Yehudi wil weer een kort geding 2

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: zaterdag 28 januari 2017 10:06
Aan: ‘mr. Y. Moszkowicz || Moszkowicz Advocaten Utrecht’
CC: Thijs Stapel (stapel@stapeladvocatuur.nl)
Onderwerp: RE: Inzake Dankbaar/Terpstra

Heer Moszkowicz,

Ik heb geen tijd nodig. Vraagt u rustig een KG aan. Zelfs al mocht u een punt hebben op basis van art. 6:131 BW, wat u naar mijn overtuiging ook niet heeft, dan nog maakt u de denkfout dat u wel een vordering op mij moet hebben – in de zin van een gerechtelijke uitspraak – om een al dan niet verjaarde rechtsvordering mee te kunnen verrekenen. Die heeft u niet. Die leeft alleen maar in uw hoofd.  U denkt slechts een dergelijke vordering toegewezen te krijgen in hoger beroep, maar ik denk dat het hoger beroep u zal achterlaten met een vordering van mij tegen u,  c.q. uw cliënt, vermeerderd met de terug te vorderen kosten die ik heb moeten maken als gevolg van uw onrechtmatige handelen, zoals dat inmiddels meermaals in rechte is vastgesteld. Over de lopende tuchtklacht heb ik het dan nog niet eens.  Hoe het ook zij, vooralsnog heeft u helemaal niets om mee te verrekenen. Mijn bevoegdheid tot executie op basis van een bij voorraad uitvoerbaaar vonnis is daarmee zonneklaar. Van uw dyslectie maakt u geen geheim, maar ik vermoed nu ook dat er nog meerdere synapsen de signalen niet optimaal doorgeven. Een andere verklaring voor uw onverstandige koppigheid zie ik zo gauw niet.

Groet,

Wim Dankbaar

Van: mr. Y. Moszkowicz || Moszkowicz Advocaten Utrecht [mailto:moszkowicz@moszkowicz-law.nl]
Verzonden: vrijdag 27 januari 2017 17:09
Aan: ‘Wim Dankbaar’
Onderwerp: RE: Inzake Dankbaar/Terpstra

Geachte confrère,

Zou u uw cliënt willen uitleggen dat art. 6:131 BW verrekening met verjaarde dwangsommen toestaat, terwijl cliënt die verjaring betwist zoals u weet. Links om of rechts om heeft uw cliënt geen geldige titel voor executie. Ik stel voor dat u daarvoor de tijd neemt tot maandag a.s. 12 uur. Als ik na die tijd niet alsnog van u heb vernomen dat uw cliënt zijn executie handelingen staakt zal ik daadwerkelijk de datum voor het KG gaan vragen.

Met vriendelijke groet,

Moszkowicz

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Yehudi wil weer een kort geding 2

  1. Vili Ross zegt:

    http://www.wetboekplus.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6-artikel-131-verjaring-bevoegdheid-tot-verrekening/
    verjaring bevoegdheid tot verrekening
    De bevoegdheid tot verrekening eindigt niet door verjaring van de rechtsvordering.
    Uitstel van betaling of van executie, bij wijze van gunst door de schuldeiser verleend, staat aan verrekening door de schuldeiser niet in de weg.

    Jurisprudentie
    Geen jurisprudentie beschikbaar.

  2. Vili Ross zegt:

    http://www.wetboekplus.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6-artikel-62-geen-executiemaatregelen/
    Boek 6 – Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht / Afdeling 8 – Schuldeisersverzuim / Titel 1 – Verbintenissen in het algemeen
    « Titel 1 – Verbintenissen in het algemeen
    Boek 6 Artikel 62 (6:62 BW)
    Geen executiemaatregelen
    Gedurende het verzuim van de schuldeiser is deze niet bevoegd maatregelen tot executie te nemen.

    Jurisprudentie
    Hoge Raad, 6 januari 2006, ECLI:NL:HR:2006:AU7499
    Omdat de schuldeiser in verzuim is is hij niet bevoegd tot het nemen van executiemaatregelen.

  3. Wim Dankbaar zegt:

    Dag Vili,

    Wat is je doel met deze postings? Ze veranderen niets. Ik ben namelijk nergens in verzuim als schuldeiser. En te verrekenen valt er ook niets omdat Moszkowicz geen vordering op mij heeft.

    Mvg

    Wim

    Dag Wim.
    Ik volg de ontwikkelingen van de rechtszaken tussen jou en Y. Moszkowicz/Maaike via wat jij daarover op je site plaatst.
    Jij zit uiteraard diep in deze – op dit onderdeel behoorlijk rechtstechnische – materie. Ik niet. Ik schat in met mij meerder lezers.
    Na het een eerste keer lezen van alle correspondentie hieromtrent waren sommige zaken voor mij niet helder.
    Het werkte voor mij verhelderend om via internet uit te zoeken wat deze betreffende 2 wetsartikelen precies inhielden. Daarna las ik de correspondentie tussen jou/jouw advocaat en Moszkowicz opnieuw en kon ik alles beter plaatsen, werd het me duidelijker. NB. Yehudi Moszkowicz’s foute verwisseling van “cliënt” “cliënte” werkte voor mij ook verwarrend.
    Ik dacht dat het misschien voor meerdere lezers verhelderend werkt als je deze 2 wetsartikelen naast de tot nu toe door jullie gevoerde correspondentie kunt plaatsen. Vandaar mijn postings.
    Over deze zaak: Ik zie ook niet waar jij op dit moment op dit onderdeel – gelet op de voor jou op dit onderdeel gunstige uitspraak die er ligt – in verzuim bent als schuldeiser. Net zoals Moszkowicz volgens de huidige stand van zaken geen vordering op jou heeft. Ook op dit onderdeel zijn wij het eens. Ik ben benieuwd wat het hoger beroep gaat opleveren, jij ongetwijfeld ook.
    Groet.
    Vili

  4. Pingback: Eindtiijdsignalen en ander opvallend nieuws, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

