Gesprek met Faek (2)

Beste Faek en Farhad,

Foto is van Ali Hassan. Jullie welbekend. Niet de man die opgepakt is in Turkije. Farhad, zit er nog een filosofie achter Krav Maga? Strong body, strong mind?

Faek, vertel je advocaat even dat hij contact met me opneemt. 023-5268730 of dank@xs4all.nl. Als hij het werkelijk goed met je voor heeft, als jij hem werkelijk vertrouwt en jouw belangen behartigt, en van het begin af aan op de hoogte is van “de zaak”, dan doet hij dat.

Kijk Faek, jouw advocaat snapt het niet helemaal. Hij meent dat het me nooit zal lukken om jou op te roepen als getuige. Toch? Misschien heeft hij gelijk. Waarmee hij toegeeft dat het OM met een grote doofpot bezig is. Waarmee hij eigenlijk ook de doofpot in stand houdt. Maar ik kan het ook op een andere manier spelen. Niet via het terrein van Justitie, maar via de publiciteit.

Faek, uit de verklaring die je hebt getekend en deze gesprekken  (ik heb er nog veel meer) blijkt gewoon dat jij getuige bent geweest van de moord op Marianne  en dit op dag 1 aan de politie hebt verteld. Je hebt ook verteld wie het hebben gedaan en waar het gebeurd is. Er valt je dus NIETS te verwijten.

Mocht je gebeld worden door bepaalde figuren en je zegt hen iets, geef hen dan toestemming om het gezegde te publiceren. Laat ze maar zeggen dat het niet klopt dat je verklaard hebt en dat jouw handtekening er niet onder staat. Niet echt verstandig, Faek. Ik laat je wel bellen door een echte journalist, zoals bijvoorbeeld Paul van Liempt.

Wees maar niet bang voor Justitie,  Faek.  Brouwer en Demmink zijn allang uit de running, en er is geen ambtenaar te vinden die in hun opdracht jou en Farhad nog even onder druk gaan zetten om jullie mond te houden. Wat een domme lul zou zo’n ambtenaar zijn om dat risico te nemen! Wie durft dat nog te doen? Elke ambtenaar bij Justitie weet nu wat Brouwer en Demmink op hun geweten hebben.

Faek, ik weet dat jij een enorm trauma hebt van de moord op Marianne, die jouw vriendin was. Je vond het een lekker ding en zij zag ook wel wat in jou. Ik weet ook dat jullie nog even naar de Ringo wilden, die dicht bleek te zijn. Halverwege de avond gesloten, omdat er geen kip was vanwege de festiviteiten in Kollum. Nog een sigaretje gerookt op de picknicktafels van het Veenkloosterbos. De Playboy aansteker. Het verhaal van Rianne . Daarna het plan opgevat om nog even naar Wolfgang te gaan. Waar Ali en Haval erbij kwamen.

Bespreek het behalve met Farhad ook even met die bloedmooie vrouw van je, de moeder van je kinderen. En als ze dan nog zegt dat je niet all out moet gaan, zeg haar dan maar uit mijn naam, dat ik haar een dom tutje vind.

Alles wat ik beweer over Wolfgang, waarvoor ik drie maanden cel aan mijn broek heb, komt van jou. Er komt een moment dat ik boos op je word, Faek. Dan wordt mijn toon wat minder vriendelijk. In feite kan ik al boos op je zijn na afgelopen dinsdag en mijn bezoek aan je vader. Maar dat ben ik niet.

Is het niet gek, Faek, dat Wolfgang jou niet meer als getuige wil hebben? Dat hij jou niet meer wil aanklagen? Wat hij eerst wel wilde? Dat de politie mij niet meer wil horen over zijn nieuwe aangifte? Jij en ik, en ook Farhad,  weten wel waarom dat is.

Ik weet dat jullie aardige, nette, lieve jongens zijn geworden. Dan kun je mij een homo noemen, maar dat is je vriend Gurmeet van Vocatus Plaza dan ook. Die noemt jou ook een schatje. En dat is beslist geen homo.

Mvg

Wim

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

