Bauke Vaatstra: Die idioot heeft mijn vrouw gehersenspoeld!

“Het is allemaal te gek voor woorden. Ik heb met de zaaksofficier overlegd of we die vieze leugenaar aan kunnen pakken, maar dat ligt moeilijk”

“Hij drijft mij en mijn kinderen tot waanzin. Heeft mijn ex-vrouw Maaike gewoon gehersenspoeld met zijn complottheorieën.”

Oordeel zelf:

Maaike – Wat zei Bauke daarop dan?

Wim – Bauke vind dat prima, die heeft me daar toestemming voor gegeven.

Maaike – O ja!

Klaske –  Hij was eerst een beetje van nou, dat hoefde niet. Hoe maakte hij het, Wim? Hij was eerst een klein beetje opstandig. Want Bram Moszkowicc kon ook niet alles inkijken in de dossiers.

Wim – Ja hij was was een beetje opstandig omdat die advocaten ook geen inzage krijgen in de dossiers.

Maaike – Nee, dat zij hij ook tegen mij. Ik heb een gesprek met hem gehad en ik heb hem gevraagd: Wat vind van wat er op de computer staat van Wim Dankbaar? Die hele, ja hoe moet ik dat noemen? Zoals jullie dat allemaal beschrijven?

Wim – Die hele aanklacht tegen Demmink en Brouwer?

Klaske –  Alles!

Maaike – Juist! Nou ja, hij zei die is verder wel goed. Daar gaat het niet om. Maar toch, hij heeft…. hij laat zich niet bloot.

Wim – Nee, maar Maaike, het was voor mij en Klaske duidelijk dat Bauke ook kapot zit.  Die is ook een beetje ziek en zo, en die is aan herstellen, en ide ook al 11 jaar bezig, hij weet het gewoon ook niet meer.

Maaike – Nee, want hij is hartstikke moe. Want ik heb hem ook gevraagd, kijk zoals dat allemaal op de computer staat, dat is voor mij de waarheid. Ja,  zie die. Maar ja, een advocaat, we hebben er al zoveel geprobeerd en we krijgen geen dossier open. Want ook een advocaat krijgt dat niet open. Ik geef jullie alle vrijheid als jullie dat voor elkaar kunnen krijgen met Stijn Franken. Jij kunt het beter verwoorden als ik. Voor mij mag het.

Klaske –  Hartstikke mooi. Dat is dan voor Wim ook even duidelijk.

Maaike – Ja voor mij mag het. Zo dat stuk ook op die computer, die punten die allemaal onder elkaar staan, dan denkik hoe krijg je het allemaal voor elkaar? Want zo is het gegaan, ook in mijn ogen. En Bauke wil dat natuurlijk niet helemaal toegeven, want die had het zelf willen doen.

Wim – Ik vraag me soms wel eens af waarom doe ik het allemaal?

Maaike – Ja nou, dat vraag ik me dus ook weleens af.

Klaske –  Het gaat ook om het onrecht!

Maaike – Ja dat onrecht krijg je er nog overheen, Wim, en dat is hartstikke zwaar! Wij zijn nu elf en een halfjaar verder. Nou zit je nog in die molen van dat onrecht en dat onderzoek. Buiten het gemis van je kind.

Wim – Ja maar dat bedoel ik ook te zeggen. Het onrecht is veel groter dan jullie leed en de omstandigheid dat die daders zogenaamd nog niet zijn gevonden en dat de moord nog steeds onopgelost is. Kijk, we hebben te maken met topmensen van Justitie die dit allemaal op hun geweten hebben. Dat gaat ons allemaal aan natuurlijk. Dat is niet meer alleen een kwestie van de ouders van Marianne Vaatstra of van Marianne die niet meer kan zeggen hoe het is gegaan. Dat is een veel grotere kwestie, een maatschappelijke kwestie voor mij.

Maaike – Nou ja, van Bauke heb je ook toestemming gekregen, Wim?

Klaske –  Ja.

Maaike – Ja, en van mij ook.

Klaske –  Hij was heel rustig vanmiddag hoor Maaike, op het laatst.

Maaike – Ja hij is hier vanmiddag nog geweest, we hebben het er nog over gehad. Hij laat zich niet veel uit, want ja, die scoringsdrift die heeft hij niet meer. Hij legt zich er meer bij neer, denk ik. Hij weet niet meer wat hij geloven moet en wat niet. Hij is er moe van, ontzettend moe. Kijk, hij heeft altijd in de verkeerde mensen geloofd, en die vallen allemaal af. En dan hou je weinig over. Ja, daar heeft hij zich altijd op gefocused. Op de hogere heren die boven ons staan.

Wim – Ja, hij is in de media ook het boegbeeld geweest hè?

Maaike – Ja, maar ja, dat wou die zelf. En kijk, ja dan was ik ook weleens boos. Raak nu eens die punten aan waar het om gaat! En zeg eens ronduit de waarheid zoals wij denken. Maar dat deed hij nooit. Hij draaide er met alle winden omheen en het punt waar het om ging dat kwam niet over zijn lippen.

Wim – Ja, Bauke is ook nog gemanipuleerd en gebruikt, misbruikt zou ik het willen noemen, door Justitie.

Maaike – Ja maar dan laat je dat wel toe, Wim! Wim, dan laat je dat zelf toe!

Wim – Ja Maaike, jij zei van Bauke: luister toch niet zo naar Justitie. En Justitie zei tegen jou: jij moet eens wat meer naar je man luisteren!

Maaike – Juist! En ik zei ik ben geen moslima en ik heb een eigen mening! Maar Wim, dat durfde ik alleen te zeggen als er meer mensen bij waren hoor. Thuis dan hield ik mijn mond. Want dan werd hij woest.

Wim – Ja, ze zeggen niet voor niets dat jij meer naar je man moet luisteren.

Maaike – Ja, anders kregen ze teveel tegenstand.

Wim – Omdat ze jouw man wel in de grip hebben.

Maaike – Ja Bauke wel, die kregen ze wel op hun lijn. Die geloofde hij allemaal. Alleen als ik iets zei dan geloofde hij het niet. Mijn mening moest gelijk aan die van hem zijn en anders werd hij woest. Boos, ontzettend boos.

Klaske –  Ja, maar toen met Klasina vander Werf, het gesprek bij de Kollumer Courant. Toen viel het ons al op dat hij wel toegaf dat Maaike in alles wel gelijk had.

Maaike – Ja ja ja.

Klaske –  Dat vonden we immers toen ook zo verrassend.  Zover is hij nu ook, hij is gewoon moe.

Wim – Ja, maar hij snapt het nu wel.

Klaske –  Ja tuurlijk, hij snapt het nu wel.

Maaike – Maar moet je eens horen, Wim, er is wel ontzettend veel kapot gemaakt hè? Mede door dit onderzoek zijn wij bij elkaar vandaan. Ik bedoel weinig contact met de kinderen. Dat vorige leven is voor hem helemaal voorbij! Dat is over en uit. En hij komt niet tot het besef wat heb ik aan de kant gezet? Wat heb ik ingeleverd?

Wim – Maar ergens vind ik het toch nog wel mooi dat jullie nog steeds contact met elkaar hebben.

Maaike – Ja, over koetjes en kalfjes, verder kan je geen gesprek met hem aangaan. Nee, dat lukt niet.

 

 

Neem een uurtje de tijd en je denkt nooit meer hetzelfde over Justitie. Mocht je daarna ook menen dat we door onze eigen overheid belazerd zijn in deze zaak, stuur deze email dan door aan minimaal 10 mensen en/of deel de link op facebook, twitter of waar je ook actief bent. Is het geen schande dat dit door de media wordt doodgezwegen? “

Laat deze mensen maar bibberen dat hun misdadige bedrog ooit uitkomt:

De doofpotters

Het aanbod voor 8 boeken voor 50 euro blijft geldig.

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

6 reacties op Bauke Vaatstra: Die idioot heeft mijn vrouw gehersenspoeld!

  1. N.E. Derlander zegt:

    Maaike zegt: “Wij zijn nu elf en een halfjaar verder”. Ik begrijp hieruit dat dit gesprek in oktober 2010 heeft plaatsgevonden. Klopt dit? Kennelijk is er een omslag in het denken van Bauke na deze datum bewerkstelligd. Door wie en hoe?

    • Wim Dankbaar zegt:

      De omslag is door Justitie georkestreerd in samenwerking met Peter R. de Vries. De kneedbare Bauke is begin 2012 warm gemaakt met het nieuwe “revolutionaire” 3D onderzoek en het DNA verwantschapsonderzoek waar op zeker een dader uit zou rollen. De gemiddelde Fries heeft een heilig ontzag voor het gezag, wil er eigenlijk niet aan dat het corrupt kan zijn. Geld (uit schadvergoedingen) en roem deden de rest.

  2. hansjohn zegt:

    Zelfs in september 2011 dacht Bauke er nog zo over. samen met advocaat Job Knoester wilde hij evt. een kort geding aanspannen om ‘de hele zaak’ bij het OM Friesland en het NFI weg te halen.
    http://www.nu.nl/binnenland/2626490/vader-marianne-vaatstra-wil-nieuw-dna-onderzoek.html

  3. hansjohn zegt:

    Misschien was dat de druppel voor het OM om tot een oplossing te komen.

    • v zegt:

      Hansjohn, Dat is een interessante optie die je aandraagt. Zelf ben ik er altijd vanuit gegaan dat het moment van actie was, het moment waarop Wim Joris Demmink koppelde aan de zaak. Maar dit kan ook. Een ander OM had binnen een paar uur geconstateerd dat er ambtsmisdrijven waren gepleegd bij het OM Friesland en dat andere OM buiten Friesland had dan de keus er in meegaan of niet. De kans was natuurlijk dan heel erg groot geweest dat de doofpot opengebroken was.
      Het kan natuurlijk nog steeds. Bij een klacht over bepaalde justitiedelen kan de nationale recherche deze klachten onderzoeken. Dat had trouwens allang moeten gebeuren, ook al intern op initiatief van Justitie zelf, waar toch ook integere mensen moeten werken die het geklooi toch echt met lede ogen zullen hebben aangezien. Is van één en ander een goede tijdlijn op te zetten? Zoiets als 1. Gebeurtenis 1, besef gevaar dat doofpot opengebroken wordt, gebeurtenis 2, keuze om tot actie over te gaan door OM wordt noodzakelijk, Gebeurtenis 3, keuze om een patsy in te zetten en keuze patsy, Voorbereidingstijd om DNA van patsy te bemachtigen, NFI maakt DNA-profielen en deze worden in het dossier gestopt, profielen Ali worden verwijderd, Mediacampagne voor groot verwantschapsonderzoek, Start onderzoek, DNA-afname bij patsy (niet te laat na de start om geld te besparen), Uitslag DNA-match 100%. Met name de tijd voor de voorbereiding, waarin het DNA van de patsy bemachtigd moest worden is interessant, want als mensen die toen met de patsy omgingen, bepaalde onregelmatigheden hebben bemerkt kan misschien duidelijk worden hoe het OM aan het DNA van de patsy is gekomen. Via WOB verzoeken is er misschien achter te komen wanneer de burgermeester in die tijd gesprekken heeft gehad met mensen van het OM enzovoort.

  4. N.E. Derlander zegt:

    Gewetenswroeging zal ongetwijfeld slopend zijn………………….Omgekeerd zal een vrij en schoon geweten ongetwijfeld rust geven. In de Nederlandse cultuur hoort dat ook zo. Dat de waarheid maar bevestigd mag worden, door de mensen die deze kennen en nu schoon schip willen maken.
    Waar kunnen zij terecht? Bij een notaris, die op verzoek van de getuige zowel aan het OM als aan W. Dankbaar een exemplaar ter hand stelt?

Geef een reactie

