Beste Oudwoudenaren,

Wat vindt u ervan als ik een lezing kom geven in uw dorpscafé-restaurant De Iterij over mijn boek Het Vaatstra Complot? Uw dorpsgenoot Jasper Steringa zit nu bijna 3 jaar vast voor de moord op Marianne Vaatstra. Maar ik zeg dat hij onschuldig is. Dit ondanks de beweerde DNA match en zijn bekentenis. Ik zeg dat de werkelijke moordenaar, de Irakese asielzoeker Ali Hassan is. Ik zeg dat Justitie dit al op de dag van de moord, zaterdag 1 mei 1999, wist! Ik zeg dat de hoogste heren van Justitie, Joris Demmink en Harm Brouwer, Ali Hassan stiekem hebben opgepakt op zijn huurkamer in Leeuwarden en vervolgens naar het uitzetcentrum in Amsterdam hebben laten brengen, waarna hij binnen twee dagen naar Noorwegen is uitgezet. Dat leg ik allemaal uit in mijn boek.

Hoe ik dat weet? Dat zal ik u graag vertellen in mijn lezing.

Ik weet dat er twee groepen in Oudwoude zijn. De ene groep is overtuigd dat Jasper Steringa de verkrachter en moordenaar van Marianne Vaatstra is. De andere groep is van mening dat hij dat niet is. Uit betrouwbare bron weet ik ook dat de laatste groep groeiende is.

Ik begrijp dat het moeilijk is om mijn verhaal te accepteren. Als onze eigen overheid zegt dat de zaak is opgehelderd met de veroordeling van Jasper Steringa, er een DNA match is en de man ook nog de moord heeft bekend, wie ben je dan als burger om dat te betwijfelen? Welnu, zo’n burger ben ik.

Voordat u mijn verhaal zou willen aanhoren, kunt u zich alvast afvragen hoe het mogelijk is dat ik de genoemde heren kan en mag beschuldigen in een publiek boek van dergelijk ernstige feiten als het heimelijk wegsluizen van de moordenaar van Marianne Vaatstra en het liegen daarover tegen de nabestaanden en de rest van Nederland. Waarom doen deze heren niets tegen deze beschuldigingen in mijn boek dat u en iedereen kan kopen? Welnu, omdat ze zeven kleuren in corrupte broek schijten! U bent misschien nog niet zo ver, maar deze heren zelf weten als geen ander dat ik de waarheid vertel in mijn boek dat zij de moordenaars van Marianne Vaatstra al in het weekend van de moord een stiekeme vrijgeleide hebben gegeven. En daarom doen ze niks. Want als ze wel wat doen, dan komt mijn tot nu toe doodgezwegen boek in de publiciteit. Stelt u zich eens voor: “Joris Demmink en Harm Brouwer klagen Wim Dankbaar aan voor smaad wegens zijn boek Het Vaatstra Complot”.  Stelt u zich die headlines eens voor. Stelt u zich eens voor dat alle media dat brengen! Dan rent u toch naar de winkel om dat boek te lezen? Tja, en dat willen Harm en Joris nu juist niet. Want als het aan hen ligt, mag u geen kennis nemen van hun wanstaltige misdrijven.

En toch kunt u dat nu al doen. Want mijn boek is gewoon te koop. Sterker, het is te koop in de Iterij. U kunt het daar halen. En als u na lezing nog steeds meent dat Jasper Steringa de moordenaar is van Marianne Vaatstra, dan krijgt u zonder vragen van mij uw geld terug! Dat is toch kras, nietwaar? Hoe kan ik nu zo zeker van mijn gelijk?  Die vraag wordt beantwoord als u het boek leest. Ik geef corruptie en bedrog van onze overheid in deze zaak gezichten. Met naam en toenaam:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2015/06/22/de-doofpotters/

En ik ben ook bereid om de strekking van het boek in een lezing aan u te presenteren. In Oudwoude, wat voor mij een beetje het hol van de leeuw is. Want ik was er laatst nog tijdens het dorpsfeest. Het was mooi weer. Ik nam plaats op het terras van de Iterij voor een gesprek met een stel medestanders. We bestelden koffie. Maar kort daarop kwam de serveerster ons mededelen dat we misschien beter ergens anders  heen konden gaan. Er zaten een paar knapen binnen, die mij hadden herkend als die gekke Wim Dankbaar die beweert dat Jasper Steringa niet de moordenaar is van Marianne Vaatstra. Er werd ons verteld dat ze wilden dat ik op zou hoepelen. Het zou wel eens uit de hand kunnen lopen, want ze hadden al een paar biertjes op. Okay, dan gaan we ergens anders heen. Voordat we de koffie hadden afgerekend, kwam er een jongen uit de Iterij, ik schat ongeveer 16 jaar, die kwam ons even vertellen dat we maar beter de pleiterik konden maken. De serveerster zei: Het is al goed, ze gaan al weg. Ook deze jongen en zijn makkers nodig ik graag uit voor mijn eventuele presentatie.

Wilt u de waarheid leren kennen over de ware toedracht van de moord op Marianne Vaatstra? Over de onschuld van uw dorpsgenoot Jasper Steringa? Over het misdadige bedrog van Justitie? Laat u mij dan even weten via dank@xs4all.nl of u er prijs op stelt dat ik een presentatie kom geven in uw dorpscafé. Burgemeester Baern en de pers zijn dan uiteraard ook welkom. En Wolfgang Hebben uit Dokkum, in wiens caravan Marianne is vermoord, die haar lichaam in zijn auto heeft vervoerd en gedumpt in het weiland aan de Keningswei, zijn auto en caravan vervolgens heeft vernietigd,  is natuurlijk ook welkom.

Hartelijke groet,

Wim Dankbaar

Boekhandels die het boek nu op voorraad hebben, de teller staat op 50 +, op naar de 100:

Aalten – Boekhandel Meneer Kees

Aalten – Boekhandel Messink & Prinsen

Aalten – Primera

Alblasserdam – Primera

Alkmaar – Boekhandel Van der Meulen

Almelo – Boekhandel Broekhuis

Almere – Boekhandel Stumpel

Amsterdam – Boekhandel Zwart op Wit

Apeldoorn – Readshop Oranjerie

Arnhem – Eco Electronics

Arnhem – Boekhandel De Poort

Assen – Boekhandel Iwema

Beek en Donk – van Helvoort Boek en Kantoor

Bergum – Boekhandel Bergum

Breda – Cigo Moerwijk

Breukelen – Boek en Kantoor Marinus van Kralingen

Den Bosch – Boekhandel Heinen

Drachten – Boekhandel van der Velde

Dronten – Voster Boek & Kantoor

Eindhoven – Boekhandel Van Piere

Emmeloord – Boekhandel Marsman

Emmen – Boekhandel Plantage

Enschede – Boekhandel Broekhuis

Groningen – Boekhandel van der Velde

Heemstede – Boekhandel Blokker

Hengelo – Boekhandel Broekhuis

Hengelo (Gld) – Boexcellent

Hoogerheide – Primera

Hoorn – Boekhandel Stumpel

Katwijk – Readshop

Leeuwarden – Boekhandel van der Velde

Maassluis – Boekhandel Koningshoek

Maastricht – Boekhandel De Tribune

Maastricht – Boekhandel Dominicanen

Middelburg – Boekhandel De Drukkerij

Noordwijk – Boekhandel van der Meer

Nijmegen – Boekhandel Dekker v.d Vegt

Nijmegen – Boekhandel Roelants (voorheen De Oude Mol)

Oirschot – Boekhandel de Croon

Oudwoude – Café Restaurant De Iterij

Purmerend – De Nieuwste Tijd

Purmerend – Primera Weidevenne

Purmerend – Primera Wormerplein

Roden – Boekhandel Daan Nijman

Roelofarendsveen – Veenerick Boek en Kantoor

Roermond – Boekhandel Plantage

Rotterdam – Boekhandel Donner

Sneek – Boekhandel van der Velde

Sneek – Cigo

Surhuisterveen – Boekhandel Douma

Tilburg – Boekhandel Gianotten Mutsaers

Urk – Cigo

Utrecht – Boekhandel Broese

Veendam – Cigo

Venray – Boekhandel  Van den Munckhof

Vlissingen – Boekhandel De Drukkerij

Wijchen – Lektuurhandel Robben

Winterswijk – Boekhandel Kramer

Zutphen – Readshop

Zwijndrecht – Boekhandel Hyperion

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

9 reacties op Beste Oudwoudenaren,

  1. Hans Holtrop zegt:

    De waarheid zal niet altijd winnen, maar heeft wel altijd gelijk !

    Hans Holtrop MSc, publicist
    Geb. te Den Haag, 28 nov.’41
    holtrophans@gmail.com

  2. Pingback: Eindtijdberichten en ander nieuws, verzameld door: Arie Goedhart | Silvia's Boinnk!!!

  3. Jurrien van Uijterwijck zegt:

    Hoi Wim,

    Je brief aan de Oudwoudenaren gelezen.

    Er kwam voor mij één nieuw ding voorbij en dat is dat volgens jou Wolfgang Hebben nog leeft. Ik meende te weten dat die was overleden.

    vr.gr.

    Jurrien Boiten

  4. Bertus zegt:

    Spannend.
    Ik ben benieuwd of ze de handschoen opnemen.

  5. ExTours zegt:

    Klaske heeft Wolfgang verleden jaar nog getroffen in de Lidl in Dokkum. Toen hij haar zag liet hij z’n kar met boodschappen in de winkel staan en vluchtte die uit. Hij woonde heel dicht bij de Lidl, maar naar ik nu begrepen heb is een deel van de woonwijk waarin hij woonde plat gegaan.

    Waar hij zich nu bevindt is onduidelijk.

  6. Nico de Geit zegt:

    ‘Ik ben benieuwd of ze de handschoen opnemen’

    Ik denk niet dat daar overeenstemming over komt. Het initiatief ligt bij Wim. Als Wim er zin in heeft, vraag de Iterij dan of ze willen. En als ze willen plan een datum. Het kan een lange hete avond worden.

    Aan de andere kant: om mee te kunnen praten moet je de feiten kennen. En als je de feiten kent is er eigenlijk maar één conclusie mogelijk. Namelijk dat Jasper onschuldig vastzit en Justitie de echte dader heeft laten lopen.

  7. hansjohn zegt:

    🙂 Oh jeee, Wolfgang bang voor Klaske, waarom zou dat nu toch zijn?🙂

Geef een reactie

