Emails aan Saskia Belleman van de Telegraaf

From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: zondag 7 februari 2016 18:59
To: ‘Saskia Belleman’
Subject: RE: Demmink

Beste Saskia,

Je zegt tegen mij dat je nog met “de zaak Demmink” bezig bent. Zodra er weer iets te melden valt, zul je verslag doen, zeg je. Er moet mij iets van het hart. Je zei zelf bij Humberto Tan (al weer bijna 2 jaar geleden) dat de beerput maar eens open moet en dat er nu eens eindelijk helderheid moet komen over deze zaak.

De zaak Demmink heeft ook te maken met de zaak Baybasin. Dat is een man die al 20 jaar gevangen zit in Nederland als politieke gevangene, naar eigen zeggen omdat hij veroordeeld is op vervalst bewijs in een rechtszaak onder regie van Joris Demmink, omdat Joris gechanteerd werd door de Turken met zijn seksuele misbruik aldaar. Zijn statements worden gesteund door zijn bevlogen en ontegenzeggenlijk integere advocate Adèle van der Plas, die al 18 jaar voor hem strijdt.  En sinds twee jaar ook door hoogleraar Ton Derksen, die ook al Lucia de Berk van de haak heeft gehaald, alsmede een boek heeft geschreven over de “leugens van het OM over Louwes”, die wat mij betreft ook een slachtoffer is van Joris Demmink, eveneens door vervalst (DNA) bewijs. Ook in die zaak is reeds lang een herzieningsverzoek geadviseerd aan de Hoge Raad, zoals je wel zult weten.

Mocht je het nog niet kennen, hier is het statement van Baybasin nogmaals:

Joris Demmink made an agreement with Turkish officials to cover up his case in Turkey, where he was caught having sex with an 11 year old boy. His agreement was to find me and give me to Turkey. He did so, and when he couldn’t give me back to Turkey according to the Dutch law, he agreed with the Turkish officials to keep me silent. He kept me in EBI isolation and similar regimes for seven years. He is misusing his official power not allowing police officers, prosecutors and judges to do their job according to Dutch law. In the same way he has been misusing his power and forcing the prison directors to torture and pressure me and not to be able to defend myself. He personally came to the prison in Alphen a/d Rijn in 2007 to intimidate me and make me take the charges I presented against him back. He used to do such things to cover up the crimes he has been committing. I refused to do what he wanted me to do. He is not just a paedophile; he is a sick-minded dangerous criminal with a high level of official power. This is a shocking issue. For me it is sickening me!

Je zult ook wel weten, tenminste als je de zaak Demmink volgt, dat er een herzieningsverzoek voor Baybasin loopt bij de Hoge Raad, waar Advocaat- Generaal Diederik Aben zich al 4 jaar lang over buigt om een advies aan de Hoge Raad Raad uit te brengen. Afgelopen vrijdag was er een belangrijke rechtszitting over deze zaak. Jij bent rechtbankverslaggever toch? Jij bent toch voor de Telegraaf ook de verslaggever voor de zaak Demmink? Was je bij deze rechtszitting aanwezig om er verslag van te doen? Ik denk het niet, want ik heb nog geen verslag van de Telegraaf gezien.

Wat is er nu erger, Saskia? Dat Demmink als de hoogste ambtenaar van “onze” Justitie minderjarige “lekker jongetjes” heeft verkracht? Of dat hij, omdat hij daarmee gechanteerd wordt door de Turken, onschuldige mensen in onze schone rechtstaat, levenslang achter de tralies stopt op vervalst bewijs? Hoe werkt dat nu precies bij de Telegraaf? Vertel me dat nu eens eerlijk. Mag jij geen verslag doen over de zaak Baybasin?  Zo ja, wie zegt jou dat je er geen verslag van mag doen. Zo ja, is het dan niet een beetje schijnheilig om te zeggen dat de Demmink beerput maar eens een keer open moet? Want daar zou jij toch als geen ander een bijdrage aan kunnen leveren door in elk geval de rechtszittingen over de zaak Baybasin te verslaan of Adèle of Ton eens te interviewen? Voor de grootste krant van wakker Nederland?

Stel nu dat Baybasin straks wordt vrijgesproken na 20 jaar onschuldige gevangenschap. Stel nu dat in rechte gaat blijken dat Demmink en zijn vazallen de zaak geflest hebben? Ga je dan pas verslag doen over hoe schandalig het allemaal wel niet was? Of ga je dat al voor die tijd doen? Vraag anders even toestemming aan je nieuwe hoodredacteur Paul Jansen.

Je weet het of je weet het niet, maar in de meest beruchte moordzaak van Nederland, de zaak Marianne Vaatstra, beschuldig ik Demmink en zijn vriend en voormalige baas van het OM Harm Brouwer, van het stiekem wegsluizen en uit de wind houden van de werkelijke moordenaars van Marianne. Daar komt ook een rechtzaak van, aangespannen door Wolfgang Hebben, van wie ik stel dat de moord in zijn caravan is gepleegd en hij vervolgens sporen heeft gewist door zijn caravan in de fik te steken en zijn auto te vernietigen waarmee hij Marianne in het weiland heeft gedumpt.

Wil of mag je daar  wel verslag van doen? Laat het me weten, dan stuur ik je alvast wat vertrouwelijke stukken. Dat kan toch? Want als er één krant is die zijn bronnen beschermt, dan is het toch wel de Telegraaf?

Mvg

Wim

PS: Praat ook eens vertrouwelijk met je oud-collega Dominique Weesie. Die vond de scoop in 1999 van Gerrit Veldman zo groot dat hij meteen het eerste vliegtuig naar Noorwegen zou nemen. Maar binnen een paar dagen wist hij Gerrit te vertellen dat het geen zin had omdat het DNA van Gerrit’s medegevangene Ali niet matchte met de destijds voortvluchtige Ali Hassan. Ben jij niet ook benieuwd hoe en van wie Dominique dat zo snel wist?

From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: zondag 7 februari 2016 19:19
To: ‘Saskia Belleman’
Subject: Nog vergeten

Ik hoorde in deze link:

http://www.eenvandaag.nl/index.php/criminaliteit/50255/saskia_belleman_over_de_zaak_demmink

dat je voor een parlementaire enquete bent over Demmink. Nou, dan kunnen we elkaar een hand geven!

En als je mijn boek nog niet gelezen hebt, dan heb ik nu een aanbod van 8 boeken voor slechts 50 euro.

https://rechtiskrom.wordpress.com/2016/02/02/speciaal-aanbod-voor-8-boeken/

Dat moet er toch nog wel af kunnen bij de Telegraaf? Eén voor jou en de rest verdelen onder je collega’s zoals Jolande van de Graaf, Rolien Creton , Paul Jansen, John van den Heuvel en Mick van Wely.

Mvg

Wim

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

4 reacties op Emails aan Saskia Belleman van de Telegraaf

  1. Ernest Kamlade zegt:

    Wim, je gaat het niet winnen van deze smerige rechtse kliek die de al in oorlogstijd foute krant als spreekbuis hebben. Je zult ten alle tijden aangewezen zijn op medestanders in den lande die op een genuanceerde wijze meedenken. Daar heb je niet veel aan op dit moment, ik stuur je wel een pb via facebook. Sterkte en hou vol!

    • van Tours zegt:

      Ernest, Waarom zo’n reactie? Ook al lijkt de toestand hopeloos, dan nog kun je positief blijven. Je legt dan een positief gevoel neer. Eenmaal zal er toch een rechter zijn die gewoon integer is. Dat is namelijk zijn werk. Eentje die niet bang is voor de strafexpedities op V&J, die nu volop in het nieuws staan. Positieve gevoelens van buitenaf kan die rechter dan heel goed gebruiken. Voor hem zijn ze een steun in de rug.

  2. Wim Dankbaar zegt:

    From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
    Sent: maandag 8 februari 2016 9:56
    To: ‘Saskia Belleman’
    Subject: Correctie

    Beste Saskia,

    Ik zie nu dat de Telegraaf wel over de zaak Baybasin heeft geschreven:

    http://www.boublog.nl/wp-content/uploads/2015/10/Telegraaf-1-HB24okt.pdf

    http://www.boublog.nl/wp-content/uploads/2015/10/Telegraaf-HBtel24okt201502.pdf

    De naam Demmink als oorzaak van de Baybasin veroordeling blijft echter kennelijk taboe. Ik zou zeggen: Daar ligt een uitdaging voor jou.

    Mvg

    Wim

  3. Pingback: Eindtijdberichten en andere (gruwelijke) nieuwsberichten, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

Geef een reactie

