Klacht bij de ombudsman. Wie doet mee? (deel 2)

Employees of the National ombudsmanFrom: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: woensdag 2 maart 2016 18:02
To: ‘Ina Samaniri’
Subject: RE: Samenvatting klacht

Geachte mevrouw Samaniri,

Vandaag kreeg ik ook de brief per post van de ombudsman dat mijn klacht is ontvangen en deze getoetst zal worden voor behandeling. Dankuwel daarvoor. Ik hecht eraan om u te melden dat mijn klacht door veel meer burgers dan mijzelf wordt ondersteund. Eén en ander kunnen u en uw team desgewenst hier volgen:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2016/03/01/klacht-bij-de-ombudsman-wie-doet-mee/

Ik heb het tot mijn missie gemaakt om aan te te tonen dat het Openbaar Ministerie in de Vaatstra zaak het Nederlandse publiek op onnavolgbare wijze heeft bedrogen en daarbij enorme ambtsmisdrijven heeft gepleegd, de rechtsgang heeft belemmerd en verkracht.

In mijn boek Het Vaatstra Complot leg ik dit uit. Van een  samenvatting van dit boek kunnen u en uw team via deze presentatie kennis nemen:

Maar ik vraag de ombudsman niet om mij te helpen met mijn missie. Ik vraag slechts aan de ombudsman om aan de heer Mous, als persvoorlichter en zaaksofficier voor de Vaatstra zaak, te vragen om mijn vragen te beantwoorden, dan wel een motivatie waarom hij dit niet wil doen.

Overigens dateren die vragen van NA de aanhouding (en navolgende veroordeling) van Jasper Steringa in 2012. Maar daarvoor was het precies hetzelfde. Ik heb bijvoorbeeld opgenomen gesprekken met de telefoniste van het OM Leeuwarden, waarin zij zegt dat zij van hogerhand opdracht heeft gekregen om met mij en mijn collega’s de verbinding te verbreken. Wat zij vervolgens ook doet, tot twee keer toe zonder enige uitleg. Deze gesprekken zijn van december 2010, ver voor de aanhouding van Jasper Steringa. Het komt er dus op neer dat het OM Leeuwarden toen al niets wilde weten over tips en informatie die wezen op een scenario dat asielzoekers de moord op Marianne Vaatstra hebben gepleegd. Wat natuurlijk heel erg logisch is als de toenmalige top van Justitie  en het OM, met name de heer Demmink en de heer Brouwer, die asielzoekers reeds in het weekend van de moord stiekem hebben weggesluisd en hebben laten ontsnappen. Het gaat namelijk om drie Koerdische asielzoekers. 1) Ali Hassan die door Justitie is weggesluisd naar Noorwegen, 2) Haval Ali die op eigen gelegenheid terug naar Irak is ontkomen, en 3) de destijds 15 jarige Fa’ek Mustafa die getuige was van de moord en het hele verhaal aan de politie heeft verteld op de dag van de moord, vervolgens heimelijk werd overgeplaatst naar een ander AZC om binnen een jaar een verblijfsvergunning te krijgen in Nederland waar hij nu nog steeds woont.

Dus ik begrijp het wel waarom het OM Leeuwarden niets wilde weten van burgers zoals ik, die hen daarop attent wilden maken. Als u wilt, of als u mij niet gelooft, dan stuur ik die gesprekken met de telefoniste graag toe. U gelooft uw oren niet.

Ik kan u wel zeggen dat als de ombudsman mijn klacht namens vele andere burgers niet in behandeling zou nemen, ik ook mijn vertrouwen in de ombusdsman zal verliezen.

Tevens kunt u binnenkort een andere klacht van mij verwachten. Deze heeft te maken met het sepot van mijn aangifte tegen de heer Brouwer, de heer Demmink en consorten, die ik namens meer dan honderd burgers heb gedaan. Ik word kotsmisselijk van dit Openbaar Ministerie dat elkaars misdrijven toedekt. Maar ik wacht eerst even de motivatie voor het sepot af van de betreffende officier van Justitie. Vooralsnog meen ik dat ik ook hier weer word voorgelogen.
—————————————-

 

Neem een uurtje de tijd en je denkt nooit meer hetzelfde over Justitie. Mocht je daarna ook menen dat we door onze eigen overheid belazerd zijn in deze zaak, stuur deze email dan door aan minimaal 10 mensen en/of deel de link op facebook, twitter of waar je ook actief bent. Is het geen schande dat dit door de media wordt doodgezwegen? “

Laat deze mensen maar bibberen dat hun misdadige bedrog ooit uitkomt:

De doofpotters

Het aanbod voor 8 boeken voor 50 euro blijft geldig.

Winkels die het boek op voorraad hebben:

Aalten – Boekhandel Meneer Kees
Aalten – Boekhandel Messink & Prinsen
Aalten – Primera
Alblasserdam – Primera
Almelo – Primera Bornsestraat (Plus supermarkt)
Alkmaar – Boekhandel Feijn, De Laat 47
Alkmaar – Boekhandel Van der Meulen
Almelo – Boekhandel Almelo, Grotestraat 20
Almelo – Boekhandel Broekhuis
Almelo – Primera De Gors
Almelo – Readshop Van Roekel, Ootmarsumsestraat 274
Almere – Boekhandel Stumpel
Almere – Primera Almere Buiten
Alphen aan de Rijn – Boekhandel Haasbeek
Amersfoort – Primera Brundel
Amersfoort – Primera Peters
Amsterdam – Boekhandel Zwart op Wit
Amsterdam – Muziekhandel Valerius, Koninginneweg 145
Amsterdam – Primera Bezaanjachtplein
Amsterdam – Primera Pasteuning, Van Limburg Stirumplein 1
Amsterdam – Primera Roja, Karspeldreef 1313
Amsterdam – Primera Vlaskamp, Wisseloord 97
Andijk – Primera
Apeldoorn – Bruna, De Eglantier 422
Apeldoorn – Primera Biemolt Asselsestraat 261
Apeldoorn – Readshop Oranjerie
Appingedam – Primera
Arnhem – Eco Electronics
Arnhem – Boekhandel De Poort
Arnhem – Primera Arnhem Centrum
Arnhem – Primera Elderveld
Arnhem – Primera Presikhaaf
Arnhem – Primera Rijkerswoerd
Arnhem – Primera Postkantoor Van den Berg (A Van Lawick v Pabststraat 109)
Assen – Boekhandel Iwema
Assen – Primera Kloosterveste
Assendelft – Bruna
Barendrecht – Primera Carnisse Veste
Beekbergen – Boekhandel Beekbergen
Beek en Donk – van Helvoort Boek en Kantoor
Beek Ubbergen – Primera De Postkoets
Beilen – Primera
Bergen op Zoom – Primera Ernest
Bergum – Boekhandel Bergum
Berkel Enschot – Boekhandel Verrijt
Bilthoven – Primera De Kwinkelier
Blerick – Primera
Bladel – Primera Prins
Blokker – Primera Westerblokker
Bodegraven – Primera Raadhuisplein
Borger – Bruna, Grote Brink 3
Borne – Bruna,  Grotestraat 195
Bodegraven – Primera Vromade
Bolsward – Primera Bolsward
Breda – Cigo Moerwijk
Breda – Boekhandel Van Kemenade & Hollaers
Breda – Primera Heksenwiel
Breda – Primera Hoge Vucht
Breda – Readshop Valkeniersplein
Breukelen – Boek en Kantoor Marinus van Kralingen
Brummen – Primera Brummen
Bussum – Bruna, Veerplein 104
Capelle a/d IJssel – Primera De Terp
Castricum – Boekhandel Laan
Castricum – Primera Geesterduin
Culemborg – Primera Culemborg
Delft – Primera Bikolaan
Delft – Primera De Hoven Passage
Delft – Primera Dasstraat 12
Delfzijl – Primera Larooi
Delzijl Readshop, Poststraat 4,
Delfzijl – Tabaktief, Schoolstraat 6
De Koog – Primera Mets (Texel)
De Meern – Primera Veldhuizen
Den Bosch – Boekhandel Heinen
Den Bosch – Primera Helftheuvelpassage
Den Haag – boekhandel Douwes, Herengracht 60
Den Haag – Primera Bankastraat 3
Den Haag – Van Stockum Boekverkopers
Den Helder – Primera
Den Hoorn – Primera
Deurne – Primera
Deventer – Primera De Zandpoort
Deventer – Primera Keizerslanden
Doesburg – Boek en Buro
Dongen – Bruna Dongen, Hoge Ham 154
Drachten – Cigo, Eems 8
Drachten – Boekhandel van der Velde
Dronten – Voster Boek & Kantoor
Drunen – Bruna, Hugo de Grootstraat 20
Duiven – Primera Duiven
Ede – Boek en Buro
Ede – Primera Parkweg
Eemnes – Primera Eemnes
Eindhoven – Boekhandel Van Piere
Eindhoven – Bruna Postkantoor, Kruisstraat 165
Eindhoven – Primera De Hurk
Eindhoven – Primera Meerrijk
Elburg – Primera Elburg
Emmeloord – Boekhandel Marsman
Emmeloord – Primera Kuipers
Emmen – Boekhandel Plantage
Emmen – Primera Bargeres
Enschede – Boekhandel Broekhuis
Enschede – Primera Helmerhoek
Enschede – Primera Jan Haast
Enschede – Primera Roombeek
Geldermalsen – Bruna, Het Hooghuis 3
Goor – Bruna, Grotestraat 101
Goor – Primera De Bandijk
Gorinchem – Boekhandel De Mandarijn
Gorinchem – Boekhandel Ritmeester
Gorinchem – Boekhandel De Wingerd
Gorredijk – Boekhandel Planteyn
Gorredijk – Primera De Primeur
Gouda – Boekhandel Smit
Gouda – Primera Herman Kok
Gouda – Boekhandel Verkaaik
Grave – Primera Hart van Grave
Groningen – Bruna Overwinningsplein 71
Groningen – Cigo Van Lenneplaan
Groningen – Boekhandel Riemer
Groningen – Primera Paddepoel
Groningen – Boekhandel van der Velde
Haaksbergen – Boek en Buro
Haarlem – Boekhandel De Vries
Haarlem – Bruna, Generaal Cronjéstraat 67
Hardinxveld – Giessendam – Primera Boogaard
Harmelen – Primera Kwakkenbos
Heemstede – Boekhandel Blokker
Heenvliet – Primera Heenvliet
Heerde – Primera Heerde
Heerenberg – Primera
Heerhugowaard – Primera Evers
Heerlerheide – Primera Heerlerheide
Helmond – Primera Brandevoort
Hengelo – Boekhandel Broekhuis
Hengelo – Bruna, Markt 2
Hengelo (Gld) – Boexcellent
Hoogerheide – Primera
Hoogezand – Cigo Gorecht Oost
Hoogezand – Primera
Hoogland – Bruna, Kraailandhof 15
Hoogland – Primera Brundel
Hoorn – Boekhandel Stumpel
Huissen – Primera Huissen
Julianadorp – Primera
Kaatsheuvel – Bruna, Hoofdstraat 65
Katwijk – Primera Kroon
Katwijk – Primera Hoornesplein
Katwijk – Readshop
Krimpen a/d IJssel – Primera Crimpenhof
Leerdam – Primera
Leeuwarden – Boekhandel van der Velde
Leiden – Boekhandel de Kler
Leiden – Bruna Vijf Meiplein
Leiderdorp – Boekhandel de Kler
Leidschendam – Boekhandel de Kler
Leidschendam – Primera De Koning
Lekkerkerk – Readshop
Lelystad – Primera Lelycentre
Lelystad – Primera Riecker
Lemmer – Primera
Leusden – Boekhandel van der Vlist, winkelcentrum Hamershof
Lichtenvoorde – Primera
Lisse – Primera
Lochem – Bruna Bierstraat
Lochem – Boekhandel Lovink
Lochem – Primera Voskamp, Korte Hofstraat 7
Loosdrecht – Bruna Loosdrecht, Nootweg 49
Maassluis – Boekhandel Koningshoek
Maastricht – Boekhandel De Tribune
Maastricht – Boekhandel Dominicanen
Maastricht – Bruna, Roserije 329
Maastricht – Primera Keulen
Marum – Primera Marum
Meppel – Primera Kruijer
Middelburg – Boekhandel De Drukkerij
Muiden – Primera De Hoek
Mijdrecht – Boekhandel Mondria
Nieuwegein – Primera Galecop
Noordwijk – Boekhandel van der Meer
Noordwijk – Bruna Hoofdstraat 99
Noordwijk – Bruna Kerkstraat 37
Nieuwleusen – Readshop Jaap Hilbrink
Nieuw Vennep – Bruna, Handelplein 21
Nieuw Vennep – Bruna, Symfonie 37
Nijmegen – Boekhandel Dekker v.d Vegt
Nijmegen – Boekhandel Roelants (voorheen De Oude Mol)
Odijk – Primera
Oegstgeest – Boekhandel de Kler
Oegstgeest – Primera
Oegstgeest – Rijnlandse boekhandel
Oirschot – Boekhandel de Croon
Oosterhout – Primera Arendshof
Oost Souburg – Primara, Kanaalstraat 4
Oss – Boekhandel Derijks
Oosterwolde – Primera De Primeur
Overveen – Primera
Oudwoude – Café Restaurant De Iterij
Purmerend – Primera Winkelcentrum Eggert
Purmerend – Boekhandel Het Leesteken
Purmerend – De Nieuwste Tijd
Purmerend – Primera Weidevenne
Purmerend – Primera Wormerplein
Raalte – Bruna, Herenstraat 19
Reusel – Primera Prins
Rhenen – Bruna, Frederik van de Paltshof 32
Ridderkerk – Primera Vlietplein
Roden – Boekhandel Daan Nijman
Roelofarendsveen – Veenerick Boek en Kantoor
Roermond – Boekhandel Plantage
Rotterdam – Boekhandel Donner
Rotterdam – Primera Alexandrium
Rotterdam – Primera Boulevard Zuid
Rotterdam- Primera Lusthofstraat
Rotterdam – Primera Oosterflank
Rotterdam – Primera Oude Binnenweg
Rotterdam – Primera Overschie
Rijnsburg – Primera
Sassenheim – Boekhandel Wagner
Sassenheim – Primera
Sevenum – Primera
Sliedrecht – Primera Burgemeester Winklerplein
Sneek – Boekhandel van der Velde
Sneek – Cigo
Spakenburg – Bruna, De Ziel 53
Spijkenisse – Primera Akkerhof
Spijkenisse – Primera Stadshart
Stadskanaal – Bruna, Europaplein 4
Stadskanaal – Readshop, Oude Markt 1c
Surhuisterveen – Boekhandel Douma
Tilburg – Boekhandel Gianotten Mutsaers
Tilburg – Bruna Westermarkt 126
Tilburg – Primera De Blaak
Tilburg – Primera Goosen
Twello – Primera Oonk Blz
Uithuizen – Primera
Urk – Cigo
Utrecht – Boekhandel Broese
Utrecht – Bruna winkelcentrum Overvecht, Roelantdreef 254
Utrecht – Bruna, Verlengde Houtrakgracht 389
Utrecht – Primera Hoog Catharijne
Utrecht – Primera De Uithof
Utrecht – Primera De Gaard, Troosterhof
Veendam – Cigo
Veendam – Primera Hiemstra
Veldhoven – Primera De Bont
Velzerbroek – Bruna
Venlo – Bruna
Venray – Boekhandel  Van den Munckhof
Venray – Primera Cuypers
Vlissingen – Boekhandel De Drukkerij
Vlissingen – Bruna, Walstraat 101
Vlissingen- Primera, Lange Zelke 2
Voorschoten – Boekhandel de Kler
Waddinxveen -Primera
Wageningen – Boekhandel Kniphorst
Wageningen – Bruna
Wassenaar – Boekhandel de Kler
Weert – Bruna
Winschoten – Primera Kiewiet
Winterswijk – Boekhandel Kramer
Woerden – Primera Tournoysveld
Wijk aan Zee – Primera van de Watering
Wijchen – Lektuurhandel Robben
IJmuiden – Primera IJmuiden (Zeewijkplein)
IJmuiden – Primera Prince
Zandvoort – Bruna (Grote Krocht)
Zevenaar – Boek en Buro
Zoetermeer – Boekhandel Haasbeek
Zutphen – Boek en Buro
Zutphen – Primera, Korte Hofstraat 7
Zutphen – Readshop
Zwolle – Boekenhuis Zwolle
Zwolle – Primera Holtenbroek
Zwolle – Primera Max (Zwolle centrum)
Zwolle – Primera Stadshagen
Zwijndrecht – Boekhandel Hyperion

U kunt het boek ook bestellen onder meer op de bestelpagina.

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

19 reacties op Klacht bij de ombudsman. Wie doet mee? (deel 2)

  1. ExTours zegt:

    Hieronder volgt mijn motivatie om de petitie ‘Klacht bij de Ombudsman’ te ondertekenen.

    Verleden week had ik een meerdaagse cursus. Op een van de avonden, na het dagprogramma, sprak ik een medecursist in de bar van het hotel.

    Hij vertelde mij dat hij jaren geleden als opsporingsambtenaar werkte voor de overheid. Hij gaf strafbare feiten (fraude) aan bij zijn opdrachtgever het Ministerie ….

    Hij en een collega bemerkten dat vele door hen aan het licht gebrachte zaken niet vervolgd, maar waarschijnlijk in de doofpot gestopt werden. Zij ervoeren dit als frustrerend en vermoedden dat er meer aan de hand was, omdat er nogal wat zaken aan de orde waren die overduidelijk op fraude wezen.

    Dit resulteerde in het schrijven van een brief aan de Minister van Binnenlandse Zaken, Ien Dales.
    Zij heeft dit teruggekoppeld naar de hoogste ambtenaren van dit Ministerie, die haar waarschijnlijk dachten te kunnen overtuigen, dat het aan haar gerapporteerde niet overeen kwam met de werkelijkheid en meenden hiermee de lucht geklaard te hebben.

    Want beide klokkenluiders werden ter verantwoording op kantoor geroepen. Hun ‘superieuren’ wensten dergelijk speurwerk niet, bagatelliseerden dit en verplichtten hen op straffe van op non actief stelling (ontslag) dergelijk speurwerk te staken.

    Uiteraard was dit het moment waarop zij wisten dat er evident sprake was van corruptie in de top van hun Ministerie en was dit ook aanleiding voor mijn medecursist om (met succes) een andere baan te zoeken, want aan een dergelijke werkwijze wens je je natuurlijk niet te conformeren.

    “Je doet dus integer onderzoek, dat is je taak, en dan word je beloond met een dreigement! Met ontslag. Vind je dat niet raar?”, zei hij. Ik antwoordde hem, dat ik als het om een integere overheid ging, nergens meer raar van opkeek.

    Ien Dales stierf aan een hartaanval en die werd als doodsoorzaak in de openbaarheid gebracht. Tevens, dat zij er een ongezonde levensstijl op nahield. Waarom dit bericht door de pers naar buiten is gebracht, bevreemdt me, want de bron zou dan de overheid moeten zijn. Waarom dit toegevoegd?

    Mijn medecursist zei mij onverbloemd, dat hij twijfelde aan het in de openbaarheid gebrachte bericht over Ien Dales’ doodsoorzaak. Er zat meer achter was zijn mening. En ik denk, dat hij een punt scoort. Open onderstaande link maar eens. Hele goede speech.

    http://www.integriteitoverheid.nl/fileadmin/BIOS/data/Speeches%20en%20presentaties/speechministerdalescongresvngjuni1992.pdf

    Was Ien Dales wellicht de pré-evangeliste van Els Borst? En werd ook haar het zwijgen opgelegd? We weten het niet. En we zullen het ook nooit te weten komen als de huidige categorie politici signalen zoals zij afgaven structureel blijft negeren c.q. de macht of de moed niet heeft om in te grijpen.

    Ik vroeg mijn medecursist of hij de zaak Baybasin kende. Die kende hij niet. Dus heb ik hem over deze zaak enige dingen verteld. Dat een wetenschapsfilosoof er twee boeken over had geschreven en dat hij samen met enkele deskundigen de telefoontaps als gemanipuleerd aanmerkte. Dat de enige conclusie van een overheid, die nog steeds vindt dat wij in een rechtsstaat leven, moet zijn dat er dus in Baybasins zaak sprake is van corruptie. Maar, dat de politici op letterlijk een enkeling na, hun hoofd omdraaien als er zeer gevoelige zaken tegen het licht gehouden worden en naar buiten lijken te komen. Ze vertonen doofpot gedrag net als op de vele Ministeries. Ze zwijgen in alle toonaarden.

    “Ken je de zaak van Marianne Vaatstra?”, was mijn volgende vraag. Hierop antwoordde hij bevestigend. “En geloof jij, dat Jasper S. deze moord heeft gepleegd?” Hierop gaf hij hetzelfde antwoord, dat ik twee jaar geleden ook gaf aan mijn buurvrouw, toen ik nog niet wakker was: “Hij heeft toch bekend en er was toch een DNA match?”

    “Wat denk je als ik jou nu zeg, dat enige criminele asielzoekers met een paar malafide Duitsers Marianne vermoord hebben?” “Vertel maar”, zei hij tegen me, “mijn belangstelling is gewekt”. Ik heb hem van enige zaken op de hoogte gebracht en hem erop gewezen, dat er een onderzoeker was, die het nodige naar boven heeft gehaald omtrent de ware versie; het ware verhaal. “Hij heeft ook een boek geschreven, Het Vaatstra Complot, is te bestellen via internet. Je kunt ook googelen op rechtiskrom, hier vind je een omvangrijk archief”.

    De tijd verandert; het is nooit anders geweest. Integriteit en ethiek staan onder grote druk. In onze maatschappij maken niet veel burgers zich daar nog druk om.

    De geboortedata van Ien Dales (18 oktober 1931), Yvonne Keuls (17 december 1931) en Els Borst (22 maart 1932) liggen heel dicht bij elkaar. Een andere generatie. Drie vrouwen die zich wel (Yvonne nog steeds) bekommerden om het verval van ethische moraal en integriteit bij onze overheid.

    Maar gelukkig is Adèle van der Plas uit hetzelfde hout gesneden. Zij geeft ook niet op. Hetzelfde geldt gelukkig ook voor Wim Dankbaar.

    Klasse!

  2. prof. dr. ir AFP van Putten zegt:

    zoek uit en laat de waarheid boven Tafel komen!

  3. hansjohn zegt:

    Mooi bericht Ex-Tours!

  4. ExTours zegt:

    Dank je hansjohn.

  5. Wim Dankbaar zegt:

    From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
    Sent: woensdag 2 maart 2016 21:56
    To: ‘Chris Klomp’
    Subject: RE: E-mail

    Beste Chris,

    De (volgens jou rare) klacht is niet van een individu, maar van een groeiend aantal individuën. Dat dat niet bijster journalistiek interessant zou zijn, is jouw mening, niet de mijne. Mijn mening is in feite dat jij de misdadigers van het OM de hand boven het hoofd houdt met je subjectieve berichtgeving als de “Journalist van het jaar 2015″, wat naar mijn mening een zelfverzonnen titel is. Bas Haan was de journalist van het jaar 2015. Jij hebt slechts een titeltje gekregen in een categorie van 1 van 4 van een vereniginkje van online journalisten. Om je daarmee als ‘Journalist van het jaar 2015” te betitelen, is niet allen heel houtain, maar geeft ook precies aan hoe jij over jezelf denkt. Het bewijst slechts hoe jij de boel kan opblazen ten eigen bate.

    Houd er verder rekening mee dat elke email die je mij stuurt in antwoord op mij, door mij gepubliceerd zal worden, of je dit nu wilt of niet. Dat vind ik overigens al heel raar! Dat jij het vervelend vindt dat ik jouw antwoorden aan mij publiceer. Why do you care, if you are sincere?

    Waarom zeg jij in hoofdletters het volgende:

    ***DIT IS EEN VERTROUWELIJK BERICHT***

    *** DIT IS EEN VERTROUWELIJKE MAIL. PUBLICATIE ZONDER TOESTEMMING IS NIET TOEGESTAAN EN KAN LEIDEN TOT JURIDISCHE STAPPEN***

    Ik ga ervan uit dat je de mening die je aan mij persoonlijk wilt geven, ook met het publiek wilt delen. Juist als “Journalist van het jaar 2015”! Leg je lezers anders even uit waarom je dit niet zou willen doen.

    Mvg

    Wim

    From: Chris Klomp [mailto:c.klomp@outlook.com]
    Sent: woensdag 2 maart 2016 20:31
    To: dank@xs4all.nl
    Subject: RE: E-mail

    Een klacht van een individu mbt de beantwoording van vragen over een opgeloste moordzaak is niet bijster journalistiek relevant.
    ***DIT IS EEN VERTROUWELIJK BERICHT***
    Verzonden vanuit Outlook op Android

    On Wed, Mar 2, 2016 at 7:37 AM -0800, “Wim Dankbaar” wrote:
    Ik doe het niet vanuit mijn leunstoel, Ik ben talloze malen naar Friesland gereisd, heb getuigen gesproken en gebeld de betreffende plaatsen bekeken, reconstructies gedaan, enzovoort. Dat had je natuurlijk kunnnen weten als je mijn boek had willen lezen.

    Dat jij mijn klacht bij de ombdudsman een “rare klacht” vindt, lijkt me toch wel relevant om kenbaar te maken. Je bent tenslotte één van de weinigen die over mijn zaken schrijft.

    Zet even op je twitter dat je het een rare klacht vindt. Dan weten we zeker dat je je nergens voor schaamt. Misschien kun je dan ook specificeren wat je er precies raar aan vindt.

    Groet,

    Wim

    From: Chris Klomp
    Sent: dinsdag 1 maart 2016 19:19
    To: Wim Dankbaar
    Subject: Re: E-mail

    Het gaat niet over schamen, Wim. Het gaat hier om normale fatsoenregels. Mailverkeer maak je niet openbaar zonder toestemming. Zo simpel ligt het.

    Bijzonder dat je wel een moord ‘op kunt lossen’ vanuit je leunstoel, maar iets eenvoudigs niet kan vinden:

    http://vojn.nl/2015/06/12/de-correspondent-oneworld-volkskrant-en-chris-klomp-winnen-prijzen-beste-internetjournalistiek/

    De Correspondent, OneWorld, Volkskrant en Chris Klomp …
    vojn.nl
    Voor het tweede jaar op rij is De Correspondent erin geslaagd de Prijs voor de Beste Datajournalistiek te winnen. Daarnaast gingen ook de Volkskrant en Sub

    Publicatie van mijn mening dient zeker een doel. Maar dan wel met mijn toestemming. Zo werkt het in Nederland, Wim. Me dunkt dat je daar na een veroordeling en de verbeuring van 200.000 euro inmiddels toch wel achter bent.

    ________________________________________
    Van: Wim Dankbaar
    Verzonden: dinsdag 1 maart 2016 19:13
    Aan: ‘Chris Klomp’
    Onderwerp: RE: E-mail

    Chris,

    Je schaamt je toch niet voor die email?

    Ik heb gegoogled op “chris klomp journalist van het jaar 2015”, maar ik vind zo snel niets.

    Wie heeft je die prijs toegekend? Kun je me een link geven of ander nieuws waar ik dat uit kan opmaken?

    Jij vindt mijn klacht een “rare klacht”. En dan nog wel als journalist van het jaar. Me dunkt toch wel dat dat publicatie van jouw mening een doel dient.

    Mijn zegen heb je om een artikel te schrijven over de in jouw ogen rare klacht.

    Mvg

    Wim

    From: Chris Klomp [mailto:c.klomp@outlook.com]
    Sent: dinsdag 1 maart 2016 18:56
    To: dank@xs4all.nl
    Subject: E-mail

    Wim,

    Zou je eens op kunnen houden zonder toestemming mails te publiceren? Nog los van het feit dat er op e-mails auteursrecht rust (en dat recht ken je inmiddels hopelijk een stuk beter), is het op zijn zachtst gezegd nogal onfatsoenlijk te noemen om communicatie tussen twee mensen te openbaren zonder toestemming en zonder redelijk doel.

    En ja. Journalist van het Jaar 2015 klopt. Jij als ‘burgerspeurder’ zou dat toch makkelijk moeten kunnen achterhalen.

    Met gepaste groet,

    Chris Klomp
    Journalist van het Jaar 2015

    *** DIT IS EEN VERTROUWELIJKE MAIL. PUBLICATIE ZONDER TOESTEMMING IS NIET TOEGESTAAN EN KAN LEIDEN TOT JURIDISCHE STAPPEN***

  6. Wim Dankbaar zegt:

    From: Chris Klomp [mailto:c.klomp@outlook.com]
    Sent: woensdag 2 maart 2016 22:02
    To: dank@xs4all.nl
    Subject: RE: E-mail

    Het is inderdaad mijn mening Wim. En tsja, in deze bepaal ik nou net als journalist wat journalistiek relevant is…maar het staat je vrij om het bij collega’s te proberen. Wellicht kan EenVandaag er wat mee. Die staan vast open voor je verhalen. Net als de vorige keer.
    De reden dat ik die tekst onder mijn mail plaats is strikt juridisch.
    ****DEZE MAIL IS VERTROUWELIJK EN MAG NIET ZONDER TOESTEMMING ELDERS OPDUIKEN*****
    Verzonden vanuit Outlook op Android

  7. hansjohn zegt:

    http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/02/top-van-justitie-opener-door-cursus-leiderschap

    Alle hoge leidinggevenden van het ministerie van Veiligheid en Justitie gaan op cursus. In een ‘leiderschapsprogramma’ leren zo’n zestig directeuren hoe ze leiding kunnen geven aan een organisatie die open en transparant wil zijn. Dat zegt de hoogste ambtenaar, secretaris-generaal Siebe Riedstra in een interview met NRC.

    Het door talloze incidenten geplaagde ministerie maakt deze woensdag een verandertraject bekend, waar Riedstra de leiding over heeft. In ‘VenJ Verandert’ staat dat het ministerie opener moet zijn, door meer en sneller informatie openbaar te maken. Justitieonderdelen moeten beter samenwerken. Bij een open cultuur hoort volgens Riedstra ook dat V&J-ambtenaren hun fouten melden in plaats van toedekken. Maar, zegt hij, dat doen werknemers alleen als hun manager dat ook doet. Vandaar het leiderschapsprogramma dat, naast het werk, een jaar duurt. „Daarin zitten trainingen, maar ook gesprekken en zelfreflectie”, zegt Riedstra. Er is veel aandacht voor leiderschapsstijlen.

    Volgens Riedstra vergt het doorvoeren van veranderingen op zijn ministerie veel tijd. „Na vier of vijf jaar kun je pas zeggen of het gelukt is.” Het ministerie kwam onder vuur te liggen na een reeks incidenten. Het ‘onvindbare bonnetje’ van de ‘Teevendeal’ dat toch gevonden werd, leidde vorig jaar tot het aftreden van minister Opstelten en staatssecretaris Teeven (beiden VVD). Opvolger minister Ard van der Steur (VVD) kwam in de problemen na een geregisseerde foto van Volkert van der G. in de media en na diskwalificerende woorden van de minister over MH17-anatoom George Maat.

    Geslotenheid ‘in DNA’ departement

    Telkens viel de geslotenheid van het ministerie op. Die zit deels „in het DNA” van het departement, zegt de hoogste ambtenaar, omdat er veel met privacygevoelige informatie wordt gewerkt. Het ministerie is volgens hem al begonnen met het sneller bekendmaken van rapporten en onderzoeken. Er wordt nog onderzocht of er ook ruimhartiger kan worden omgegaan met verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Tijdens de kwestie-Maat werden bijna compleet zwartgelakte politierapporten openbaar gemaakt.

    Onder verantwoordelijkheid van V&J werken zo’n honderdduizend mensen. Om te voorkomen dat zij langs elkaar werken, zal de top van het ministerie vaker samen vergaderen met de politie, het gevangeniswezen en asielorganisaties. Riedstra: „Niemand kan dan meer zeggen: we waren er niet bij betrokken.”
    Lees ook: het volledige interview ‘Hier zat een olifant van problemen’

    Die openheid, svp met terugwerkende kracht.
    En het klokkenluidershuis graag zonder de restrictie:

    dat klokkenluiders met de komst van het Huis „geen grond meer hebben om de media te benaderen”.

  8. Pingback: Eindtijdberichten en ander opmerkelijk nieuws, verzamled door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

  9. Hélène Versloot zegt:

    Hallo Wim,
    Ik sta achter je klacht bij de ombudsman over het niet beantwoorden van je vragen door Henk Mous.
    Als je over het sepot van de aanklacht tegen Demmink en Brouwer een klacht in gaat dienen bij de ombudsman, sta ik daar uiteraard ook helemaal achter.
    Veel succes.
    Hélène Versloot
    Amsterdam

  10. Wim Dankbaar zegt:

    Beste Wim,

    Ook mijn naam kun je toevoegen aan de lijst met burgers die jouw klacht ondersteunen.
    Het wordt hoog tijd dat we weer eens van onze overheid op aan kunnen, m.a.w. er zal eerst eens schoon schip gemaakt moeten worden.

    M.vr.gr., Ron Smedts

  11. pauluis zegt:

    Ik ben gefascineerd door Chris Klomp. Ik ben geen journalist, maar het materiaal dat Wim Dankbaar en zijn medestrijders/onderzoekers hebben aangedragen vormt naar mijn idee voldoende stof voor een serie artikelen over deze zaak waarmee hij een reputatie als onderzoeksjournalist en vervolgens een glanzende carrière had kunnen opbouwen. Daarvoor hoeft hij de spectaculaire conclusies van Dankbaar niet te delen: Het bevestigen resp. weerleggen van feiten en vermeende feiten gevolgd door een scherpe analyse en onderbouwde synthese zouden voor vele lezers interessant zijn, ‘wherever the chips may fall’.

    Ik ben benieuwd naar de motivatie van Chris Klomp om dit schot voor open doel te negeren.

  12. Wim Dankbaar zegt:

    From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
    Sent: donderdag 3 maart 2016 16:26
    To: ‘Haenen, Marcel’
    Subject: Veroordeelde drugshandelaar?

    Beste Marcel,

    Hoe kom je erbij om Baybasin een drugshandelaar te noemen?

    http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/03/04/veroordeelde-drugshandelaar-nos-beschadigt-mijn-1595176

    Ik zou die kop maar snel aanpassen.

    Mvg

    Wim

  13. wim zegt:

    In de journalistiek bestaat de term ,,onderzoeksjournalist”. Betekent dat dat er ook journalisten zijn die iets publiceren zonder onderzoek te hebben gedaan?

  14. Wim Dankbaar zegt:

    Hoi Wim,

    Al eerder had ik je opgegeven dat ik mee doe met het indienen van de klacht bij de ombudsman.

    Blijkbaar is dat niet bij je door gekomen, omdat ik bij controle vandaag, niet bleek te zijn toegevoegd aan de lijst.

    Vriendelijke groet,

    A.H. (Arie) Goedhart
    Wezep

  15. ja ik zegt:

    Hoeveel tijd zal het kosten voordat Swap I. Chou ziet dat je dit topic aanpaste? Waarom geef je daar geen verklaring over. Je vertelde eerder dat je open en eerlijk was! Schijnbaar heb je wat te verbergen Wim?

    • Wim Dankbaar zegt:

      Ik heb het topic aangepast op verzoek van de politieman/hulpofficier die de aangifte tegen Demmink, Brouwer en consorten heeft beoordeeld. Er is mij medegedeeld dat daarbij foutieve informatie aan mij is verstrekt. En omdat ik de kwaadste niet ben en niet het hele justitieapparaat als corrupt beschouw, ben ik de man voorlopig terwille met zijn verzoek om die informatie te verwijderen. Aanstaande maandag praat ik daar verder met hem over. Tevreden?

  16. ja ik zegt:

    Hebben Rob en Mark geen contact opgenomen met jou Wim????

    Dacht je nu werkelijk dat jij weg kon komen indat je zomaar persoons gegevens van iedereen op je site kon zetten?
    Waarom is er geen verklaring op je site aan je 10 lezers? Oeps ja, je duizenden lezers….

    Jij bent echt van het padje af Wim! Onee dit gaat jouw jaar worden!

    • Wim Dankbaar zegt:

      “Ja ik” (wat is dat voor een potsierlijk pseudoniem?) Welke persoonsgevevens bedoel je? Je bedoelt email adressen van politiemensen en ambtenaren die de maatschappij dienen? Je denkt werkelijk dat ze daarmee zitten?

      Rob en Mark hebben inderdaad contact met mij opgenomen. Of beter gezgegd, contact met mij laten opnemen door de verantwoordelijke persoon. Jij denkt dat ze bezwaar hebben gemaakt tegen hun emails naar mij. Laat ik je dan uit de droom helpen. Dat zouden ze ook nooit doen, want elke email die aan mij gestuurd wordt in de hoedanigheid van een ambtenaar die antwoordt op een zaak van algemeen belang, bijvoorbeeld een aangifte, kan ik gewoon publiceren. Dat weten zij kennelijk beter dan jij.

Geef een reactie

