Faek en Stephanie (2)

Eerst nog even deel 1 lezen:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2017/04/09/faek-en-stephanie/

Kijk, daar staat hij dan in Lissabon tijdens het EK, de verkrachter van Stephanie. Temidden van zijn vrienden Edgar en Farhad. Faek is nog steeds een voetbalfan én inmiddels ook gediplomeerd trainer. Nou Faek, ik ben blij voor je dat je de liefde van je leven en de moeder van je kinderen hebt gevonden in Mimaya. Ook nog een veel lekkerder wijf. En veel liever ook. Want Stephanietje laat zich nog steeds het juk van Justitie welgevallen. Kan ik van jou niet zeggen.

Let op!


Tsjonge, Stephanietje voelt zich vernederd over de beschuldiging van het achterhouden van informatie. Zou het echt? Zou Stephanietje ook echt aangifte tegen Faek hebben gedaan van verkrachting? Of was dat gewoon een farce waar Stephanietje zich voor heeft geleend onder immense druk van Justitie? Om een excuus te genereren voor het eerdere verhoor van Faek over de moord op Marianne, waarin hij alles heeft verteld?

Dat is toch wel vreemd, nietwaar beste lezers? Stephanie doet eerst aangifte tegen Wim, nadat hij haar een vriendelijk bezoek bracht, ze krijgt volgens de Leeuwarder Courant zelfs politiebescherming, Toe maar! Maar vervolgens trekt ze haar aangifte in? Politiebescherming ook niet meer nodig? Of was dit allemaal doorgestoken kaart in samenwerking met Henk Mous en de Leeuwarder Courant? Net zoals die aangifte van die   “zeer ernstige verkrachting” door Faek, waarbij ze zelfs gewond was geraakt, maar die meteen werd geseponeerd? Eigen schuld, dikke bult, meisje! Je had rekening moeten houden met de “culturele achtergrond” van de dader!

Nou Faek, ik begrijp heel goed dat je hier nog steeds van baalt als een stekker. Dan vertel ik het wel even dat je helemaal niemand hebt verkracht.

From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: maandag 29 november 2010 20:46
To: ‘david_vanreemst@hotmail.com’
Cc: ‘bertdenver@hotmail.com’
Subject: David, dit bericht moet je even heel goed lezen!

Beste David, Beste Bert,

Ik begrijp best dat  jullie in paniek zijn, maar je moet niet tegen je  eigen vader gaan liegen  dat je mij het huis hebt uitgezet! Vertel even tegen je vader hoe het ging. Met andere woorden, vertel hem even dat de onderstaande versie de waarheid is:

Nadat ik de auto in de straat had geparkeerd, liep ik naar het huis waar Stephanie woont. Op dat moment kwam er juist een jongeman naar buiten om de post uit de brievenbus te halen. Ik vraag hem beleefd of Stephanie van Reemst hier woont. Hij zegt even vriendelijk: Stephanie Broersma is het nu. O ja, dat is waar ook, ze is nu getrouwd. Bent u haar man? Nee, ik ben haar broer. Oh, jij bent David. Ja, zegt David verbaasd, hoe weet u dat?  Ooh, ik weet nog wel meer. Je hebt nog twee zussen, en je vader heet Bert. Maar het is Stephanie die ik zoek.  Nou, Stephanie is er wel, zegt David, komt u maar even mee. Door de nog openstaande garagedeur gaat hij mij voor en roept:  Steef, er is hier iemand voor je! Ik blijf netjes voor de garagedeur staan en David zegt: Komt u maar verder hoor!  Bij de ingang van de garage naar de woonkamer komt Stephanie mij tegemoet. Zij komt mij over als een vriendelijke jonge vrouw met een zachtaardige, enigszins verlegen uitstraling. Ik stel mij voor en vraag haar of ze mijn naam misschien al kende. Nee, zegt Stephanie met oprecht vragende ogen. Welnu, zeg ik, ik kom omdat ik van jou meer denk te kunnen leren over de moord op Marianne Vaatstra, want ik weet dat jij getuige bent geweest van de ontvoering van Marianne, en kennelijk nog steeds erg bang bent voor Feik.

Na het uitspreken van deze zin, verbleekt Stephanie’s vriendelijk vragende gezicht naar een uitdrukking van grote schrik en bezorgdheid. Ze stamelt: Daar wil ik niks over zeggen, ik kan er niet over praten. Een nauwelijks verholen paniek overvalt haar zichtbaar. Ze voegt met haar hand op het hart en met overslaande stem toe: Ik heb twee weken geleden nog een open hart operatie gehad, en ik moet rust houden, dus hier wil ik het graag bij laten. Ik vraag nog: En hierover praten betekent spanning voor jou? Ja-ah, zegt Stephanie tussen twee ademstoten door. De ontzetting is verder van haar gezicht af te lezen, ik acht het mogelijk dat zij ter plekke een hartstilstand krijgt, wat ik niet op mijn geweten wil hebben, dus zeg ik: Goed, dan laten we het hierbij en zal ik weggaan.

David , Bert, Stephanie, Jantina, Luister goed ! Ik heb ook een gezin met vrouw kinderen. Ik heb ook nog een moeder (mijn vader heb ik helaas niet meer). Mijn moeder heb ik het hele verhaal verteld. Na afloop zegt zij: Moet je dat verhaal dan wel publiceren? Dat meisje heeft wel een gezin met kinderen. Je ruïneert toch haar hele leven? Ik zeg: Mam,  wat lul je nou? Denk eens even aan de ouders van Marianne Vaatstra!   Die hebben hun kind verloren aan moord , en dit meisje onthoudt hen al 11 jaar de waarheid! Plus haar ouders! Wat had jij dan gewild als JOUW dochter vermoord was? En je weet dat er een cruciale getuige is die de kennis heeft over de ware toedracht?

Bert, “Release me” zing je live vanuit je cabine. Wat denk je ervan om de ouders van Marianne eens te “releasen”?

Wim

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

