Faek en Farhad,

Ik daag jullie uit. Ik doe een beroep op jullie geweten. Faek heeft al bewezen dat hij een geweten heeft. Hij heeft gewoon verklaard wat hij weet over de moord op Marianne.  En dat hij getuige was van de moord en dat op dag 1 aan de politie heeft verteld. Maar jij nog niet, Farhad. Je hebt wel tegen Isabella gezegd dat je wel weet wie de moord heeft gepleegd, maar nu wordt het tijd om je beste vriend Faek even te ondersteunen. Jij was er toch niet bij, Farhad? Nou, dan is het extra vreemd dat je Faek niet wilt steunen.

Weet je wat ik nu zo vreemd aan jou vind, Farhad? Dat jij banger bent dan Faek. Faek wil jou beschermen! Terwijl jij zo kan zeggen: Faek heeft de waarheid verteld! Op dag 1. Aan de instantie waaraan het moest! De politie te Buitenpost! Ik weet dat als geen ander, want ik ben de beste vriend van Faek! En hij heeft dat ook aan mij verteld! Net als aan onze gemeenschappelijke vriend Rida.

Wat vind jouw vrouw daar nu van, Farhad?

Vind jouw vrouw dat je je mond moet houden? Waarom dan? Vind jouw vrouw dat je Faek niet moet steunen? En Mimaya? Dat is toch ook een vriendin van jouw vrouw? Waarom zegt zij niet: Lieve Faek, Je kunt het gewoon zeggen! Niemand die je iets kan maken! Waarom begrijp jij dat niet, Farhad?

Beste lieve Farhad, mijn missie is om te bewijzen dat Marianne Vaatstra is vermoord door de jullie bekende Ali Hasssan. Niemand die mij daarin kan stoppen. Zeker niet omdat jij en Faek dat ook weten.

Snap jij niet, Farhad, dat jij en Faek zouden moeten bewijzen dat ik uit mijn nek klets? Beste Farhad, je bent nu volwassen. Je bent staatsburger van Nederland.

Dit land heeft je veel gebracht. Je bent afgestudeerd accountant en instructeur Krav Maga. Farhad, je bent het schoolvoorbeeld van integratie. Jij en Faek hebben het ver gebracht omdat jullie hier opgenomen  zijn. Jullie hebben ook nog leuke vrouwen gevonden. Omdat jullie een land ontvlucht zijn waar willekeur en rechteloosheid hoogtij vierden. Jij Afghanistan, Faek Koerdistan.  Nederland is nu jullie land! Maar ook in dit land bestaat rechteloosheid en willekeur. Gaan jullie mij nu even helpen als nieuwe staatsburgers van Nederland?

Of beste Farhad en Faek, het alternatief is dat jullie mij aanklagen en bewijzen dat ik helemaal ongelijk heb. Bij Allah, wat zou ik dat graag dat willen!

Wim

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

4 reacties op Faek en Farhad,

  1. johnloup zegt:

    Als Farrad ook bij het ventielen uit de fietsen halen gebeuren was, kan hij beginnen met DAT te verklaren.

  2. geen02 zegt:

    Of beste Farhad en Faek, het alternatief is dat jullie mij aanklagen en bewijzen dat ik helemaal ongelijk heb.

    Optie drie is dat ze gewoon hun schouders ophalen over zoveel onzin.
    Ze zijn er onderhand wel aan gewend.
    Maar dat past dan weer niet in jouw verknipte wereldbeeld.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Je ontspoort en loopt dood. Als je de gesprekken met Faek beluistert hoor je dat hij er allerminst zijn schouders ophaalt. Hij noemt het een “belangrijke zaak” waarover hij in de rechtszaal verder wil verklaren, in aanvulling op en ter bevestiging van wat hij reeds heeft verklaard. Faek wil ook dat we Farhad uit de wind houden. Maar voor wat hoort wat. Het verknipte wereldbeeld en de onzin liggen bij jou.

      • Ik heb niet het idee dat Geen02 hier een oprechte dialoog voert Wim. Hij plant onzin en beledigt, veel meer is het niet. Een inhoudelijk en oprechte dialoog met een voorstander van het Jasper-verhaal moet ik nog meemaken…

Geef een reactie

