Wrakingszitting 23 november 2016

Op 23 november om 14:30 uur te Leeuwarden, Zaailand 102, is de zitting voor de behandeling van mijn wraking gepland. Meer over de achtergronden van deze wraking kunt u hier lezen.

De zitting is openbaar en zal dus ook door publiek kunnen worden bijgewoond. Het wordt buitengewoon interessant. Ik heb rechter Mw. Mr. Zwart-Sneek gewraakt omdat zij zonder motivering mijn verzoek tot het horen van getuigen heeft afgewezen. Welke getuigen dat zijn kunt u ook hier lezen.  De verdere redenen voor mijn wrakingsverzoek kunt u hier lezen.

Het gaat woensdag om iets zeer fundamenteels van onze rechtsstaat, namelijk om de vraag of een verdachte het recht tot het horen van getuigen teneinde zijn onschuld aan te tonen, mag worden ontzegd. Dit is een grondrecht. In mijn overtuiging is een rechter die dat weigert bij voorbaat vooringenomen, partijdig en subjectief. Het wekt niet bepaald de schijn van een eerlijk proces. Daar komt nog iets bij:

Uiteraard heb ik wat gegoogled op uw naam. Dan ontdek ik dat u voorheen advocaat was op het kantoor De Brauw, Blackstone, Westbroek te Den Haag. Dat is hetzelfde kantoor waar uw voormalige collega Mr. Harro Knijff werkzaam is. Mr. Harro Knijff is, zoals u ook wel zult weten, de raadsman van de heer Joris Demmink, die ik verantwoordelijk houdt voor het stiekem wegsluizen van de werkelijke moordenaars van Marianne Vaatstra, alsmede voor het overplaatsen van kroongetuige Faek. Hoe mag ik er dan op vertrouwen dat u mij een objectief en eerlijk proces geeft? U bent toch de bodemrechter? Hoe kan ik gezien uw relaties met mensen die mij niet terwille zijn, dan wel reeds gecompromitteerd zijn in deze zaak, nog van uw onpartijdigheid uitgaan?

Nu ontkent Mr. Zwart-Sneek dat ze wist dat Knijff de raadsman van Demmink is. Ik kies ervoor om haar niet te geloven. Ik stel dus in feite dat ze liegt. Want als zij niet liegt, dan heeft zij onder een steen geleefd. Bijna elke burger weet dit, maar een voormalig collega van Knijff niet? Ik wil in elk geval berecht worden door een rechter die met beide benen in de samenleving staat, niet door een rechter van wie ik overtuigd ben dat ze liegt al voordat het proces begonnen is.

Dat deze rechter niet berust in haar wraking is eigenlijk bespottelijk. Want hoe kun je een verdachte nog objectief beoordelen van wie je weet dat hij je een leugenaar vindt? Je moet wel erg professioneel zijn om zoiets geen kwaad bloed te laten zetten. Elk weldenkend mens zou inzien dat ze niet de juiste persoon is. Ik ben dan ook erg benieuwd naar haar argumenten waarom ze de zaak toch zou willen blijven doen. Dat gaan we dan woensdag horen.

Maar het gaat woensdag om nog veel meer! Het gaat namelijk niet alleen om de vraag of Marianne Vaatstra is verkracht en vermoord in de caravan van Wolfgang, maar vooral om de vraag of Justitie dit op dag 1 al wist! En vervolgens de daders zelf stiekem een vrijgeleide heeft gegeven! Anders gezegd, de vraag of er in de top van Justitie zelf misdadigers en leugenaars zaten, die ons tot op de dag van vandaag voorliegen. Welnu, ik kan u verzekeren dat juist dat zal worden aangetoond met het horen van de geweigerde getuigen. Met andere woorden, het horen van de getuigen zal de deksel van deze doofpot doen knallen. Heel Nederland zal op zijn grondvesten schudden. Ik begrijp dus ook wel dat de belangen om de getuigen niet te horen monstrueus zijn voor bepaalde figuren. Daarom wordt woensdag een ware lakmoesproef voor de integriteit van onze rechtspraak. Elke student rechten die over deze zitting weet, zou erbij moeten willen zijn.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

14 reacties op Wrakingszitting 23 november 2016

  1. Wim Dankbaar zegt:

    “Nevada Margot”, Jij moet mij wel erg bewonderen om zoveel studie en nutteloze energie in mij te steken. Ik ben kennelijk erg belangrijk in je leven. Ik adviseer je een andere uitlaatklep te zoeken voor je frustraties. Mijn telefoon mag ook: 023-5268730 maar dat durf je niet, toch Margot?

  2. van Tours zegt:

    De rechtsspraak is erbij gediend om alle schijn van partijdigheid uit te sluiten. Zelfs als de rechter Mw. mr. Zwart-Sneek de advocaat van Demmink (een oud kantoorgenoot) niet persoonlijk gesproken zou hebben, dan nog is er het belang om alle schijn van partijdigheid uit te bannen. Nu is de vraag: zijn de wrakingsrechters werkelijk integer of hebben zij ook vermeende instructies gekregen van hogerhand? In het laatste geval rest er niets om ook de wrakingskamer te wraken.

  3. Johan Kolderkamp zegt:

    ‘Met andere woorden, het horen van de getuigen zal de deksel van deze doofpot doen knallen. Heel Nederland zal op zijn grondvesten schudden.’

    Wim, laat je het ons weten wanneer dit gaat gebeuren. Met dat ‘granieten’ bewijs zaten we ook al voor niks te wachten.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Dat merk je vanzelf, Johan. Dat ga ik “in het onderzoeksbelang” niet aankondigen. Gebruik ik eens dezelfde dooddoener als het OM. 🙂

      “Ben je nu echt zo dom? Ik ben gewoon wie ik ben. Johan, Onee ik ben iemand anders net zoals Ali ook iemand anders is zoals je vertelt….. Het gaat er niet om Wim in wie ik ben maar welke kolder JIJ aan het vertellen bent. En noem me gewoon Johan ik noem jou ook geen WIMP”

      Jij noemt mij geen Wimp, dat moet ik je nageven. Maar waarom moet ik jou Johan noemen? Waarom gebruik je je echte naam niet?

  4. yvonne zegt:

    Nederland een rechtstaat?
    Dacht het niet, sommige mensen die de waarheid weten, vluchtten dan uit wanhoop en teleurstelling naar het buitenland!

    Bijna tien jaar lang hield hij z’n mond. Hij was er helemaal klaar mee. En nog is
    er de angst om opnieuw ‘gelullificeerd te worden.’. En dat terwijl De Bruin een
    hele goede naam had binnen de politie en integer en zorgvuldig op zoek is
    geweest naar de waarheid in het mysterieuze dossier van de vuurwerkramp.
    Vier jaar lang woont hij inmiddels in het Zweedse Odeshog. Ver weg van
    Nederland, waarin oud-politieman Jan de Bruin zo teleurgesteld is. Niet in de
    collega’s. Wel in de leiding. Na uiterst kritische rapportages over onder meer de
    handelswijze van het team dat de vuurwerkramp onderzocht, werd hij samen
    met twee collega;s aan de kant gezet. Jan de Bruin, Peter Temming en Peter
    Wagener waren alleen op zoek naar de waarheid. Die was zo schokkend in het
    dossier van de vuurwerkramp, dat oud-burgemeester Mans van Enschede zich
    rotschrok, oud-minister Donner inschakelde die de rijksrecherche op het
    onderzoek zette. In plaats van gebruik te maken van het onderzoeksmateriaal
    en de hypotheses van Bureau Interne Zaken Gelderland Midden, werd alles
    overboord gegooid en drie kritische rapportages zelfs tot staatsgeheim betiteld.

    Uiteindelijk volgt vervroegd pensioen. De Bruin heeft al z’n vertrouwen in de
    rechtstaat verloren. In zijn ogen zijn mensen zoals hij die bewust en integer op
    zoek zijn geweest naar de waarheid ambtelijk bij het oud-vuil gezet. Dat niet
    alleen. Ook nog eens doelbewust ‘zwart’ gemaakt. De Bruin loopt een post-
    traumatische stress-stoornis op door de gebeurtenissen. Samen met z’n vrouw
    Marga emigreert hij medio 2009 naar Zweden. Verder weg van ‘het bestuurlijk
    en politiek verrotte Nederland’.

    Horen we het ook eens van een ander!

  5. yvonne zegt:

    Sorry, was de link vergeten, er komen nog wat andere bekende namen in voor……

    http://devuurwerkramp.nl/brondocumenten/4/02.pdf

  6. Wim Dankbaar zegt:

    Margot, Geen, Kolder en Borrepoes,

    Vanaf nu laat ik alleen nog reacties van jullie door als jullie me vertellen wie je werkelijk bent. Wel zo fair toch? Pseudoniemen mag, maar ik wil weten wie mij de maat trachten te nemen. Akkoord? Otherwise, go spew your vomit elsewhere.

    Willem

  7. Pingback: Eindtijdsignalen en ander opvallend nieuws, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

  8. Wim Dankbaar zegt:

    Trolletjes,

    Dus jullie willen dat ik jullie reacties hier toe laat in mijn eigen huis? Reacties die mij tot op het bot beledigen? Met de meest grove leugens en al? Terwijl jullie anonieme pissebedden willen blijven? Zijn jullie wel goed wijs? Ik ben blij dat ik het stofje in mijn hersenen mis, dat jullie kennelijk wel hebben.

    “Margot”, Moet jij niet eens een goeie beurt hebben? “We hebben hier een hele actieve en leuke, kleinschalige Nederlandse gemeenschap en er zijn nog wel een paar succesvolle en vrijgezelle heren waar ik jouw ex-echtgenote mee in contact zou willen brengen.”

    Solliciteer zelf maar bij die leuke succesvolle vrijgezelle mannen. Zal je goed doen! That is, If they want, I would not touch a sick sour bitch like you in a million years.Then I don’t even know if you’re ugly. No doubt you are!

    Wim

  9. Johan Kolderkamp zegt:

    En hoe was de wrakings zaak. Natuurlijk afgewezen zoals al was voorspeld. Iedereen bij justitie is tegen jou toch?.

  10. ExTours zegt:

    @ Yvonne

    Ik voeg ook een link toe, over deze ramp op 13 mei 2000 in Enschede.
    Onze overheden zijn in en in corrupt. Verrot zogezegd! Iets anders kan ik niet concluderen!

    Zal de zaak Vaatstra of Baybasin dan ooit nog eens opgelost worden?
    Ik word steeds pessimistischer.

    http://devuurwerkramp.nl/

    Ik hoop dat link werkt.

  11. yvonne zegt:

    @ExTours,

    Bedankt voor de link, hij werkt dus. Wanneer een overheid corrupt is, dan vraag je je gelijk af, waarom? Wie beschermt men…..

    En dan kom je gewoon uit bij het KH, dat is ook de reden waarom parlementariërs, en ook rechters en advocaten een eed afleggen aan de “koning” en niet aan het volk.

    Daarom hebben wij ook als enige West-Europees land, ongekozen burgemeesters, althans niet door het volk. Alle lieden op hoge plaatsen, zijn friends in crime. En daar krijgt men dan “lintjes” voor!

    Als dank voor criminele bewezen diensten.

    Zo werkt dat in Nederland……en aangezien de media volledig ten dienste staan van diezelfde roverheid en hun baasjes, hoeven we daar ook NIETS van te verwachten.

    Ik kan er niets anders van maken.

Geef een reactie

