Wobke (3)

Aafie Kloosterman

Aafie

Ah Gryte, ik zie het al. Je bent de vrouw van Johan. Of ex? Nu snap ik ook de gelijkenis. Je zoontje is mini Johan. Wel een heerlijk kereltje. Ik kan me goed voorstellen dat Maaike het contact met hem niet verbroken wil hebben. Zoveel inlevingsvermogen heb ik nog wel. Is Johan ook nog steeds blind voor het verhaal van Faek en Riad? Wisten Johan en jij dit al:

Is het juist dat op de dag van de moord door badmeester Andries Visser een bebloed trainingsjack bij het openluchtzwembad (tussen vindplaats Marianne en AZC) is gevonden dit naar de politie is gebracht? Zo ja wat is er met dit kledingstuk gebeurd? Is er onderzocht of het bloed van Marianne was?

Is het juist dat er na de dood van Marianne in Groningen getracht is te pinnen met een Rabopasje op naam van M. Vaatstra? Is het juist dat behalve de naam ook het rekeningnummer overeenkwam met dat van Marianne, zoals haar moeder in haar dagboek stelt? Wat was de uitslag over het onderzoek naar dit pasje?

Beste Gryte, Wietze Steenstra vertelde me dat Johan een begaafde stucadoor is die ook wel eens een klus bij hem heeft gedaan. Wellicht is het een idee voor jullie om Wietze eens te vragen: Vertel me nog eens dat fietsverhaal, Wietze! Goed opletten of hij het zonder stotteren en rode kop kan.

En Aafie is ook een vriendin van je? Zal toch wel als collega-verpleegkundige? Vraag haar dan eens: Klopt het dat de opgepakte Ali in Turkije niet de Ali was die die jij kende als de vriend van Faek? Wat vind jij nou van het feit dat het OM in het rapport Ali H. net doet alsof je Ali niet kende? Dat is toch een leugen, Aafie? Wat vind jij er nou van dat ze zeggen dat jij je wel moet vergissen? Jij was toch Marianne’s beste vriendin?

“wim je word met de dag gekker je hebt nog nooit wat opgelost en het is altijd deschuld aan justitie omdat jij nou eenmaal geen omonstotelijk bewijs kan leveren je hebt wel 80 zaken in je archief waarvan jij de oplossing hebt en justitie er anders over denkt je hebt hele pagina,s met theorieen maar nooit de oplossing van een zaak waar van eindelijk iemand word opgepakt”

Je vergist je, Gryte, deze zaak heb ik allang opgelost. Dat die oplossing nog niet wordt geaccepteerd door jullie en de rest, dat is iets heel anders. Dat het OM dit niet wil accepteren is logisch. Dat is net zoiets als aan de vos vragen: Heeft u het kippenhok leeggeroofd? Die 80 zaken, is het niet wat overdreven? Het zijn er hooguit vier. JFK, Deventer moordzaak, Baybasin en de Vaatstra zaak. Ik ben geen Micha Kat.

Maar als je me zo graag iets persoonlijk duidelijk wilt maken, stel ik voor een afspraak te maken. Met Johan en Aafie erbij. Dan kunnen we elkaar recht in het gezicht vertellen wat we van elkaar vinden. Ik vind jou al schattig. Niet alleen omdat je een  nobel beroep hebt, maar ook omdat je mij anoniem iets duidelijk wilt maken, maar dan wel je echte emailadres gebruikt. Schattig naïef is dat. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel triest. Triest dat jij en Johan je laten hersenspoelen door het OM. Triest dat jullie als familie van het kuiken voor het verhaal van de vos gaan. Als je nu zo graag de DNA match en Jasper wilt geloven, waarom wil je dan niets weten over het verdwenen bebloede trainingsjack van Ali? Of het verdwenen pasje van Marianne? Denk je nu echt, Gryte, dat een OM dat zo rot is om de moordenaars van Marianne stiekem weg te sluizen, niet rot genoeg is om een DNA match te vervalsen en een gestoorde veeboer te manipuleren om de moord te laten bekennen? Precies zoals jouw schoonmoeder al in 2000 voorspelde? Denk je nu echt dat ik niet weet dat Maaike daar helemaal niets van gelooft?

Beste Gryte, aan mijn inlevingsvermogen mankeert helemaal niks. Ik kan me juist heel goed inleven in hoe verschrikkelijk het is dat jullie als familie Vaatstra zo belazerd zijn door Justitie. Voordat je mij een volgende boodschap stuurt, doe dan eerst even het volgende: Praat met je schoonmoeder en zeg me dan: Namens Maaike laat ik je weten dat ze helemaal happy is met Jasper als de moordenaar van Marianne. Praat ook even met Aafie en zeg me dan: Namens Aafie laat ik je weten dat inderdaad de juiste Ali in Turkije is opgepakt. Praat ook even met Johan en zeg me dan: Johan wil helemaal niets weten over de verklaringen van Faek, Riad en Rida.

Het is jammer dat je niks meer aan Marianne kunt vragen. Ze zou dan zeggen: Naast mijn monumentje in Zwaagwesteinde moet een monumentje voor Wim komen!

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

4 reacties op Wobke (3)

  1. hkokblog zegt:

    Laatst Kees van der Staay gesproken over de deventermoordzaak, Baybasin en ook dat er een boek in Nedereland circuleert dat Jasper Steringa nooit de moordenaar van Marianne Vaatstra kan zijn, waar bij ik zei dat ik het helemaal eens ben wat er in dat boek beschreven is, en vroeg hem wat er allemaal aan de hand is in Nederland, Helaas liep hij toen gelijk weg, werd hem schijnbaar te heet onder zijn voeten. De macht van de doofpot is gigantisch groot.

    • N.E. Derlander zegt:

      @hkokblog

      Vraag was zeker “te moeilijk” voor de politiek correcte zedenprediker Kees van der Staaij (SGP)?

  2. Puppetmaster zegt:

    Wim, op 23 mei 2017 heb ik een comment geplaatst bij het artikel Jan Vlug = langzaam, maar deze hangt nog steeds bij de afdeling modereren. Kun je deze afkeuren of goedkeuren, dan weet ik in ieder geval hoe je over deze comment denkt. Het is een oprechte comment. Kijk er in ieder geval even inhoudelijk naar, want dat scenario gaat zich ontvouwen. Let maar op.

    Je aanhoudendheid in de zaak Vaatstra waardeer ik te zeerste. Je weet ook wat er werkelijk achter de coulissen gebeurt, je citeerde recent zelfs je zoon nog, al heb je daar later waarschijnlijk woorden met hem over gehad want de tekst werd vrij snel aangepast. We leven in rare tijden, maar ik ben ervan overtuigd dat als we hard genoeg tegen die leugenmuur aan blijven beuken, dat de waarheid ons daar dankbaar voor zal zijn.

    When the going gets tough, the tough get going!

  3. Pingback: Eindtijdsignalen en andere opmerkelijke nieuwsfeiten | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

