Beste Faek,

Beste Faek,

Ik vind je reactie nogal vreemd. Je zegt tegen Rob: Kom voor de rechter! Rob informeert je nu juist dat ik je voor de rechter ga roepen. Omdat je niet anders dan voor de rechter je verhaal verder wilt/durft te vertellen, toch?  En je hebt zelf gezegd , onder meer tegen Rob, Hans en mij, dat je daar geen probleem mee hebt. Dan kun je eindelijk eens dit trauma van je schouders gooien. Voorts zeg je dat je de gegevens van Rob aan je advocaat zal doorgeven. Maar jij hebt toch geen advocaat? Het lijkt wel een dreigement, Faek. Ik heb je toch aangeboden om een advocaat voor jou te betalen?  Denk je dat Rob zich schaamt voor zijn gegevens, of voor het feit dat hij met mij samenwerkt of dat hij een vriend van mij is? Nou echt niet, Faek!

Op 2 dec. 2015 om 13:17 heeft Wim Dankbaar via Marktplaats

het volgende geschreven:

Beste Faek, Je wordt een beetje cocky. Je kunt wel doen alsof er niets aan de hand is en ik mijn tijd beter zou kunnen besteden, maar ik meen dat er zeer veel aan de hand is, belangrijk genoeg om mijn tijd aan te besteden. Misschien is het in Irak normaal dat Justitie verkrachters/moordenaars beschermt en vrijgeleides geeft, het volk belazert en miljoenen belastinggeld aan neponderzoeken uit de zak klopt, maar hier nog niet. Daarom wordt het ook zo geheim gehouden. Dat ze jou onderdeel van dat geheim hebben gemaakt, weet je zelf het beste. Dat het zwaar op je drukt ook. Want anders hoef je niet zo raar te doen door je foto’s weg te halen, je facebooknaam te veranderen, te zeggen dat Faek iemand anders is dan ED enzovoort. Je weet heel goed dat ik al jaren stel dat jij getuige was van de moord en dat op dag 1 hebt verteld aan de politie. Je weet ook heel goed dat Justitie opzettelijk en bewust de verkeerde Ali heeft gearresteerd, wat dus ook de reden is dat ze jou niet hebben benaderd voor hun zogenaamde Onderzoek Ali H. Als er iemand weet dat de conclusie van dat bedrogonderzoek onjuist is, dan ben jij het wel. Dit zijn feiten die ik niet kan veranderen en jij ook niet kunt ontkennen. Gezien je voornoemde gedrag wil je niet aan die feiten herinnerd worden en niet in verband worden gebracht met de zaak. Toch zal ik dat blijven doen in het algemeen maatschappelijk belang. Ik kan dat op een voor jou symphatieke manier doen. De verklaring zoals je hem aan Hans hebt gegeven deed je anoniem. Je mag mij kwalijk nemen dat ik je naam bekend hebt gemaakt, maar dat kan ik wel uitleggen. Ten eerste kan iedereen met een beetje kennis van de zaak op zijn vingers natellen dat jij het bent. Er komt niemand anders voor in aanmerking. Ten tweede ben je niet anoniem voor Justitie, want die kennen jouw verklaring reeds in veel meer detail. Dat is dan ook de reden dat ze niets durven zeggen over jouw verklaring en mijn boek. Het is immers zo makkelijk om te stellen dat die verklaring uit onze duim gezogen is of desnoods jou dat te laten verklaren. Maar dat kunnen ze niet omdat er veel te veel ondersteunende bewijzen voor zijn, onder andere de verklaringen van Rida en Louis Uijl, en het gedrag van Justitie zelf. Ten derde heb je niets fout gedaan. Je hebt je getuigenis reeds op dag 1 aan de bevoegde instanties gegeven en volledig meegewerkt aan hun “onderzoek”. Het is jouw schuld niet dat die bevoegde instanties de ware toedracht in de doofpot hebben willen stoppen. Desondanks blijf je je verschuilen in anonimiteit terwijl je in feite niets hebt om je voor te schamen.

Groet,

Wim

Deze conversatie is van december 2015. Humor van Faek: Zijn nickname op Markplaats is ED. Maar hij tekent elk bericht met F.M. Nu zei “ED” dat hij een collega is van Faek. Op mijn vraag waar F.M. voor stond, zei hij Fijne Middag. 🙂 🙂

Er is hem wel degelijk iets kwalijk te nemen. Hij heeft verklaard over de moord, dat is misdrijf 1, waarover hij dus niet heeft gezwegen. Hier valt hem dan ook niet over kwalijk te nemen.

Echter is er ook misdrijf 2, dat is de miljoenenverslindende doofpot die op misdrijf 1 is gevolgd. Onderdeel hiervan is het Onderzoek Ali H, wat zelfs als separaat misdrijf gezien kan worden. Het feit dat Faek hierover blijft zwijgen is hem zeker wel kwalijk te nemen.

Imho…

Tja, Faek,  wat vind je daar dan van? En Farhad? En Mimaya? Houd nu maar even op met Hans te lullen over hoe je ons wilt helpen met de zaak tegen Wolfgang, want ik ben het helemaal zat hoe je ons aan het lijntje houdt. Heb je nog contact met Riad, Faek? Die Ali in die nacht een lift heeft gegeven naar de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden? Bespreek even met hem de emails die ik hem heb gestuurd.

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

