Emotionele Peter R. gaat weer los in RTL Boulevard

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 14 juni 2017 10:25
Aan: prdv@xs4all.nl
Onderwerp: Peter in RTL Boulevard

https://www.rtl.nl/video/c3ad9c26-30f3-3d64-9800-ce380de4e360/

(Vanaf minuut 15:41)

Dan nog even Marianne Vaatstra. In 1999 vermoord. Haar moeder moest naar de rechter om een contactverbod met een schrijver af te dwingen. Wat is dit voor een verhaal?

Nou dit is een verhaal dat al veel  langer speelt. Er is een zogenaamde complotdenker, Wim Dankbaar heet ie, die is van mening dat de man die voor de moord op Marianne is veroordeeld, en die dat ook heeft bekend, dat die onschuldig is en die er ingeluisd is, onder meer door mij ook, daar beschuldigt hij mij ook van, en hij blijft nu ook die moeder lastig vallen, via internet, via briefjes, noem maar op, die worden daar helemaal gek en gestoord van. Hij belaagt echt alles en iedereen, belastert mensen. Deze man is helemaal kierewiet en die moet eigenlijk in een dwangbuis worden afgevoerd…

Is daar een kans?

Nou ja, hij is al een paar keer veroordeeld en er komen ook nog andere zaken aan, maar hij gaat maar door, hij is door niets te stuiten. En nu heeft haar advocaat, van moeder Vaatstra, Yehudi Moszkowicz, aangekondigd dat hij een contactverbod gaat eisen in kort geding en dat zal komende maand gaan dienen.

Dat krijgt hij neem ik aan toch ook wel?

Dat krijgt ie zeker ja.

Dag Peter,

Het zit je wel hoog, niet? Kun je alleen maar laf, eenzijdig en hypocriet demoniseren via de media? Of durf je ook het debat aan? Uit je uitzending van mei 2012 in samenwerking met het OM:

Ook naar de man die betrokken was bij de aanranding, c.q. verkrachting van een meisje in Kollum, wordt nader onderzoek gedaan. Het gaat om de Irakees Feik Mostafa. Deze man zou naar verluidt, enkele weken voor de moord in een kroeg ruzie met Marianne hebben gehad en daarbij een gebaar hebben gemaakt alsof hij haar keel door wilde snijden. En, zo gaat dan het hardnekkige gerucht: Deze Irakees is door Justitie uit het AZC weggesluisd. Om stil te houden dat de moordenaar van Marianne een asielzoeker was. Feik komt in beeld als een veertienjarig meisje aangifte doet van verkrachting. Dit zou uitgerekend in de nacht van de moord op Marianne zijn gebeurd. Het meisje kende de Irakees en was van hem gecharmeerd, maar een vrijpartij ging veel verder dan zij zelf wilde, zo verklaart ze bij de politie. Is Feik later die nacht wellicht ook Marianne tegengekomen? Zo is de vraag. Ook bij deze jonge Irakees wordt DNA afgenomen. Direct na de aangifte wordt hij samen met zijn vader overgebracht naar het verder weg gelegen asielzoekerscentrum in Drachten. Iets wat later wordt uitgelegd alsof de overheid hem snel heeft weggesluisd. Maar net als bij de Koerd Ali is er ook bij Feik geen match met het spermaspoor. Dus is hij niet de moordenaar.

Maar ondanks deze ondubbelzinnige uitslag zijn de complotdenkers niet overtuigd en blijven zij alle betrokkenen belagen, beschuldigen en belasteren op allerlei websites. Uiteraard hebben wij zelf ook destijds, en ook nu weer, nog eens goed naar de zaken van Feik en Ali Hussein Hassan gekeken. En ook onze conclusie luidt: Het zijn kletskoekverhalen! Ik zou bijna zeggen: Was het allemaal maar waar! Dan was de zaak al lang opgelost. Maar het is niet waar! Het is onzin! Die mensen beschadigt en alleen maar afleidt van een werkelijke oplossing. Punt! En vanaf nu zal ik in de ogen van die complotdenkers ook wel omgekocht, corrupt en een speurder van niks zijn. Nou ja, dat moet dan maar!

Beste Peter, Ik meen dat je veel meer bent dan “ook wel omgekocht, corrupt en een speurder van niks.” Je stelt dat je nog eens goed naar de zaken van Feik (juiste spelling Faek) en Ali hebt gekeken. Hoe dan, Peter?

Faek Mustafa: 

Op zaterdag 1 mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne Imke Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien. 

Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in de caravan van Wolfgang Hebben, bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond. 

Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike

Marianne kwam wel vaker in de caravan van Wolfgang Hebben. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar. 

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.

Zeg Peter, hoe heb jij dan nog eens goed gekeken naar de zaken van Faek en Ali? Over de bovenstaande verklaring van Faek doe je toch geen uitspraak? Bel je Faek even? Zoek maar even op Autocenter Pendrecht. Als je mij wilt afmaken, dan bel je hem toch even? Wie weet krijg je van hem wel te horen dat zijn verklaring inderdaad een “kletskoekverhaal” is?

Mvg

Wim

 

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 14 juni 2017 12:44
Aan: prdv@xs4all.nl; ‘onno.van Raaij’
CC: Thijs Stapel (stapel@stapeladvocatuur.nl)
Onderwerp: Smaad en laster van Peter de Vries in RTL Boulevard.

Beste Onno, Beste Peter,

Ik heb mijn voormailge compaan Peter R. de Vries (in mijn reportage over de moord op John F. Kennedy)  reeds op de hoogte gebracht als volgt:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/06/14/emotionele-peter-r-gaat-weer-los-in-rtl-boulevard/

Ik heb van RTL begrepen dat Blue Circle Media verantwoordelijk is voor de uitzendingen van RTL Boulevard.

In de uitzending van 13 juni 2017 zei Peter R. de Vries het volgende over mij ten overstaan van een kijkerspubliek van tussen de 1 en 2 miljoen:
|
Hij belaagt echt alles en iedereen, belastert mensen. Deze man is helemaal kierewiet en die moet eigenlijk in een dwangbuis worden afgevoerd…

 Dit is wat mij betreft een typisch gevalletje van smaad en laster. Het is immers niet bewezen dat ik helemaal kierewiet ben of afgevoerd moet worden in een dwangbuis.

Derhalve eis ik een rectificatie als volgt:

1) Binnen 7 dagen plaatst RTL Boulevard, prominent op haar website een rectificatie als volgt:

In de uitzending van 13 juni van RTL Boulevard heeft onze medewerker Peter R. de Vries gesteld dat Wim Dankbaar kierewiet is  en afgevoerd  moet worden in een dwangbuis.

RTL Boulevard neemt afstand van de uitlatingen van Peter R. Vries, daar zijn uitlatingen over Wim Dankbaar (nog) niet in rechte bewezen zijn.

2) Binnen 7 dagen meldt een presentator van RTL Boulevard in een uitzending van RTL Boulevard  de exacte tekst als bovenstaand.

Mocht Blue Circle  hier niet mee akkoord  gaan, dan zal ik Blue Circle en Peter R. de Vries in rechte betrekken voor smaad en laster.

Met vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

Een voorlopige (en zeer snelle) reactie van Peter R. de Vries :

Van: Peter R. de Vries [mailto:prdv@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 14 juni 2017 12:45
Aan: Wim Dankbaar
Onderwerp: Re: Smaad en laster van Peter de Vries in RTL Boulevard.

Hahaha, doe je best, Wim….!

++++++++++++++

Dom, dom, dom Peter! Je doet er beter aan om net als je vriendjes Joris Demmink  en Harm Brouwer helemaal niet te reageren. Je bent wel een arrogante kwast, niet?

Wim

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 14 juni 2017 16:22
Aan: ‘Peter R. de Vries’
Onderwerp: RE: Smaad en laster van Peter de Vries in RTL Boulevard.

Peter,

Wel stoer dat je nog durft te reageren. Valt me niet tegen. Maar durf je ook te reageren als ik tegenover je sta? Daar ben je toch te laf voor, Peter? Je kunt het toch alleen maar als je carte blanche krijgt van Matthijs van Nieuwkerk of Peter van de Voorst? Zonder wederhoor van mij?  Je zegt “Hahaha, Doe je best Wim!”

En jij noemt mij laf en hypocriet?  Peter, doe jij even je best!  Leg je publiek even haarfijn uit waarom ik kierewiet ben en afgevoerd moet worden in een dwangbuis. Dat kun je toch wel? Geef me even een response waarin je uitlegt dat de verklaringen van Faek, Riad, Rida en Farhad allemaal gelogen onzin zijn. Dat kun je toch wel?

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

11 reacties op Emotionele Peter R. gaat weer los in RTL Boulevard

  1. robvdz zegt:

    Ach,…zo werkt dat! De leden van het OM zijn om de oren geslagen door Wim en spelen stommetje. Om ervoor te zorgen dat die zaak niet onder de aandacht komt en opnieuw in behandeling komt. Daarbij moeten zij zich allerlei, mijns inziens terechte aantijgingen laten welgevallen maar toch knaagt dit aan het ego van de orde. Dan moet de joker worden ingezet!
    Niemand beter dan Peter r de viezerik is meer geschikt voor deze betaalde retenbaan dan hij.
    Hij moet dus gaan stemming maken en op de laagste manier de persoon Dankbaar gaan beschadigen zodat de onderbuikgevoelens onder de Story en Privé en Telegraf lezers de publieke opinie gaan bepalen en gaan roepen; ”kruisig hem, kruisig hem”! Peter r de viezerik speelt de rol van Kayefas en judas iskariot. Niet wetende dat het voor Judas ook slecht afliep aan een olijventak.

  2. N.E. Derlander zegt:

    Peter R. de Vries met een eenzijdig, stuitend en achterbaks verhaal krijgt van RTL alle ruimte om iemand te belasteren. Peter R. de Vries is toch dat mannetje, dat in het donker met bedekt hoofd bij een getrouwde vrouw naar binnen ging en probeerde de echtgenoot van die mevrouw (en de eigenaar van het huis) door de Politie uit het huis te laten zetten wegens huisvredebreuk. Hoe diep kan een omroep zakken als zo’n figuur z’n hitsige verhaal mag spuien……..?

    • Wim Dankbaar zegt:

      Niet mee eens. Deze vrouw nodigde Peter uit. Peter mag met zijn open (ex)huwelijk neuken wie hij wil. Maar volgende keer een hotelletje regelen, Peter. Voorkomt een hoop ellende.

      • N.E. Derlander zegt:

        Is juist. De getrouwde vrouw en de echtgenoot zijn inmiddels dan ook gescheiden, omdat de echtgenoot er niet van gediend was, dat zijn vrouw Peter R. de Vries had uitgenodigd in zijn huis.

  3. johnloup zegt:

    Aanklachten van Wim m.b.t. smaad/laster worden niet in behandeling genomen.
    Daarom is het voor Peter R. makkelijk om te zeggen ‘doe je best’.

    Het zou trouwens makkelijk zijn (geweest) om Wim te mond te snoeren. Gewoon door 1 vd heren Mous, Verkaik, Brouwer een aanklacht te laten doen. Als zij echt recht van spreken hebben en onder ede durven verklaren, is het een koud kunstje Wim een hele tijd monddood te maken.
    Hoeft de moeder van een vermoord meisje er ook niet meer onder te lijden.

    Waarom vraagt Matthijs niet ’s een keer hoe Peter -nu- aankijkt tegen zijn uitzendingen over de moord?

  4. Wim Dankbaar zegt:

    Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
    Verzonden: woensdag 14 juni 2017 15:16
    Aan: ‘Peter R. de Vries’
    Onderwerp: RE: Smaad en laster van Peter de Vries in RTL Boulevard.

    Peter,

    Effe serieus, Peter, vertel mij nu even wat je van de verklaring van Faek vindt. Jij bent toch de onderzoeker en het geweten van Nederland?

    Dan moet je daar toch ook wel een mening over hebben?

    Wim

  5. johnloup zegt:

    Ik moet ineens weer denken aan een telefoongesprek tussen Maaike en Wim; over Peter. 🙂
    En de woorden van Maaike over de mei 2012 uitzending van Peter R en het OM…..

  6. Pingback: Eindtijdsignalen en andere nieuwsfeiten, verzameld door: Nico Talma | Silvia's Boinnk!!!

  7. edwin feijen zegt:

    die peter de vries is gewoon een nul, wie is peter de vries eigenlijk wel, het is gewoon een flapdrol,
    deze man weet gewoon niks

  8. Drentse Fryske zegt:

    Ach ja, natuurlijk, daár hadden we hém weer ‘s, zucht… Gladdere ‘aal in emmer snot’ dan wát ook ter wereld ! Dit figuur is toch éigenlijk minimaal woorden waard … Dát is in mijn ogen nou écht zo’n diep gezonken, misselijkmakend arrogant én dieptriest figuur waarvan ik zeg: ‘please, beam him up, skotty’… Wellicht dat nogmaals een flinke trap onder z’n h*l van bijv. Steve Brown niet verkeerd zou zijn, daartoe ? 😉 Sorry hoor, maar dat moést d’r gewoon even uit…

  9. Boris zegt:

    Ik volg deze hetze niet, maar wat mij wel weer opvalt is dat zo’n kwalletje als Petertje zich heel mans waant te voelen in zijn positie. Geen ballen.. dat is zeker. Echte mannen, of je het nu met ze eens bent of niet, zijn mannen zoals Dankbaar.

Geef een reactie

