Brief aan politie

Politie Noord Holland
District Kennemerland
Ter attentie van de heer A.J. Nijssen (KEN 06694)
Postbus 57
2000 AB Haarlem

Uw kenmerk PL-11002016158659-2

Overveen, 29 april 2017

Geacht heer Nijssen,
Per brief van 12 oktober 2016 heb ik bezwaar gemaakt dat u mijn aangifte tegen Wolfgang Hebben voor het doen van een valse aangifte niet in behandeling neemt. U schreef: “Dit omdat de rechter al een uitspraak heeft gedaan en/of dit nog zal doen in uw hoger beroep.”
Ik heb nooit een antwoord van u gekregen op dit bezwaarschrift. Gezien recente ontwikkelingen is het extra opportuun dat u mij antwoordt. Het is namelijk het geval dat ik uitgenodigd ben door uw politie (Red Rooda, bureau Zandvoort) voor een verhoor wegens een nieuwe aangifte van de heer Hebben. Zijn aangiftes worden dus wel in behandeling genomen.
Als de politie consequent zou zijn, zeggen ze tegen WH wat tegen mij wordt gezegd: “Wij zullen uw aangifte niet in behandeling nemen omdat de rechter al een uitspraak heeft gedaan/of nog zal doen in hoger beroep.” Dit is rechtsongelijkheid en meten met twee maten ten top!
Graag verneem ik per omgaande van u of mijn aangifte nu ook in behandeling wordt genomen. En in elk geval verzoek ik u dringend om een reactie op mijn bezwaarschrift.
Met vriendelijke groet,
Wim Dankbaar

Faek: Goeiedag!

Wim: Hey Faek, met Wim weer!

Faek: Goeiedag!

Wim: Ja, ik weet dat je niet wilt dat ik je nog een keer bel, maar dit is toch wel even belangrijk. Wolfgang heeft mij aangeklaagd.

Faek: Mmm.  (Merk op dat Faek kennelijk weet wie Wolfgang is)

Wim: En daar komt een rechtzaak van. Dus ja, ik ga jou als getuige oproepen.

Faek: Nou da’s jammer, want ik ben nu in het buitenland voor lange tijd.

Wim: Oh, nou, dat maakt niet zoveel uit. Oh,  Je bent in het buitenland?

Faek: Mmm.

Wim: Voor hoelang dan?

Faek: Weet ik niet.

Wim: Weet je niet?

Faek: Nee.

Wim: Okay. Waar zit je in het buitenland? Of wil je dat niet zeggen?

Faek: Nee, ergens.

Wim: Nou dan zullen we moeten wachten tot je terug bent uit het buitenland. Want jij hebt gezegd dat je voor Justitie wel openheid van zaken wilt geven. En die gelegenheid zal je nu krijgen.

Faek: Ja, prima!

Wim: Ja?

Faek: Prima, ik zie die berichten van Justitie tegemoet.

Wim: Ja, okay, goed.

Faek: Ja.

Wim: Okay, veel plezier in het buitenland, of succes, wat je dan ook aan het doen bent, zaken of plezier.

Faek: Ja, okay.

Wim: Dag Faek, Doeg, hoi!

Aan de heer R. Hashimi te Leeuwarden

[te bezorgen via Wim Dankbaar]

Leiderdorp, 29 juli 2016

Beste Rida,

Laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Ben Teeninga en ik ben sinds 2012 met pensioen. Daarvoor werkte ik als burgerambtenaar bij het ministerie van Defensie. Tot 2005 bij de marine en daarna bij de Defensie Materieel Organisatie.

Jaren geleden ben ik geïnteresseerd geraakt in gevallen waarin mensen onschuldig vast zitten of hebben gezeten. Dan hebben we het over Ina Post, de Schiedammer Parkmoord, de Puttense moordzaak, Lucia de Berk, de Deventer moordzaak, Baybasin, enzovoort.

Daarnaast vond ik het bijzonder onbevredigend dat de moord op Marianne Vaatstra maar niet werd opgelost. Omdat ik van 1959 tot 1967 in Surhuisterveen heb gewoond, de HTS in Leeuwarden heb gevolgd en een broer heb die in Kollum woont, was deze zaak vaak in mijn gedachten.

Daarom was ik erg blij met het bericht dat die moord eindelijk was opgelost. Helaas was die vreugde van korte duur. Een andere broer vertelde mij namelijk dat naar zijn overtuiging een onschuldige was veroordeeld. Ik weigerde dat te geloven. Hij raadde mij aan mij eens in de materie te gaan verdiepen. Dat heb ik vervolgens gedaan en nu ben ik er zelf ook van overtuigd dat het allemaal niet klopt wat justitie ons in deze zaak voorhoudt.

Ik bewonder mensen die zich inspannen om onrecht te bestrijden. Daarom beschouw ik het als een voorrecht kennis gemaakt te hebben met Wim Dankbaar. Van hem heb ik vernomen dat je zwart op wit hebt verklaard wat jouw toenmalige vriend Faek aan jou heeft verteld.

Naar mijn mening heb je daarmee een zeer goede daad verricht. Een daad die niet alleen Wim Dankbaar helpt in de lopende rechtszaken, maar ook het hogere doel, het blootleggen van ambtsmisdrijven, dichterbij brengt. Als verontruste burger die graag wil dat we in Nederland beschikken over een integer justitieel apparaat, bedank ik jou daarvoor heel hartelijk.

Met vriendelijke groet,

Ben Teeninga

Ali Hassan was veel ouder dan Faek en ik kende hem dan ook niet bijzonder goed, maar wist wel hoe hij eruit zag. Daarom kan ik ook met zekerheid zeggen dat dit niet dezelfde man was die in 1999 in Turkije werd gearresteerd. lk heb van deze man een interview op Youtube gezien. Deze man was lang en slank en had een verzorgd voorkomen. lk heb hem nooit op het AZC Kollum gezien. De Ali Hassan die ik kende van het AZC Kollum was korter dan Faek en had een dikker postuur. Bovendien had hij een baardje en zijn uiterlijk was niet verzorgd, heel anders dan de man die op Youtube staat.

Kort nadat Faek mij dit verteld had, ben ik met de bus teruggegaan naar mijn familie in Leeuwarden. lk was zelf ook behoorlijk ontdaan over wat Faek mij verteld had. Daarom heb ik sinds die dag besloten om niet meer terug te gaan naar Kollum. lk heb Faek dan ook nooit meer gezien en hij heeft ook nooit meer contact met mij gezocht. Tot voor kort wist ik niet eens dat Faek in Nederland woont. Mijn school heb ik dat jaar afgemaakt in Leeuwarden. Omdat ik voor een andere zaak kort in jeugddetentie heb gezeten, een ruzie waarblj klappen waren gevallen, heb ik het jaar niet gehaald en het schooljaar overgedaan. Nu zeventien jaar later heb ik mijn leven reeds Iang op orde en mijn vrouw en twee kinderen zijn mijn alles.

lk hoop maar dat mijn verklaring mij geen problemen gaat opleveren met de Nederlandse Justitie.

Aldus verklaar ik naar waarheid,

Rlda Hashimi

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Een reactie op Brief aan politie

  1. N.E. Derlander zegt:

    Wim,
    U schreef: “Dit omdat de rechter al een uitspraak heeft gedaan en/of dit nog zal doen in uw hoger beroep.”

    Volgens mij terecht, dat je tegen deze argumentatie van de politie bezwaar hebt gemaakt. Jouw aangifte behelst immers een volstrekt ander feit dan de rechtszaak (smaad), die de politie hier noemt. Nog vreemder is, dat de politie, na ruim 6 maanden, nog niet gereageerd heeft op jouw bezwaarschrift.

    Reuze benieuwd hoe het procedureel binnen hetzelfde district mogelijk is, dat de aangifte van W.H. nu dan wel in behandeling wordt genomen. En ook reuze benieuwd hoe de reactie van de politie, die je m.i. al veel eerder hoe dan ook had moeten krijgen, nu alsnog zal luiden. (Vergeten, ander beleid en of herdefiniëring zouden zwakke opties zijn; foutje bedankt komt in de buurt, maar mist een plausibele verklaring en mist excuses).

Geef een reactie

