Bericht van de “visboer” Riad via de politie.

Afbeeldingsresultaat voor kibbelingBeste Riad,

Je wilt toch voor jezelf beginnen, Riad? Misschien wil ik wel in je investeren. Afhankelijk van welke optie je kiest. Het visvak, en vooral haring heeft altijd mijn interesse gehad. Wat denk je dat de grootste kans voor je business geeft? Waarmee denk je de meeste klanten te krijgen? Met optie 1 of optie 2? Met welke optie wordt je sympathieker gevonden? Met welke optie denk je dat de  mensen zullen zeggen: Hey Riad, ik vind jou echt een held! Maak nog maar eens een Hollandse Nieuwe voor me schoon. Uitjes en zuur erbij graag! En een familiezak kibbeling erbij voor vanavond.

Van: Meulbroek, Sjaak (J.)
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 11:40
Aan: ‘dank@xs4all.nl’
Onderwerp: journalistiek onderzoek

Meneer Dankbaar,

Enkele dagen geleden heb ik gesproken met dhr. R. El Makhour.

Deze gaf aan herhaaldelijk door u benaderd te zijn om journalistieke redenen.

Ook heb ik van hem begrepen dat hij heeft aangegeven aan uw verzoeken geen gevolg te willen geven.

Dhr. El Makhour verzocht mij om u hiervan op de hoogte te stellen.

Met vriendelijke groet

Sjaak Meulbroek

wijkagent

Politie | Noord-Holland | Kennemerland | IJmond

Postbus 57

2000 AB Haarlem Laan der Nederlanden 102

1945 AC Beverwijk

0900 – 8844

 

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: dinsdag 16 mei 2017 12:12
Aan: ‘Meulbroek, Sjaak (J.)’
CC: riad
Onderwerp: RE: journalistiek onderzoek

Geachte heer Meulbroek,

Heeft Riad ook de emails met u gedeeld die ik hem gezonden heb? Moet ik uit uw email begrijpen dat hij ontkent bijgevoegde verklaring te hebben gedaan? Moet ik begrijpen dat hij stelt dat de heer Mauritz zijn handtekening heeft vervalst? In dat geval nodig ik hem uit om daaromtrent aangifte te doen tegen de heer Mauritz en mij.

Leest u dit ook even:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/05/16/tweede-open-brief-aan-de-tweede-kamer/

En beste Riad, Je begrijpt het nog steeds niet. Als je een vent bent, dan zeg je tegen Sjaak:  Dit is inderdaad mijn verklaring. Heb ik iets fout gedaan, Sjaak? Kan ik ergens voor vervolgd worden? Of moet ik eerder als een held gezien worden? Had ik moeten verzwijgen dat ik Ali Hassan een lift heb gegeven naar de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden? Ik kan er toch niets aan doen dat jouw hoogste bazen deze zaak in de doofpot hebben gestopt? Wat had ik dan moeten doen? Mijn vinger opsteken dat Justitie de boel belazert? Dat doet Wim Dankbaar toch wel?

Beste Sjaak, wat zegt jouw boodschap nu? Alleen maar dat Riad niet wil dat ik hem met de neus op de feiten druk, toch? Vraag nu even aan Riad of het klopt dat hij een bebloede Ali Hassan een lift heeft gegeven in de nacht van de moord op Marianne Vaatstra. Sjaak, jij hebt toch contact met Riad? Vertel jij hem dan even dat hij gewoon een vriendendienst heeft verricht, niet wetende dat hij de moordenaar van Marianne Vaatstra zou oppikken. Sjaak, je boodschap is heel erg leeg. Je moet gewoon even vragen aan Riad of zijn verklaring klopt!  En zo niet, dan moet je even zijn aangifte opnemen.

Hey Riad, heb je nog contact met Faek en Farhad? Is dit je handtekening, Riad? Zal toch wel? Anders durf je toch wel aangifte tegen mij te doen bij Sjaak?

Riad, Ik dacht eerst dat je werkte voor Vishandel Tel in IJmuiden. Rick en Ron. Daar ben ik geweest. Maar die kenden jou niet. Ze vonden wel dat je gewoon de waarheid moest vertellen. En terecht! In feite heb je dat al gedaan, net als Faek. Dankzij Rick en Ron kwam ik uit bij Raymond Tel, de neef van Rick. Dat is jouw baas. Al 20 jaar lang?  En die vindt jouw een goudeerlijke gozer en een perfecte werknemer. Hij weet ook dat je voor jezelf wilt beginnen. Wie weet mag je zijn zaak wel overnemen? Of je gaat het gewoon zelf doen? Ik wil je helpen, Riad. Ik herken goede ondernemers. Naar Libanon kun je voorlopig toch niet terug. Het is daar een puinhoop. Zeg Riad, als je zo’n goudeerlijke gozer bent, zeg dan even tegen Sjaak en mij dat je Ali Hassan een lift gegeven naar Leeuwarden conform je bovenstaande verklaring. Of doe anders even aangifte tegen mij en Mauritz! Wat heb je  te verliezen? Niets toch?

Met vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra, Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Bericht van de “visboer” Riad via de politie.

Geef een reactie

