verteld wat er gebeurd was. De top van Justitie heeft echter direct besloten dat de ware toedracht niet bekend mocht worden. Naar aanleiding van de bekentenis van Faek is Ali Hassan opgepakt op zijn huurkamer in Leeuwarden en via het grenshospitium Amsterdam nog datzelfde weekend het land uitgezet. Dit is geregeld door Harm Brouwer en Joris Demmink. Haval Ali Mawloud is op eigen kracht via Utrecht naar Irak terug gevlucht met hulp van een paar vrienden. Hij heeft daar nu een hoge functie bij de geheime dienst. 

Faek is als “geheime” kroongetuige direct overgeplaatst naar het AZC Musselkanaal. Enkele maanden later kregen hij en zijn vader een verblijfsvergunning. De hele veroordeling van Jasper Steringa is dus een farce om de bovengenoemde ambtsmisdrijven van Justitie op een geloofwaardige manier te begraven. Na de veroordeling van Steringa heb ik ontdekt waar Faek woont en heb ik veelvuldig contact met hem. Deze contacten bewijzen reeds dat wat ik stel klopt. 

Yehudi kan mij nog zo vaak zeggen dat Maaike tevreden is met Jasper Steringa als de moordenaar van haar dochter, maar het is allemaal gelul. Ik weet wel beter, met bewijzen.

Jouw cliënt schrijft al in 2000 dat ze er eentje gaan uitpikken, die ze het in de schoenen gaan schuiven. Toen was ik nog helemaal niet in beeld! Ik kwam pas in beeld in 2010. Beste Yehudi, vraag even Maaike of ze nog steeds gelooft dat het Jasper niet in de schoenen geschoven is. Zeg nog even dat deze “arme bejaarde vrouw” werkelijk meent dat Jasper de moordenaar van haar dochter is en daar rust mee heeft. Dat zeg jij toch? Zeg nog even dat ze twee ton van mij wil hebben! Snap je dat Justitie dit scenario  heeft verzonnen vanwege mij? Zo niet, praat dan even met Maaike. Zij kan het je wel uitleggen. Ze is veel minder arm en bejaard dan jij mij en de wereld wil doen geloven.

“Maar ik kan niet anders”  zegt Maaike. Kan ze nu wel anders? In welke zin kan ze nu wel anders dan? Het anders is toch volgens jou dat ze nu zegt dat Jasper er helemaal niet uitgepikt is om de moord op haar dochter in de schoenen te schuiven? Volgens jou gelooft ze toch dat Jasper de moordenaar is?   Moeilijk hè, Yehudi? DNA match en “volledige bekentenis”. Vraag je het even aan Maaike of ze daar ook niet omheen kan? Of snapt zij het wel?

Volgens mij snapt zij het maar al te goed!  Most prophetic words ever! Beste Yehudi, ik kan ook niet anders, begrijp je dat? Begrijp je dat je deze arme bejaarde vrouw haar wil en kracht ontneemt?  Begrijp je dat je de legacy van deze dappere vrouw om zeep helpt? Welnu, mij help je niet om zeep! If you want me as your enemy, go for it!

Here I stand, I can do no other.” With these famous words Martin Luther is said to have refused to recant his controversial theses before the emperor. 

Natuurlijk vind ik het prettiger als de ouders van Marianne achter mij staan, zoals ze deden voor de arrestatie van Jasper.  Maar met of zonder hun steun zal ik aantonen dat ze vanaf dag 1 belazerd zijn door Justitie. Dat is namelijk even wat belangrijker dan wat zij ervan volgens jou van vinden. Jij rijdt mij daarbij slechts in de wielen.

Denk je nu echt dat Faek, Riad en Rida maar wat bij elkaar liegen? Nou, dat zal dan toch wel blijken in het getuigenverhoor?

Ik snap heel goed dat de Orde van Advocaten haar beroepsgroep wil beschermen. Dat blijkt al uit het feit dat ik mijn huidige klacht niet mocht toevoegen aan de vorige klacht. Ik moest een nieuwe klacht indienen die nu al weer jaar gerekt wordt.  Logisch, want mijn klacht is iron clad, Yehudi. Rechterlijke uitspraken dat je onrechtmatig hebt gehandeld in weerwil van mijn waarschuwingen, daar kan ook een Raad van Discipline niet omheen. Dat kan mevrouw de Kroon je ook wel duidelijk maken. Je hebt gegokt en verloren. En dan bied ik je nog aan om niet alles te verliezen. Ik ben inderdaad kierewiet, maar niet om de reden die Peter R. de Vries noemt. Word je even verstandig, Yehudi? Wie weet, huur ik je dan nog wel eens in!

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

