Farhad Bawar, certified accountant en instructor Krav Maga.

Faek en Farhad op vakantie in Cuba

http://www.kravmaga-ikmf.nl/

Beste Farhad,

Wanneer ga je je beste vriend Faek Mustafa even helpen? Jij weet toch ook dat hij getuige is geweest van de moord op Marianne Vaatstra? En dat op dag 1 aan de politie heeft verteld? Ben jij nou een vriend van Faek? Faek wil niet dat ik vertel dat jij het ook weet.  Waarom niet, Farhad? Jij was toch geen getuige van de moord op Marianne?

Faek had tenminste het lef om te verklaren als volgt:
‘Op zaterdag 1 (één) mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne  Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien.

Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in [ …………………..] , bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond.

Marianne kwam wel vaker in de caravan van [ …………]. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar.

Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om Ali in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra.’

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hassan ook bevriend was met Mohammed (Jano) Hassan.’

Farhad, wat doe jij nu nog moeilijk? Klopt het een beetje wat in Maaike’s dagboek staat? Heb jij Isabella verteld dat je wel weet wie de moord op Marianne heeft gepleegd? Ja, natuurlijk klopt dat!  Want je bent de beste vriend van Faek. En Faek heeft het jou verteld.  Net zoals hij dat aan ons (Hans en Wim) heeft verteld. Och, en nu ben jij bang dat ik vertel dat jij het weet?  Faek wil je beschermen? Je bent helemaal gek, Farhad! Als je een goede vriend bent van Faek, dan zeg je hem: Okay, Faek, laten we gezamenlijk de waarheid vertellen! De waarheid die Wim al gepubliceerd heeft.  We hebben tenslotte niets te vrezen, Faek! Jij hebt de waarheid verteld aan de instantie waaraan het moest. De politie! Niemand die ons iets kan maken! Wim heeft gelijk! We moeten geen angst meer hebben. We staan er alleen maar slechter op als we nog langer onze mond houden. Wij kunnen er toch niets aan doen dat Justitie de waarheid in de doofpot heeft gestopt? Faek , ik sta achter je! Je bent mijn vriend! Ik ben niet bang, Faek. Je hoeft mij niet te beschermen, want ik wil ook dat we dit trauma eindelijk eens kunnen los laten. Vertel het maar, Faek. Ik zal je steunen.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Een reactie op Farhad Bawar, certified accountant en instructor Krav Maga.

  1. Pingback: Eindtijdignalen en ander opvallend nieuws, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

