Gesprek met Faek (3)

Beste Faek en Farhad,

Je advocaat is “van het begin af aan op de hoogte”? Waarvan is hij op de hoogte? Hij kent jouw zaak? En je volgt altijd zijn advies? Wat is zijn advies dan, Faek? Heb je wel een goede advocaat?

Misschien kun je beter even het advies volgen van Mimaya en Farhad?

Faek en Farhad, Ik weet het goed gemaakt. Laat de advocaat maar even een verklaring opstellen:

Mijn cliënt wordt door Wim Dankbaar en Hans Mauritz nu al jaren beticht – op het internet en in boeken –  dat hij getuige is geweest van de moord  op Marianne Vaatstra. Dat hij daar op de ochtend van de moord (1 mei 1999) een verklaring over heeft afgelegd op het politiebureau te Buitenpost. En dat hij de moordenaar, Ali Hassan, heeft geïdentificeerd.

Bij deze laat ik namens mijn cliënt weten dat dit allemaal lulkoek is! Grote, grote lulkoek! Net zoals mevrouw Nettie Groeneveld, de voormalige directrice van het AZC waar mijn cliënt en zijn vriend Farhad Bawar destijds gehuisvest waren, verklaarde. Mocht er een getekende verklaring van mijn cliënt zijn, die volgens Wim Dankbaar nu bij de politie ligt, waarin hij het e.e.a verklaart, dan is de handtekening vervalst!

Nou, Faek? Durft je advocaat dat? Durf jij dat? Durft Farhad dat?

Naah, nee, Natuurlijk doen jullie dat niet. Want jullie zijn eerlijke, aardige, nette jongens. Net als jullie jeugdvriend Rida. Dat is toch wel sneu, Faek, dat jij en Farhad hem nooit  meer hebben gezien vanwege deze situatie. Snap ik niet. Waarom kon je wel vrienden blijven met Farhad, maar niet met Rida? Als jullie hem bellen, is het zo weer koek en ei.

Ik heb Rida een paar keer ontmoet. Echt een leuke gast! Een schatje. En mij goed gezind! Ook zo’n gast die kan zeggen dat hij vroeger geen lieverdje was. Maar zijn vrouw heeft hem mild gemaakt. Net als jij, Faek!  Ik weet zeker dat hij het leuk vindt om weer contact met jullie te maken. Wat is er geworden van Faris? Hebben jullie daar nog contact mee?

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

