Open brief van Farhad aan moeder Marianne

Beste Farhad,

Schat ik jou een beetje goed in als ik zeg dat je een dergelijke brief aan de moeder van Marianne zou kunnen schrijven?

Geachte mevrouw Terpstra, 

U schreef in uw zogeheten dagboek dat ik aan Isabella verteld zou hebben dat ik weet wie de moord op uw dochter heeft gepleegd en dat ik nog steeds contact met hem heb. Ik wil u zeggen dat dit deels klopt. Ik weet inderdaad wie de moord op uw dochter heeft gepleegd, maar ik heb daar geen contact mee.  Ik had contact met Faek, maar die heeft de moord niet gepleegd. Faek was getuige van de moord in de caravan van Wolfgang. Van hem weet ik dus dat Ali Hassan de moord op Marianne heeft gepleegd. Faek was toen een vriend van mij en dat is hij nog steeds. Sterker, hij is nu mijn beste vriend. Het klopt wat Wim Dankbaar stelt, dat Faek reeds op de ochtend van de moord aan de politie heeft verteld dat Marianne is vermoord door Ali Hassan in de caravan van Wolfgang. Eigenlijk stelt Wim Dankbaar dat niet, maar Faek zelf. Alle verklaringen zoals Wim ze heeft gepubliceerd, onder meer hier:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/06/09/complotdenker-of-feitenman/

zijn de waarheid. Faek, Riad en Rida vertellen allemaal de waarheid. Waarom vertel ik u dit nu allemaal? Omdat ik mij een beetje schaam dat ik u dit nog niet eerder heb durven vertellen, terwijl mijn vrienden dat wel durfden. Mevrouw Terpstra, ik heb Afghanistan moeten ontvluchten omdat daar oorlog, willekeur en wetteloosheid heersten.  Nederland nam mij op en heeft mij veel gebracht. Nederland is nu mijn tweede vaderland. Ik heb hier kunnen studeren. Ik ben nu een certified accountant en leraar in de vechtsport Krav Maga, op diverse sportscholen in Nederland, maar ook bij de politie Hamburg. Ik word door al mijn klanten, werkgevers en collega’s gewaardeerd. Een deel van mijn carriere kunt u op Linkedin raadplegen:

https://www.linkedin.com/in/farhad-bawar-565764b/?ppe=1

Ik sta dus bekend als eerlijk, gemotiveerd en oprecht. En dat ben ik ook. Juist daarom knaagt het aan mij dat ik u nog niet eerder de waarheid heb verteld. Ik vraag u om begrip vanwege het volgende: Faek en ik weten als geen ander dat de Nederlandse Justitie deze zaak in de doofpot heeft gestopt. Wij waren destijds beiden asielzoekers, afhankelijk van Justitie om een verblijfsvergunning te krijgen. Wij waren destijds tieners. Hopelijk begrijpt u dan dat wij onze mond hielden? Maar nu ben ik wijs en volwassen, ik zal achter mijn vrienden Faek en Rida gaan staan. Ook ik weet dat de Ali Hassan die in Turkije werd gearresteerd, niet de Ali Hassan was die Faek en ik kenden van het AZC. Ook ik weet dat Jasper Steringa niets met de moord op uw dochter heeft te maken. Het is precies zoals u al voorspelde in uw dagboek: Dat ze het iemand in de schoenen zouden schuiven. Zo moeilijk is dat nog niet, mevrouw Terpstra? Ze kunnen u toch ook monddood maken? Als ze u kunnen dwingen om niet langer de waarheid te vertellen, dan kunnen ze dat toch ook met een gestoorde veeboer?  Als ik word opgeroepen als getuige, zal ik dat net als Faek en Rida allemaal bevestigen. Ik hoop dat u begrijpt dat wij geen slechte jongens zijn, mevrouw Terpstra. De heer Dankbaar is allesbehalve kierewiet. Ik vrees dat Peter R. de Vries een wolf in schaapskleren was. Ik vertel u nu dat de heer Dankbaar helemaal gelijk had en heeft. Graag wil ik ook nog even even zeggen dat Faek Stephanie niet heeft verkracht. Faek had en heeft het niet nodig om wie dan ook te verkrachten. Daar steek ik mijn handen voor in het vuur.  Dit is allemaal ingestoken door Justitie, om een excuus te verzinnen voor het verhoor van Faek op de dag van Marianne’s moord.

Met excuses en welgemeende groet,

Farhad Bawar

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

