Boodschap aan Faek

Beste Faek,

Wanneer laat je eens wat van je horen? Wanneer durf je eens te zeggen dat wat er in mijn boek staat niet waar is? Je had mij toch allang kunnen aanklagen? Je weet toch wat er in mijn boek staat? Dat hebben we toch besproken? Wanneer durf je eens  te zeggen dat je er niet bij was in de caravan van Wolfgang toen Marianne werd verkracht en vermoord? Wanneer durf je eens te zeggen dat jij niet op 1 mei 1999 de waarheid hebt verteld op het politiebureau van Jan Verkaik? Kom eens even clean zoals je dat ook al gedaan hebt tegenover de politie op 1 mei 1999. Jij hebt Marianne niet vermoord, toch? Je was er toch alleen maar getuige van? What is your worry? Ik weet ook wel dat een 15 jarig jochie geen 16 jarig meisje verkracht en de keel doorsnijdt. Maar die Ali Hassan en Haval Ali  konden dat toch wel?

Beste Faek, jij en ik weten het antwoord al: Mag niet van Justitie! En je zou het niet eens willen, want je kunt en wilt helemaal niet liegen. God , wat heb ik met jou te doen. Op dag 1 al de waarheid vertellen en nu mag het niet meer. Maar geen nood, Faek, het is voor intelligente mensen allang duidelijk hoe het zit. Want weet je, Faek, het is nog veel vreemder dat Justitie niet zegt: Het is niet waar wat in dat boek van Dankbaar staat! Wij hebben Faek helemaal niet verhoord op de dag van Marianne’s moord! Hij heeft helemaal geen verklaring afgelegd! We hebben Faek helemaal niet op 3 mei overgeplaatst! Je snapt zeker wel dat ik het alleen maar mooi vindt als ze dat wel zouden zeggen? Kijk, Faek, die juristen weten heel goed dat ze dat niet moeten doen, want dan zouden ze liegen. En  juristen houden er niet van om betrapt te worden op leugens. Daarom zeggen ze niks. Lafaardjes Demmink en Brouwer houden kun kaakjes stijf op elkaar. En ondertussen ben jij als verkrachter van Stephanie neergezet. En niet te vergeten als de bedreiger van Marianne met het keeldoorsnijdende gebaar in de Ringo, terwijl dat Ali was.. Ik weet dat je daar nog steeds witheet over bent. Je bent eigenlijk best een schatje.Het enige wat ik je kwalijk neem is dat je Isabella hebt bedreigd, maar ook dat vergeef ik je. Want dat moest toch ook van Justitie?

Heeft Justitie je al benaderd om te liegen als ik je als getuige oproep? Nee toch? Daar zijn ze toch veel te sluw voor? Gaat ze ook nooit lukken, Faek. Dat gaat helemaal mis. Je kan beter gewoon zeggen dat jij op dag 1 al de waarheid hebt verteld. Alleen al de vraag waarom ze jou niet hebben benaderd voor het onderzoek Ali H. Tjonge wat een klapper zou dat geven. Een goede kennis van Ali die ze nooit hebben gevraagd of de in Istanbul opgepakte Ali de jouw bekende Ali was. Hoe lullen ze zich daaruit?

Ik weet wel dat je kan liegen, maar daar ben je niet heel goed in. Niemand die je wat kan maken.Heb je nooit eens de behoefte gehad om aan Maaike Vaatstra te vertellen hoe het zit? Tja, ik weet het, mag niet van Justitie. Kun je Johan Vaatstra niet eens wakker maken? Die gaat Jasper doodschieten als hij vrij komt.

Ik ben zooo benieuwd aan wie je op dag 1 de waarheid hebt verteld. Was het aan Jan Verkaik zelf?

Faek, ik gebruik mijn BMW X3 heel weinig. Het wordt een blok aan mijn been. Kost me alleen maar wegenbelasting.  Kun jij hem niet inruilen voor een solide Golfje of een Up? Ik weet zeker dat ik met Autocenter Pendrecht altijd eerlijk zaken kan doen.  

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

10 reacties op Boodschap aan Faek

  1. Wim Dankbaar zegt:

    Net nog even met Faek gebeld. Mijn bericht hierboven had hij nog niet gelezen.
    Het is zo’n aardige, beleefde jongen geworden. Dat is niet ironisch bedoeld, ik meen het echt. Net als Rida, dat is nu ook echt een vriend van mij. Wat een leuke gozer is dat zeg. Maar Faek is dat ook echt wel!

  2. Wim Dankbaar zegt:

    Wat ik van Faek zo waardeer, is dat hij iedere keer opneemt als ik hem bel. Hij staat mij (of all people) vriendelijk te woord en wenst mij zelfs een fijne avond. Beste mensen in Rotterdam en omgeving: Als je een auto wilt kopen of inruilen, ga dan naar Autocenter Pendrecht!

  3. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.bndestem.nl/algemeen/misdaad-112/levenslang-gestrafte-baybasin-overgeplaatst-na-protest-1.6221235

    “De levenslang gestrafte Turkse Koerd Hüseyin Baybasin is gisternacht met een helikopter naar de Extra Beveiligde Instelling in Vught overgebracht. Dat bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie. De overplaatsing is het gevolg van een demonstratie van sympathisanten van de crimineel.”

    Na mijn bezwaar is het woordje crimineel veranderd in Baybasin.

  4. hansjohn zegt:

    Uit dat stuk: De veroordeling van Baybasin is in bepaalde kringen omstreden: het bewijs in de zaak zou rammelen.

    Bepaalde kringen……. ja ja. En als uiteindelijk van officiële zijde bekend wordt gemaakt dat het bewijs idd rammelde en de veroordeling onterecht was, hoort iedereen tot die bepaalde kringen.

  5. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.ad.nl/nieuws/levenslang-gestrafte-baybasin-overgeplaatst-na-protest~aec60baf/

    Nu ook bij AD verbeterd. Crimineel vervangen door man.

    De overplaatsing is het gevolg van een demonstratie van sympathisanten van de man.

    Wim

  6. boudineke zegt:

    Bij deze een dringende oproep om Baybasin even een kaart te sturen. Iedere kaart geeft een signaal af, niet alleen naar Baybasin zelf, maar ook naar de bewakers! Laat weten dat je achter Baybasin staat en stuur een kaartje:
    Mr. Hüseyin Baybasin
    (reg.nummer 1623371)
    PI Vught, afdeling 9
    Postbus 10055
    5260 DH VUGHT
    of:
    Lunettenlaan 501
    5263 NT VUGHT
    Het adres is veranderd, het reg. nr. blijft hetzelfde! Doe mee en stuur ook een kaart!
    http://www.boublog.nl/2016/07/26/baybasin-in-allerijl-overgeplaatst/#comment-41619
    Ik hoop echt op een tsunami aan kaarten van mensen die op vakantie zijn en zo voort! Want ik maak me zorgen over deze “overplaatsing” van Baybasin naar de gevangenis waar hij ooit zes jaar lang in een wreed isolement verbleef.
    STEUN BAYBASIN NOW!!!

  7. hansjohn zegt:

    2.32 is er tussen uit, zal een bepaalde reden hebben. Maar de rest is duidelijk; dat noemde de schrijfster Yvonne Keuls jaren geleden ook al, dacht ik. Ff schuiven en dan houden mensen hun mond wel.

  8. Ja er ging iets mis. Ik was in beeld en dat wil ik niet🙂

Geef een reactie

