Toelichting klacht over het OM aan de vaste kamercommissie V&J

AfbeeldingsresultaatVan: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: vrijdag 26 mei 2017 13:11
Aan: ‘cie.vj@tweedekamer.nl’
CC: Vincent Verweij (vincent@verweij.org); wimcs@crimesite.nl; Chris Klomp (freelancer80@ad.nl); k.voskuil@ad.nl; h.nijenhuis@ad.nl; m.haenen@nrc.nl; secretariaat.bjz@om.nl; ‘bsvdp@xs4all.nl’ (bsvdp@xs4all.nl); jacques van Huet (dejongellen069@gmail.com); b.molenkamp@ziggo.nl; secretaris@restorejustice.nl; m.otte@om.nl; h.j.bolhaar@om.nl; huvaja@gmail.com; h.j.mous@om.nl; Meulbroek, Sjaak (J.) (sjaak.meulbroek@politie.nl); ‘G.Markuszower@tweedekamer.nl’; ‘H.krol@tweedekamer.nl’; ‘C.vdStaaij@tweedekamer.nl’; g.wilders@tweedekamer.nl; G.Popken@tweedekamer.nl; ‘L.helder@tweedekamer.nl’; moszkowicz@moszkowicz-law.nl; bauke vaatstra; Thijs Stapel (stapel@stapeladvocatuur.nl); red.rooda@politie.nl; prdv@xs4all.nl; ‘bureau@nationaleombudsman.nl’; maurice@dehond.nl; r.reyneveld@reyneveldadvocatuur.nl; ‘T.Hiddema@tweedekamer.nl’; ‘T.kuzu@tweedekamer.nl’; ‘M.vtoorenburg@tweedekamer.nl’; ‘F.Azarkan@tweedekamer.nl’; ‘S.ozturk@tweedekamer.nl’; ‘A.kuiken@tweedekamer.nl’; info@CTIVD.nl; ‘harro.knijff@debrauw.com’
Onderwerp: RE: Mijn klacht over Justitie

Geachte Commissie,

Allereerst dank voor uw bevestigingsbrief:

http://www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/comissie.jpg

Gezien recente ontwikkelingen voel ik de behoefte om mijn klacht over het OM nader toe te lichten. Deze recente ontwikkelingen bestaan voornamelijk uit deze brief die ik gisteren ontving:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/05/25/geachte-psychiater-smits/

Hieruit blijkt wat mij betreft dat het Openbaar Ministerie suggereert dat er mogelijk psychisch iets mis zou kunnen zijn met mij. Met andere woorden dat er iets abnormaals aan mij zou kunnen zijn. Ik vraag me daarom vrijwel elke dag af: Zou dit kunnen kloppen? Ben ik abnormaal? Ben ik abnormaal als ik mij erger aan het feit dat er geen enkel kamerlid, geen enkele journalist, geen enkel OM lid te vinden is die iets durft te zeggen over mijn onthullingen? Moet ik dat normaal vinden? Tenslotte is normaal datgene wat het overgrote deel van een samenleving vindt. Die normen zijn ook een functie van de tijd. Er was een tijd dat men plezier beleefde aan Christenen die verbrand werden of in de arena door leeuwen werden verscheurd. Dat vinden we nu niet meer normaal. Er was een tijd dat mensen die zeiden dat de aarde rond was, verketterd werden. Er was een tijd dat “heksen” op de brandstapel gingen. Er was een tijd dat het normaal was dat vrouwen niet mochten stemmen. Er was een tijd dat  het normaal was dat Joden een ster moesten dragen. Er was een tijd dat het normaal in Amerika was dat er gescheiden toiletten waren voor whites and blacks. Er was een tijd dat Apartheid in Zuid Afrika de norm was. Er was een tijd dat vreemdgaan binnen het huwelijk taboe was. Alles kan veranderen. Peter R. de Vries heeft het “open huwelijk” tot een bijna benijdenswaardig instituut gemaakt. Vreemd toch, dat zijn vrouw toch de scheiding aanvroeg. Of niet? Wat het allemaal een leugen van Peter, zoals gewoonlijk? Kees van der Staaij protesteert:

Dan zie ik Kees van der Staaij, het langst zittende lid van de Commissie. Als er iemand van normen en waarden houdt, is het Kees! Kees heeft ook een hekel aan vreemdgaan en Secondlove.nl. Net als ik. Kees vraagt zelfs om een verbod op reclame voor Secondlove. Maar Kees, als ik jou beschuldig van het stiekem wegsluizen van de moordenaars van Marianne Vaatstra, zeg je dan ook: Ik wil daar niet op reageren! Harm Brouwer wel! Beste Kees, vind jij dat een man als Harm Brouwer, die de baas van het OM was, rechter,  en nu de voorzitter van CTIVD een dergelijke beschuldiging onbeantwoord mag laten? Zou jij dat onbeantwoord laten als ik jou zoiets aanwrijf? Nee toch? Des te meer reden om mijn klacht serieus in behandeling te nemen. Jij bent tenslotte de senior van de Commissie. Van een man die zo moreel is verwacht ik toch wel dat hij wil ophelderen of het klopt dat onze Justitie verkrachters en moordenaars  een geheime aftocht gaf in plaats van te berechten. Minimaal mag een dergelijke aantijging niet in de lucht blijven hangen of onweersproken blijven, zeker niet door de top van het OM. Daar is de beschuldiging te ernstig voor. Een respectabel OM ontduikt de antwoorden op zulke vragen niet, laat staan met het kulargument dat gegeven wordt. Sorry voor de rest van mijn scepsis, maar ik heb van de Tweede Kamer al teveel struisvogelgedrag en passiviteit gezien om nu heel optimistisch te worden. Kees? Blijf je de zedenprediker? Of ga je aan de echt grote misstanden iets doen?

Tja, dus wat is normaal? Het is allemaal afhankelijk van de tijd. Ik kan alleen maar zeggen wat ik normaal vind in het huidige tijdsgewricht, in de samenleving waarin ik geboren en getogen ben. De samenleving die zegt een parlementaire democratie te zijn, die haar vrijheid niet zonder slag of stoot verworven heeft.  Dan vind ik het volgende normaal of abnormaal:

Ik vind het normaal dat ik getekende verklaringen publiceer van bij het OM bekende getuigen die een andere versie geven van de moord op Marianne Vaatstra dan die ons door het OM is voorgehouden.  Ik vind het normaal dat ik dit als mijn burgerplicht zie.

Ik vind het abnormaal dat parlement, OM en journalistiek daar niet op reageren.

Ik vind het abnormaal dat onze SG van Justitie, Joris Demmink, mocht aanblijven ondanks gerede, aantoonbare aantijgingen van pedofilie die al ver voor zijn ambtsperiode speelden.

Ik vind het abnormaal dat de ex-baas van het OM, Harm Brouwer, met toekijken van de Tweede Kamer mag zeggen: Ik reageer niet op jouw beschuldigingen, Wim!

Ik vind het abnormaal dat deze man met deze houding de voorzitter mag blijven van de CTIVD, waarmee hij onze “waakhond” is om ons te beschermen tegen terrorisme, terwijl ik zeg dat hij met Joris Demmink de moordenaars van Marianne Vaatstra een stiekeme aftocht heeft gegeven.

Ik vind het normaal als hij daarop zou reageren. Met name ook omdat hij als OM baas de mond vol had over “open verantwoording en transparantie”.  Ik vind het normaal als de Tweede Kamer hem om een reactie zou vragen.

Ik vind het abnormaal dat de top van het OM niet zegt: Wij zullen bij Faek, Rida en Riad zelf wel even nagaan wat er klopt van je loodzware beschuldigingen.

Ik vind het abnormaal dat de Tweede Kamer dit niet aan de minister van V&J vraagt.

Ik vind het abnormaal dat het OM durft te suggereren dat er iets mis met mij zou zijn.

Ik vind het abnormaal dat het OM mij Faek, Rida en Riad als getuigen weigert.

Ik vind het abnormaal dat Baybasin nu al 20 jaar een (levenslange) politieke gevangene is dankzij Joris Demmink, die naar mijn overtuiging wordt gechanteerd door de Turken.

Ik vind het abnormaal dat Diederik Aben van de Hoge Raad nu al zeven jaar doet over zijn onderzoek om te bepalen of Baybasin een herziening moet krijgen, in de wetenschap dat Baybasin hoogstwaarschijnlijk onschuldig is.

Ik vind het abnormaal (en ongrondwettelijk) dat twee agenten in opdracht van minister Opstelten, Baybasin konden aanbieden om uitgeleverd te worden aan Turkije, met de belofte dat hij daar spoedig zou worden vrijgelaten, zonder tussenkomst van een rechter.  Er zal wel een steekje bij mij los zijn als ik dat ongrondwettelijk vind. Er zal wel een steekje los zitten als ik zeg dat Jasper Steringa een patsy is als Lee Harvey Oswald.

https://rechtiskrom.wordpress.com/2015/06/22/de-doofpotters/

Met dank voor uw absorptie en vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

 

 

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

3 reacties op Toelichting klacht over het OM aan de vaste kamercommissie V&J

  1. Hanky zegt:

    Je hebt volkomen gelijk Wim! Wij willen gewoon leven in een rechtstaat, die ze zeggen te zijn!
    1 zaak met diidelijke vragen aan alle betrokken getuigen tot de badmeester en de gevagenisbewaakster aan toe! De waarheid moet zegevieren!
    Veel sterkte Wim en heb veel respect voor je!

  2. N.E. Derlander zegt:

    Over christelijke normen en waarden gesproken. Jezus Christus was er beslist de man niet naar om weg te kijken bij onrecht. Het zijn eerlijke en sterke mensen, die Zijn voorbeeld durven te volgen.

Geef een reactie

