Bericht aan Jan Kriek, eindverantwoordelijk voor de uitzendingen van EenVandaag

Afbeeldingsresultaat voor jan kriek hoofdredacteurVan: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: zondag 21 mei 2017 12:30
Aan: jan.kriek@eenvandaag.nl
CC: ‘Vincent Verweij’; lammert.de.bruin@eenvandaag.nl; jan.born@eenvandaag.nl; ‘jan.kriek@eenvandaag.nl’; ‘sander.t.sas@eenvandaag.nl’; ‘marc.schrikkema@eenvandaag.nl’; wimcs@crimesite.nl; K. Ferwerda ; ‘Ronald Beetz’; degrijzeduifmedia@gmail.com
Onderwerp: RE: Te uwer informatie

Beste Jan,

Ik zie nu dat je geen hoofdredacteur meer bent, maar wel projectleider Journalistiek voor de AvroTros.

http://radio.nl/811573/jan-kriek-in-nieuwe-adviesrol-voor-directie-avrotros

Ik ben benieuwd wat je advies aan de AvroTros is betreffende je eigen journalistieke werk met betrekking tot de Vaatstra zaak.

Wellicht vind je mijn toon agressief, maar dat komt dan ook omdat ik woedend ben.

Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity.

Martin Luther King

Afbeeldingsresultaat voor jan kriek hoofdredacteurIk kan je verzekeren dat je moeilijk stoïcijns kunt blijven als je door een misdadig OM vervolgd en veroordeeld wordt naar aanleiding van een valse aangifte van ‘smaad’ jegens een door het OM beschermde crimineel die medeplichtig was aan de moord op Marianne Vaatstra en alle sporen van zijn crime mocht uitwissen. Dit is dan je deel als je in Nederland je plicht als burger en journalist doet. Witheet maakt mij dat, vooral omdat ook het OM deze waarheid vanaf de dag van de moord kent. Helemaal om te kotsen is als je ook nog financieel uitgekleed wordt, in de wetenschap dat dit nooit mogelijk was geweest als Justitie direct de waarheid had verteld in plaats van die in de doofpot te stoppen en de werkelijke daders stiekem een vrijgeleide te geven.

Maar jij maakt me ook kwaad, Jan. Het is al tenenkrommend om aan te zien dat niemand van het vaderlandse journaille en parlement  dit misdadige OM durft aan te pakken, in weerwil van alle bewijzen, maar wat jij doet, is zo mogelijk nog erger en laffer. Jij WEET namelijk dat het OM een gigantisch bedrog heeft gepleegd door een verkeerde Ali H. op te pakken. Dat WEET jij aan de hand van de drie legendarische uitzendingen van Eén Vandaag die onder jouw hoofdredacteurschap zijn gemaakt. Als ik de nasleep niet zou kennen, staan die uitzendingen in de top 3 van moedige, onafhankelijke journalistiek. Sodeju, wat hebben die uitzendingen de criminelen bij het OM aan het schrikken gemaakt! Maar ik ken de nasleep wel. De door jou ontmaskerde leugenaars kwamen met een tegenreactie in de vorm van het onderzoek Ali H. met bijbehorend rapport dat aantoonbaar een aaneenrijging van leugens, halve waarheden en omissies is. En wat doe jij? Je gaat braaf in je mand liggen. Vervolgens wordt je ook nog afgemaakt in een uitzending van Medialogica, waarin je zelf ook figureert met een halfslachtige reactie, maar verder doe je niets! Waar is je waardigheid dan gebleven, Jan? Kun je jezelf dan nog in de spiegel kijken? Vervolgens zeg je wel tegen me dat je nog steeds achter de uitzendingen staat als volgt:

Van: Jan Kriek [mailto:jan.kriek@eenvandaag.nl]

Verzonden: donderdag 10 februari 2011 10:11

Aan: Wim Dankbaar

CC: Lammert de Bruin; Marc Schrikkema

Onderwerp: Re: Vaatstra zaak,

Ha Wim,

Uiteraard hebben wij kennis genomen van het rapport van het OM. Wij blijven echter nog steeds achter onze verhalen staan zoals we die in maart 2010 hebben uitgezonden. Het feit dat diverse getuigen stellen dat er door justitie een andere man is aangehouden dan over wie zij verklaringen hebben afgelegd, blijft immers overeind staan. Wij zien in het verschijnen van het rapport an sich geen reden om aandacht te besteden aan deze zaak. Marc Schrikkema en Lammert de Bruin volgen de zaak nog steeds en zodra zich een nieuwe aanleiding aandoet, bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwe getuige die met hen wil spreken, dan wordt er bekeken of er een nieuwe reportage kan worden gemaakt. Hierin kunnen de uitzendingen van vorig jaar en het rapport dan uiteraard ook aan de orde komen.

Groet,

Jan Kriek

Nou beste Jan, ik vind het ronduit hypocriet.

Laat ik eens een fictief voorbeeld geven, Jan. Stel je bent journalist in de tweede wereldoorlog. Je maakt een verhaal op basis van ontsnapte gevangenen en andere getuigen, dat de Joden die door de Duitsers worden afgevoerd helemaal niet naar werkkampen gaan zoals ons verteld wordt, maar naar vernietigingskampen waar de meesten direct na aankomst op industriële wijze vergast worden. Vervolgens reageren de Nazi’s met: Niks van waar! Ze tonen een propaganda film van hun voorbeeldkamp Theresienstadt, om aan te tonen dat de Joden het daar prima naar hun zin hebben. Lekker aan het werk zijn voor de goede zaak , Arbeit macht frei,  en genoeg recreatie krijgen voor sport en spel.  En dan zeg jij: Sorry guys, I was wrong! My research was sloppy.

Eigenlijk is dit geen goed voorbeeld, want je zegt helemaal niet: I was wrong! Je zegt: Ik sta nog steeds achter mijn werk en dat van mijn mannen! Maar dat zeg je niet out in the open! Nog erger vind ik dat je nu het bewijs hebt, dat de conclusie van de uitzendingen helemaal thuis brengt. Bewijs dat je toen nog niet had. Bewijs dat ik je heb aangeleverd. Maar liefst drie verklaringen van jongens die de juiste Ali Hassan aantoonbaar kenden, ook volgens het OM, en stellen dat inderdaad de verkeerde Ali is opgepakt, met andere woorden dat het OM inderdaad keihard liegt in het rapport Ali H.

En nog doe jij niets? Een echte hoofdredacteur, die achter zijn werk staat, had allang gezegd: Okay Lammert, Mark, Sander, Jan: We gaan nu een vervolgreportage maken! Als kroon op jullie werk! Eerst even Wim bellen voor de contactgegevens van Faek, Riad, Farhad en Riad.  Of weet je wat? Bel het OM maar even, die hebben die contactgegevens ook. Vraag het OM dan maar gelijk wat hun reactie is op de verklaringen die Wim heeft gepubliceerd. Het is tenslotte al nieuws dat het OM niet wil reageren op zulke keiharde bewijzen. Minimaal zou het OM deze verklaringen moeten willen ontkennen of ontkrachten. Dat ze dat niet doen, zegt al genoeg! Wat verder ook nieuws is dat klokkenluider Wim wordt vermorzeld door dit OM. Net zoals wij vermorzeld zijn dit door dit OM.

Durf je dat, Jan? Snap je nu Jan, waarom ik je klein noem? Vind je jezelf dan niet klein? Bewijs dan maar dat je groot bent! Beste Jan, ik laat mij niet vermorzelen. Ik doe dit ook wel zonder jou. Maar mag ik je dan wel klein noemen, gezien het bovenstaande, dat je mij niet terzijde staat? Want ik meen dat jij je wel laat vermorzelen.

Mvg

Wim

_____________________________________________
Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: vrijdag 19 mei 2017 15:56
Aan: ‘Wim van de Pol’
CC: ‘Vincent Verweij’; lammert.de.bruin@eenvandaag.nl; jan.born@eenvandaag.nl; ‘jan.kriek@eenvandaag.nl’; ‘sander.t.sas@eenvandaag.nl’; ‘marc.schrikkema@eenvandaag.nl’; K. Ferwerda (kferwerd@xs4all.nl); ‘Ronald Beetz’; degrijzeduifmedia@gmail.com
Onderwerp: RE: Te uwer informatie
Beste Wim,
Ik waardeer het dat je mij antwoordt. Net zoals ik het waardeer dat Vincent mij antwoordt. Want het meest laffe vind ik als ik geen antwoorden krijg.

Ik  schreef:  “Ik denk dat er iets anders speelt dat jullie zelfcensuur bepaalt.”

Laat mij dan ook maar even zeggen wat ik denk dat er speelt. Jij en Vincent maken reportages voor de NPO.  Ik denk dat jullie ver mogen gaan, maar niet over de limiet. Want anders krijgen jullie lik op stuk. Dat scheidt mij van jullie. Ik ben onafhankelijk, maar jullie willen de heren die jullie brood geven niet tegen het hoofd stoten. Want anders krijgen jullie geen brood meer. Don’t bite the hand that feeds you!

Zo is het toch?
Dat zie je aan EEN VANDAAG!

Van: Jan Kriek [mailto:jan.kriek@eenvandaag.nl]

Verzonden: donderdag 10 februari 2011 10:11

Aan: Wim Dankbaar

CC: Lammert de Bruin; Marc Schrikkema

Onderwerp: Re: Vaatstra zaak,

Ha Wim,

Uiteraard hebben wij kennis genomen van het rapport van het OM. Wij blijven echter nog steeds achter onze verhalen staan zoals we die in maart 2010 hebben uitgezonden. Het feit dat diverse getuigen stellen dat er door justitie een andere man is aangehouden dan over wie zij verklaringen hebben afgelegd, blijft immers overeind staan. Wij zien in het verschijnen van het rapport an sich geen reden om aandacht te besteden aan deze zaak. Marc Schrikkema en Lammert de Bruin volgen de zaak nog steeds en zodra zich een nieuwe aanleiding aandoet, bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwe getuige die met hen wil spreken, dan wordt er bekeken of er een nieuwe reportage kan worden gemaakt. Hierin kunnen de uitzendingen van vorig jaar en het rapport dan uiteraard ook aan de orde komen.

Groet,

Jan Kriek

Tsjonge, jonge, beste Jan Kriek, wat ben jij klein! Moet ik het nog uitleggen? Onder jouw directie wordt een UITSTEKEND drieluik gemaakt door Lammert en Mark, over de verkeerde Ali die is opgepakt. En ook nog andere reportages over Demmink door Sander en Jan, maar nu houd je je mond? Ondanks je lippendienst naar mij dat je nog steeds achter hun reportages staat?

Welnu, beste Jan, als je nog steeds achter die reportages staat, dan had je ALLANG Mark, Sander of Mark even Faek laten bellen met de vraag: Klopt het, Feak, dat jij op de dag van de moord al aan de politie hebt verteld dat Ali Hassan de moord op Marianne heeft gepleegd? En was deze Ali Hassan ook de Ali Hassan die in Turkije werd gearresteerd?  Het nummer van Faek is 06xxxxxxxxxx. Het nummer van Riad is 06xxxxxxxxx

Het is werkelijk ongelooflijk, Jan! Hoe jij het perfecte werk  van je medewerkers om zeep helpt! Nu je dat mooie drieluik kunt bewijzen , laat je het afweten. En waarom? Oh ja, omdat Justitie heeft “bewezen” dat de moord door Jasper Steringa is gepleegd. Welnu, Jan, ik zal bewijzen  dat die moord niet door Jasper is gepleegd. Met of zonder jouw hulp! Je zei me in in 2011: Marc Schrikkema en Lammert de Bruin volgen de zaak nog steeds en zodra zich een nieuwe aanleiding aandoet, bijvoorbeeld in de vorm van een nieuwe getuige die met hen wil spreken, dan wordt er bekeken of er een nieuwe reportage kan worden gemaakt. Hierin kunnen de uitzendingen van vorig jaar en het rapport dan uiteraard ook aan de orde komen.

Beste Jan, doet die nieuwe aanleiding  zich niet voor? Zijn er geen nieuwe getuigen die met jouw reporters  willen spreken? Zijn Faek en Rida geen nieuwe getuigen? Beste Jan, snap je dat Justitie de zaak en jullie drieluik onder het tapijt heeft gestopt, met de veroordeling van Jasper Steringa? Mark, Lammert, Sander en Jan snappen dat wel. Maar die durven het niet te zeggen. Omdat jij hun baas bent. Omdat jij niet meer durft!

Lees dit nog even:

Rida: Ali Hassan was veel ouder dan Faek en ik kende hem dan ook niet bijzonder goed, maar wist wel hoe hij eruit zag. Daarom kan ik ook met zekerheid zeggen dat dit niet dezelfde man was die in 1999 in Turkije werd gearresteerd. lk heb van deze man een interview op Youtube gezien. Deze man was lang en slank en had een verzorgd voorkomen. lk heb hem nooit op het AZC Kollum gezien. De Ali Hassan die ik kende van het AZC Kollum was korter dan Faek en had een dikker postuur. Bovendien had hij een baardje en zijn uiterlijk was niet verzorgd, heel anders dan de man die op Youtube staat.

Faek:  Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Een reactie op Bericht aan Jan Kriek, eindverantwoordelijk voor de uitzendingen van EenVandaag

  1. Pingback: Eindtijdsignalen en andere opmerkelijke nieuwsfeiten | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

