“Wobke”

“Wobke”schreef:
wim als johan voor jou staat en jou kop van de romp trekt zoals hij zegt .. doe jij dan aangifte zoals een schijtlijster als hans Mauritz of neem je het zoals je hem uitdaagt (zoals een man betaamd) ik denk dat je schreeuwt zoals je maatje mauritz maar de tijd zal het leren.

Nee, Wobke, ik doe geen aangifte tegen Johan. Kan ook niet meer als mijn kop van de romp getrokken is. Ik was er niet bij toen Johan schuimbekkend een baksteen naar Mauritz gooide, dus ik kan niet beoordelen of Mauritz een schijtlijster is of schreeuwde. Je doet net of Mauritz de lafaard is? Een lafaard gooit met bakstenen. Een niet lafaard doet het gewoon met zijn vuisten. Zou het ook kunnen dat Johan bang was om een paar muilperen terug te krijgen?

Maar weet je, Wobke, wat nu het het absurde is aan jouw reactie? Dat je het kennelijk belangrijker vindt dat Johan de kop van mijn romp trekt. Die wens vertroebelt je brein zodanig dat je niet meer wilt weten door wie Marianne werkelijk is verkracht en vermoord. Tjonge, wat zijn jullie daar in Noord-Oost Friesland gehersenspoeld door het OM dat jullie nu al 18 jaar belazert. Het is dat Marianne niet meer kan meepraten. Dan zou ze tegen Johan zeggen: Schaam je! Houd op, idioot! Ga eens nadenken, man! Je richt je woede op de verkeerde personen. Hans en Wim vertellen de waarheid over wat er met mij gebeurd is! En dat verloochen jij, zonder dat je het door hebt. Er moet naast mijn monument in Zwaagwesteinde een gedenkplaat komen ter ere van Hans en Wim. Als de helden die ondanks alle tegenwerking de waarheid over mijn dood boven tafel brachten. Richt je woede op die engerd in Dokkum! Niet op Wim en Hans of die stakker van een veeboer, want ik zweer je, Johan, die heb ik die nacht echt niet gezien! Je had naar die burgemeester een baksteen moeten gooien in plaats van eieren! Vraag hem eens waarom hij en een officier van justitie de badmeester bedreigde om zijn mond te houden over zijn vondst van het bebloede trainingsjack van Ali. Of vraag die klootzak  Jan Verkaik, wie er na mijn dood met mijn Rabopasje heef gepind!

Denk je echt dat ik alleen in het donker naar huis had willen fietsen, in plaats van, zoals je mij vroeg, jou te bellen als ik geen taxi kon krijgen?  Ma gelooft dat toch ook niet?

En jij gaat achter de leugens van Spencer en Wietze staan? Dat zijn nu pas lafaards, Johan! Lafaards, wiens leugens beschermd worden door het OM. En weet je hoe dat kan, Johan? Omdat ik, want ik ben dood, jou niet kan vertellen hoe het werkelijk is gegaan. Maar anderen wel!

We horen zijn verhaal aan en vragen hem hoe zij op die fiets terecht kwam. Ze had nooit alleen gedurfd. Emoties spelen dan een grote rol. Ik zei nog tegen Spencer: ‘Ik neem jou niks kwalijk’. Toen hij echter buiten stond, dacht ik: ‘Wat niet kwalijk nemen. Natuurlijk wel, ik neem het je kwalijk. Hij zou toch een taxi voor haar regelen. Dat had hij beloofd. Waarom in Gods naam hield hij zich daar niet aan? Via bankafschriften kwamen we er achter dat Marianne slechts f 25,- had gepind, dus had ze er op gerekend dat Spencer z’n belofte zou nakomen. En dat mag toch ook wel als je 3 maanden met elkaar gaat. M’n man vroeg hem nog: ‘Hoe zijn jullie uit de Paradiso Bar weggegaan.’ Hij antwoordde: ‘Wij gingen weg (dat waren Spencer en zijn vriend) en Marianne liep ons achterna’. Ja, nogal logisch, als je op je vriend rekent en je hebt zelf niet genoeg geld bij je. Dit is voor mij de eerste aanleiding tot haar dood. Verschrikkelijk bitter, dat het zo moest lopen. Je leeft de eerste tijd in een roes en toch gaat niets aan je voorbij. Onze telefoon werd doorgeschakeld naar de G.S.M. van onze zoon Freddy, zodat wij niet hoefden op te nemen. Freddy regelt verder alles voor ons en heeft het daar ontzettend druk mee. Oh, wat haat ik deze Spencer en ook Wietze, die er bij was. Haar verliefdheid op deze waardeloze vent is haar dood geworden. 

Ken je me dan zo slecht? Denk je echt dat dat ik me laat meenemen in een weiland door deze stakker? Dit watje had ik in mijn eentje kunnen hebben! Een schop in zijn kloten had ik hem gegeven! Had ik jou niet eens voor nodig! Wat is het toch erg dat jij denkt dat ik hem ga pijpen en niet zijn pik eraf bijt! Dat ik vrijwillig mijn tampon verwijder om me  te laten verkrachten? Doe eens normaal, jongen! Sinds wanneer geloof jij zulke sprookjes over mij?

Ben jij nou mijn stoere, beschermende broer? Weet je wat jij dan moet doen, Johan? Je moet zoals Wim voorstelt, even naar Faek gaan. Dat is in elk geval een held om te vertellen door wie en waar ik vermoord ben. Dat heeft hij al op de dag mijn moord gedaan. Snap je dat, broertje? Snap je dat de echte boeven bij Justitie zitten? Je drukt gewoon je wijsvinger op zijn borst en zegt: Luister eens, ventje, als jij weet wat er met mijn zusje is gebeurd, dan ga je me dat nu vertellen!  Je hebt A gezegd, dan nu ook B en C! En geen gelul dat ik er niets mee te maken heb! 

Datzelfde moet je doen met die visboer in Heemskerk, die Ali een lift heeft gegeven naar Leeuwarden. Vraag Wim maar even om hun adresgegevens. Moet Wim dan alles alleen doen om de waarheid over mijn einde onder het tapijt vandaan te trekken? Mag hij daar niet op jouw steun rekenen? Kijk, Johan, dan ben je mijn stoere broer! Als je een beetje mijn genen hebt, Johan, dan doen jij en Freddy dat. Niet voor Wim, maar voor mij!

Waarom hebben jullie dat nog niet gedaan met Spencer en Wietze? Waarom laten jullie hen leugens vertellen die door het OM worden gepromoot? Tell me, Johan en Freddy, jullie waren toch mijn broers, die mij lief hadden? Denken jullie dat jullie die liefde bewijzen door Spencer en Wietze weg te laten komen met deze leugens over mij? Freddy, ben jij nu de “oprjochte Fries”?

Wat je nu  doet, Johan, is helemaal van God los! De mannen die de waarheid vertellen, een beetje bedreigen en onze arme moeder monddood maken met het dreigement dat ze onder andere jouw kinderen niet meer te zien krijgt. Lees dit nog even, Johan:

From: Maaike Terpstra
Sent: woensdag 6 juni 2012 13:46
To: Wim Dankbaar; ‘Andre Vergeer’; ‘Klaske Ferwerda’; ‘David Haan de’; ‘Gerrit Veldman’; ‘Hilly Veenstra’; Sikko Pander; ‘Ronnie Pander’; ‘A. K.’
Subject: Re: 16 mei 1999

halo wim

eindelijk kan ik mijn mails lezen op de camping blij dat jullie deze goede dingen doen via hero brinkman .heb nog met hem gebeld en het nodige uitgelegd

hij vroeg ook naar Bauke .heb gezegd dat die vanaf het begin met elke wind meewaaide ,maar ik sta, en blijf achter jullie bevindingen staan .de kamervragen zijn duidelijk ,laten ze daar niet onderuitkomen ,het doet allemaal heel veel met mij (de spanning) ben al meerdere keren naar de dokter geweest, hoop het vol te kunnen houden ,jammer dat de kinderen en denk ook Bauke weer in de justitie geloven met hun nieuwe theorie ,inderdaad Wim ben ik geschokt door het nieuwe gegeven dat ze met een bekende het weiland ingelopen zou zijn ,wat een afgang voor je kind wat is vermoord,

groeten Maaike

Beste lieve broertje, Wim heeft HELEMAAL gelijk! Het zijn Harm Brouwer en Joris Demmink die mijn moordenaars en hun medeplichtigen buiten schot hebben gebracht! Harm Brouwer  liet aan Wim weten dat hij niet wil reageren op zijn aantijgingen. Hoe zot is dat, Johan? Als je mijn broer bent, Johan, dan vraag jij die laffe crimineel even waarom hij niet wil reageren.

Broertje, je wilt toch de waarheid en gerechtigheid over mijn dood? Sla dan even de handen ineen met Wim. Een betere strijder voor de waarheid is er niet. In plaats van hem te trachten uit te kleden, kun je beter de Staat  der Nederlanden aanklagen voor het bedrog dat mij en jullie is aangedaan. Dat gaat echt heel wat meer opleveren, broertje. Je kunt diezelfde Moszkowicz daarvoor gebruiken, die krijgt dan nog een tweede kans voor de goede zaak, nu hij knock-out is geslagen door Wim. Niet dat geld belangrijk is, belangrijker is dat jij stopt mijn nagedachtenis te bezoedelen.

En Wobke, als je onder een pseudoniem wilt reageren, doe dan niet zo dom om je echte naam in je emailadres te vermelden. Ben je familie van Johan? Die leuke kids van je zijn de Vaatstra’s uit de bek gesneden. En zelf lijk je ook wel wat op Marianne. Je bent net als Wilma verpleegkundige? Transplantatie coordinator zelfs? Wat een nobel beroep! Trek dat eens door naar deze zaak! Ik schreeuw of piep nooit en zeker niet voor Johan. Ik neem alle consequenties voor mijn daden zoals ze komen.

Spoedeisende hulp verpleegkundige bij UMCG – Universitair Medisch Centrum Groningen, Transplantatiecoordinator bij UMCG – Universitair Medisch Centrum Groningen en Emergency Room Nurse bij Sionsberg, Hospital Emergency Room

Nou beste “Wobke”, ik vind jou helemaal geweldig! Dat had je niet verwacht, toch? Wil je nog steeds dat Johan de kop van mijn romp trekt? Of ga je die hersens, die je ongetwijfeld hebt met deze CV, ook even op een andere manier aanwenden? Jij bent dus een soortgelijke verpleegster als diegenen die mijn zusje op de intensive care in Ibiza hebben verpleegd en gered tijdens haar drie weken coma?

Beste Wobke, je bent ook een horse girl?  Ken je Ingrid Kamminga? Zij is ook paarden fan.  Bel even met Ingrid op Ameland. Die kan jou alles vertellen over Ludger Dill, de maat van van Wolfgang. Ze kan je wellicht ook helpen aan het moederloze veulen.

http://delangedunen.nl/

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

4 reacties op “Wobke”

  1. dirk zegt:

    hij heeft in ieder geval wat om over na te denken,goed zo wim hou vol

  2. Puppetmaster zegt:

    Zou Hero Brinkman vast zitten omdat hij teveel weet over de Vaatstra zaak ? Met als smoes vastgezet ivm “het lekken van documenten” ? Ik denk van wel.

    • Zou zo maar kunnen, er zijn ongetwijfeld nog wel andere mensen die zoveel meer in handen hebben waarmee ze het hele OM opblazen, maar wat mij aannemelijker lijkt dat is de wraak van ” De Paashaas uit Hoorn.” De Paashaas -was vast en zeker een rammelaar- heeft -of dat nu nog zo is valt te betwijfelen- een zekere relatie met de politie, krijgt af en toe iets toegeschoven vanuit die hoek en rent dan als een hazewind met dat nieuws naar de rode salontafels van de kijkcijfermiljonairs en als het daar te vol is naar een commerciële zender als zijnde iets spannends te komen vertellen.
      Nu is de Paashaas recentelijk behoorlijk op zijn plek gezet door Hero Brinkman -en dan zie je direct hoe dun dat arrogante vliesje is- en heeft daarna direct gezocht naar iets waarmee hij Brinkman een hak kon zetten.
      Wie en wat had hij daar voor nodig? ja u raadt het al hulp van binnen uit zijn politiegabbers.

      Nu heeft hij de pech dat Hero Brinkman niet bang is uitgevallen en goed zijn woordje kan doen.

  3. Pingback: Eindtijdsignalen en diverse andere opmerkelijke berichten, verzameld door Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

