Bericht voor Joris Demmink

From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: vrijdag 19 juni 2015 19:09
To: ‘harro.knijff@debrauw.com’
Subject: Bericht voor Joris Demmink

Heer Knijff, Gelieve te delen met uw cliënt Joris Demmink.

Beste Joris,

Mijn boek wordt goed ontvangen. Ik zou het echter prettig vinden als je een zaak tegen me begint. Dat hoeft echt geen twee ton belastinggeld te kosten. Je begrijpt vast wel waarom. Anders leg ik het nog even uit: Als jij een zaak begint, dan komt het overal in de media en gaat iedereen mijn boek kopen. Dan wordt het meteen een bestseller. En dat wil ik nu juist, want elke Nederlander moet weten wat jij gedaan hebt. Niet alleen lekkere jongetjes verkrachten in Turkije en op de achterbank van je dienstauto, en Joost mag weten waar nog meer, maar ook de moordenaars van Marianne Vaatstra weggesluisd. Dat vind ik nog eens another cook, om Louis van Gaal maar eens te citeren. Om nog maar te zwijgen over het levenslang opsluiten van de Koerd Baybasin met vervalste tapverslagen. Die Hugo Hillenaar die dat voor je geregeld heeft, mag voor mij ook achter slot grendel, in plaats van Advocaat Generaal bij het Hof Den Bosch te spelen. Tjonge, jonge, het is een mooi zootje, om jezelf ook maar eens te citeren. Want dat was jij toch, Joris, die dat tegen Lothar Glandorf zei?
Joris: “Is er nog wat leuks aanwezig dit weekend?”
Lothar Glandorf: “Wat wil je hebben dan?”
Joris: “Ik dacht misschien is er nog wat nieuws gearriveerd.”
Lothar Glandorf: “Nee… wat nieuws..”
Joris: “Er was toch sprake van dat er uh.. twee Duitsers zouden komen?”
Lothar Glandorf: “Ja, maar die heb ik al naar Henk toegestuurd.”
Joris: “Nou, dan weet ik al genoeg. (lacht) Tjongejonge wat een mooi zootje. En Ricardo?”
Lothar Glandorf: “Dat is nog een verhaal apart. Die is nog niet zover.”
Joris: “Nee?”
Lothar Glandorf: “Nee, volgende week. Vandaag is Omar er. En Michael en Brian.”
Joris: “Is dat dan ook eens wat voor mij?”
Lothar Glandorf: “Heb je die nooit gehad dan?”
 

Weet je wat ik zo grappig vind, Joris? Dat de media alleen maar moord en brand schreeuwen over de twee ton die jij op onze kosten hebt mogen besteden voor de verloren smaadzaak tegen het AD.  Maar met geen woord reppen over de kosten van het grootschalig DNA onderzoek in de zaak Vaatstra. Hoeveel zou die fopspeen ons gekost hebben? Vier miljoen? Tien miljoen? Of nog een veelvoud daarvan? En allemaal omdat jij Ali Hassan, de werkelijke moordenaar, naar Noorwegen hebt weggesluisd in het weekend van de moord.  Sorry Joris, dat ik je niet kan aanspreken met “Geachte heer Demmink”. Dat lukt me gewoon niet. Ook al was je 10 jaar lang de Secretaris Generaal van Justitie. Maar toch heb ik wel bewondering voor je. Hoe je het allemaal voor elkaar krijgt, is mij echt een raadsel. Ik vind het knap hoe je de Turken hebt ingeschakeld om een andere Ali Hassan op te laten pakken in Istanbul. En vervolgens hebt klaargespeeld dat de goegemeente geloofde dat de echte Ali Hassan, die je zelf hebt weggesmokkeld, werd uitgesloten op DNA. Jij verdient die Macchiavelli prijs veel meer dan Bauke Vaatstra.

Klopt het nou, Joris, wat Baybasin zegt? Dat jij hem hebt bezocht in de gevangenis in Alphen a/d Rijn om hem te zeggen dat hij zijn mond moest houden? Klopt zijn onderstaande statement een beetje?

Statement from Mr. Baybasin

Joris Demmink made an agreement with Turkish officials to cover up his case in Turkey, where he was caught having sex with an 11 year old boy. His agreement was to find me and give me to Turkey. He did so, and when he couldn’t give me back to Turkey according to the Dutch law, he agreed with the Turkish officials to keep me silent. He kept me in EBI isolation and similar regimes for seven years. He is misusing his official power not allowing police officers, prosecutors and judges to do their job according to Dutch law. In the same way he has been misusing his power and forcing the prison directors to torture and pressure me and not to be able to defend myself. He personally came to the prison in Alphen a/d Rijn in 2007 to intimidate me and make me take the charges I presented against him back. He used to do such things to cover up the crimes he has been committing. I refused to do what he wanted me to do. He is not just a paedophile; he is a sick-minded dangerous criminal with a high level of official power. This is a shocking issue. For me it is sickening me.

Klopt het ook dat jij Baybasin hebt aangeboden om uitgeleverd te worden aan Turkije, waar hij dan snel zou vrijkomen? Met andere woorden: Klopt het onderstaande?

Het herzieningsverzoek van de Koerdische heer Baybasin loopt nu al 4 jaar. De heer Baybasin en zijn raadsvrouw Mr.  Adèle v.d Plas zeggen bij herhaling openlijk dat hij in Nederland op vals bewijs tot levenslang is veroordeeld onder regie van de heer Demmink omdat de laatste werd gechanteerd door de Turkse regering met bewijzen van zijn sexueel misbruik op Turks grondgebied (zie bijlage 1). Tevens stelt Baybasin dat de heer Demmink hem persoonlijk in de gevangenis heeft bezocht om hem onder druk te zetten deze aantijgingingen terug te nemen.  Baybasin heeft in 2013 een aanbod van Justitie gekregen om uitgeleverd te worden aan Turkije met de belofte dat hij aldaar spoedig zou worden vrijgelaten (zie bijlage 2). Dit aanbod heeft Baybasin geweigerd, omdat hij hier in Nederland gerehabiliteerd en vrijgesproken wil worden.  Er bestaat nu gerede twijfel of de heer Baybasin terecht is veroordeeld en mogelijk al sinds 1998 in ons land onschuldig gevangen zit.

Kijk Joris, als dat klopt, en Baybasin is niet gezwicht, dan vind ik dat getuigen van karakter. Karakter dat jij volgens mij ontbeert.

Ik heb vernomen dat je ondergeschikten vertelt “Ik ben de wet”. Ik geloof dat het Hilbrand Nawijn was, maar zeker weten doe ik het niet. Het doet me denken aan die quote van Arnold Schwarzenegger in de film Raw Deal. Daarin zegt één of andere minkukel: “I’m the best!” En dan zegt Arnold: “If you’re the best, the wheel would not have been invented!” Als jij de wet bent, Joris, then we are totally screwed! Volgens mij ben jij echt de J. Edgar Hoover of The Netherlands. Was ook een homo met allemaal incriminating files over de hoogste functionarissen in de regering, including John F. Kennedy. Kon daarom alles in de doofpot stoppen.

Wat ik me nog afvraag, Joris: Was het nou de vader van Feik, Wolfgang Hebben of Ludger Dill die chantabele informatie over je had, dat je dit zo geregeld hebt? Want die gestoorde drugsverslaafde psychoot Ali Hassan kan het toch niet geweest zijn? Of was het Ali Haval Mawloud, die nu chef inlichtingendienst is in Irak, maar tijdens de moord op Marianne asielzoeker in het AZC Kollum?  Je vazal Henk Mous weet er alles van. Dat is nog eens explosieve informatie die ik binnenkort aan de grote klok ga hangen.

Nog iets Joris, hoe kun je nu toch volhouden dat je sinds 1986 nooit in Turkije bent geweest? Je was van 1992 tot 2002 DG Vreemdelingenzaken. En in die tijd ook nog voorzitter van het K4 commitée dat een oplossing probeerde te vinden voor het Koerdisch-Turks conflict. Waar krijgen wij de meeste immigranten vandaan, Joris? Turkije toch? En dan probeer jij ons wijs te maken dat je tijdens die 10 jarige ambtsperiode nooit in Turkije bent geweest? Dat is toch lachwekkend?

Joris, doe mij nou een plezier, wees een vent en start een smaadzaak tegen mij en mijn boek. Dat durf je toch wel? Het is toch allemaal onzin wat ik vertel? Je kunt het toch niet over je kant laten gaan dat je op de cover van mijn boek al afgebeeld wordt met de tekst “Hoofd Doofpot”?  Neem een voorbeeld aan je vriend Harm Brouwer: “Zwijgen is zilver, spreken is goud!”
Of regel het anders via Wolfgang. Die komt ook maar niet door met zijn smaadaangifte. Is nu al een jaar geleden. Mag hij soms niet van jou?

Groet,

Wim

Graag dit bericht zoveel mogelijk verspreiden via facebook, twitter, weblogs en dergelijke.

Het boek bestellen doet u op de bestelpagina.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

42 reacties op Bericht voor Joris Demmink

  1. yvonne zegt:

    Komt goed! Het verspreiden…………

  2. geen01 zegt:

    Toon de authenticiteit van het tapverslag aan! Tevens verhul je, dat het telefoongesprek in scene gezet is.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Wat wil je nu zeggen? Dat het tapverslag niet authentiek is?

      —– Original Message —–
      From: Wim Dankbaar
      To: harro.knijff@debrauw.com
      Sent: Tuesday, June 23, 2009 3:23 PM
      Subject: Vragen over uw cliënt Joris Demmink

      Geachte heer Knijff,

      Langs deze weg verzoek ik u, met het oog op een zwaarwegend maatschappelijk belang, antwoorden te geven op de volgende vragen:

      Kunt u – desgewenst na overleg met uw client – bevestigen dat “de hoge ambtenaar van justitie” die in 1994 door het HIK team (Handel in Kinderen) van de politie Rotterdam-Rijnmond werd getapt als een klant/afnemer van de beruchte, tot tweemaal toe veroordeelde pedofiel annex kinderhandelaar Lothar Glandorf, en in de uitzending van 1 vandaag van juni 2007:

      wordt geïdentificeerd als uw cliënt Mr. Joris Demmink, niet uw client Joris Demmink was? Hieronder volgt voor uw begrip een transcriptie van het bewuste tapgesprek.

      Joris: “Is er nog wat leuks aanwezig dit weekend?”
      Lothar Glandorf: “Wat wil je hebben dan?”
      Joris: “Ik dacht misschien is er nog wat nieuws gearriveerd.”
      Lothar Glandorf: “Nee… wat nieuws..”
      Joris: “Er was toch sprake van dat er uh.. twee Duitsers zouden komen?”
      Lothar Glandorf: “Ja, maar die heb ik al naar Henk toegestuurd.”
      Joris: “Nou, dan weet ik al genoeg. (lacht) Tjongejonge wat een mooi zootje. En Ricardo?”
      Lothar Glandorf: “Dat is nog een verhaal apart. Die is nog niet zover.”
      Joris: “Nee?”
      Lothar Glandorf: “Nee, volgende week. Vandaag is Omar er. En Michael en Brian.”
      Joris: “Is dat dan ook eens wat voor mij?”
      Lothar Glandorf: “Heb je die nooit gehad dan?”

      Ingeval uw antwoord ontkennend mocht zijn, kunt u dan aangeven wat de reden is dat uw cliënt Joris Demmink, als Secretaris Generaal van Justitie, die volgens algemene normen en waarden, maar ook volgens uitspraken van OM baas Harm Brouwer “onberispelijk” moet zijn, geen enkele gerechtelijke actie heeft willen ondernemen tegen dergelijke smadelijke aantijgingen op landelijke TV jegens hem? Kunt u tevens ophelderen hoe zo’n vervelende misidentificatie tot stand gekomen kan zijn, alsmede welke “Joris” het dan wel was die dit telefoongesprek met de heer Glandorf voerde?

      Ook zal u niet ontgaan zijn dat uw cliënt in verband wordt gebracht met de levenslange veroordeling van de turkse zakenman Baybasin, die onlangs het volgende statement in publiciteit bracht:

      Statement from Mr. Baybasin

      Joris Demmink made an agreement with Turkish officials to cover up his case in Turkey, where he was caught having sex with an 11 year old boy. His agreement was to find me and give me to Turkey. He did so, and when he couldn’t give me back to Turkey according to the Dutch law, he agreed with the Turkish officials to keep me silent. He kept me in EBI isolation and similar regimes for seven years. He is misusing his official power not allowing police officers, prosecutors and judges to do their job according to Dutch law. In the same way he has been misusing his power and forcing the prison directors to torture and pressure me and not to be able to defend myself. He personally came to the prison in Alphen a/d Rijn in 2007 to intimidate me and make me take the charges I presented against him back. He used to do such things to cover up the crimes he has been committing. I refused to do what he wanted me to do. He is not just a paedophile; he is a sick-minded dangerous criminal with a high level of official power. This is a shocking issue. For me it is sickening me

      • geen01 zegt:

        Jij schrijft;

        “Transcriptie van het bewuste tapgesprek.”

        Nonsens, koeterwaals. Zoiets als een tapgesprek bestaat nl. niet.Met een informant als inspiratiebron is een script voorgelezen, op nationale tv, incl. gekke stemmetjes.In scene gezet dus. Formeel waardeloos en bedriegelijk as hell.

        • Wim Dankbaar zegt:

          Ridicuuul is het om het bestaan van dit getapte gesprek afkomstig uit het politiedossier te ontkennen, nonsens en koeterwaaals te noemen. Zowel Lothar als Joris F. zijn op basis van deze gesprekken veroordeeld. Ik denk alleen dat het niet Joris F. was die deze gesprekken met Lothar voerde.

          Ingeval uw antwoord ontkennend mocht zijn, kunt u dan aangeven wat de reden is dat uw cliënt Joris Demmink, als Secretaris Generaal van Justitie, die volgens algemene normen en waarden, maar ook volgens uitspraken van OM baas Harm Brouwer “onberispelijk” moet zijn, geen enkele gerechtelijke actie heeft willen ondernemen tegen dergelijke smadelijke aantijgingen op landelijke TV jegens hem? Kunt u tevens ophelderen hoe zo’n vervelende misidentificatie tot stand gekomen kan zijn, alsmede welke “Joris” het dan wel was die dit telefoongesprek met de heer Glandorf voerde?

  3. Karel Karstens zegt:

    Complimenten Wim. Bewondering voor je energie om door te gaan. Eens zal het erkend gaan worden.

  4. Frons zegt:

    brieven van anonieme klokkenluiders in de shredder , 2de kamer geschokt … eist uitleg

  5. Pingback: Joris Demmink – boegbeeld van een verrotte maatschappij | Vuur

  6. Wim Dankbaar zegt:

    Uitzending uit 1998 van Netwerk over kinderprostitutie.

    Beluister vanaf 15:20 eerste tapgesprek met Joris. Vanaf 17:08 tweede tapgesprek met Joris. Vanaf 19:40 derde en vierde gesprek.

    • geen01 zegt:

      Je begint het langzaam te snappen Wim. Weer een mea culpa? Een zoveelste herdruk?

      Je schrijft;

      Uitzending uit 1998 van Netwerk over kinderprostitutie.

      Beluister vanaf 15:20 eerste tapgesprek met Joris. Vanaf 17:08 tweede tapgesprek met Joris. Vanaf 19:40 derde en vierde gesprek.

      ======================

      Tot 4 maal toe een stemacteur, do I say more?

      • Wim Dankbaar zegt:

        Wat maakt dat nu uit? Er wordt toch duidelijk gezegd dat de stemmen ingesproken zijn? Dat betekent toch niet dat de gesprekken nooit hebben plaatsgevonden? Het zijn transcripties in het politiedossier van de originele gesprekken. Jij denkt dat de politie die allemaal uit de duim heeft gezogen? Neem je jezelf wel serieus? Omdat Netwerk alleen over de transcripties beschikte, hebben ze de stemmen opnieuw moeten inspreken. Was het maar waar dat ze de originele opnamen ook hadden, dan hadden we Demmink’s stem ook herkend.

        • geen01 zegt:

          Je schrijft:

          Wat maakt dat nu uit? Er wordt toch duidelijk gezegd dat de stemmen ingesproken zijn? 

          Wim,
          Dit maakt alles uit, tevens verzwijg je Joris2, de ambtelijke,eerder veroordeelde naamgenoot. Dat doe je toch niet om alle dwazenverwarring nog groter te maken, of wel soms?

          Verder wil ik je wel complimenteren aangaande uitleg over de onsamenhangende verklaring van moordenaar Jasper S.

    • geen01 zegt:

      Na ong. 10.00 min.
      Een hoogleraar krijgt inzage in “onze” tapverslagen en politiestukken.
      —–
      Heeft (snotneus) Fons d Poel , ook al de beschikking over tapverslagen? Of maakt hij ze gewoon zelf?

      • Wim Dankbaar zegt:

        Je maakt jezelf steeds belachelijker. Nu is het Fons de Poel die de tapverslagen uit zijn duim zuigt?

        • geen01 zegt:

          Fons de Poel zet zichzelf neer als producent en eigenaar van een tapverslag. Waarvan akte.

          Op zichzelf is dat niet erg, ware het niet, dat dit tunnelvisie in de hand werkt. Hij had op zijn minst een stemvervormer kunnen toepassen. Al was het maar om uit de buurt van suggestieve bewijslast en riooljournalistiek te blijven.

          • Wim Dankbaar zegt:

            Als er iemand bekend staat als kwaliteitsjournalist, dan is het wel Fons van de Poel, die overigens helemaal niet betrokken was bij deze uitzending. Fons is Brandpunt, niet Netwerk. Door de programmamakers te betichten van het fantaseren van tapverslagen uit een politiedossier, maak je jezelf niet geloofwaaardiger. Ik zou beginnen met de uitzendingen eens goed in hun geheel te bekijken, want volgens mij heb je dat nog niet gedaan.

            • Martin zegt:

              Ik denk dat geen01 wat te simpel is om het allemaal te bevatten. Je legt hem tot 2-3 keer iets uit maar hij blijft volharden in wat hij denkt te weten. Misschien is hij verblind of zit hij er zelf met het armpje een eind in. Wie zal het zeggen? Ik heb echt enorm veel waardering van de tijd die je in deze zaken steekt om de échte zware criminelen ontmaskerd te krijgen. Ik hoop echt dat deze viezeriken niet wegkomen met wat ze hebben geflikt, waar ze momenteel mee bezig zijn en waar ze in de toekomst nog mee bezig zullen zijn. Je hoeft overigens geen Einstein te zijn om te zien dat vieze homo/pedo Demmink niet te vertrouwen is. Als ik hem zie zie ik ook automatisch de bolle kop van Hirsch Ballin voor me die in alle toonaarden ontkent dat er aan Demmink een bijzonder smerig luchtje hangt. Bah, griezels!!

  7. hansjohn zegt:

    Er werd ene Joris F. veroordeeld, die beklaagde zich dat hij bestraft werd en de hoge(re) heren buiten schot bleven? Mocht hij meedoen omdat ‘ie Joris heette?

    Elders gelezen:”Zowel Micha Kat als de Netwerk-journalisten destijds, Martin Froberg en Roelf van Til, hebben de betreffende editie van de Staatsalmanak helemaal doorgenomen en kwamen geen andere Joris tegen. Beide journalisten hebben tegenover ons bevestigd dat het gaat om Joris Demmink. EenVandaag (Jan Born en Sander ‘t Sas) dat zich in de beroemde Demmink-uitzendingen van 2007 voor een groot deel baseert op het werk van Netwerk uit 1998, durft het letterlijk en meerdere malen te zeggen: het is de topambtenaar van Justitie en noemt zelfs zijn naam: Joris D”.

  8. Harry Bennebroek zegt:

    Volgen mij probeert er iemand een smaadzaakje te veroorzaken, en er is iemand stil in een hoekje die denkt, haal die Pitbull van me rug. Mooi aanpakken die asbakken.

  9. Wim Dankbaar zegt:

    Geen01,

    Het maakt niets uit dat de stemmen zijn ingesproken. Dat verzwijg ik ook niet. Het gaat erom dat die gesprekken tussen Joris en Lothar hebben plaatsgevonden. Ze zijn getapt en de tapverslagen staan in het politiedossier. Tevens verzwijg ik ook niet dat er ene Joris F. voor is veroordeeld. Ik heb Joris F. herhaalde malen gesproken. Hij erkent ook aan mij dat hij de man in kwestie was. Ik geloof hem alleen niet. Ik meen dat hij een katvanger is voor de echte Joris. Daar heb ik goede argumenten voor.

    • Netje zegt:

      Laat die geen01 toch in zijn sop gaar koken, probeert je alleen maar uit de tent te lokken, voor jou alleen maar een grote pluim voor al het werk wat je gedaan hebt en nog doet. Je boek heb ik afgelopen week gekocht in Drenthe tijdens mijn vakantie, in een Brunawinkel, moesten hem wel bestellen maar de volgende dag kon ik hem al ophalen, lag pontificaal op de toonbank, nu nog lezen. Veel succes Wim en hopelijk komt de onderste steen snel boven

  10. rogierd zegt:

    Journalist Stan de Jong heeft het destijds naar eigen zeggen tot op de bodem uitgezocht en zweerde dat dit niet Joris Demmink was. Merkwaardig dat Dankbaar die hele geschiedenis niet (meer?) kent.

    De rechtbank in Rotterdam heeft de 39-jarige J.F. uit Den Haag vrijdag veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf en 240 uur dienstverlening wegens ontucht. Tegen hem was een jaar geeist, waarvan de helft voorwaardelijk.
    De man, werkzaam als juridisch adviseur bij een ministerie, was een vaste bezoeker van de jongensbordelen in de Maastad, die begin vorig jaar door de politie werden ontdekt. Een chauffeur die de klanten van de bordelen vervoerde kreeg negen maanden voorwaardelijk en 136 uur dienstverlening. Tijdens de behandeling van F.’s zaak bleek dat de rijksambtenaar met zijn juridische kennis de souteneurs van de bordelen hielp om minderjarige jongens vanuit Polen naar Nederland te smokkelen. Bovendien pleegde hij ontucht met meerdere jongens. Vorig jaar zat de Hagenaar twee maanden vast in een Tjechische gevangenis op verdenking van soortgelijke misdrijven. De man is geschorst sinds de zaak in de publiciteit kwam.
    De klantenkring van de jongensbordelen bestond onder meer uit kapitaalkrachtige mannen, onder wie Amerikanen en Engelsen. Op 7 mei moet een in Nederland wonende Franse klant voor de rechter verschijnen. Deze 34-jarige verdachte zou 125.000 gulden hebben gespendeerd in de Rotterdamse jongensbordelen. Twee souteneurs zijn vorig jaar al veroordeeld tot straffen van vijf en zes jaar wegens mensenhandel on ontucht.

  11. Wim Dankbaar zegt:

    Precies Rogierd, Stan de Jong heeft niet zoveel uitgezocht als ik. Hij heeft J.F. nooit gesproken. Ik wel.

    Er klopt geen bal van het verhaal. Ten eerste kreeg deze J.F. in feite geen straf. Zes maandjes voorwaardelijk en een taakstrafje van 240 uur. Dit terwijl J.F. blijkens de tapverslagen een onverzadigbare honger had naar steeds weer nieuwe jongetjes, zodanig dat Lothar de tel was kwijt geraakt over wie Joris allemaal reeds had “gehad”:

    Lothar Glandorf: “Nee, volgende week. Vandaag is Omar er. En Michael en Brian.”
    Joris: “Is dat dan ook eens wat voor mij?”
    Lothar Glandorf: “Heb je die nooit gehad dan?

    Daarnaast is Joris goed bekend met het circuit. Hij kent bijvoorbeeld ook Henk, daar doet hij kennelijk ook zaken mee:

    Lothar Glandorf: “Ja, maar die heb ik al naar Henk toegestuurd.”
    Joris: “Nou, dan weet ik al genoeg. (lacht) Tjongejonge wat een mooi zootje.

    Uit het tapgesprek met Polen, blijkt dat Joris zelfs naar het buitenland reist om jongetjes van Lothar te misbruiken. Hij heeft daar onder meer Christof en Pjotrik gehad. Dat past niet bij een budget van een middenkaderambtenaartje als J.F. En als J.F. met zijn juridische kennis de souteneurs van de bordelen hielp om minderjarige jongens vanuit Polen naar Nederland te smokkelen, waarom moet Lothar hem dan adviseren om een knaapje zelf de grens over te laten lopen? “Anders word je gepakt voor mensenhandel!” De adviezen komen eerder van Lothar zelf. J.F. heeft over dit soort zaken ook helemaal geen juridische kennis. Hij zat bij WVC en schreef onder meer boekjes over voeding. En dan lezen we ook dat hij in twee maanden in een Tjechische gevangenis heeft gezeten voor soortgelijke delicten. Je weet wel, Praag, waar ook de Pinokkio bar zat. We hebben het dus over een recidivist van de bovenste plank. En toch krijgt hij slechts een taakstrafje van 240 uur. MET BEHOUD VAN OVERHEIDSBAAN! Benno L. is er niets bij, werd breed uitgemeten in de pers, maar dit werd allemaal stilgehouden. Lothar kreeg wel 6 jaar, maar was binnen een jaar alweer vrij. Heb ik ook uitgezocht. Kwam binnen een jaar alweer in aanraking met justitie voor vervoer van verdovende middelen en verkeersovertredingen. Lijkt me moeilijk als je in de bak zit.

    Netwerk spreekt van een “hoge ambtenaar van het ministerie van justitie”. J.F. was geen hoge ambtenaar en zat ook niet bij justitie. In 2007 brengt EenVandaag Joris Demmink vol in beeld als de ambtenaar uit de tapgesprekken met Lothar. Terwijl Joris gewoon had kunnen zeggen: Dat was ik helemaal niet! Dat was Joris F.! Hier heb je zijn veroordeling! En nu als de sodemieter rectificeren! Zijn jullie helemaal belatafeld? Kennelijk wilde Joris toch geen aandacht vestigen op deze vreemde milde veroordeling.

    En daarom denk ik dat Joris F. een katvanger was voor Joris Demmink. Hij zal wel een mindere God zijn geweest uit het circuit, en het nodige op zijn kerfstok hebben gehad om hem veel meer dan 240 uur taakstraf te geven. Joris kon die tapverslagen niet meer wegpoetsen. Hij zou dan een andere Joris nodig hebben die ook ambtenaar was, om de schuld op zich te nemen. In ruil voor een heel klein strafje en behoud van baan. Ik kan het niet bewijzen, maar ik denk dat Joris F. een patsy is voor Joris Demmink, net zoals Jasper S. dat is voor Ali Hassan. Daar komt bij dat Joris F. niet eens meer de naam van Lothar Glandorf kende. Was dat die pooier? vroeg hij mij. Net of hij dat niet meer weet als hij zo veelvuldig zaken deed met Lothar. Beluister de tapgesprekken, en je weet dat dat een hele rare vraag was.

    • hansjohn zegt:

      “Daar komt bij dat Joris F. niet eens meer de naam van Lothar Glandorf kende. Was dat die pooier? vroeg hij mij.”

      Tja, da’s bij mij gewoon BINGO.

      Hadden zijn ouders ‘m nu maar Klaas genoemd.

    • rogierd zegt:

      En wat zei die J.F. dan? Dat hij ten onrechte veroordeeld is? Want wat je allemaal te berde brengt is weer de gebruikelijke speculatie, waarvan ik hier al te veel lees.

      Daarnaast lijkt me een ontkenning door Demmink allemaal minder ingewikkeld dan een onschuldige ambtenaar ‘veroordelen’.

    • rogierd zegt:

      In de persberichten is trouwens geen sprake van een ‘hoge ambtenaar’. Dat was de vergissing van Netwerk.

      • Wim Dankbaar zegt:

        Nee, dat is logisch als J.F. een katvanger was voor de hoge ambtenaar. De vraag is dus of het een vergissing van Netwerk was.

        Andere vraag: Geloof jij dat Demmink sinds 1986 niet in Turkije is geweest?

        • rogierd zegt:

          Dat weet ik niet, maar ik wil feiten zien. Aan ‘geloven’ hebben we niks.

          • Wim Dankbaar zegt:

            Je weet het niet? Maar acht je het waarschijnlijk dat hij niet liegt als hij zegt dat hij sinds 1986 niet in Turkije is geweest?

            Nog iets Joris, hoe kun je nu toch volhouden dat je sinds 1986 nooit in Turkije bent geweest? Je was van 1992 tot 2002 DG Vreemdelingenzaken. En in die tijd ook nog voorzitter van het K4 commitée dat een oplossing probeerde te vinden voor het Koerdisch-Turks conflict. Waar krijgen wij de meeste immigranten vandaan, Joris? Turkije toch? En dan probeer jij ons wijs te maken dat je tijdens die 10 jarige ambtsperiode nooit in Turkije bent geweest? Dat is toch lachwekkend?

            Andere vraag: Ben je het eens met het OM als ze zeggen dat ze de juiste Ali, die omging met Feik, hebben opgepakt in Turkije?

  12. Wim Dankbaar zegt:

    Last onder dwangsom AFM voor Prospect Provider (Ridderkerk)

    De Autoriteit Financiële Markten heeft op 9 februari een dwangsom opgelegd aan Lothar Glandorf in Ridderkerk omdat hij niet heeft voldaan aan informatieverzoeken van de AFM over zijn bedrijfsactiviteiten. Glandorf handelt onder de naam Prospect Provider. Zijn bedrijf houdt zich volgens de Kamer van Koophandel bezig met het ‘genereren van leads en klanten die tot een financieringsadvies kunnen leiden’.

    De toezichthouder zegt een melding te hebben gehad dat Prospect Provider mogelijk bemiddelt zonder vergunning. De daaropvolgende vragen van de AFM over de bedrijfsactiviteiten leidden eind 2011 niet tot een reactie van Glandorf en ook de telefoon van het bedrijf werd niet meer beantwoord. Daarop werd een dwangsom van € 4.000 met een maximum van € 80.000 opgelegd.

  13. Wim Dankbaar zegt:

    Ach wat jammer nou! Lothar is dood:

    https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-13502.html

    Benoeming vereffenaar nalatenschap Lothar GLANDORF

    Bij beschikking van de Rechtbank Rotterdam, zittingsplaats Rotterdam d.d. 8 mei 2015 is mr. B.J. Groenhuijzen, kantoorhoudende te 5241 AH Rosmalen, aan de Edelweisstraat 5 (Postbus 255, 5240 AG Rosmalen), benoemd tot vereffenaar over de nalatenschap de heer Lothar GLANDORF, geboren op 21 mei 1960 te Grossenkneten (Duitsland), overleden op 9 augustus 2014 te Rotterdam, laatst gewoond hebbende te (2988 BM) Ridderkerk aan de Rijksstraatweg 194. Eventuele schuldeisers in de gemelde nalatenschap worden bij dezen opgeroepen hun vorderingen binnen acht (8) weken na heden in te dienen bij de voormelde vereffenaar. Eventuele erfgenamen worden bij deze opgeroepen zich binnen acht (8) weken na heden te melden bij voormelde vereffenaar.

  14. geen01 zegt:

    Jouw moderatie heeft veel weg van een spelletje kwartetten.

  15. hansjohn zegt:

    Grossenkneten vlakbij Cloppenburg?

  16. Dit is op Gerrit Tienkamp herblogden reageerde:
    Smeerlap

  17. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/2226064/2007/10/23/Beruchte-jongensliefhebber-zelf-fiks-te-grazen-genomen.dhtml

    Beruchte jongensliefhebber zelf fiks te grazen genomen

    Door: redactie
    23-10-07 – 20:47
    ROTTERDAM – Lothar G. (46), die in een geruchtmakende rechtszaak over jongensbordelen tot vijfeneenhalf jaar cel werd veroordeeld, is dit keer zelf te pakken genomen door een jongen waarmee hij seks wilde.
    Een internet-afspraakje met een 16-jarige bij hem thuis in Ridderkerk eindigde in een bloedige steekpartij. Met steekwonden aan zijn hoofd en lichaam moest G. zich laten opnemen in het ziekenhuis.

    Lothar G. stond gisteren terecht voor betaalde seksuele handelingen met twee minderjarige jongens, een mislukte poging daartoe met de messentrekker en het bezit van kinderporno.

    Hij heeft een berucht verleden. De Duitser speelde in de jaren ’90 een hoofdrol bij misbruik van minderjarigen in jongensbordelen. Dat gebeurde onder meer in zijn toenmalige club in de Beverstraat, Rotterdam-Hillesluis. Met klanten van heinde en verre, onder wie een Amerikaan en een Fransman, en mogelijkheden zich ook in het buitenland te kunnen vergrijpen aan jongens was er sprake van een groot, internationaal netwerk.

    Na een recente veroordeling voor hennepteelt (tachtig uur werkstraf, drie maanden voorwaardelijke celstraf) staat Lothar G. weer voor de rechter. Hij is volgens justitie in 2005 en 2006 opnieuw de fout ingegaan met jonge jongens. Twee 17-jarige Rotterdammers uit een gezinsvervangend tehuis verrichtten na internetcontact met G. tegen betaling seksuele handelingen.

    In het geval van de derde minderjarige, aldus raadsman Guy Weski, zou deze jongen erop uit zijn geweest zijn cliënt te beroven. Dat liep uit op een steekpartij, waarvoor de jongen tot tien maanden gevangenisstraf en voorwaardelijke jeugd-tbs is veroordeeld. ,,Er was geen sprake van wraak voor iets uit het verleden, zegt Weski. ,,Mijn cliënt is helemaal hersteld en werkt gewoon weer.

    Lothar G. verscheen gisteren niet in de rechtbank. Omdat er meer psychologisch onderzoek nodig is, is de zaak voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Geef een reactie

