Brief aan Maaike de dato 15 mei 2015

Beste Maaike,

Laat ik voorop stellen dat ik het heel vervelend vind om jou in onderstaande te betrekken maar dat ik weinig andere keus heb. Bij voorbaat ook mijn excuses als de toon van deze brief ietwat aanvallend is maar je zult alleen maar dingen lezen die je zelf allang wist. Bijgaand sluit ik een brief bij van Yehudi Mosckowicz aan mijn advocaat. Het is de grootst mogelijke onzin maar dat doet er nu even niet toe. De man kan een vonnis niet begrijpend lezen en heeft geen poot om op te staan. Hij kan dan ook alleen maar blaffen zonder te bijten. Wat er toe doet is dat hij nog steeds blijft liegen dat hij deze onzin uit jouw naam mag debiteren. Onder meer om die reden heb ik een tuchtklacht bij de orde van advocaten tegen hem ingediend wegens onrechtmatig procederen en belangenverstrengeling. Die heb je vast al wel gelezen op mijn weblog. De kans is zeer wel aanwezig dat jij daarvoor op een gegeven moment onder ede moet getuigen. Ik heb veel begrip voor je situatie maar ik heb daar ook enige bedenkingen bij. Ik snap dat je onder enorme druk moet staan om te zwichten voor de powerplay van Bauke en je kinderen uit angst dat ze je anders in de steek laten op je oude dag. Ik heb nieuws voor je: Echte kinderen zullen dat nooit doen ondanks het dreigement. Kinderen die dat wel doen verdienen niet eens een moeder en zeker niet zo één als jij.

Hoewel ik begrip heb voor je onmogelijke situatie, meen ik toch dat je niet langer een passieve houding aan kunt nemen. Je kunt niet privé tegen vertrouwelingen blijven zeggen dat je het er helemaal niet mee eens bent en Bauke en de kinderen dit regelen, maar ondertussen het wel allemaal laten gebeuren. Want het gebeurt wel uit jouw naam. Je liet het gebeuren dat Mosckowicz 50 mille schadevergoeding van mij eiste en twee ton aan dwangsommen. Dat is dan weliswaar allemaal afgewezen, maar je had het al niet mogen laten gebeuren. Net zo min als het feit dat Mosckowicz een smeercampage tegen mij en Klaske heeft opgezet, daarbij valselijk voorwendend dat hij uit jouw naam sprak. Dit terwijl het de waarheid is dat je Klaske en mij het meest waardeert voor de inspanningen, begrip en support die je jarenlang van ons kreeg. En walgt van je ex-man die deze procedure tegen mij is gestart. Je hebt de leugenachtige smaad en laster jegens je oude stijdmakkers nooit weersproken of gecorrrigeerd, behalve dan in een privé omgeving. Waar de waarheid is dat je heel erg blij bent met de verschijning van ons boek, waar ook wat jou betreft de waarheid in staat, liet je het ook gebeuren dat Mosckowicz uit jouw naam mocht claimen dat je het boek verboden wilde hebben. Maaike, niets doen is ook iets doen! Omstanders die geen poot uitsteken als ze iemand zien verdrinken, nemen ook een beslissing. Bovendien is het in deze zo dat het niet zo is dat je helemaal niets doet. Je hebt het tenslotte toegestaan dat Bauke en de kinderen deze procedure en smeercampagne uit jouw naam hebben mogen voeren. Ook heb je de tirade over mij bij De Wereld Draait Door van Peter R. de Vries, die ook jij een hypocriete eikel vindt en valselijk beweerde dat hij uit jouw naam sprak, nooit gecorrigeerd, behalve dan tegenover mij privé. Dit heeft allemaal kunnen gebeuren bij de gratie van jouw zwijgen. Je hebt een keer gezegd in één van onze vele gesprekken: Ik ben geen moslima, ik laat me niet de mond snoeren en ik zeg gewoon waar ik voor sta. Maar in feite heb je je nu wel de mond laten snoeren, nota bene onder instigatie van je ex-man, net als die gemiddelde moslima die je bedoelde en niets in de melk te brokkelen heeft in relatie tot haar vent. Ook dit zijn uitspraken van jou:

Maar ik eh, ik heb m’n kinderen beloofd …. , en anders raak ik ze helemaal kwijt. Dat ik er helemaal mee kap, geen contacten meer, geen e-mail, jullie zoeken het maar uit maar zonder mij. Ik kan het niet meer. (…) Ik wil het niet meer en ik wil het niet meer ten koste van m’n andere kinderen. Want ja, daar kan ik echt niet buiten. 

Klaske, wij houden ermee op, wij gaan eraan kapot en jij moet ook om je gezin denkenen aan jezelf. Wij hebben genoeg gedaan en laat die mannen (André en Wim) het nu maar verder doen.   

Maar beste Maaike , wij hebben het werk niet verder kunnen doen zonder jou. Je bent niet echt afzijdig gebleven, want je liet het toe dat Bauke en de kinderen ons werk saboteerden en ons het leven zuur maakten omdat ze uit jouw naam mochten procederen. Dat je het zo voelt dat je daartoe gedwongen werd, doet daar niets aan af.

In je dagboek schreef je al in 2000: [alinea weggelaten in verband met vonnis dat mij verbiedt dagboekfragmenten op deze site te publiceren]

Precies wat jij toen al voorspelde is nu gebeurd. Met name omdat ik hun “eer en glorie” te veel onder druk heb gezet. Ze zijn inderdaad van een heel groot probleem af.

Waar ik ook zo moe van wordt zijn die valse berichten van Bauke en Mosckowicz dat de famile met rust gelaten wil worden. Net of zij MIJ met rust laten met hun smaadberichten en vexatoire procedures. Net of jij nu rust hebt met de emotionele chantage van je ex en kinderen en de ongehoorde leugen van Jasper Steringa als verkrachter en moordenaar van Marianne. Net of het mij te doen is om de familie Vaatstra het leven zuur te maken en niet om de smerige boeven bij Justitie te exposeren die jullie (en de rest van Nederland) jarenlang bedrogen en belogen hebben. Over leven zuur maken gesproken! Op mijn nieuwe website heb je vast al gelezen wie ik bedoel, evenals de getuigen die zij allemaal in de doofpot hebben gestopt. Ja natuurlijk heb je dat gelezen omdat je ook daar 100 % achter me staat.

http://www.hetvaatstracomplot.nl/de-doofpotters/

http://www.hetvaatstracomplot.nl/de-getuigen/

Ik vind dat je langzamerhand moet opstaan. De rechter heeft in hoger beroep geoordeeld dat de proceskosten a 6400 euro, die ik aan Mosckowicz heb overgemaakt, moeten worden terugbetaald. Maar omdat Mosckowicz dat niet doet (hij lapt het vonnis gewoon aan zijn laars) en omdat jij formeel mijn tegenpartij bent, ben ik helaas genoodzaakt om die kosten op jou te verhalen. Ik heb tenslotte nooit om dit schijnproces gevraagd. Binnenkort zul je een bericht c.q dagvaarding daartoe van mijn advocaat krijgen. Je bent wel gek als je dit uit eigen portemonnee zou betalen, laat Bauke, Freddy, Ineke en Mosckowicz dat maar doen, zij zijn het die deze procedure hebben gewild, maar jij hebt het ook toegelaten. Die proceskosten zijn overigens nog maar een schijntje vergeleken bij de advokaatkosten die ik heb moeten maken. De eventuele nare gevolgen voor jou kan ik dan ook niet meer kwijtschelden. Ik wil die 6400 terug, niet van jou maar van Mosckowicz. Het zou je sieren als je de moed kunt opbrengen om in elk geval te bevestigen dat je niets weet van de bijgesloten brief van Mosckowicz en daar ook niet achter staat. Het bestaat niet dat jij willens en wetens 50 mille schadevergoeding van mij eiste en twee ton aan dwangsommen. En als dat wel bestaat moet je gewoon zeggen: Ik ben hiervan op de hoogte en ben het er helemaal mee eens!

Liefs, kracht en sterkte gewenst van je vriend,

Willem

Het boek bestellen doet u op de bestelpagina.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

46 reacties op Brief aan Maaike de dato 15 mei 2015

  1. Gaya zegt:

    Triest wat hier gebeurd.Je doet zo je best voor haar…de enige conclusie is dat ze onder druk gezet wordt en kennelijk helemaal murw is, door de jaren heen, helemaal gesloopt.Ik hoop dat ze contact met jou opneemt Wim.

  2. George zegt:

    Wim ik heb enorm veel respect voor de vasthoudendheid welke jij toont om de onderste steen in deze zaak boven te krijgen! Ik weet hoe moeilijk dit is om deze weg af te leggen. Groet van George.

  3. Annette zegt:

    Een goede brief. To the point en niet onnodig ‘aanvallend’.
    En, Wim, is daar enige reaktie van Maaike op gekomen?

  4. Elly zegt:

    Ja inderdaad een goede brief, en geschreven met wijsheid, en tact. De family Vaatstra heeft zich geschaard aan de kant van de valse doofpotters., En het kan niet dat ze daar vrede mee hebben. Dat moet aan ze knagen nacht en dag. Vrede komt alleen voort uit ware gerechtigheid. Ook als daar een prijskaartje voor je leven aanhangt. Anders is de vrede vals. Maar wat als de doofpot echt open klapt. En het zijn niet alleen de mensen van de Vaatstra zaak die zitten te wachten op het opengaan van de doofpot omtrent Joris Demmink. Daar zijn nog veel meer mensen die de enorme doofpot bij justitie open willen breken. En als die doofpot opengaat, wat dan. Dan zal de family Vaatstra zich toch heel graag gaan voegen bij degene die voor de waarheid hebben gestreden. Maar helaas zal dan ook blijken dat ze voor lange tijd heel foute beslissingen hebben genomen, en zal er toch ook schaamte zijn, dat ze mee geholpen hebben de waarheid te blokkeren. Er is nu nog tijd om terug te keren op hun schreden. En te gaan voor de waarheid. Dat siert een mens het meest.

  5. Pingback: Eindtijdberichten en ander nieuws, verzameld door Arie Goedhart | Boinnk!!!

  6. Wim Dankbaar zegt:

    Ik weet wel dat Maaike deze brief ontvangen en gelezen heeft, maar verder geen reactie. Of het moet zijn dat boefie Yehudi afgelopen week beslag heeft laten leggen op mijn huis en bankrekeningen omdat hij meent dat hij UIT NAAM VAN MAAIKE twee ton aan dwangsommen kan beuren. Dit terwijl ikzelf al een executiegeschil was gestart waarin op 4 augustus aanstaande een uitspraak op de rol stond. Nu moet ik dus een kort geding starten om die uitspraak te vervroegen.

    Het kan verkeren:

    Op 28 mei 2012 om 21:20 heeft “Wim Dankbaar” het volgende geschreven:

    Hero, Net Maaike gesproken via haar 06 op de camping. Hele bericht voorgelezen en ze is hartstikke akkoord. Op Peter R. de Vries en het OM is ze “des duivels”. “Als hij voor me staat, sta ik niet voor me zelf in”. En zo nog wat doorgekletst. Ze is echt boos en hoopt dat er wat goeds van komt.

    Onderstaand het bericht nogmaals met een klik-link naar het artikel uit 2010 (Dit hebben Bauke en ik ook meerdere malen laten weten)

    http://www.archiefleeuwardercourant.nl/vw/article.do?code=NOF&date=20100531&id=NOF-20100531-01010001

    From: Maaike Terpstra
    Sent: woensdag 6 juni 2012 13:46
    To: Wim Dankbaar;
    Subject: Re: 16 mei 1999

    halo wim
    eindelijk kan ik mijn mails lezen op de camping blij dat jullie deze goede dingen doen via hero brinkman .heb nog met hem gebeld en het nodige uitgelegd
    hij vroeg ook naar Bauke .heb gezegd dat die vanaf het begin met elke wind meewaaide ,maar ik sta, en blijf achter jullie bevindingen staan .de kamervragen zijn duidelijk ,laten ze daar niet onderuitkomen ,het doet allemaal heel veel met mij (de spanning) ben al meerdere keren naar de dokter geweest,hoop het vol te kunnen houden ,jammer dat de kinderen en denk ook Bauke weer in de justitie geloven met hun nieuwe theorie ,inderdaad Wim ben ik geschokt door het nieuwe gegeven dat ze met een bekende het weiland ingelopen zou zijn ,wat een afgang voor je kind wat is vermoord,
    groeten Maaike

  7. hansjohn zegt:

    Yehudi heeft z’n achternaam tegen, maar met de Vaatstra’s als cliënt heeft hij mazzel; daarmee staat ‘ie minstens 1-0 voor.

  8. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.show.nl/showflits/2015/moszkowicz-neefje-alleen-advocaat-vanwege-de-achternaam/

    Over zijn broers wil Bram Moszkowicz donderdagavond bij Rutger Castricum in Studio Powned niets anders kwijt dan dat zij “uitstekende juristen zijn”. De voormalig strafpleiter haalt wel keihard uit naar zijn neefje Yehudi Moszkowicz: “Yehudi is een niemendal en de achternaam niet waard. Dat hij nog advocaat is, heeft te maken met zijn achternaam en niet met zijn kunde.” Yehudi’s ooms willen niet dat hij de familienaam gebruikt, maar het is hen niet gelukt hem daarvan te weerhouden.

  9. HRK zegt:

    Wim, is het mogelijk die brief van Yehudi te plaatsen? Of wil je dat liever niet (en heb je daar ongetwijfeld goede reden voor)? Eist hij 50 mille schadevergoeding en 2 ton dwangsom omdat jij in strijd met het eerdere vonnis zou hebben gehandeld?

    • Wim Dankbaar zegt:

      Hij eist geen 50 mille schadevergoeding meer, omdat die eis zowel in eerste aanleg als in hoger beroep is afgewezen.

      Hij probeert nu voor het viervoudige te gaan omdat hij meent dat ik twee ton aan dwangsommen zou hebben verbeurd.

      Zijn onervarenheid gaat hem nog duur opbreken. Ik heb hem nog een handreiking gedaan, maar nu is het no mercy.

      Wim

  10. hansjohn zegt:

    “In je dagboek schreef je al in 2000: [alinea weggelaten in verband met vonnis dat mij verbiedt dagboekfragmenten op deze site te publiceren]”

    blz 34 van het eerste dagboek, 5 maart 2001

  11. hansjohn zegt:

    Maaike heeft dus je brief ( met daarin die van Yehudi) gelezen.
    Weet/beseft ze zelf dat Yehudi namens haar inmiddels beslag heeft laten leggen omdat ze twee ton van je wil hebben?

    • Wim Dankbaar zegt:

      Wat denk je zelf? Stel dat Maaike het weet, wat valt er dan nog te bewonderen aan haar?

      “Bauke en de kinderen hebben alles geregeld, voor mij had dat niet gehoeven”

      Op 20 november 2012 stuurde de dochter van mevr. Terpstra (Ineke) een e-mailtje in haar naam aan de heer Dankbaar (zie bijlage 4): “voor de laaste keer LAAT ME MET RUST, ik wil NOOIT geen contakt meer met jou en je bende incl Klaske”
      Tegenover Klaske Ferwerda heeft mevr. Terpstra bij herhaling ontkend dat zij dat mailtje zélf had geschreven (zie bijlage 23). In o.a. de bijlagen 5, 6 (Maaike: Het wordt me allemaal teveel en eh, ja, ik kap ermee. (..) Ik doe het echt niet meer. Ik moet ook voor mezelf .., voor m’n gezin .., moet ik mij helemaal afzijdig houden.),

      Bijlage 19: “Ik vroeg aan haar of ze op de hoogte is van het kortgeding tegen Wim, waarop ze zei dat ze wel zoiets had gelezen op het Internet. Ik vroeg haar ook of ze wist dat ze €50.000 van hem eist. Ze zei dat ze geen contact heeft met de advocaat en dat de kinderen dit regelen. Waaruit blijkt dat ze helemaal niet op de hoogte is van het geëiste bedrag en de inhoud van de dagvaarding niet kent”.

      Bijlage 24: (“Ze liet me letterlijk weten: ‘Ik wist van niets. Dat hebben de kinderen en Bauke zonder mij in gang gezet. Ik begreep later pas dat het moest gaan over een verbod op het boek en een verbod om mijn dagboek rechtstreeks over te nemen. Met dat laatste was ik het overigens wel eens omdat het teveel verdere ellende binnen het gezin zou geven. Maar van mij had dat kort geding niet gehoeven omdat Wim beloofd had dat hij prive-zaken weg zou laten en ik later ook had begrepen dat jullie helemaal niet van plan ware het dagboek een-op-een over te nemen. Maar, nogmaals, ik wist van niets”.

      Bijlage 25: (“Ze zei, dat ze de naam echt niet meer wist en zo ja, dat ze het dan aan mij zou hebben doorgegeven, ik geloof haar. Ze is er ook nog steeds mee bezig, gelooft de toestand zoals in het boek beschreven en heeft vooralsnog geen rust. Bauke verafschuwt ze en met claims over geld heeft ze niks te maken. Dat regelen Bauke en de kinderen voor haar, zonder dat ze daar besef van heeft, het gaat allemaal buiten haar om”).

      Wim

  12. Wim Dankbaar zegt:

    Is er iemand die binnenkort van of langs Rotterdam naar Amsterdam of Haarlem rijdt, en wat boeken voor mij mee wil nemen vanaf de drukker?

    Meld je dan even op dank@xs4all.nl

    Wim

  13. Paula Ponzi zegt:

    Het OM maakt meer kapot dan je lief is. Wat een drama met alleen maar verliezers, en dat allemaal omdat de waarheid niet mag (mocht) uitkomen. Ongelooflijk. Mous, wees een vent en biecht de clou op van de Vaatstra-klucht: het zal je sieren, echt, krijg ik zowaar diep respect voor je! Slaap je ook een stuk beter van, denk ik.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Elly en jij zijn schatten, maar ook schattig naïef. Zijn dat nou de vrouwelijke genen? Jullie kunnen je kennelijk niet verplaatsen in een criminal mind. Net of Henk Mous ooit de clou van de Vaatstra zaak gaat opbiechten! Net of hij ooit gaat zeggen: Ja mensen, Ik heb jullie al die tijd voorgelogen! En ik weet ook wel dat Jasper niets met de moord te maken heeft. Maar ik moest Ali, Haval, Wolfgang en Ludger uit de wind houden van mijn bazen! Ik weet ook wel hoe het zit. Ik weet ook wel dat we een truc hebben uitgehaald door een verkeerde Ali te arresteren. Ik weet ook wel dat ik de getuigenissen van Gerrit Veldman en Rosalin doelbewust in diskrediet moest brengen! Ik weet ook wel dat mijn rapport Ali H. één grote leugen was. Ik weet ook wel dat Wim Dankbaar helemaal geen onzin vertelde. Liegen naar de burgers en nabestaanden is waar ik voor ingehuurd ben. It’s a hell of a job! Sorry, foutje, bedankt! Kunnen jullie het mij vergeven? En kunnen jullie dan ook clementie geven aan Annette, Joris en Harm?

      GET REAL! Mous zou gewoon de bak ingaan als hij de klucht zou opbiechten. Hoe kun je nu in Godsnaam denken dat deze “kwaliteitsofficier” ooit de waarheid zou willen vertellen?

      • Paula Ponzi zegt:

        Dank je wel, Wim. Omdat hij heel misschien net zoveel lef heeft als jij? Hij kan zich niet verschuilen achter: “Ich habe nicht alles gewusst” of beroepen op “Befehl ist Befehl…”? Mous kan kroongetuige worden… O nee, dat heeft zin bij een corrupt Justitie en OM. Eng gewoon… NL doet niet onder voor andere corrupte landen. Heel eng…

  14. Akky van der Veer zegt:

    Beste Wim, het is niet tegen te houden: de WAARHEID zegeviert, vroeg of laat. Dat is een universele wet, niet aan te ontkomen, ook niet voor Mous en consorten. Maaike! Kom nu eens voor jezelf en de waarheid op! Laat je niet zo ringeloren door je ex-man en je eigen kinderen. Jij bent jezelf en niet een verlengstuk van… Kom op! Volg je geweten en geef antwoord op deze zeer indringende brief aan jou!

  15. Wim Dankbaar zegt:

    Eén ding kan ik jullie wel vertellen: Als Maaike weet dat ze mij voor twee ton wil uitkleden, dan is zij de grootste huichelaar en verraadster die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Niet eens zozeer naar mij, maar vooral naar haarzelf!

    • Paula Ponzi zegt:

      Omgekeerde wereld. De Vaatstra-zaak wordt steeds extremer. Op een dag zal iedereen in NL weten dat er twee versies bestaan: de overheidsversie en het ware verhaal, net als bij de JFK-zaak. Dit kunnen ze iig. niet voorkomen, ook niet met bizarre dwangsommen.

  16. ExTours zegt:

    Elly, 19 juli 2015 om 08.24:
    Heel mooi en warm geschreven. Compliment!

    Paula Ponzi,19 juli om 19:04:
    Helemaal eens met Wim, H.J. Mous gaat natuurlijk niet zijn eigen doodvonnis tekenen. Nee, deze hakkenklapper gaat uiteraard niet zijn eigen glazen ingooien.

    Akky, 19 juli om 20:44:
    Ik weet het nog zo net niet. Ik hoop natuurlijk dat de waarheid gaat zegevieren. Ook ik heb al zo vaak deze oproep gedaan, maar waar zijn de reacties, van Maaike of van de familie Steringa? Ik schaam me zo langzamerhand steeds meer als Fries zijnde!
    Als laatste dit; inderdaad de brief van Wim is “to the point”, heel correct.
    Maar hoe ernstig zijn de bedreigingen richting Maaike?
    Ik zou dolgraag eens met haar willen praten, maar als onbekende voor haar en het feit dat Klaske verleden week ook bot bij haar ving, vrees ik, dat mijn missie een heilloze zal zijn.

  17. Akky van der Veer zegt:

    kan ik niet geloven, Wim. En moet dat wel, omdat het zo is, dan is Maaike haar reputatie als liefdevolle moeder van Marianne in één klap waardeloos… kan ik vooralsnog niet geloven

    • Wim Dankbaar zegt:

      Maaike weet het ook niet. Ik zeg ook ALS. Yehudi gaat er in elk geval aan. Hij heeft zijn hand zwaar overspeeld.

      • Annette zegt:

        Blij met Wim’s korte aanvulling…

        Voor mij heeft Maaike bewezen haar hart en verstand op het juiste spoor te hebben. Maar zelfs ALS zij het weet, dan nog zou ik daar niet aan twijfelen. Het zou voor mij eerder duiden op volledige geestelijke uitputting en daarmee een onvermogen zich nog in de zaak te mengen. We mogen nooit vergeten dat voor haar, met alle emotionele belading door het werkelijke verlies van Marianne èn door het conflict met haar naasten, de strijd onschatbaar veel zwaarder heeft gewogen dan wij voor haar kunnen invoelen. Als mens, als moeder, mag zij haar grens hebben… Woorden als huichelaar en verraadster zijn hier niet van toepassing. Ze verdient bewondering voor haar doorzettingsvermogen tot waar ze dat kon opbrengen en respect voor het moment waarop ze dat moest opgeven. Daarmee blijft ze dan ook ver boven haar gezinsleden – die niet genoeg van dat soort termen naar hun hoofd kunnen krijgen – verheven.

        Wim, dat jij zulke woorden in geval Maaike op de hoogte zou zijn, wèl van toepassing acht, is volledig begrijpelijk maar desalniettemin oneindig spijtig…

  18. dieuwke zegt:

    Ik hoop dat Maaike de keus gaat maken om voor de waarheid te strijden. Pas dan zullen haar kleinkinderen ooit echt trots op haar zijn..

    • Paula Ponzi zegt:

      Ik ben bang dat Maaike voorgoed de handdoek in de ring heeft gegooid. Die wil het voor haarzelf afsluiten, voor de laatste jaren die ze nog heeft. Het corrupte monster heeft haar eindelijk te pakken. Ongelooflijk hoeveel slachtoffers de Vaatstra-zaak kent, en dat alles voor een gore, hoerige leugen. Wat een giga-grof schandaal.

      • Herman zegt:

        Ben bang dat je gelijk krijgt. Vrees dat de dokter ook nog wat te zeggen heeft…
        “Genoeg is genoeg”.
        Wij zijn de “mannen” en willen tot het bittere einde onze naasten beschermen.
        Echter het hele verhaal omtrent Marianne lijkt wel op rit door een spookbos met overal
        bordjes: Stilte gebied en overstekend wild en laag over vliegende vliegtuigen en vooral dat vreemde bord “Verboden te spreken als u door wenst te rijden”.
        Art. 31

    • veryworried zegt:

      En Marianne ook.

  19. Wim Dankbaar zegt:

    Annette en Meret,

    Ik ben het helemaal niet met jullie eens, maar dat leg ik later nog wel uit. Jullie zouden wel anders piepen als je beseft dat het FORMEEL Maaike is die bij mij beslag heeft laten leggen. Maaike leest ook Rechtiskrom!

    Maaike is een prachtige, sterke vrouw, maar tot op heden niet sterk genoeg om openlijk te zeggen: Dit was niet mijn bedoeling! Ik wil helemaal geen twee ton van Wim, mijn voormalige strijdmakker! Formeel is het zo dat ze het viervoudige wil hebben van haar steun en toeverlaat, in vergelijking met de zogenaamde moordenaar van haar dochter, waar ze 50 mille van eist!

    Wat nou hart en verstand op de juiste plaats? Please spare me your bullshit!

    • meret zegt:

      Omdat de vorige aktie’s van Yehudi vrijwel geheel buiten Maaike omgingen, ga ik er in mijn visie vanuit dat dat ook nu het geval is. Mijn gevoel is, dat ze murv gemaakt is en niet meer in staat zelf te vechten. Of ze hier leest weet ik niet, ik was in een reactie naar Maaike toe voorzichtiger geweest. Alhoewel ik mij het gevoel wat bij Wim speelt ook wel kan indenken, had ik het voor mij gehouden. Voor de zaak zelf maakt het niets uit en daarin staat Wim redelijk sterk als de dwangsom verjaard is.

    • Annette zegt:

      Absoluut zou Maaike, omdat deze verdorven acties niet van haar uitgaan, te kennen moeten geven dat ze hier part noch deel aan heeft gehad. Dat haar eerdere strijdvaardigheid is omgeslagen in een schijnbaar gemakzuchtig zwijgen kan ik alléén maar verklaren met haar hart dat al gebroken wàs en keer op keer opnieuw tot gruzels werd geslagen. ‘Niet sterk genoeg’ is iets anders dan een verraadster en huichelaar zijn, ondanks de afschuwelijke consequenties van haar huidige gebrek aan actie.
      Maar – point taken – ik zal je wens inwilligen. Ik kan me voorstellen dat je er pisnijdig van wordt, dus I’ll spare you my BS!

      • Akky van der Veer zegt:

        lieve Meret en Annette, ik snap jullie reactie heel goed, denk er ook zo over: Maaike KAN niet meer, ze is murf geslagen. Maar toch, maar toch, maar toch… er moet toch ergens nog wel een vonkje over zijn van haar vroegere strijdkracht? Heb haar een brief geschreven. Als jullie dat ook willen doen, mail me: akkyvanderveer@planet.nl en ik geef jullie haar postadres. Heel veel liefs.

  20. ries zegt:

    @Annette ”us I’ll spare you my BS!” hoeft niet is gewoon jouw mening maar ik geef Wim wel gelijk hij is terecht teleurgesleld, kwaad, al die jaren inzet en nu die Moskieto bloedzuiger op zijn dak en niet voor een beetje maar gelijk een paar ton en ik moet je zeggen Maaike weet er echt wel het nodige van en er wenst niets tegen te ondernemen waardoor zij er mede verantwoordelijk aan is dat ze Wim aan het spit willen rijgen.
    Ze had kunnen zeggen stop nu is het genoeg geweest tegen haar kinderen met te zeggen ik ben jullie al zo veel tegemoet gekomen maar nu even niet en dat heeft ze dus nagelaten.
    Wat ook heel goed kan zijn is dat Yejodocus op eigen houtje achter het grote geld jaagt (met medeweten van de kinderen die procentjes willen toucheren) en dat Mem V. alleen via haar fijne zoon wat papieren krijgt ter ondertekening.
    Maar ze heeft er weet van wat je er ook van te zeggen hebt.

  21. Harry Bennebroek zegt:

    Als dit de liefde van je kinderen is, die je hebt opgevoed tot dat ze op eigen benen kunnen staan,
    En dat je later nog een nakomertje krijgt die op een verschrikkelijke manier om het leven is gebracht, en de rest van je lieve kindertjes het niet kunnen opbrengen je bij te staan in lief en leed.
    En dat dus je dode dochter word verraden en jij zelf word verraden, en dat je ook nog het zwijgen opgelegd word. Dan kunnen ze van mij de klere krijgen, dan maar geen familie, Maar je brother in arms verraden om de wil van dit gespuis kan en mag niet. zij zijn het die om je geven en die familie geldwolven blijkbaar niet, Maaike moet haar mond open doen want anders is het Kukeleku, Kukeleku en voor de derde keer Kukeleku.

  22. Paula Ponzi zegt:

    Voor Maaike, aangezien zij zich niet afzijdig houdt en nog volop meedoet:

    Ik begin te begrijpen waarom het soms fijner is om de gevestigde orde maar gewoon te geloven. Als je al 13 jaar keihard in je gezicht bent voorgelogen, nadat het meest vreselijke met je kind is gebeurd, dan wil je op een gegeven moment niets liever geloven dan dat de ambtenaren dit keer het beste met je voor hebben, sterker nog, je kunt niet anders, want dat trek je eenvoudigweg niet meer als normaal mens, die al een trauma heeft. Tel daarbij op dat je als gewone burger niet bij machte bent om het tegenbewijs keihard waar te maken, plus een bekentenis van de zogenaamde dader, dan gaat de grootste ongelovige om, alleen al omdat je het nu eindelijk een keer in alle rust wilt verwerken.

    Vos van het cold case-team heeft in 2007 niet gedaan wat advocaat Schukking hem vroeg: dat de ouders van Marianne zouden worden ingelicht over wat er op 30 Juli van dat jaar is verklaard door zijn client. Alleen al het feit dat er niets is medegedeeld, ook niet nadat de info van deze zeer oprechte getuige zogenaamd was nagetrokken en niets had opgeleverd, zegt alles. In AZC Kollumerland zat dus een zeer zware jongen, berucht in Arbil voor afpersing, verkrachting en moord, die op 1 Mei halsoverkop vertrekt uit AZC Kollumerland en zeer gespannen en nerveus bij een vriend zijn kleding verbrandt en zegt dat er iets vreselijks is gebeurd, om binnen een week, zonder paspoort en buiten het bereik van Interpol, terug te keren naar Irak, terwijl daar mensen rondlopen die hem willen vermoorden. Deze tape van bijna twee uur is explosief en had in 2010 naar buiten gebracht moeten worden, ook in EenVandaag: dan was er geen houden meer aan geweest.

    Dan had de geschiedenis een andere wending gekregen en zaten we nu niet met de volkomen absurde situatie dat de ‘messenger’ kapot moet, nota bene door de vrouw die zo ontzettend sterk was maar en nu dan toch door haar ruggegraat is gegaan. De geestkracht houdt een keer op, als je ouder wordt, zwak en ziek, maar moet dat ten koste gaan van degenen die het hardst met je hebben meegevochten? Wim staat sterk in deze zaak, want gelukszoeker Y.M. heeft grove steken laten vallen, maar dit had in de eerste plaats natuurlijk nooit mogen gebeuren. Het komt een keer uit, en dan is dit het zoveelste hoofdstuk in een steeds bonter wordende misdaadthriller geregisseerd door de overheid, waar NL van zal schokken.

  23. Herman zegt:

    De laatste loodjes wegen het allerzwaarst is het spreekwoord. Wim (en vergeet de anderen niet) heeft een weg geplaveid om van de hele zaak iets te begrijpen en dan maar hopen dat je de waarheid hebt gevonden. Wij hebben te maken met intellectuelen met een vreemde smaak… zeg maar snaken. Zoals het zwarte schaap in de familie der Moskovanies. Een Bauke die de grote leugenprijs in ontvangst nam bij een koppie thee à la Oranges. Waarvan zelfs één aan tafel die onterecht zich koningin laat noemen en wie pa tal van moorden op zijn geweten schijnt te hebben. Pr die we wel kunnen schieten als een haas in de weide. Zelfs Johan Vaatstra die een paar jaar geleden met zijn dreig telefoontjes Wim en zijn familie bedreigde en daarmee zijn huwelijksgeluk probeerde te ondermijnen. Allemaal feiten!
    Zelfs Boudine Berkenbos(ch) opperde dat zij enerzijds blij was dat zij “vrij” was en zodanig als Wim niet gechanteerd kon worden en ook Boudine heeft er de brui aan gegeven…
    Alleen Wim staat er nog fier als een strijder!
    Al heeft men het laatste boek aangeschaft… men zou elke dag deze website moeten blijven volgen.
    Val elkaar svp niet aan.
    Mijn aard is dat ik in beeldvorm denk en daarom tot slot het volgende: De aarde toont de laatste tijd vreemde verschijnselen -gaten ontstaan plots spontaan. Laat daar nou nèt een stelletje staan die we… moeten hebben. Zoiets.
    Heb ik niet uit de bijbel hoor!

  24. van Tours zegt:

    Wat naar mijn gevoel naar voren komt, is dat haar kinderen haar geestelijk zo belasten, dat dat naar mijn mening geestelijke mishandeling genoemd kan worden. In hoeverre is dat strafbaar en zo ja, wie kan en mag daar dan een aanklacht voor indienen. Ik vraag me af: heeft een huisarts in zo’n geval ook een meldingsplicht?

  25. Elly zegt:

    van Tours hier een goed artikel over ouderenmishandeling. Enkele zinnen uit het artikel:
    Mishandeling is ook de vrijheid van oudere inperken. Dat is Maaike zeer zeker aangedaan door haar kinderen.
    En ook : geestelijke mishandeling. Maaike wilde strijden voor de waarheid, haar kinderen hebben deze strijdbaarheid stuk gemaakt.
    Ook wordt gesproken over het afnemen van mentale weerbaarheid, dat is er duidelijk aan de hand.
    http://www.plusonline.nl/ouderenmishandeling-een-serieus-probleem

  26. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.libelle.nl/lifestyle/moeder-van-marianne-vaatstra-in-libelle

    Waar put je steun en kracht uit om door te gaan?
    “Heel simpel. Ik moet en zal de waarheid boven water krijgen. Koste wat het kost. En ik vertrouw op mijn intuïtie. Ik voel heel sterk of mensen het wel of niet goed met je voor hebben. Ik weet het meteen als er iets niet in de haak is. Ik voel dat het onderzoek niet klopt, dat er politieke spelletjes zijn gespeeld en dat er nooit serieus naar de dader is gezocht. De gedachte dat mijn vermoedens juist zijn, geeft mij de moed om door te gaan. Troost krijg ik van al die bekende en onbekende mensen die meeleven en brieven en kaarten sturen. Het is echt geweldig dat we na al die jaren nog zóveel worden geschreven door allerlei mensen die ons een hart onder de riem steken. Het is mooi dat er uit zoiets verschrikkelijks toch nog iets moois voortkomt. Niet alles is slecht.”

  27. dennis zegt:

    hoe kan het toch dat er zoveel onschuldigen in Nederland iets bekenden dat ze niet gedaan hebben?: http://justitie.eenvandaag.nl/tv-items/60811/thema_uitzending_gerechtelijke_dwalingen
    was vanavond nog op televisie, niet van de NOS hoor, die houden hier niet zo van! Maar van de AVRO/TROS.

  28. hansjohn zegt:

    Verbeterprogramma
    Openbaar Ministerie, politie en de rechterlijke macht erkennen hun fouten en komen met een plan dat de opsporing moet verbeteren.
    Het resulteert in een verbeterprogramma. In de toekomst zou gewerkt moeten worden met tegenspraak om tunnelvisie te voorkomen.
    Het is een van de voornaamste maatregelen van de commissie.
    Aan ieder korps moeten zogenaamde ‘tegensprekers’ worden toegevoegd die met een frisse blik naar een onderzoek kunnen kijken.

    Leuk bedacht…….. fouten erkennen en aanbevelingen doen, maar toch geen tegenspraak dulden; in elk geval in de Vaatstrazaak niet. Dan worden de tegensprekers complotdenkers genoemd.

  29. dennis zegt:

    Betaald in Overheidsdienst verkerende tegensprekers zodat het hier toch nog een beetje op een democratie lijkt!

  30. Wiebkje zegt:

    Tenenkrommend om dit allemaal te lezen! Jammer dat Maaike niet bestand is tegen de druk van haar familie. Begrijp het wel, maar keur het niet goed van haar. Tegen Maaike zou ik willen zeggen , Lief mens, zoek mensen die je wel geloven en willen steunen , laat je niet manipuleren door hen die zeggen dat jij zus of zo MOET doen. en geef niet en nooit toe aan de druk die je kinderen je willen opleggen. Wees een trotse eerlijke moeder van Marianne, doe het voor haar gedachtenis, recht zoeken en de waarheid omtrent alles in deze afschuwelijke zaak. Laat je kleinkinderen straks trots zijn op hun oma , die ondanks tegenwerking zocht , en meehielp zoeken naar recht. Ik leef met je mee!

Geef een reactie

