Geachte heer van der Burg,

gerrit van der burgVan: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: zondag 21 mei 2017 15:37
Aan: ‘cie.vj@tweedekamer.nl’
CC: Vincent Verweij (vincent@verweij.org); wimcs@crimesite.nl; Chris Klomp (freelancer80@ad.nl); k.voskuil@ad.nl; h.nijenhuis@ad.nl; m.haenen@nrc.nl; secretariaat.bjz@om.nl; ‘bsvdp@xs4all.nl’ (bsvdp@xs4all.nl); jacques van Huet (dejongellen069@gmail.com); b.molenkamp@ziggo.nl; secretaris@restorejustice.nl; m.otte@om.nl; h.j.bolhaar@om.nl; huvaja@gmail.com; h.j.mous@om.nl; Meulbroek, Sjaak (J.) (sjaak.meulbroek@politie.nl); ‘G.Markuszower@tweedekamer.nl’; ‘H.krol@tweedekamer.nl’; ‘C.vdStaaij@tweedekamer.nl’; g.wilders@tweedekamer.nl; G.Popken@tweedekamer.nl; moszkowicz@moszkowicz-law.nl; terp65@msn.com; bauke vaatstra; Thijs Stapel (stapel@stapeladvocatuur.nl); red.rooda@politie.nl; prdv@xs4all.nl; ‘bureau@nationaleombudsman.nl’; maurice@dehond.nl; r.reyneveld@reyneveldadvocatuur.nl; lammert.de.bruin@eenvandaag.nl; jan.born@eenvandaag.nl; marc.schrikkema@eenvandaag.nl; ‘info@ctivd.nl’
Onderwerp:

Geachte heer van der Burg,

Marcel Haenen van het NRC schreef het volgende over u:

Onkreukbaar 

Van der Burg is sinds 2014 al lid van het College van procureurs-generaal. Hij is binnen het OM iemand die zich vooral heeft bezig gehouden met misdaadbestrijding. Vrijwel zijn hele loopbaan is hij al betrokken bij recherchewerk. Sinds 1990 als officier van justitie, maar hij begon zijn loopbaan als inspecteur bij de Rotterdamse politie in 1982. “Ik kwam op allerlei plaatsen delict, en dat heeft mijn voorliefde voor opsporing alleen maar groter gemaakt”, zei hij in 2011 in een interview met NRC Handelsblad. 

Van der Burg studeerde rechten en zat op de politieacademie. De magistraat geldt als onkreukbaar.

Welnu, mijnheer van der Burg, Ik durf te zeggen dat u niet onkreukbaar bent. Evenmin zijn uw collega’s Bolhaar, van Wijk en Otte onkreukbaar. Ik zal u uitleggen waarom ik dat vind. Laat mij u eerst confronteren met uw eigen gedragscode.

Hierin staat:

In 2012 is de vernieuwde OM-gedragscode geïntroduceerd. In deze gedragscode draait het om vijf kernwaarden: professionaliteit, omgevingsgerichtheid, integriteit, openheid en zorgvuldigheid.

Uw antwoord op mijn vragen, is al in strijd met deze gedragscode. Op meerdere fronten! In feite ALLE fronten! Het antwoord is in strijd met alle vijf kernwaarden. Het is in strijd met : professionaliteit, omgevingsgerichtheid, integriteit, openheid en zorgvuldigheid.

Heer van der Burg, allereerst vind ik u laf dat u mijn vragen laat beantwoorden door de heer Djamil als volgt:

www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/briefcollege.jpg

De heer Djamil geeft dit antwoord uit uw naam. De heer Djamil is slechts een ondergeschikte van u. Het zou u sieren als u zou bevestigen dat u deze brief onderschrijft met UW handtekening eronder. Dan bent u pas een onkreukbare magistraat!

De brief van de heer Djamil is namelijk van God los. Er wordt in gesteld dat u niet tot openheid  en omgevingsgerichtheid verplicht bent, omdat ik word vervolgd door uw eigen organisatie, het OM, waar u aanstonds de hoogste man van bent. Als u zo onkreukbaar bent, dan kunt u toch ook wel uw eigen handtekening daaronder zetten?

Vertelt u mij even waarom de heer Demmink in het Helsinki Comité mag plaatsnemen, terwijl hij verdacht wordt van kindermisbruik en er een strafrechtelijk onderzoek tegen hem loopt! Dat is toch precies dezelfde redenering die de heer Djamil tegen mij hanteert?  Uit uw naam?  Dat zou dan toch ook niet mogen? Bent u dan onkreukbaar?

Heer van der Burg, laten we elkaar nu geen mietjes noemen. U weet dat ik Joris Demmink en Harm Brouwer al jaren beschuldig van het stiekem wegsluizen van de moordenaars van Marianne Vaatstra. U weet bovendien dat ik het OM beschuldig van een leugenachtig rapport Ali H.

Vindt u het niet raar dat ik  uw voormalige hoogste collega’s mag blijven beschuldigen van dergelijk ernstige strafbare feiten? Zonder dat zij daar iets tegen in brengen? Hoe straalt dit af naar het OM waar u  de hoogste man van wordt?

Mag ik dan zeggen dat u niet onkreukbaar bent? Mag ik dan zeggen dat u deze criminelen beschermt? Of is het geen crime als de hoogste vertegenwoordigers van onze Justitie de moordenaars van Marianne Vaatstra een heimelijke aftocht geven?  Ik ben ook maar een gewone boerenlul, Gerrit, die vindt dat dit een crime van het hoogste soort is. U ook?

Als u werkelijk zo onkreukbaar bent, dan had u het OM toch allang opdracht gegeven om Faek, Riad en en Rida te vragen wat er waar is van hun verklaringen die ik heb gepubliceerd? Mag ik dan concluderen dat u niet onkreukbaar bent? Het feit dat u dat niet doet, betekent toch al  dat u niet onkreukbaar bent? Het feit dat u niet durft te zeggen: Het is allemaal onzin wat jij uitkraamt, Dankbaar, betekent toch al dat u niet onkreukbaar bent?

Heer van der Burg, we hoeven elkaar niet meer te melden dat dit een zeer afbreukgevoelige zaak is voor het OM. Dat is wel duidelijk, onder meer aan de hand van uw gedrag en het gedrag van  uw huidige en voormalige collega’s. Wat het OM zou moeten doen (en dus nu U) is mijn zaak in hoger beroep tegen Wolfgang zo snel als mogelijk in behandeling te nemen. Waarom gebeurt dat niet, Gerrit?

Nu ik toch tegen u praat, heer van der Burg, wil ik u ook wel even zeggen dat ik Diederik Aben van de Hoge Raad een verkapte crimineel vind. Hoe lang doet hij er nu al over om de herziening van Baybasin te “onderzoeken”?  Zeven jaar? Zeven jaar terwijl het OM en de Hoge Raad weten dat deze man onschuldig levenslang heeft door de chantage van de Turken tegen Joris Demmink?

Beste Gerrit, je maakt me echt aan het lachen met je “onkreukbaarheid”. Of beter gezegd: Je maakt me aan het huilen!

Kijk even naar mijn getuigenverzoek van Faek:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/05/18/riad-faek-rida-farhad/

Ik vraag me echt af wat het OM hiertegen kan verzinnen, Gerrit. Maar wat ik me nog meer afvraag is dit: Waarom heb je Faek nog niet gevraagd  of het klopt wat hij zegt?

Geachte Commissie van Justitie, Geachte Ombudsman,  Hoe staat het mijn klacht tegen het OM?

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

2 reacties op Geachte heer van der Burg,

  1. yvonne zegt:

    http://politiek.tpo.nl/2017/05/19/nationale-ombudsman-justitie-grondrechten-volkert-graaf-geschonden/

    Nee, de Ombudsman steunt Volkert van de Graaf wel!! Hoe krom wil je het nu eigenlijk hebben?

  2. Dit geeft ongeveer weer waarom de straf maar 18 jaar is geworden, in werkelijkheid < dan 12 jaar.
    Dan hoeft niemand zich af te vragen hoe het ook al weer zat.

    Als ik als scheidsrechter een belangrijke wedstrijd mag fluiten en een door mij begunstigde club aan de overwinning help, dan ligt er 4 dagen later een enveloppe bij mij op de deurmat die ik openmaak blij van wordt, "no further questions"

Geef een reactie

