Nep of echt? Trol of oprechte klokkenluider?

Oh de vries is niet te vertrouwen? En de telegraaf dan? Die zitten toch wel te wachten op een primeur… ik ben helaas genoodzaakt om anoniem te blijven… kan mn baan kwijt raken..

Van: Wim Dankbaar <dank@xs4all.nl>
Verzonden: dinsdag 2 mei 2017 09:23:35
Aan: ‘jan jan’
Onderwerp: RE: BELANGRIJK!

Peter R. de Vries zit er tot over zijn nek in. Slechtste idee om hiermee naar hem te stappen. Of uw informatie betrouwbaar is kan ik moeilijk
beoordelen. Daarvoor moet ik eerst meer weten.  Kunt u mij bellen?
023-5268730

Mvg

Wim Dankbaaar
—–Oorspronkelijk bericht—–
Van: jan jan
Verzonden: maandag 1 mei 2017 19:37
Aan: dank@xs4all.nl
Onderwerp: BELANGRIJK!

Goedemiddag meneer Dankbaar,
Ik heb een tijdje geleden gewerkt bij PI Zwolle waar Jasper Steringa
gedetineerd zit en ben tot nogal verontrustende ontdekkingen gekomen. Ik
weet dat Steringa meerdere malen contact heeft gezocht met mijn
leidinggevende daar met het verhaal dat hij onterecht vast zit en onder
ongeoorloofde pressie een bekennende verklaring heeft afgelegd. Er zou
sprake zijn van samenspel tussen advocaat en OM om de zaak ”op te lossen”.
Ik vond deze beschuldiging ver gezocht totdat ik meerdere op zn zachtst
gezegd vreemde aanwijzingen vernam welk het verhaal van Steringa min of meer
ondersteunde.
Zo ben ik in het bezit gekomen van memo’s en verslagen uit het pendos
(penitentiar dossier) van Steringa waarin opmerkelijke zaken staan die
kortgezegd inhouden dat Steringa niet serieus moet worden genomen en moet
ophouden met het verspreiden van roddels en leugens. Er wordt min of meer
gedreigd dat hij bij volharding in zijn onschuld langdurige plaatsing in
afzondering (isoleercel) en verlies van zijn voorwaardelijke
invrijheidstelling (VI= eenderde van straf) riskeert en dat hij geen contact
meer mag met de buitenwereld (familie). Daarnaast zal hij op last van de
medische dienst en inrichtingspsychiater opnieuw aan de medicatie moeten
vanwege psychotisch gedrag. Steringa is in mijn bijzijn ook meerdere malen
geintimideerd door leidinggevende en in de iso geplaatst om hem mentaal te
breken. Ook is hem gezegd dat de speciale behandeling die hij krijgt vervalt
op het moment dat hij zich niet aan de afspraken houdt, wat betekent dat hij
dan in het diepe wordt gegooid en andere gedetineerden ook bij hem kunnen,
wetende dat hij een kind heeft verkracht en vermoord. Verder bevat de info
ook de gang van zaken omtrent de bekentenis van Jasper. Er is een verslag
van Steringas gesprek met de maandcommissaris van de commissie van toezicht
waarin hij zijn hart lucht over wat hem is overkomen.
Verder duidt de informatie op een intensief contact tussen de inrichting en
het OM over de wijze waarop het OM de detentie van Steringa uitgevoerd wil
hebben en hoe om te gaan met ”onrust/wangedrag” van Steringa. Dit is een
merkwaardige gang van zaken die bij andere gedetineerden niet voor komt.
Ik heb de stukken bij mijn vertrek uit PI Zwolle gekopieerd en ben na lang
wikken en wegen voornemens er mee naar de krant te stappen of naar Peter R
De vries omdat ik er van overtuigd ben dat dit de landelijke bladen haalt en
de zaak op zn kop zet. Echter weet ik niet of deze krant en dhr. De Vries
ook tot hun nek in zaak zitten en wellicht niet zitten te wachten op
heropening van de zaak.
Aangezien u deze zaak tot in het detail kent wou ik u vragen om advies met
het verzoek dit niet te publiceren en strikte geheimhouding aan te houden
aangezien ik nu in het vrouwengedeelte van PI Zwolle werk en nog steeds de
laan uit kan worden gestuurd mocht dit lekken.
Met vriendelijke groet,

j

 

Van: Wim Dankbaar <dank@xs4all.nl>
Verzonden: woensdag 3 mei 2017 09:18:34
Aan: ‘jan jan’
Onderwerp: RE: BELANGRIJK!

Ik begin nu toch aan je verhaal te twijfelen. Vooral het feit dat je geen afspraak wilt maken en ook aan mij je identiteit niet bekend wil maken, ondanks mijn garantie voor anonimiteit, doet me vermoeden dat er iets niet klopt. Ook dat je financiele compensatie zoekt geeft te denken. Daarenboven geef ik je een naam van een journalist van het grootste dagblad van NL waarbij je verhaal in goede handen is, maar dat wil je ook niet.  Je vroeg mij om advies.  Mijn advies is dat we afspreken en /of me in elk geval de bewijzen toont voor je verhaal. Beiden zeg je niet te willen doen. Ik vraag me dan af wat je motivatie was om mij te contacteren. Ik kan op deze manier niets met je verhaal,  anders dan het voor kennisgeving aannemen en eventueel te delen met mijn lezers met de vraag of je nep of echt bent. The Amerikanen hebben een spreekwoord: If it sounds too good to be true, it usually is.

Mvg

Wim

Van: jan jan
Verzonden: woensdag 3 mei 2017 10:10
Aan: Wim Dankbaar
Onderwerp: Re: BELANGRIJK!

Ik heb je keurig uitgelegd hoe ik op je ben gekomen en aangezien je diep in de materie zit om advies heb gevraagd over wat te doen met de info… Advies vragen betekent niet dat ik vervolgens verplicht ben om het advies op te volgen. Als je twijfelt aan mijn verhaal of motieven is dat je goed recht. Geen probleem!

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 3 mei 2017 11:00
Aan: ‘jan jan’
Onderwerp: RE: BELANGRIJK!

Je geeft geen enkel aanknopingspunt om je verhaal, al is het maar op onderdelen, te checken. Derhalve denk ik dat je me in de maling neemt. Uiteraard heb ik onze emailcorrespondentie met een aantal vertrouwde vrienden gedeeld. Hieronder volgen enkele commentaren.

Het is echt te schunnig voor woorden dat iemand het in z’n hoofd haalt jou zo met een kluitje het bos in te willen sturen. Waar de trollen altijd maar blijven roepen dat jij degene bent die voor de families alles blijft oprakelen, dachten ze nu dat je dit niet met hen zou delen?! Echt, wat een schoften streek! Dit is trollen 2.0

 Om te kotsen! 

+++++++++++ 

Ik heb alles gelezen, en soms dan “voel” je dat het niet klopt.

En mijn gevoel schreeuwt het uit dat dit niet klopt.

Misschien zou je hem kunnen laten weten dat wat hij je heeft geschreven, dat je dat ter kennisgeving neemt, maar er niets mee kunt, en dat je verder geen kontakt meer hoeft.

Gewoon even netjes laten weten.

Het past gewoon te mooi , en hij acteert net iets te onnozel/naief.

Wat is zijn motivatie, en waarom heeft hij contact met je opgenomen.

Als hij er zo van geschrokken is, dan had hij (met zijn niveau) in dezen wel onderzoek gedaan, en had hij gelijk gezien wat voor beerput het is.

Hoezo wil hij geld voor compensatie.

Ik vertrouw het niet.

Doe ermee wat je wil.

Je zou kunnen beginnen me in elk geval 1 van de vele documenten die je stelt te hebben, al is het maar een bladzijde, in te scannen en mij te emailen. Pas dan zou ik je kunnen vertrouwen. Verder maakt het mij niet uit hoe en door wie de informatie naar buiten wordt gebracht, gesteld dat je die informatie inderdaad hebt. Als jij en die info authentiek zijn, dan wens ik je daar alle succes bij. Want dan ben je niet alleen een held, maar ben ik en de maatschappij ook winnaar. Voorlopig irriteer je me alleen maar omdat je niets maar dan ook niets aan bewijs wilt leveren voor je mooie verhaal.  Als je het uit je duim hebt gezogen, wat wat mij betreft nu een grotere kans heeft, dan ben je ronduit een verachtelijke trol.  Graag verneem ik voor het weekend of je inderdaad het verhaal naar buiten wilt brengen op een manier die je beschrijft als volgt:

Ik heb de stukken bij mijn vertrek uit PI Zwolle gekopieerd en ben na lang

wikken en wegen voornemens er mee naar de krant te stappen of naar Peter R

De vries omdat ik er van overtuigd ben dat dit de landelijke bladen haalt en

de zaak op zn kop zet. Echter weet ik niet of deze krant en dhr. De Vries

ook tot hun nek in zaak zitten en wellicht niet zitten te wachten op

heropening van de zaak.

Zo niet, dan zie ik mij genoodzaakt om je emails te publiceren om te laten zien welke middelen men inzet om mij op dwaalsporen te zetten en onjuiste informatie te laten publiceren om zodoende mijn overige informatie te verzwakken.

Mvg

Wim

 

Van: Wim Dankbaar <dank@xs4all.nl>
Verzonden: dinsdag 2 mei 2017 19:29:51
Aan: ‘jan jan’
Onderwerp: RE: BELANGRIJK!

Nee Jan,

Je begrijpt er niets van. Mijn levenswerk is niet om de echte moordenaars (meervoud)  van Marianne te ontmaskeren. Wat mij betreft leven ze nog lang en gelukkig. Mijn levenswerk is om de schoften van Justitie te ontmaskeren die hen een vrijgeleide hebben gegeven.

Van: jan jan
Verzonden: dinsdag 2 mei 2017 19:17
Aan: Wim Dankbaar
Onderwerp: Re: BELANGRIJK!

dat snap ik goed… jij hebt er als ik zo naar je site kijk je levenswerk van gemaakt om de echte moordenaar van Marianne te ontmaskeren.. alleen er is een verschil.. jij zal met deze informatie als held worden gezien.. de man die al die tijd gelijk had en de zaak heeft opengebroken en opgelost.. ik zal de trammelant krijgen en alleen de slechte gevolgen ervaren.. ben ook maar een simpele bewaarder die dan nergens meer een VOG voor krijgt.. misschien komen ze er niet achter misschien wel… blijft roulette

 

Van: jan jan
Verzonden: dinsdag 2 mei 2017 19:03
Aan: Wim Dankbaar
Onderwerp: Re: BELANGRIJK!

Je zou het inderdaad kunnen publiceren zonder toestemming maar dan nog heb je de stukken niet. Terwijl deze stukken juist alles zeggen. En ik denk dat het niet onredelijk is dat ik wordt gecompenseerd voor het risico dat ik neem. Ik heb de stukken immers zonder toestemming weggenomen, wat een doodzonde is bij mijn werkgever. Met dat risico op vermogenschade is het volgens mij geen schande om geld te krijgen. Afspreken doe ik sws niet. Als ik stukken zou geven is dat via de mail. Ik hoop ook dat jij er niet verder met die Voskuil of iemand anders over spreekt want dan gaan ze met het verhaal aan de haal.

Van: jan jan
Verzonden: dinsdag 2 mei 2017 17:56
Aan: Wim Dankbaar
Onderwerp: Re: BELANGRIJK!

Ik weet nog niet zo goed wat ik ermee ga doen. Heb wel een medium benaderd die wou het wel heel graag hebben.  Heb ze niet alles verteld alleen een deel. Maar dan wilden ze alle papieren en mocht ik met niemand erover hebben. In ruil daarvoor kreeg ik een bedrag. Klinkt verleidelijk maar heb geen zin in problemen. Ik zou ze morgen 9u laten weten of ik akkoord ga. Verder weet alleen mn vrouw het en die zegt dat ik aan mn baan moet denken en dat we anders straks op straat staan.. heb al gemazzeld met al die ontslagen die in het gevangeniswezen vallen…

Van: Wim Dankbaar <dank@xs4all.nl>
Verzonden: dinsdag 2 mei 2017 18:43:29
Aan: ‘jan jan’
Onderwerp: RE: BELANGRIJK!

Mmm, Jan, dat klinkt niet goed. Een medium dat je een bedrag biedt? Dat moet je nooit doen volgens mij. Want als dat uitkomt, dan sta je te boek als een klokkenluider die zijn informatie “verkocht”. En dat is nou net niet de bedoeling van een klokkenluider. Een klokkenluider hoort juist de informatie te geven om een onrecht te corrigeren in het algemeen maatschappelijk belang. Niet voor geld.

+++++++++++

Zeg “Jan Jan”,  Als je die stukken wel hebt, als je niks uit je duim gezogen hebt, als je geen charlatan bent, dan gaan we ze toch wel zien binnenkort? Je hebt nu toch al een medium die je een bedrag wil bieden? Die het zo graag wil hebben?

(Later meer, Wim)

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

17 reacties op Nep of echt? Trol of oprechte klokkenluider?

  1. Hans zegt:

    Ik ben psychiatrisch verpleegkundige en hbo psycholoog. Laat me “mediaten” op basis van volledige anonimiteit. (Beroepsgeheim) Mail me via ‘gewetensvrij@gmail.com’

  2. Als je zoiets explosief hebt, kort de boel online onderzoekt, vervolgens bij jou uitkomt en dan durft te vragen of PRdV een goede optie zou zijn is niet serieus te nemen maar een clown van de bovenste plank!

    En dan ook nog op 1 mei verstuurd? Toevallig die dag en niét één van de overige 364 dagen van het jaar? Yeah right…

  3. yvonne zegt:

    Ik heb de stukken bij mijn vertrek uit PI Zwolle gekopieerd en ben na lang
    wikken en wegen voornemens er mee naar de krant te stappen of naar Peter R
    De vries omdat ik er van overtuigd ben dat dit de landelijke bladen haalt en
    de zaak op zn kop zet.

    Als deze man het goede met de zaak voor heeft, speelt ie die stukken aan jou door!

  4. SouRaya zegt:

    op het moment dat hij zich niet aan de afspraken houdt, wat betekent dat hij
    dan in het diepe wordt gegooid en andere gedetineerden ook bij hem kunnen,wetende dat hij een kind heeft verkracht en vermoord.

    Dit is al een leugen.
    Jasper zit gewoon op een open afdeling met meerdere gedetineerden.
    Hij werkt als lasser met meerdere gedetineerden.
    Iedereen weet wie hij is en waarvoor hij berecht is.

  5. Kuyeko zegt:

    He’s lying!!

  6. hkokblog zegt:

    Klinkt te mooi om waar te zijn en Jan geeft ook nogal veel informatie weg waar en hoe hij werkte en wat hij allemaal te horen kreeg, heeft het over zijn leidinggevende, kon de dossier kopiëren werk er nu niet mee, zit nu op de vrouwen afdeling. Hij geeft veel informatie weg dat zijn identiteit door bijvoorbeeld de leidinggevende die ook van de zaak weet te achterhalen is.

  7. yvonne zegt:

    Ook dit is de Nederlandse politie en Justitie. één grote leugenbak!

  8. Drentse Fryske zegt:

    ‘Ik zou ze morgen 9u laten weten of ik akkoord ga’.

    Ach ja, why not…gooi d’r ook nog maar beetje tijdsdruk bovenop ? Pfff. Lijkt wel hoe dat gaat in ‘handelsgebeuren’, als je niet snel beslist dán….. Komt na zovele jaren dan toch ook niet meer op een dag – of desnoods enkele – aan zou je zeggen ? Naar mijn idee ligt het scriptschrijven er duimendik bovenop ! Het hele verhaal lijkt me te mooi om waar te zijn. Idd té veel info-verstrekking, zoals ‘hkokblog’ hierboven ook omschrijft. Wel, we zullen het dan wel zien als dat ‘medium’ de boel naar buiten brengt ?

  9. Ik vraag me af wat voor een ziek brein zoiets verzint… bah…

  10. Wellicht kun je de contactgegevens van Hans de psychiatrisch verpleegkundige aan hem doorsturen! 😂

  11. N.E. Derlander zegt:

    Janjan (gefingeerde naam) kan een man of een lesbische vrouw (spreekt over mijn vrouw) zijn, lijkt mij.

    Gelet op mogelijke schade (door bijvoorbeeld onjuistheden in het verhaal) voor Wim of andere betrokkenen levert Janjan m.i. een te wankele basis om er op in te kunnen gaan.

  12. Pingback: Eindtijdsignalen en andere opvallende nieuwsberichten, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

  13. Wim Dankbaar zegt:

    Op 2 dec. 2015 om 13:17 heeft Wim Dankbaar via Marktplaats

    het volgende geschreven:

    Beste Faek, Je wordt een beetje cocky. Je kunt wel doen alsof er niets aan de hand is en ik mijn tijd beter zou kunnen besteden, maar ik meen dat er zeer veel aan de hand is, belangrijk genoeg om mijn tijd aan te besteden. Misschien is het in Irak normaal dat Justitie verkrachters/moordenaars beschermt en vrijgeleides geeft, het volk belazert en miljoenen belastinggeld aan neponderzoeken uit de zak klopt, maar hier nog niet. Daarom wordt het ook zo geheim gehouden. Dat ze jou onderdeel van dat geheim hebben gemaakt, weet je zelf het beste. Dat het zwaar op je drukt ook. Want anders hoef je niet zo raar te doen door je foto’s weg te halen, je facebooknaam te veranderen, te zeggen dat Faek iemand anders is dan ED enzovoort. Je weet heel goed dat ik al jaren stel dat jij getuige was van de moord en dat op dag 1 hebt verteld aan de politie. Je weet ook heel goed dat Justitie opzettelijk en bewust de verkeerde Ali heeft gearresteerd, wat dus ook de reden is dat ze jou niet hebben benaderd voor hun zogenaamde Onderzoek Ali H. Als er iemand weet dat de conclusie van dat bedrogonderzoek onjuist is, dan ben jij het wel. Dit zijn feiten die ik niet kan veranderen en jij ook niet kunt ontkennen. Gezien je voornoemde gedrag wil je niet aan die feiten herinnerd worden en niet in verband worden gebracht met de zaak. Toch zal ik dat blijven doen in het algemeen maatschappelijk belang. Ik kan dat op een voor jou symphatieke manier doen. De verklaring zoals je hem aan Hans hebt gegeven deed je anoniem. Je mag mij kwalijk nemen dat ik je naam bekend hebt gemaakt, maar dat kan ik wel uitleggen. Ten eerste kan iedereen met een beetje kennis van de zaak op zijn vingers natellen dat jij het bent. Er komt niemand anders voor in aanmerking. Ten tweede ben je niet anoniem voor Justitie, want die kennen jouw verklaring reeds in veel meer detail. Dat is dan ook de reden dat ze niets durven zeggen over jouw verklaring en mijn boek. Het is immers zo makkelijk om te stellen dat die verklaring uit onze duim gezogen is of desnoods jou dat te laten verklaren. Maar dat kunnen ze niet omdat er veel te veel ondersteunende bewijzen voor zijn, onder andere de verklaringen van Rida en Louis Uijl, en het gedrag van Justitie zelf. Ten derde heb je niets fout gedaan. Je hebt je getuigenis reeds op dag 1 aan de bevoegde instanties gegeven en volledig meegewerkt aan hun “onderzoek”. Het is jouw schuld niet dat die bevoegde instanties de ware toedracht in de doofpot hebben willen stoppen. Desondanks blijf je je verschuilen in anonimiteit terwijl je in feite niets hebt om je voor te schamen.

    Groet,

    Wim

    Deze conversatie is van december 2015. Humor van Faek: Zijn nickname op Markplaats is ED. Maar hij tekent elk bericht met F.M. Nu zei “ED” dat hij een collega is van Faek. Op mijn vraag waar F.M. voor stond, zei hij Fijne Middag. 🙂 🙂

  14. Er is hem weldegelijk iets kwalijk te nemen. Hij heeft verklaard over de moord, dat is misdrijf 1, waarover hij dus niet heeft gezwegen. Hier valt hem dan ook niet over kwalijk te nemen.

    Echter is er ook misdrijf 2, dat is de miljoenenverslindende doofpot die op misdrijf 1 is gevolgd. Onderdeel hiervan is het Onderzoek Ali H, wat zelfs als separaat misdrijf gezien kan worden. Het feit dat Faek hierover blijft zwijgen is hem zeker wel kwalijk te nemen.

    Imho…

Geef een reactie

