Open brief aan Bauke Vaatstra

Dag Bauke,

Ik zal je maar niet meer rechtstreeks mailen. Voor je het weet, heb ik weer een kort geding tot een contactverbod aan mijn broek.  Toch een aantal vragen: Klopt het, Bauke,  wat deze anonieme trol zegt?

geen04 zegt:

Opletten, Wim
Bauke heeft die rode baard inmiddels twee keer gesproken.
Een derde keer zit er ook aan te komen.

Klopt het dat jij Jasper al twee keer hebt gesproken? Zo ja, zou je de wereld dan willen meedelen of al je vragen die nog ingevuld moesten worden naar je tevredenheid beantwoord zijn? Heb je Jasper dan ook al gevraagd naar een verklaring over het bebloede trainingsjack, dat het team van Jan Verkaik heeft laten verdwijnen? Je weet wel, dat trainingsjack dat de badmeester vond, waarna hij bedreigd werd door burgemeester Visser en een officier van Justitie om zijn bek erover te houden? Vind je Jan Verkaik nog steeds een “rotvent”, Bauke? En het Rabopasje van Marianne waarmee na haar dood is gepind in Groningen? Vraag je Jasper daar even over in het derde gesprek? Heb je hem ook nog even gevraagd of  hij het bloed uit Marianne’s hoorde wegstromen?  Je weet wel, dat bloed dat niet is gevonden op de zogenaamde plaats delict? Dat bloed, drie liter maar liefst volgens Henkie Mous, dat jij en Spencer ook niet zagen onder Marianne. Drie liter kleurt het gras toch wel rood, Bauke?  Of is er helemaal geen sprake van gesprekken met Jasper?

Zeg Bauke, staat je aanbod uit december 2012 nog?

From: bauke vaatstra
Sent: maandag 24 december 2012 23:20
To: Wim Dankbaar
Subject: Re: Gesprek met Jasper?

Ik nodig jou uit  om komende vrijdag 28 November  om 11.00 uur de dialoog  voort te zetten hier bij mij thuis,  ik weet dat je daar niet voor weg gaat, want jij wil mij graag vertellen  hoe het nu moet. En geen verlegjes  van ja maar   jij bent   dan vast hier aanwezig.

B.V.

Of wil je dat niet meer? Bauke, hebben jij en Maaike vorig jaar nog een kerststukje van Peter R. de Vries gekregen?

En deze email, Bauke, sta je daar nog achter?

Van: bauke vaatstra [mailto:vaatstra@msn.com]
Verzonden: maandag 31 mei 2010 16:51
Aan: dank@xs4all.nl
Onderwerp: RE: Artikel

Dag Wim,

Het is voor mij momenteel minder belangrijk wie die brief heeft geschreven, ik weet dat hij waar is  getuigen genoeg  dus de schrijver is minder belangrijk. Ik heb het nu  behoorlijk druk, en de brief is van begin tot eind  bekent daar kunnen ze niet meer  onderuit.

Zeg Bauke, je weet toch dat Faek Mustafa  heeft erkend dat hij de asielzoeker  was die naar Musselkanaal werd overgebracht? Is de brief dan nu niet meer waar?

Je weet toch ook dat hij al op de ochtend van de moord al aan het team van Jan Verkaik heeft verklaard hoe de moord op je dochter in zijn werk is gegaan?

Faek Mustafa: 

Op zaterdag 1 mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne Imke Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien. 

Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in de caravan van Wolfgang Hebben, bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond. 

Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike

Marianne kwam wel vaker in de caravan van Wolfgang Hebben. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar. 

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.

Toch grappig dat jij deze rotvent niet meer wil vragen of Faek op de ochtend van de moord aan hem de waarheid heeft verteld. Deze rotvent is opeens geen rotvent meer? Welnu, volgens mij is hij dat wel! Bovendien een laffe vent! Hij durft toch ook niks te zeggen op deze loodzware aantijging?

Je weet toch dat ook dat deze verklaring wordt ondersteund door de verklaringen van zijn vrienden Riad, Riad en Farhad? Farhad zei toch al in in 1999 dat hij weet wie de moord heeft heeft gepleegd? Dat staat toch in het dagboek van Maaike? Nogal wiedes dat Farhad dat toen al wist. Hij is tenslotte nu nog de beste vriend van Faek.

Bauke, als Faek en zijn vrienden zweren dat de Ali Hassan die in Turkije werd opgepakt, niet de de Ali Hassan was die zij kenden van het AZC, en daarbovenop zeggen dat hij de moordenaar van je dochter was, waar ben jij dan helemaal bezig?

Jij laat je een schouderklopje geven door Ivo Opstelten, nota bene een vriend en studiegenoot van Joris Demmink en Harm Brouwer, die de moordenaar van je dochter een heimelijke vrijgeleide hebben gegeven. Snap je niet dat ze je precies hebben waar ze je hebben willen? Ivo Opstelten die alles aan elkaar heeft gelogen in zijn antwoorden op kamervragen over deze kwestie?

Als je dat niet snapt, Bauke, heb dan eens het lef om iets te zeggen over de verklaringen van Faek, Rida, Riad en Farhad. Volgens mij snap je het donders goed. Als ik een “vieze leugenaar” en “een gestoorde idioot” ben , allemaal beweringen die JIJ in de publiciteit hebt gebracht, dan ben je ook zo stoer om daar commentaar op te geven. Je durft toch niet niet te zeggen dat die verklaringen onzin zijn?  En als je dat niet durft, dat is allang duidelijk, want anders had je er wel wat over gezegd, hou dan gewoon je bek en laat mij de schoften die de moordenaars van je dochter en vooral hun beschermers voor het schavot brengen. Het is van God los dat je mij daarbij in de wielen rijdt. Lul toch niet, man, met  je “DNA liegt niet” Wat jij niet snapt is dat DNA niet liegt, maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor het DNA onderzoek wel! Och, man wat ben jij naïef! Misschien moet je eens contact maken met zo’n medium die contact kan maken met overledenen? Danielle van RTL 4.

Je deed toch ook mee aan het Zesde Zintuig? Ik geloof niet in die bullshit, maar jij wel. Of ik er nu wel of niet geloof, ik kan je wel zeggen dat Marianne zou zeggen: Waar ben jij mee bezig, Pa? Mijn dood begraven met een leugen van de gasten die verantwoordelijk zijn? Ben je wel goed bij je hoofd, Pa?

Wim

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

