Yehudi Moszkowicz nu officieel een dief (en leugenaar)

Hoe heet dat ook alweer? Het onrechtmatig of wederrechtelijk wegnemen van het eigendom van een ander?

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Hij die een zaak die hem niet toebehoort, bedrieglijk wegneemt, is schuldig aan diefstal. Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Diefstal

 

Waar normaal een betrapte en bewezen dief zich voor de rechter moet verantwoorden, is het voor een corrupte advocaat veel gemakkelijker om vrijelijk te stelen. Dan moet je als slachtoffer door het tuchtrecht van de orde van advocaten. Welnu, als de dief een toga aan heeft, blijkt het heel wat lastiger (en duurder) om hem gestraft te krijgen. Maar goed, het vereist wat meer uithoudingsvermogen.

Onze Yehudi blijkt ook weer eens een leugenaar:

Op 21 feb. 2017, om 13:35 heeft mr. Y. Moszkowicz || Moszkowicz Advocaten Utrecht het volgende geschreven:

Geachte confrère,

Ik was voornemens om zoals aangekondigd het geld van de derdengelden rekening van mijn kantoor over te maken naar die van u. Echter, uw cliënt schrijft op zijn website dat hij de ‘executie allang heeft doorgezet’. U begrijpt dat als reeds afdracht heeft plaatsgevonden dat geen geld overmaakt zal worden. Zou u het e.e.a. willen verifiëren vandaag en mij informeren.

Met vriendelijke groet,

Y. Moszkowicz

Van: Thijs Stapel

Onderwerp: Antw.: executie

Datum: 21 februari 2017 16:47:41 CET

Aan: “mr. Y. Moszkowicz || Moszkowicz Advocaten Utrecht”

Geachte confrère,

Er heeft geen afdracht plaatsgevonden. Als dat zo zou zijn geweest zou ik dat via de deurwaarder hebben vernomen. De deurwaarder werkt in mijn opdracht. ALs u mij kunt toezeggen de betaling deze week te verrichten zal ik de deurwaarder informeren dat niet (verder) behoeft te worden geëxecuteerd.

Met vriendelijke groet,

Thijs Stapel
Ha Wim,

Ik heb vandaag van de deurwaarder bericht gekregen hoeveel YM moet betalen inclusief de kosten van het beslag, zie de bijlage. Dat heb ik aan YM doorgestuurd met de vraag of hij bereid is dat bedrag te voldoen, waarna het beslag kan worden opgeheven. Zoals ik je vertelde heeft hij al aangegeven bereid te zijn tot betaling, dus ik neem aan dat later deze week een betaling zal plaatsvinden. Overigens was er door het beslag op de uitkering van Terpstra al één keer € 73 bij de deurwaarder binnengekomen.

Met vriendelijke groet,

Thijs Stapel

Beste Wim,

Inmiddels heb ik het nagevraagd bij de deurwaarder. Ik hou je op de hoogte zodra ik van hem verneem. Ook heb ik Moszkowicz nog een keer mijn e-mail van 28 februari jl. gezonden met de vraag of hij inderdaad bereid is het openstaande bedrag te voldoen, zodat het beslag kan worden opgeheven. Het kan ook zijn dat hij al heeft betaald zonder mij dat te laten weten, maar dan zou de deurwaarder iets binnen moeten hebben krijgen.

Kortom: je hoort spoedig van mij.

Met vriendelijke groet,

Thijs Stapel

Ha Wim,

Zojuist sprak ik de deurwaarder, die mij vertelde dat er niet is betaald afgezien van een bedrag van € 73,16 dat in februari is ingehouden op de uitkering van Terpstra. Moszkowicz reageert niet, terwijl hij al weken geleden heeft gezegd vrijwillig tot betaling te zullen overgaan. De deurwaarder zal hem vandaag aanmanen om de verklaring te doen dat het geld zich op zijn derdengeldenrekening bevindt, waarna tot executie kan worden overgegaan. Ik hou je op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Thijs Stapel

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra, Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Yehudi Moszkowicz nu officieel een dief (en leugenaar)

  1. van Tours zegt:

    Hij verdient dus een strafblad

  2. Jeroen zegt:

    Kijk Wim, smaad en belediging terwijl verdachte alleen de waarheid aan het licht brengt: http://www.ad.nl/show/aanhouding-in-zaak-patricia-paay~aea5d036/

    • Wim Dankbaar zegt:

      Is heel iets anders, Jeroen. Ten eerste was dit filmpje ONRECHTMATIG verkregen, ten tweede was het overduidelijk privé, ten derde diende publicatie ervan geen algemeen belang.

      Mvg

      Wim

  3. N.E. Derlander zegt:

    Begrijp ik uit het bovenstaande nu goed, dat advocaat Yehudi Moszkowicz de zaak op de spits drijft ten nadele van mevrouw Terpstra (bij wie door zijn weigering te voldoen aan hetgeen hem door de rechter is opgelegd, ter compensatie een bedrag op de uitkering wordt ingehouden), die hij zegt te vertegenwoordigen?

Geef een reactie

