Koen, Hans en Chris

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]

Verzonden: vrijdag 5 mei 2017 19:30
Aan: k.voskuil@ad.nl
CC: h.nijenhuis@ad.nl; Chris Klomp (freelancer80@ad.nl)
Onderwerp: RE: Koen, lig jij nu ook aan de leiband?

Beste Koen,

Leg mij nu eens uit hoe dat werkt in medialand. Je zou er even naar kijken, toen ik je belde een week of twee geleden. Ik heb niets van je gehoord. Ook niet iets van: Wim, we doen er niets mee omdat we het verhaal te zwak vinden, bla bla. Niets, helemaal niets! Ik heb jou hoog zitten, vooral vanwege je onthullingen over Demmink, je verdediging in de media daarover en de winst van het AD in de rechtszaak  tegen Demmink. Wat is dat nu voor laffe zooi, Koen? Zeg gewoon wat de reden is! Mag je niet? Heb je het overlegd met Hans? Die betrapte ik onlangs op het onderstaande citaat:

 

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]

Verzonden: vrijdag 28 april 2017 10:45

Aan: h.nijenhuis@ad.nl

Onderwerp: Is dit echt een citaat van jou?
Journalistiek is feiten publiceren die anderen verborgen willen houden. Ik weet niet meer wie dat zei, maar wel wie dat deden! #detegel

9:07 PM – 18 Apr 2017 

Je zult dan wel enorme bewondering voor mij hebben? 

Of is het geen feit dat het OM verborgen wil houden dat Faek op dag 1 heeft verteld waar en door wie Marianne is vermoord? Is het geen feit dat Faek daarover een verklaring heeft getekend (zie bijlage)? Is het geen feit dat hij verder wil verklaren als hij door mij voor de rechter wordt gebracht?

Als je echt achter dat citaat staat, dan stel ik voor dat je me eens uitnodigt met Ismail erbij. Want die kan in het soort journalistiek dat jij zegt aan te hangen een glorieuze rol spelen. 

Mvg 

Wim

Afbeeldingsresultaat voor hans nijenhuisHey, Hans, van jou hoor ik ook niets. Wil jij het me dan uitleggen? Hoe werkt dat nou, Hans? Hoe zit dat nou met die persvrijheid? Zijn de heren die er aan gaan te hoog? Lig jij ook aan banden? Wat is het? Tell me! Ik verbaas me omdat je wel controversiële dingen durft te doen, zoals Ismail Ilgun een job te geven. Chris Klomp heb ik niet hoog zitten, dat is geen geheim. “Wat onzin is, moet onzin blijven” zegt hij.  En toch is dat je enige journalist die je over de zaak laat schrijven. Maar zelfs Chris Klomp krijgt het niet voor elkaar om uit de mond van Faek op te tekenen dat het inderdaad onzin is.

Ik zal het nog even voor jullie samenvatten. Faek heeft een getekende verklaring afgegeven als volgt:

‘Op zaterdag 1 (één) mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne Imke Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien. 

Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in de caravan van Wolfgang Hebben, bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond. 

Marianne kwam wel vaker in de caravan van Wolfgang Hebben. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar. 

Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om Ali in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra.’ 

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien. 

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hassan ook bevriend was met Mohammed (Jano) Hassan.’ 

Deze verklaring heeft hij afgegeven in maart 2014. Sindsdien weet hij dat zijn verklaring in een boek en talloze malen op Internet is gepubliceerd. Nooit heeft hij bezwaar of protest aangetekend. Nooit heeft hij gezegd dat het onzin is, dat het niet zijn verklaring is,  dat het niet zijn handtekening is. Nooit heeft hij de publiceerders van de verklaring, Hans Mauritz en Wim Dankbaar, aangeklaagd voor smaad of laster.

Nee, sterker nog, hij heeft met Hans en Wim overwogen om de verklaring publiekelijk te doen, uitgebreider en met alle details. Uiteindelijk heeft hij laten weten dat hij dat niet durft uit angst voor represailles van Justitie. Hij durft het alleen als hij wordt opgeroepen als getuige voor de rechter.  Dat hebben jullie toch wel gevolgd op mijn website? Hoezo is dit dan “onzin”? Tel daarbij op dat zijn verklaring ook is bevestigd door zijn toenmalige vriend Rida Hashimi. Tel daarbij op dat Wolfgang hem niet durft op te roepen als getuige in de rechtsszaak tegen mij, terwijl Wolfgang weet dat Faek de bron is voor mijn beweringen over hem.  Tel daarbij op dat Demmink en Brouwer, die ik openlijk verantwoordelijk houdt voor deze criminele doofpot, niets durven te zeggen over de verklaring van Faek. En ook die durven jullie niet te bellen voor een reactie, toch? Hebben jullie nog een persoonlijke mening? Topambtenaren van Justitie die verkrachters en moordenaars een stiekeme  vrijgeleide geven en jarenlang liegen tegen ons volk op kosten van de gemeenschap, uiteindelijk ook nog een onschuldige veeboer ervoor ophangen, zijn dat misdadigers of niet? Zijn dat geen misdadigers van de ergste soort denkbaar? Moeten die beschermd worden door jullie stilzwijgen?  Waarom dan? Omdat ze te hoog zijn?

Sorry heren, maar in een normale wereld zou dit toch een megascoop moeten zijn die alle voorpagina’s zou moeten halen? Een getekende verklaring van een bij het OM bekende getuige die iets heel anders zegt over de meest geruchtmakende moord van de afgelopen 20 jaar. Een verklaring die ondersteund wordt door tal van andere bewijzen? Een getuige die desgevraagd niets ontkent of ontkracht over zijn verklaring? Maar jij, Hans, durft niet eens een journalist op Faek af te sturen om hem te vragen wat zijn reactie is op mijn onthullingen? Geen Koen Voskuil, geen Ismail Ilgun en zelfs geen Chris Klomp? Desnoods stuur je Chris, met de insteek om mijn publicaties kapot te maken. Hij wil niks liever, het maakt mij niet uit.

Kunnen jullie mij in elk geval uitleggen waarom jullie niets doen?  Moet ik alles alleen doen? Jullie zijn toch de waakhonden van de vrijheid, de democratie en de kwaliteit van de samenleving? Vertel me anders dat dat een fabeltje is! Wees gewoon eerlijk!

Mvg

Wim

 

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: vrijdag 5 mei 2017 20:47
Aan: prdv
Onderwerp: Peter, schone taak voor jou.

Hey Peter, ouwe seksmaniak, huur je voortaan even een hotelletje als je wilt neuken? Heb je ook roomservice voor die fles champagne. Het is maar een goed bedoelde tip. Spaart een hoop ellende.

Maar iets anders: Moet jij Faek, Rida en Riad niet even bellen? Heb je hun nummers al? Of moet ik je die geven?  Volgens je uitzending uit 2012 in samenwerking met het OM  had je er toch zo goed naar gekeken?

Peter R. de Vries: Maar ondanks deze ondubbelzinnige uitslag zijn de complotdenkers niet overtuigd en blijven zij alle betrokkenen belagen, beschuldigen en belasteren op allerlei websites. Uiteraard hebben wij zelf ook destijds, en ook nu weer, nog eens goed naar de zaken van Feik en Ali Hussein Hassan gekeken. En ook onze conclusie luidt: Het zijn kletskoekverhalen! Ik zou bijna zeggen: Was het allemaal maar waar! Dan was de zaak al lang opgelost. Maar het is niet waar! Het is onzin! Die mensen beschadigt en alleen maar afleidt van een werkelijke oplossing. Punt! En vanaf nu zal ik in de ogen van die complotdenkers ook wel omgekocht, corrupt en een speurder van niks zijn. Nou ja, dat moet dan maar!

Groet,

Wim

(In het volgende artikel leg ik zoals beloofd uit waarom Faek de waarheid heeft verteld en Wolfgang en Justitie de leugenaars zijn)

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Koen, Hans en Chris

  1. yvonne zegt:

    Dit was het moment, waarna Petertje onder druk is gezet, kom niet te dicht bij de nep oranjes, of we maken je kapot…..Toen is ie voor de keuze gesteld, zoals zovelen. En Petertje kan goed liegen, dat scheelt enorm. Kun je het hele volk op het verkeerde been zetten! Is Mous ook goed in trouwens. En vele politici trouwens ook, denk dat Voskuil ook terug gefloten is, we weten wat er met andere journalisten gebeurd is, die in het potje van de waarheid beginnen te roeren.

  2. Mike zegt:

    Wat een rare schoen heeft Peter aan in dat filmpje.

  3. Deel 2 van Myra over de rechtszaak van Jasper staat online:

  4. Pingback: Eindtijdsignalen en diverse andere opmerkelijke berichten. verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

