Procedure tegen het OM Leeuwarden

Nederland. Den Haag, 04-11-2002, Portret, Ministerie van Justitie. Secretaris Generaal  J. Demmink. Foto: Jiri BullerIk heb het plan opgevat om het OM Leeuwarden aan te klagen over het zogeheten rapport “Onderzoek Ali H.”

Het gaat om dit rapport uit 2011:

https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@23568/onderzoek-ali/

Conclusie: Er zijn geen aanwijzingen die er op duiden dat in 1999 de verkeerde Ali is aangehouden.

En het bijbehorende persbericht:

https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@28573/twijfel-arrestatie/

Dit rapport en het beweerde onderzoek is werkelijk een onophoudelijke stroom van leugens. De conclusie is 180 graden in  strijd met de waarheid. Dit is een bewijsbaar voorbeeld van een overheid die het hele nederlandse volk voorliegt. Met het doel om een kolossaal ambtsmisdrijf onder het tapijt te houden. Ik wil proberen hier iets tegen te doen.

brouwerIk zal eerst uitleggen waarom het OM Leeuwarden geen andere keuze had dan te liegen in dit rapport. De juiste Ali is de moordenaar van Marianne, maar die is al in het weekend van de moord door Justitie zelf stiekem het land uitgezet onder regie van Joris Demmink en Harm Brouwer, destijds respectievelijk de directeur generaal Vreemdelingenzaken en hoofdofficier van het parket Leeuwarden. Later heeft Joris Harm beloond met het voorzitterschap van het College van Procureurs  Generaal en in ruil hield Harm Joris altijd uit de wind inzake de aantijgingen van pedofilie. U begrijpt dat als het bekend wordt dat Joris en Harm, het afgelopen decennium de topmannen van Justitie, de moordenaars van Marianne heimelijk een vrijgeleide hebben gegeven, de ramp niet te overzien is. Heel het beeld dat wij van Justitie en de rechtsstaat hebben, dondert dan finaal in elkaar. Als de broers van Marianne, Freddy en Johan, wakker zouden worden, dan kwamen ze Joris en Harm persoonlijk lynchen.

Omdat de juiste Ali sinds de moord op Marianne was verdwenen, schreeuwde de hele Kollumse gemeenschap moord en brand.  Waarom ging Justitie niet achter de verdwenen Ali aan? Onder die druk van de publieke opinie, konden Joris en Harm ook niet uit. Dus Joris en Harm verzonnen een list.

Joris: Die Ali kunnen we wel uitsluiten door iemand op te pakken in Turkije met dezelfde naam. Ik heb daar uitstekende contacten die ik kan laten meewerken. Maar wat doen we met Feik, Harm?

Harm: Tja Joris, die moet daar zo snel mogelijk weg. Ik heb het al in gang gezet. Ik heb onze mensen ook al opdracht gegeven om te bezweren dat de daders niet in het AZC gezocht moeten worden. Ik stel voor dat we Feik ook inwisselen voor iemand anders.

Joris: Maar dat moet dan wel iemand zijn die al lang weg is uit het AZC. Stel voor dat deze figuur er lucht van krijgt dat hij gezocht wordt voor een moord?

Harm: Ik heb al iemand op het oog, Joris. Mohammed Akbari is al maanden weg, zit in Engeland en lijkt ook nog op Feik. Het enige probleempje is dat hij een Afghaan is en geen Irakees. Bovendien is hij een paar jaar ouder.

Joris: Dat is een detail waar wel overheen gelezen wordt. We kunnen hem gewoon wat jonger maken. I like it. Regel het, Harm! Als ik jou niet had. Je staat bij me in het krijt en ik beloof je dat ik je zal belonen met een mooie positie zodra het in mijn vermogen ligt. 

Harm: Eh, nog een laatste vraag, Joris, hoe zorgen we ervoor dat ik hier niet mee in verband kan worden gebracht? 

Joris: Jij wordt president van de rechtbank Utrecht, de baan die je onlangs nog hebt geweigerd en ik laat dat per Koninklijk Besluit antidateren naar 1 mei 1999. 

Harm: Maar dat is precies de zaterdag dat Marianne werd gevonden. Loopt dat niet teveel in de gaten? 

Joris: Beste Harm, je moet nog veel leren. Het publiek gaat dit gewoon vreten. Ik word als pedofiel nog eens de hoogste man van Justitie. Het kan allemaal in dit land. Je zult het zien. Doe jij nu gewoon wat je moet doen en laat de rest aan mij over. 

En zo geschiedde. Even later meldden de kranten dat de verdwenen asielzoekers Ali Hassan en Mohammed Akbari zijn.

De truc van Joris werkte ook. In oktober 1999 werd een naamgenoot van Ali Hassan opgepakt in Turkije. DNA werd afgenomen en dat bleek niet te matchen met het DNA van de juiste Ali. Nu konden Joris en Harm zeggen: Kijk, beste mensen, we hebben hem dankzij “diepgravend onderzoek”, tapsverslagen, bla bla bla, gevonden, maar helaas het is hem niet! Zijn DNA matcht niet. Waar Joris en Harm geen rekening mee hadden gehouden, is dat een team van SBS6 naar Istanbul afreisde om de arme onschuldige Ali Hassan te interviewen. Hij deed zijn beklag en vroeg zich voor de camera af wie hem dit geflikt had. Toen die beelden  op TV kwamen, zei iedereen die de juiste Ali had gekend direct: Maar dat is onze Ali helemaal niet! Dit is niet de kleine gnoom van 1.65 m  die altijd bij Feik was! Deze man is 1.90 m en wij kennen hem helemaal niet! Wij hebben hem nooit gezien in het AZC Kollum!

Ik geef u een onvolledig lijstje van personen die dit onder ede zouden willen of kunnen verklaren:

Sikko, Ronnie, Jacob, Henk, Age, Isabella, Stephanie, Nienke, Aranka, Aafke, Feik, Rida, Riad, Popco, Bertus, Gerrit, Farhad, Faris, Sahl, Louis, Nettie, Khatera, Ranya, Zaya, Jxxx, Sxxxxxx, Wietze, Wolfgang.

Dan heb ik het nog niet eens over de voetbalclub SC Twijzel waar Feik keeper was en Ali altijd meenam als supporter. Al die Friese spelers weten ook dat het OM de verkeerde Ali heeft opgepakt in Istanbul. Ook zij kennen de juiste Ali als de kleine, vette supporter van Feik.

Heeft het OM ook maar één van deze personen benaderd voor hun “Onderzoek Ali H.”? Om hen te vragen of de juiste Ali gearresteerd in Istanbul?

Nee natuurlijk niet! De copywriters van het OM Leeuwarden hebben u een mooi sprookje op de mouw gespeld, zonder ook maar één getuige bij naam te noemen. Ik zal het u nog sterker vertellen. Dit sprookje is verteld omdat ik te dicht bij de waarheid kwam. Arrogant niet? Nog sterker: Jasper Steringa is veroordeeld omdat ik te dicht bij de waarheid kwam. Met deze zondebok, die ze om wat voor reden dan ook zo gek kregen om de moord op zich te nemen, waren Joris en Harm voorgoed van mij af.

Nu begrijpt u ook waarom Joris en Harm het moeten toelaten dat ik hen beschuldig van het wegsluizen van de moordenaars van Marianne. Hoe gek is dat? Denkt u daar eens over na. Waarom mag ik in hemelsnaam Joris Demmink afbeelden op de voorkant van mijn boek met de tekst “Hoofd Doofpot”? Zonder dat hij daar iets tegen onderneemt? Nadat hij net twee ton belastinggeld heeft besteed aan het bestrijden van het AD artikel van Koen Voskuil. Wat vindt u erger? Dat Joris minderjarige jongetjes afnam van een Haagse pooier? Of dat hij de moordenaars van Marianne een vrijgeleide gaf? En ons vervolgens 16 jaar lang belazerde? Stel nu even dat mijn beschuldigingen tegen de voormalige topmannen van Justitie niet waar zijn? En zo te bewijzen zijn als een broodje aap? Waarom doen Joris en Harm dan niets? Tevens begrijpt u nu waarom ze de smaadaangifte van Wolfgang tegen mij, niet durven te vervolgen. Als ze dat zouden doen, zijn de rapen gaar. Want dan roep ik al die getuigen op. Hoe is het nu toch mogelijk dat ik elke lezer van mijn boek beloof dat hij zijn geld terugkrijgt als hij na lezing nog gelooft dat Jasper Steringa deze moord heeft gepleegd? Maar dat NIEMAND nog gebruik heeft gemaakt van dat aanbod?

Het is zo simpel om dit schandaal aller tijden open te breken. Er hoeft maar één journalist van de mainstream media of kamerlid aan de pers-OvJ Henk Mous te vragen:

Klopt het dat Feik Mustafa op 1 mei 1999 is opgepakt en het volgende heeft verklaard:
‘Op zaterdag 1 (één) mei 1999 ben ik door de politie opgehaald en heb ik op het politiebureau te Buitenpost een verklaring afgelegd inzake de moord op Marianne  Vaatstra. Ik wil niet prijsgeven hetgeen ik heb verklaard maar wens wel aan te geven dat ik in ruil voor het vertellen van het adres van mijn vriend Ali Hussein Hassan in Leeuwarden men mij verder met rust zou laten. Men wekte bij mij de indruk dat Ali aldaar gearresteerd zou worden. Vervolgens heb ik Ali nooit meer gezien.

Ik ben tegen mijn wil in getuige geweest van de moord op Marianne Vaatstra maar wens over de details niet te verklaren. Wel verklaar ik bij deze dat Ali Hussein Hassan Marianne heeft gedood in de caravan van Wolfgang Hebben, bewoner van het AZC Kollum op dat deel dat niet tot het AZC behoorde maar werd bewoond door vaste standplaatshouders uit de periode dat het AZC nog niet bestond.

Marianne kwam wel vaker in de caravan van Wolfgang Hebben. Zij is die bewuste nacht daarheen gebracht door Ludger Dill in diens auto, een donkergrijze Mercedes stationcar.

Ik verklaar dat ik weet wie een derde persoon heeft gebeld om Ali in de nacht van de moord naar Leeuwarden te brengen. Ik verklaar dat ik er met niemand over heb durven praten maar wel op zondagmiddag twee mei negentienhonderd negenennegentig in de namiddag met een vriend heb besproken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. De identiteit van die vriend heb ik gedeeld met de auteur(s) van het boek ‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra.’

Ik verklaar dat de mij bekende Ali Hussein Hassan, die Marianne heeft gedood, niet de persoon was die door Justitie is gearresteerd in Istanbul in oktober 1999. Deze persoon ken ik niet en heb ik slechts gezien op TV. Ik heb hem nooit in levende lijve gezien.

En dat is nu het gekke. Er is geen journalist of kamerlid te vinden die dit durft te vragen. Dus in feite worden Harm en Joris in hun supercriminele misdaad beschermd door de Tweede Kamer en de media. Dus daarom ga ik zelf maar een procedure starten.

groeneveld4Deze verklaring van Feik is bekend geworden na het rapport Ali H. Net zoals het bekend is geworden dat Feik al op de dag van de moord is opgepakt. Het is altijd ontkend, en Albayrak, Hirsch Balllin en Opstelten hebben de Tweede Kamer voorgelogen over de datum van overplaatsing van Feik.

Niet alleen Feik zegt dat hij op 3 mei is overgeplaatst, ook de toenmalige AZC directeur Louis Uijl. Een bron vanuit Justitie zelf dus. Als Feik dit niet heeft verklaard, waarom moest hij dan op 3 mei 1999 overgeplaatst worden, onder begeleiding van Nettie Groeneveld en Louis Uijl? Tot deze overplaatsing was besloten door de driehoek, korpschef Foeke Wagenaar, burgemeester Piet Visser en good old Harm Brouwer. Ook daar weer drie bronnen vanuit Justitie zelf: Uijl en twee AZC medewerkers, Ronnie en Age, die Feik op de taxi hebben gezet naar Musselkanaal. Nettie was er ook bij, maar die wil dat niet erkennen.  Die is beloond voor het liegen met een jaar betaald verlof. En schittert daarom ook in stilzwijgen. Daarna moest Louis de tent dichthouden. In het boek kunt u onder meer lezen hoe hij tegen Isabella loog dat het niet de caravan van Wolfgang was die tot de grond toe afgebrand was.

Het boek bestellen doet u op de bestelpagina.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

33 reacties op Procedure tegen het OM Leeuwarden

  1. Wim Dankbaar zegt:

    Jacqeuline is eindelijk wakker geworden. Ze gaat scheiden van Peter.

    http://www.telegraaf.nl/prive/24219122/___Scheiding_Peter_R._de_Vries___.html

    Mijn analyse: Jacq kon de charade over haar “open huwelijk” niet langer volhouden. Zijn hier vrouwen in de zaal? Vertel mij dan even welke vrouw het prima vindt dat haar man de bloemetjes buiten zet? En dan ’s avonds weer voor haar man klaarligt?

  2. Akky van der Veer zegt:

    Beste Wim, misschien kunnen we het gezamenlijk doen, die aanklacht? Alle mensen die er van overtuigd zijn dat justitie liegt en bedriegt en de ”verkeerde” Ali in Turkije heeft aangehouden, kunnen zich bij je aansluiten, o.a. al die getuigen. Of is dat juridisch niet mogelijk?

    • Linda zegt:

      Mee eens, onder het motto ‘samen staan we sterker’! Of als dit inderdaad juridisch niet mogelijk is, naast het indienen van een aanklacht ook een petitie o.i.d. aanbieden om aan te geven dat veel Nederlanders twijfelen over het waarheidsgehalte van het onderzoek/rapport?

  3. Paula Ponzi zegt:

    Dat een-tweetje tussen Joris & Harm blijft zo ontzettend grappig maar triest tegelijk, omdat ik denk dat echt zo gaat in corrupte hoge kringen. Wie maakt ze wat. Wat betreft je voornemen (hoofdmoot artikel): je hebt groot gelijk, maar ik ben erg bang dat er nu al een corrupt vonnis voor je klaar ligt. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om te winnen van machtige mensen die valsspelen.

  4. geen01 zegt:

    Wim,
    Hoe verklaar jij de DNA sporen die zijn aangetroffen bij MV, m.b.t. J.S.?

    • Wim Dankbaar zegt:

      Weet je dat nog niet? Je volgt me toch? Gewoon vervalst! Als Joris en Harm de moordenaars van Marianne konden wegsluizen en vrijpleiten,zoals ze dat met Ludger en Wolfgang deden, dan denk je toch niet dat ze daar hun hand niet voor omdraaien?

      • geen01 zegt:

        Wim,
        Beschik jij over het betreffende dna-rapport? Oftewel waarop doel je?

        • Wim Dankbaar zegt:

          Niemand beschikt over het betreffende dna rapport. Ook Justitie niet. Het is allemaal een verzinsel. Het bestaat niet. Je moet nog veel leren.

          • geen01 zegt:

            Hoe vervals je een dna-rapport, waar jij niet over beschikt?Wim, kom op nou man! Wat is de clou van vervalsing van een nietbestaand dna-rapport?

            • Wim Dankbaar zegt:

              Heb jij het DNA rapport dan wel? Je moet nog veel leren, Geen. Het NFI valt onder Justitie en het OM! U vraagt, wij draaien!

              “Ook schakelt de Friese politie het Nederlands Forensisch Instituut in. De onderzoekers vergelijken de televisiebeelden van oktober 1999 met de opsporingsfoto’s van Ali Hussein Hassan die de recherche in augustus 1999 naar buiten heeft gebracht. De vergelijking laat onder meer gedetailleerde overeenkomsten zien in een plooitje tussen de wenkbrauwen en een licht vlekje links op de kin.

              De onderzoekers van het NFI komen tot de volgende wetenschappelijk verwoorde conclusie: De bevindingen geven zeer veel steun aan de hypothese dat de persoon op de televisiebeelden dezelfde is als de man op de opsporingsfoto’s die het rechercheteam gebruikte. De resultaten geven geen steun aan de hypothese dat het verschillende personen zijn, aldus de conclusie van het NFI.

              Minder wetenschappelijk gezegd: de man op de getoonde opsporingsfoto is hoogstwaarschijnlijk dezelfde persoon als de man uit de uitzending van SBS6 in oktober 1999. De vriendin van Marianne moet zich wel vergissen en sinds 1999 het hoofd van de verdachte abusievelijk op een verkeerd persoon hebben ‘geplakt’. Ali Hassan Hussein, die langer en slanker is, ondergaat zo een gedaanteverwisseling en wordt voor steeds meer mensen klein en dik.”

              Maar ze zeggen er niet bij dat verkeerde Turkse Ali 1.90 m was en de juiste Ali 1.65 m.

              Er is geen groot complot voor nodig om de DNA match te vervalsen. Eén corrupteling binnen het NFI is genoeg. Nadat het profiel is getrokken uit het spermaspoor, is het profiel een papiertje in de computer geworden. Een barcode. Die barcode hoeft maar vervangen te worden door de barcode van Jasper. Door één enkeling. De laboranten die vervolgens aan de slag gaan, vinden een match met Jasper. Hoezéé! Zonder te weten dat ze genaaid zijn.

              • geen01 zegt:

                Dat barcode kan je niet vervangen Wimp, een simpele contra-expertise en het verhaal stort in. Zo dommig als jij het voordoet, zijn overigens poka yoke systemen absoluut niet te omzeilen. JS is dus morgen vrij man, volgens jouw theorie?

              • Wim Dankbaar zegt:

                Is het dan niet opvallend dat Jan Vlug geen contra-expertise vroeg? Jan Vlug, als eerlijke advocaat, die hij niet is, had moeten zeggen: Ik wil een nieuw profiel uit het sperma in de vrieskist van het NFI. Dat moet onderzocht worden door een onafhankelijk bureau en vergeleken worden met het DNA profiel van mijn cliënt. Maar dat deed Vlug niet. Omdat Vlug was ingehuurd door het OM om Jasper zo snel mogelijk veroordeeld te krijgen. Hij zei tegen Jasper: Beken nou maar, want dat DNA bewijs, daar kunnen we niet omheen! En dan maak ik er doodslag van, mettoerekeningsvatbaarheid, en dan ben je over 8 jaar weer vrij.

              • geen01 zegt:

                Wim je zegt;
                Is het dan niet opvallend dat Jan Vlug geen contra-expertise vroeg?
                ——

                In zekere zin wel, achteraf wellicht niet, als hij gewoon medeplichtig is.

              • Wim Dankbaar zegt:

                Al je mijn boek gelezen had, dan weet je ook dat ik Jan Vlug medeplichtig acht.

    • meret zegt:

      Als je alle aantoonbare leugens bij elkaar optelt, denk je dan werkelijk dat het DNAspoor van Jasper echt is? Je moet je duidelijk nog inlezen anders zou je zulke dingen niet zeggen.

  5. Frons zegt:

    We hebben dus een OM wat liegt en bedriegt , maar als ze na 16 jaar op de proppen komen met een DNA match , dan is dat ineens de waarheid ?

  6. geen01 zegt:

    Dus JS geeft gewoon toe, ziet zijn vermogen
    slinken, en kiest voor een leven tussen een paar muren. Jawel, zomaar, omdat het kan.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Niet zomaar, Geen. Dit is één van de mogelijkheden: Jasper, we hebben jouw DNA gevonden op Marianne! Of je nu ontkent of bekent, het maakt niet uit. We hangen jou aan de paal met levenslang en TBS! Je ziet je weiland en koeien nooit meer! Dat is echt peanuts voor ons! Maar als je de moord bekent, precies zoals wij jou oplepelen, dan kunnen we ook zorgen dat jij toerekeningsvatbaar bent, geen TBS krijgt en over 8 jaar weer vrij bent. Kies maar!

      Vandaar ook dat Jasper tegen zijn ouders zegt: Houd op aan mijn schuld te twijfelen! Anders kom ik in de grootste problemen!

    • hansjohn zegt:

      Of omdat hij iets anders op zijn geweten heeft,waarvoor hij dan wel plaatsvervangend wil boeten. Eventueel, heel misschien necrofilie.

      Ik heb de redenatie ‘ toon maar aan dat het DNA vervalst is/code vervangen/andere mogelijkheid en dan praten we verder’ nog nooit begrepen.
      Voor degenen die Jaspers verhaal ( en dat van het OM) geloven al het andere: onzin, aanname,roddel, niet waar, politie had 100% gelijk enz.
      De verklaringen van Geke, Isabella, Verry Brouwer, ex- beveiligers enz. zijn allemaal onjuist, daar klopt niks van.
      En als er iemand zou opstaan en zeggen dat er geknoeid is met de streepjescode, dan verandert iedereen van mening? 180 graden?
      Die logica vat ik niet.

  7. geen01 zegt:

    Wereld scoop Wim, als jij kan aantonen dat het betreffende dna-rapport niet eens bestaat. Ik zou daar alleen al vol op inzetten, vermits ik daar 100% zeker van zou zijn.

  8. Paula Ponzi zegt:

    Een DNA-match en een bekentenis versus de vele, vele feiten die niet overeenstemmen met de justitiele versie van de verkrachting en moord. Om maar een enkele te noemen: een bebloed jack, gevonden op de dag van de moord, in de bosjes tussen AZC en vindplaats Marianne. Als ze daar nu eens een DNA-monster van hadden genomen, en dan dat jack op tv hadden laten zien bij Opsporing Verzocht bijvoorbeeld.

  9. hansjohn zegt:

    Een mogelijkheid is dat, als er DNA bekend was van Jasper na z’n aanhouding voor joyrijden, dit van pas kwam bij de extra aanvullende DNA onderzoeken ca 10 jaar na dato.

  10. Ronald zegt:

    Vervalsen van een DNA match is zo ongeveer het eenvoudigste dat justitie kan doen. Ze zijn in staat tientallen telefoontaps te vervalsen (lees het boek van Derksen!) in de zaak Babaysin, maar ook bij Robert Horchner. In de zaak Louwes beschrijft Derksen hoe het OM gelogen (eufemistisch) heeft. Bij Cees Borsboom is ontlastend bewijs verdonkeremaand en eveneens over een DNA match gelogen. Bij Ina Post is vals bewijs opgevoerd. En zo kan ik nog even doorgaan. En dan zijn er nog mensen die denken dat het DNA bewijs in de Vaatstrazaak wel echt moet zijn.

  11. Free Citizen zegt:

    Dit is op Free Citizen herblogden reageerde:
    wordt vervolgd . . .

  12. ExTours zegt:

    Los van het feit, wat er werkelijk gebeurd is met Mitch Henriques, dat weet ik namelijk niet, kwam het OM onmiddellijk met een leugen. De man zou in het politiebusje onwel geworden zijn. Het is duidelijk te zien dat hij buiten het busje op het grasveld al onwel was. Men liegt erg makkelijk bij Justitie.

    Het betekent dus dat ze niet altijd even betrouwbaar is en kennelijk snel zaken in de doofpot wil stoppen die voor haar onwelgevallig zijn.

Geef een reactie

