Beste Mimaya,

Je bent een mooie vrouw! Althans, dat vind ik! Een hele mooie vrouw! Jouw figuur, jouw haar, jouw gezicht, ik vind het allemaal prachtig! Het is helemaal perfect. Maar wie ben ik? Ik ben ook maar gewoon een vent die meent vrouwelijk schoon te herkennen. En smaken verschillen. Je bent ook de vrouw van Faek en de moeder van zijn kinderen. Je weet dat Faek getuige is geweest van de moord op Marianne Vaatstra en dit op dag 1 aan de politie heeft verteld. Je weet dat Edgar en Farhad dit ook weten. Ben jij behalve mooi ook intelligent en verstandig, Mimaya? Vind je het vervelend dat ik zeg dat Faek getuige is geweest van de moord op Marianne?  Ik geloof het wel, hè, Mimaya? Maar komt dat niet omdat Faek zelf zo dapper was om het ons te vertellen? Ben je daar niet trots op? Wat een mooie naam ook. Mimaya!  Hoe kom je daaraan?  Dat is een naam uit sprookjes van 1000 en 1 nacht.  Hoe wil jij dan dat we Faek in historisch perspectief zetten? Als de man die zweeg over onrecht of de man die eenmaal volwassen geworden, sprak?

Lieve Mimaya, moet ik je even op een stoel vastbinden en je dit liedje laten zingen?

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

2 reacties op Beste Mimaya,

  1. Jan zegt:

    Wim, het is nogal ongepast om zo de loftrompet te spelen over andermans vrouw. Het is niet jou vrouw. Wat zou jij denken als iemand bij je thuis komt en begint te zwijmelen over jou vrouw? Dat ze zo interigrerend is en mooi? Kan me voorstellen dat Feak je wat een vreemde snoeshaan vindt. Dat is tie zelf ook, maar jij gedraagt je ook vreemd en ongepast tav. zijn vrouw..
    Van mij hoef je dit niet te plaatsen hoor, integendeel, maar kijk uit met die rare praatjes
    Jan

    • Wim Dankbaar zegt:

      Nou nee hoor Jan, Feak weet al heel lang dat ik zijn vrouw mooi vind. En dan zegt hij: Ik ben ook heel blij met haar. Mijn buurman zei ook altijd dat mijn vrouw zo’n mooi wijf is. En dat vond ik helemaal niet naar om te horen. Hij benoemde gewoon de feiten. Het tegendeel van rare praatjes. Feak vindt het helemaal niet vervelend als ik zeg dat hij een mooie vrouw heeft. Hij neemt eerder aanstoot als ik hem een lieve jongen noem. Dan denkt ie dat ik een homo ben. Als Faek mijn compliments over Mimaya ongepast vindt, dan zal hij dat zelf wel zeggen, toch? …..

Geef een reactie

