Faek, dat was weer een gezellig gesprek vanavond.

Ik was niet zenuwachtig hoor, dat was jij volgens mij.

Ik vind je echt een hartstikke leuke knul. En ook zo eerlijk! Dat je toegaf dat het zwak en kinderachtig was dat je eerder ophing.

Zet je trouwfoto nou effe terug op Facebook. Iedereen kent hem nu toch al. Je bent er toch trots op? Elke vriend zegt mij: Ja Wim, ik kan ook niet ontkennen dat Faek een mooie vrouw heeft. Laten we eerlijk wezen! Het is echt een schoonheid! Mi Ma Ya, wat een mooie naam ook! Wie heet er nu zo! Dat is echt een naam uit duizend en één nacht. Echt leuk dat je weer dankjewel zei. Je kunt ook niet anders. Wat een wereldwijf is dat zeg! Maar kan ze je ook advies geven? Anders dan: We wachten de oproep van Justitie wel af! Wel gek dat je de verklaring van Rida, je beste maat uit je Kollum tijd niet wilde horen. Dat vind ik maar raar hoor, Faek.

Faekie, zeg nu gewoon even dat je op dag 1 aan de politie hebt verteld hoe het zit met die moord op Marianne. Of zeg desnoods dat Hans Mauritz alles bij elkaar gelogen heeft. Het is mij om het even.

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Faek, dat was weer een gezellig gesprek vanavond.

  1. Wim Dankbaar zegt:

    Sorry, hoor net dat ik het interview met mijn zussie niet mag delen zolang het blad nog in de winkel ligt.

  2. “Wel gek dat je de verklaring van Rida, je beste maat uit je Kollum tijd niet wilde horen.”

    200% dat ik het wilde weten als een oude mattie een kul verhaal over me vertelt waarin ik betrokken ben bij een moord, als getuige, maar toch… kul is kul…

    Dan zou ik m ook even opbellen met de vraag of hij helemaal van de pot gerukt is!?!?!

    Hij zou z’n praatjes terug mogen trekken voordat ik m zou aanklagen wegens laster en smaad…

  3. Wim Dankbaar zegt:

    De conversaties met Faek worden steeds verhelderender. Wat zal er een last van zijn schouders vallen als hij herhaalt wat hij op 1 mei 1999 aan de politie heeft verteld.

    B. Teeninga
    Vossiuslaan 44
    2353 BC LEIDERDORP

    Aan de heer R. Hashimi te Leeuwarden

    [te bezorgen via Wim Dankbaar]

    Leiderdorp, 29 juli 2016

    Beste Rida,

    Laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Ben Teeninga en ik ben sinds 2012 met pensioen. Daarvoor werkte ik als burgerambtenaar bij het ministerie van Defensie. Tot 2005 bij de marine en daarna bij de Defensie Materieel Organisatie.

    Jaren geleden ben ik geïnteresseerd geraakt in gevallen waarin mensen onschuldig vast zitten of hebben gezeten. Dan hebben we het over Ina Post, de Schiedammer Parkmoord, de Puttense moordzaak, Lucia de Berk, de Deventer moordzaak, Baybasin, enzovoort.

    Daarnaast vond ik het bijzonder onbevredigend dat de moord op Marianne Vaatstra maar niet werd opgelost. Omdat ik van 1959 tot 1967 in Surhuisterveen heb gewoond, de HTS in Leeuwarden heb gevolgd en een broer heb die in Kollum woont, was deze zaak vaak in mijn gedachten.

    Daarom was ik erg blij met het bericht dat die moord eindelijk was opgelost. Helaas was die vreugde van korte duur. Een andere broer vertelde mij namelijk dat naar zijn overtuiging een onschuldige was veroordeeld. Ik weigerde dat te geloven. Hij raadde mij aan mij eens in de materie te gaan verdiepen. Dat heb ik vervolgens gedaan en nu ben ik er zelf ook van overtuigd dat het allemaal niet klopt wat justitie ons in deze zaak voorhoudt.

    Ik bewonder mensen die zich inspannen om onrecht te bestrijden. Daarom beschouw ik het als een voorrecht kennis gemaakt te hebben met Wim Dankbaar. Van hem heb ik vernomen dat je zwart op wit hebt verklaard wat jouw toenmalige vriend Faek aan jou heeft verteld.

    Naar mijn mening heb je daarmee een zeer goede daad verricht. Een daad die niet alleen Wim Dankbaar helpt in de lopende rechtszaken, maar ook het hogere doel, het blootleggen van ambtsmisdrijven, dichterbij brengt. Als verontruste burger die graag wil dat we in Nederland beschikken over een integer justitieel apparaat, bedank ik jou daarvoor heel hartelijk.

    Met vriendelijke groet,

    Ben Teeninga

  4. Wim Dankbaar zegt:

    Wat een schatje is Feak toch. Echt een hele vriendelijke, beleefde jongen. Met een geweten en een enorm schuldgevoel. Heel anders dan het tuig dat hij als tiener was. Ik heb heel erg met hem te doen. Maar hij zal bevrijd worden.

Geef een reactie

