Open brief aan top Openbaar Ministerie

Mr. Gerrit van der Burg, Super PG, Portefeuille “Gevoelige Zaken”

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 19 april 2017 16:27
Aan: ‘h. bolhaar’
CC: ‘secretariaat.bjz’
Onderwerp: Interview met Faek Mustafa

Geachte heer Bolhaar,

Mijn naam is Wim Dankbaar, u vast wel bekend. Ik zou graag Faek Mustafa, u vast ook bekend, in beeld en/of geluid interviewen over zijn kennis van de moord op Marianne Vaatstra. Faek denkt daarover na, echter de reden dat hij daarover nadenkt is dat hij schroom zegt te hebben voor represailles vanuit Justitie of andere overheidsinstanties. Nu vertel ik Faek dat een dergelijke angst onterecht en onzinnig is want het Openbaar Ministerie is er in de eerste plaats om recht te doen en waarheid te vinden in moord– en andere zaken, ook als zijn verklaringen haaks zouden staan op wat Justitie in deze zaak heeft vastgesteld. Faek heeft reeds verklaard dat Marianne ergens anders en door iemand anders is vermoord dan wat het OM tot heden heeft vastgesteld. Faek zegt zelfs dat hij dit op de dag van de moord op 1 mei 1999  ook aan de politie heeft verklaard.

Ook wil ik Faek vragen waarom hij nooit door het OM is benaderd in het kader van het “Onderzoek Ali H” uit 2011 om de onderzoeksvraag te beantwoorden: Heeft het OM in oktober 1999 de juiste Ali H. aangehouden? Faek heeft reeds verklaard dat hij nooit is benaderd en dat hij in dat geval de vraag met Nee zou hebben beantwoord. Maar het lijkt mij goed ook deze informatie vast te leggen in een interview met hem. Wellicht kunt ook u alvast, na overleg met uw organisatie, deze vraag beantwoorden? Met name de vraag waarom dit nooit is gebeurd? Het zou naar mijn mening heel erg logisch zijn om hem te benaderen. Faek wordt namelijk in het rapport Ali H. genoemd als vriend van Ali H. als volgt:

“In het asielzoekerscentrum werpt Ali zich op als ‘aanvoerder’ van de jongere Turkmenen. Ook gaat hij om met Feik Mostafa (15) en zijn vader. Feik is in het onderzoek naar de moord op Marianne voor de politie al gauw een interessant persoon. Getuigen verklaren over een ruzie die hij en Marianne in februari 1999 hebben in de Ringobar in Veenklooster. Hij maakt volgens andere discotheekbezoekers een beweging naar Marianne alsof hij een keel doorsnijdt.”

Faek (en andere getuigen) ontkent overigens dat hij degene was die het dreigende gebaar naar Marianne maakte. Hij zegt dat dit Ali H. was. De hem bekende Ali H. wel te verstaan.

Belangrijker: Kunt u, als voorzitter en het gezicht van het College Procureurs Generaal, het hoogste orgaan van het OM, mij, en via mij de rest van Nederland, per omgaande verzekeren dat Faek geen angst hoeft te hebben om een dergelijk interview met mij te doen?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Wim Dankbaar

herman bolhaar
Geachte heer Dankbaar,

Hartelijk dank voor uw belangrijke mail, die ik meteen met mijn collega’s van het College heb gedeeld. Uiteraard kan ik namens het gehele College en het OM bevestigen dat de heer Mustafa zich nergens zorgen over hoeft te maken. Wat dat betreft sluit ik mij gaarne aan bij mijn voorganger, Mr. H.N. Brouwer en zijn speech Zwijgen is zilver, spreken is goud. Het verbaast mij dat de heer Mustafa kennelijk zo’n vreemd beeld heeft van onze rechtsstaat. Weet hij dan niet hoe verheugd wij waren toen de dader Wik H. van de Schiedammer Parkmoord opstond? Of de dader Ron P.  van de Puttense Moordzaak tegen de lamp liep? Waar de heer Mustafa bang voor zou kunnen zijn, is mij echt een raadsel. Waar is hij dan bang voor? Zegt u hem gerust dat hij contact met mij kan opnemen. Ik zal hem gerust stellen. Mijnheer Dankbaar, ik geef u carte blanche om de heer Mustafa zijn verhaal te laten vertellen. We willen niets liever dan de waarheid in dit soort zaken!  Ik beloof u tevens dat ik direct zal uitzoeken waarom de heer Mustafa niet is benaderd voor het Onderzoek Ali H. Ik zal u daar zo spoedig mogelijk over informeren.

Met vriendelijke groet,

Mr. H.J. Bolhaar,

Voorzitter College Procureurs Generaal

Ik heb het antwoord van Herman alvast even ingevuld 🙂

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

4 reacties op Open brief aan top Openbaar Ministerie

  1. Cor K. Burger zegt:

    “Wat dat betreft sluit ik mij gaarne aan bij mijn voorganger, Mr. H.N. Brouwer en zijn speech Zwijgen is zilver, spreken is goud”.

    Ik kon een cynische lachje niet onderdrukken na deze ‘uitsmijter’ van die Mr. H.J. Bolhaar

  2. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.ad.nl/sterren/peter-r-de-vries-bedreigd-met-betonschaar-tijdens-afspraakje~a76021fa/

    Peter, volgende keer gewoon een hotelletje boeken! Heb je ook roomservice, hoef je die fles champagne niet mee te nemen. Of beter recherchewerk doen vooraf. Dit lijkt weer op je onderzoek naar Faek en Ali. 😉

    Als ik jou was, zou ik polsen of Susan Smit nog in de markt is. Ze ging toch niet vervelen? Je likt als Lassie, zei ze. En verder vond ze je ook helemaal geweldig. Wat wil ze nog meer?

    Ze bloost: „En jij wilt weten of er meer was dan praten? Ik vond het destijds zo zielig dat Peter al die verhalen over zich heen kreeg. Maar hij heeft een open huwelijk hè. Dus ik kan het ook wel zeggen nu. Ja, wij hadden echt een intieme relatie. Ik kwam net uit mijn liefde met Menno. En ik was echt overrompeld: pfff bestaat dit ook nog. Het is zo’n bijzondere man, groot, heel direct, rechtlijnig, belezen ook. Hij weet veel. Een hele mannelijke man, die deugt. En ik had het niet gedaan als zijn vrouw ook niet op die manier leeft en zij had er dus geen moeite mee. Peter heeft een bijzonder plekje in mijn hart. We konden het uitstekend vinden. Maar het kwam pas uit, toen het al beëindigd was. Dat was ook zo stom. Het was wel een van de zeer weinige spannende avontuurtjes in mijn leven.”

  3. Wim Dankbaar zegt:

    Waarom heeft Chris Klomp zijn Twitter account sinds gisteren afgeschermd? Een journalist waarvan behalve zijn volgers, de wereld niet mag weten wat hij schrijft?

  4. Puppetmaster zegt:

    Wim, ik volg je reeds sinds de start van deze website. Ondanks dat ik het niet altijd met je eens ben, heb ik grote bewondering voor je gedreven waarheidsvinding. Mensen met een krachtige ziel zoals jij, die kunnen het hemelse schip nog keren. Want dat schip koerst nu namelijk af op een helse omgeving, waar al vele honderden zoniet duizenden jaren naar toe wordt gewerkt. Het is de waarheid die niet bang is om onderzocht te worden, daardoor kun je feitelijk altijd de conclusie trekken dat als er iets in het geheim gebeurt, dat er stront aan de knikker is. Doordat jij onaflatend op deze Vaatsra deur blijft beuken, beginnen deze duistere lieden aan de andere zijde het toch behoorlijk benauwd te krijgen. En in de tussentijd dat jij bezig bent, wordt er ook nog keihard op andere deuren gebeukt om binnen te komen, om de benauwdheid te maximaliseren. De waarheid gaat naar buiten komen, een hele zware bevalling, maar het komt eraan. Grootmeester Klompf neemt daarbij met zijn vogelaarsaccount alvast een schot voor de boeg.

    Geen gerechtigheid, geen vrede! Voorwaarts mensen!

Geef een reactie

