Geachte Commissie der Tweede Kamer der Staten Generaal

Geachte heer Verstraten en de rest van de Commissie,

Leuk, zo’n ambtelijk formeel bevestigingsbericht. Maar gaat u er ook iets concreets mee doen? Laten we even kijken wie er allemaal in uw Commissie zitten:

Voorzitter: Visser B. (VVD)

Contact

Griffier: Mw. B. Hessing-Puts

Adjunct-Griffier: Dhr. J. Verstraten, Dhr. G. Zeldenrijk

Commissie-assistent(en): Mw. L. Schouwenburg, Mw. S. Soysal

EU-adviseur: Dhr. S. Loeffen, Dhr. L. Middelkoop

Doorkiesnummer: +31(0)70 – 318 2007

E-mail: cie.vj@tweedekamer.nl

NaamOplopend sorteren
RoepnaamOplopend sorteren
FractieOplopend sorteren
WoonplaatsOplopend sorteren
LeeftijdOplopend sorteren
GeslachtOplopend sorteren
AnciënniteitOplopend sorteren
Staaij, C.G. van der Kees SGP Benthuizen 48 jaar Man 6945 dagen

Staaij C.G. van der (SGP)

Raak, A.A.G.M. van Ronald SP Amsterdam 47 jaar Man 3828 dagen

Raak A.A.G.M. van (SP)

Fritsma, S.R. Sietse PVV Den Haag 45 jaar Man 3828 dagen

Fritsma S.R. (PVV)

Toorenburg, M.M. van Madeleine CDA Rosmalen 49 jaar Vrouw 3737 dagen

Toorenburg M.M. van (CDA)

Kuiken, A.H. Attje PvdA Breda 39 jaar Vrouw 3716 dagen

Kuiken A.H. (PvdA)

Helder, L.M.J.S. Lilian PVV Venlo 43 jaar Vrouw 2533 dagen

Helder L.M.J.S. (PVV)

Azmani, M. Malik VVD Dalfsen 41 jaar Man 2533 dagen

Azmani M. (VVD)

Verhoeven, K. Kees D66 Amersfoort 41 jaar Man 2533 dagen

Verhoeven K. (D66)

Keijzer, M.C.G. Mona CDA Edam-Volendam 48 jaar Vrouw 1707 dagen

Keijzer M.C.G. (CDA)

Segers, G.J.M. Gert-Jan CU Hoogland 47 jaar Man 1707 dagen

Segers G.J.M. (CU)

Tellegen, O.C. Ockje VVD Den Haag 42 jaar Vrouw 1707 dagen

Tellegen O.C. (VVD)

Oosten, F. van Foort VVD Schiedam 39 jaar Man 1707 dagen

Oosten F. van (VVD)

Visser, B. Barbara VVD Zaandam 39 jaar Vrouw 1707 dagen

Visser B. (VVD)

Krol, H.C.M. Henk 50PLUS Eindhoven 67 jaar Man 1366 dagen

Krol H.C.M. (50PLUS)

Nispen, M. van Michiel SP Breda 34 jaar Man 1148 dagen

Nispen M. van (SP)

Özütok, N. Nevin GL Amsterdam 57 jaar Vrouw 246 dagen

Özütok N. (GL)

Hiddema, T.U. Theo FvD Maastricht 73 jaar Man 62 dagen

Hiddema T.U. (FvD)

Dam, C.J.L. van Chris CDA Den Haag 53 jaar Man 62 dagen

Dam C.J.L. van (CDA)

Engelshoven, I.K. van Ingrid D66 Den Haag 50 jaar Vrouw 62 dagen

Engelshoven I.K. van (D66)

Buitenweg, K.M. Kathalijne GL Amsterdam 47 jaar Vrouw 62 dagen

Buitenweg K.M. (GL)

Azarkan, F. Farid DENK Culemborg 45 jaar Man 62 dagen

Azarkan F. (DENK)

Koopmans, S.M.G. Sven VVD Hoofddorp 43 jaar Man 62 dagen

Koopmans S.M.G. (VVD)

Groothuizen, M. Maarten D66 Nijmegen 40 jaar Man 62 dagen

Groothuizen M. (D66)

Markuszower, G. Gidi PVV Amstelveen 39 jaar Man 62 dagen

Markuszower G. (PVV)

Arissen, F.M. Femke Merel PvdD Huis ter Heide 33 jaar Vrouw 62 dagen

Ik zie onder meer Henk Krol. Maar die durft toch ook niks meer tegen Joris Demmink? Henk, jij hebt je toch kalt laten stellen door Joris, na je publicaties in de Gay Krant? Jij durft toch ook geen vraagtekens te zetten bij het ongeluk van je voormalige collega Fred Brouwer in Thailand, vlak voordat hij had aangekondigd naar Nederland te komen om een boekje open te doen over Demmink bij Pauw en Witteman?

Dan zie ik Theo Hiddema. Dat vond ik nou altijd een erudiete, intelligente, welbespraakte advocaat. Totdat ik hem vroeg om mijn raadsman te worden. Toen was hij opeens niet thuis. Toen had hij het onfatsoen om mij niet eens te antwoorden. Mijn zoon zei nog: Volgende keer stem ik op Thierry en Theo. Welnu, Theo, nu raad ik hem dat ten strengste af! Vooral omdat ik jou, Theo, ook de verklaringen van Faek, Rida en Riad heb gestuurd. Waar je NIKS mee doet. Ik had het al kunnen weten toen je Demmink verdedigde bij Harry Mens.

Dan zie ik Gidi Markuszower, de vertrouweling en adviseur van Geert Wilders. Die heeft ook de verklaringen Faek, Rida en Riad. Je zou toch verwachten dat juist Geert wel even kenbaar wil maken dat Marianne Vaatstra door asielzoekers is vermoord? Zeker omdat hij ook nogal op de hak wordt genomen door het OM en wat hij zelf noemt “krankzinnige rechters”. Maar ook vanuit de hoek van Geert en Gidi blijft het stil. Kennelijk is ook bij de PVV VVD coryfee Joris Demmink een “forbidden subject”.

Dan zie ik Ronald van Raak, de architect van het “Huis van de Klokkenluiders”, waar de SP zo trots op is. Moet ik nog meer zeggen?

Dan zie ik Mona Keijzer. Zeg Mona, kun jij je Volendamse dorpsgenoot Jan Smit niet even vragen om een liedje over Demmink te maken? Zoals Lange Frans dat deed? Jan Smit is nog wat groter (sorry Frans). Dat zet tenminste zoden aan de dijk. Of durf je het zelf aan te kaarten bij de minister?

 

Dan zie ik Sietse Fritsma Van de PVV. Die heb ik ook al zo vaak gemaild. Maar die houdt ook zijn mond. Ik kan hem 100 keer zeggen dat de PVV 2 x meer zetels haalt als hij aantoont dat Harm Brouwer (CDA)  en Joris Demmink (VVD) de moordenaars van Marianne hebben weggesluisd, maar NOG is het tegen dovemansoren! Ook Sietse houdt zijn handen tegen de oren en ogen. Ik weet niet wat het is dat deze misdadigers zelfs door de PVV beschermd moeten worden. Kun jij mij het vertellen, Sietse?

Dan zie ik Kees van der Staaij, het langst zittende lid van de Commissie. Als er iemand van normen en waarden houdt, is het Kees! Kees heeft ook een hekel aan vreemdgaan en Secondlove.nl. Net als ik! Maar Kees, als ik jou beschuldig van het stiekem wegsluizen van de moordenaars van Marianne Vaatstra, zeg je dan ook: Ik wil daar niet op reageren! Harm Brouwer wel! Beste Kees, vind jij dat een man als Harm Brouwer, die de baas van het OM was, rechter,  en nu de voorzitter van CTIVD een dergelijke beschuldiging onbeantwoord mag laten? Zou jij dat onbeantwoord laten als ik jou zoiets aanwrijf? Nee toch? Des te meer reden om mijn klacht serieus in behandeling te nemen. Jij bent tenslotte de senior van de Commissie. Van een man die zo moreel is verwacht ik toch wel dat hij wil ophelderen of het klopt dat onze Justitie verkrachters en moordenaars  een geheime aftocht gaf in plaats van te berechten. Minimaal mag een een dergelijke aantijging niet in de lucht blijven hangen of onweersproken blijven, zeker niet door de top van het OM. Daar is de beschuldiging te ernstig voor. Een respectabel OM ontduikt de antwoorden op zulke vragen niet, laat staan met het kulargument dat gegeven wordt. Sorry voor de rest van mijn scepsis, maar ik heb van de Tweede Kamer al teveel struisvogelgedrag en passiviteit gezien om nu heel optimistisch te worden.

Met vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

 

 

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

