Open brief aan advocaat-generaal Diederik Aben

Geachte heer Aben,

Staat u mij toe voor de minder ingewijden een samenvatting te geven van de (herzienings)zaak van de heer Baybasin, waar u zich namens de Hoge Raad over buigt.  Deze samenvatting is mijns inzien gewenst, omdat de reguliere media niet of nauwelijks verslag doen over deze zaak van een in Nederland politieke gevangene, die tot levenslang is veroordeeld en al sinds 1997  gevangen zit, hier in onze schone rechtsstaat. Dat is dus nu reeds 20 jaar. Veel langer dan de moordenaar van onze minister-president in spe, Pim Fortuyn. Volkert van der Graaf  is, zoals u weet, al lang weer op vrije voeten.

Statement from Mr. Baybasin:

Joris Demmink made an agreement with Turkish officials to cover up his case in Turkey, where he was caught having sex with an 11 year old boy. His agreement was to find me and give me to Turkey. He did so, and when he couldn’t give me back to Turkey according to the Dutch law, he agreed with the Turkish officials to keep me silent. He kept me in EBI isolation and similar regimes for seven years. He is misusing his official power not allowing police officers, prosecutors and judges to do their job according to Dutch law. In the same way he has been misusing his power and forcing the prison directors to torture and pressure me and not to be able to defend myself. He personally came to the prison in Alphen a/d Rijn in 2007 to intimidate me and make me take the charges I presented against him back. He used to do such things to cover up the crimes he has been committing. I refused to do what he wanted me to do. He is not just a paedophile; he is a sick-minded dangerous criminal with a high level of official power. This is a shocking issue. For me it is sickening me.

In het bovenstaande interview tussen Maria van Boekelen (wat mij betreft de beste journaliste van Nederland) en Adèle van der Plas (wat mij betreft de beste advocaat van Nederland) vraagt deze laatste zich af of u een rechte rug heeft en of u het “aan kan”.

Is de vraag of u het “aan kan” niet reeds lang beantwoord, mijnheer Aben? Hoe lang doet u nu al over dit onderzoek om te beoordelen en aan de Hoge Raad te adviseren of de heer Baybasin een herziening moet krijgen? Zeven jaar toch? U buigt zich reeds zeven jaar over een herziening van iemand die mogelijk al 20 jaar onschuldig vast zit? Zeven jaar, mogelijk langer, heeft u daar voor nodig? In de wetenschap dat deze man mogelijk/waarschijnlijk onschuldig gevangen zit? U doet daar nog even zeven jaar bij, hangende uw onderzoek?  Vindt u het dan erg als ik stel dat u eerder “part of the problem” bent dan “part of the solution”. Vindt u het dan erg als ik zeg dat u geen rechte rug hebt en het niet “aan kan”? U doet er toch zo lang over? U heeft toch de verantwoordelijkheid om te adviseren dat Baybasin een herziening moet krijgen? U zorgt er toch voor dat hij nu al zeven jaar langer vastzit omdat u geen ei kunt of wilt leggen?

Geachte heer Aben, is het pure feit dat Baybasin een deal krijgt aangeboden van de minister (Opstelten, studiegenoot van Demmink) met de belofte dat hij vrijkomt, niet het ultieme bewijs dat hij onschuldig is? Namens wie of wat werd hem deze deal buiten de rechter en de volksvertegenwoordiging om door Opstelten aangeboden? Namens de in opspraak zijnde Joris Demmink misschien? Was Joris Demmink zo arrogant om te geloven dat Baybasin op zijn aanbod in zou gaan en er verder zijn mond over te houden?

http://www.crimesite.nl/minister-vraagt-baybasin-weg-te-gaan/

Justitie is kennelijk bereid om levenslang om te zetten in vrijheid. Dit doet toch alleen een partij met boter op zijn hoofd? Bovendien, er ligt toch een uitspraak van de rechter? Het is dus ook een bewijs dat die uitspraak niet gerespecteerd wordt door het hoogste niveau. Of beter gezegd, men weet dus dat die uitspraak onjuist is. Er wordt dus in Nederland gewoon gekoehandeld tussen levenslang en vrijheid?

Mijnheer Aben, tijdens uw onderzoek, krijgt de heer Baybasin een buitengerechtelijk aanbod om naar Turkije te worden uitgeleverd en vrijgelaten te worden! Was u daarvan op de hoogte? Ik neem aan van wel toch? Bent u anders een knip voor de neus waard? Wat zegt het u nu, met al uw wijsheid, dat Baybasin dit ongrondwettelijke aanbod heeft geweigerd? Het is werkelijk ongelooflijk! Dat u daar niets over zegt! Mag ik dan zeggen dat uw onderzoek een farce is? Een fopspeen om de schijn op te houden? U kunt dus niet zeggen: Laat Baybasin maar even vrij, geef hem een enkelbandje ofzo,  tijdens het onderzoek waar ik nu al zeven jaar doe! Mijnheer Aben, met u gaan we het het zelfreinigende vermogen van de rechtsstaat bewijzen?

Stelt u zich even voor: Uw kind is vermoord en de dader is veroordeeld tot levenslang. En dan wordt hem plotseling aangeboden om naar een ander land te gaan waar hij vrijgelaten zal worden. Dit accepteert toch niemand? Waarom in dit geval dan wel? De gang van zaken is zo ongrondwettelijk als het maar kan. Of niet, heer Aben? U zou dat toch moeten weten als adviseur van de Hoge Raad, het hoogste rechtscollege? Met al uw rechtsgeleerdheid? Vertelt u mij, heer Aben, of dit volgens de Nederlandse wet is? Is uw rug daar recht genoeg voor, om deze vraag te beantwoorden? Ben ik dan kierewiet? Moet ik dan worden afgevoerd in een dwangbuis, zoals Peter R. de Vries stelt in RTL Boulevard, Peter R. die nooit iets heeft geschreven of gezegd over de zaak Baybasin, maar wel stelt dat Demmink zo onschuldig is als een pas geboren baby? Mijnheer Aben, heeft u in het kader van uw zeven jaar lange onderzoek al onderzocht op welke rechtsgrond de heer Baybasin deze deal kon worden aangeboden? Die vraag is toch niet zo moeilijk? U weet toch net zo goed als ik dat dit niet mocht? En dan heb ik er niet eens voor gestudeerd. Vraagt u anders even uw collega’s van de Hoge Raad. Buruma, Corstens enzovoort.

Ik begrijp u probleem best wel hoor, mijnheer Aben. Shit hits the fan als u een herziening voor Baybasin adviseert. Demmink, Donner en Brouwer gaan er helemaal aan. Donner, die Demmink heeft benoemd tot SG van Justitie, is nu Vice President van de Raad van State, de adviseur van  de Koningin en nu de Koning.

Weet u wat ik me nu oprecht afvraag, mijnheer Aben? Zou Donner  (“Er is hier geen sprake van rook, laat staan vuur!”) ook weten dat Demmink en Brouwer de moordenaar van Marianne Vaatstra stiekem het land hebben uitgesluisd en medeplichtigen hebben ontzien? Ik denk het wel toch? Het zijn zulke goede maatjes. Zouden Beatrix en Willem-Alexander het ook weten? Ik hoop het maar niet.

Ik neem aan dat u op jij basis met Joris Demmink en Harm Brouwer bent? Vraagt u hen even waarom ze zo lang doen over mijn hoger beroep tegen Wolfgang, in wiens caravan de moord op Marianne  is gepleegd? Of gaat dat ook zeven jaar of langer duren? Ze willen toch wachten tot Wolfgang de kraaienmars blaast? Welnu, dan kunnen ze toch in elk geval wel iets zeggen over de verklaringen van Faek, Riad en Rida?  Die blazen voorlopig niet de kraaienmars. Moet u als lid van de Hoge Raad niet het integriteitsimago van de rechtsstaat beschermen? Als u al zeven jaar niets kunt adviseren over de onschuld van Baybasin, kunt u dan namens de Hoge Raad iets zeggen over waarom de top van het OM niets wil zeggen over de verklaringen van Faek, Rida en Riad? Ik snap het niet, mijnheer Aben. Een integer OM  en Peter R. de Vries hadden Faek, Rida en Riad toch allang gevraagd of hun verklaringen kloppen? Ben ik dan kierewiet? Of is het OM kierewiet?

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/06/09/complotdenker-of-feitenman/

Mijnheer Aben, are you there? Or are you nowhere?

Met vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

 

 

 

 

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

4 reacties op Open brief aan advocaat-generaal Diederik Aben

  1. Pingback: Eindtijdsignalen en ander opvallend nieuws, verzameld door: Nico Talma | Silvia's Boinnk!!!

  2. yvonne zegt:

    Geweldige brief Wim, bedankt hiervoor…………..

  3. yvonne zegt:

    Het zijn allemaal diendertjes voor geld………..zo walgelijk!

  4. Drentse Fryske zegt:

    Ja, chapeau Wim ! Zeer treffend stuk !! En nee, niét jij bent kierewiet. Integendeel. Laat je ’t ook niet aanleunen man. Omgekeerde wereld gesodemieter ten top. ‘k Wálg d’r ronduit van, al dat lager dan laag gedemoniseer in jouw richting. Ik herhaal nog maar eens: veel over gelezen/beluisterd en meermaals officieel Turkisch document onder ogen gehad (staat o.a. op twitter bij ‘truthhitseverybody’) dat Baybasin in Turkije geén strafblad heeft. Ach, ’t is ja al zolang overduidelijk… Free Baybasin now !

Geef een reactie

