Harry Borghouts: Heel Justitie valt in elkaar.

In het bovenstaande filmpje zien we de voorganger van Joris Demmink zeggen: De onderste steen komt niet boven, want dan valt heel Justitie in elkaar. Hij spreekt hier over de Teeven deal met drugscrimineel Cees Helman waardoor Opstelten en Teeven moesten aftreden. In een notedop kwam het hier op neer: In 2000 heeft Teeven als officier van justitie een deal gesloten met Cees Helman, waarvan de Belastingdienst niet op de hoogte was. Volgens Nieuwsuur zijn de vele miljoenen die door Helman waren weggestopt op een rekening in Luxemburg witgewassen door het Openbaar Ministerie (OM).

Het gaat om een zogeheten ontnemingsschikking waarbij het op het eerste gezicht lijkt alsof Helman 750.000 gulden betaalde aan de staat. Maar uit de rest van de schikking zou blijken dat het zwart geld van Helman door justitie werd teruggestort op zijn rekening. De Belastingdienst werd hiervan niet op de hoogte gesteld, dat was onderdeel van de overeenkomst.

Anders gezegd: Buiten de belastingbetaler en het parlement om, sluit Justitie deals met criminelen, waarbij die criminelen voor miljoenen worden verrijkt en Justitie zelf criminele gelden voor hen witwast. Justitie is hiermee een pure criminele organisatie geworden. Bovendien is dit een bewezen complot. Een complot is immers niets anders dan een illegale daad, gepleegd door meerdere personen, die hun daad om die reden geheim willen houden. Zo ziet u maar dat complotten helemaal niet zeldzaam zijn en zeker niet binnen Justitie.

Maar nu terug naar Borghouts. Wat betekent zijn opmerking? Welnu, hij geeft ons onbedoeld een kijkje in de doofpotcultuur van Justitie.  En hij kan het weten, want hij was de baas van Justitie.

“De onderste steen komt niet boven, want dan valt heel justitie in elkaar.” Hoezo valt heel justitie in elkaar? Wat is er dan mis? En geen journalist of kamerlid die hier het fijne van wil weten. Het verhaal van de “onderste steen” hoor je zo ongeveer dagelijks. Ik heb echter nog nooit een onderste steen gezien. Dit betekent slechts “dit stoppen we in de doofpot, maar we doen alsof we het gaan uitzoeken”. En als Justitie daadwerkelijk in elkaar valt, dan gaat het dus duidelijk niet om een éénling die iets fout deed, maar om een zodanig grote groep dat het slecht afstraalt op de hele toko.

Borghouts weet als insider hoe de hazen lopen. Hij heeft kennelijk het volste vertrouwen dat onze parlementaire democratie als controlerend orgaan van de overheid totaal niet werkt. Hoe weet hij anders zo zeker dat de onderste steen niet bovenkomt? Het erge is dat hij nog gelijk heeft ook. Want niemand in de kamer durft iets te doen. Geen journalist die hier eens een kritische analyse over schrijft.  Borghouts had precies hetzelfde kunnen zeggen over de Demmink affaire, de zaak Baybasin of het Vaatstra complot. De bewijzen voor die misdrijven zijn torenhoog, maar ze zijn het nog steeds aan het “uitzoeken”. Zolang ze aan het zoeken zijn, wordt de drogreden gehanteerd: Geen uitspraken zolang het gerechtelijk onderzoek loopt. Een doeltreffende truc om geen verantwoording af te hoeven leggen. En de pers en kamer trappen erin. Of leggen zich er in elk geval bij neer, ook al wordt de aangekondigde onderzoekstermijn ruim overschreden. Als Justitie zou zeggen: In 2030 komen we met het eindrapport, dan nog wordt dat geaccepteerd.

Bij het Vaatstra complot is het niet anders. De bewijzen liggen er dat die moord heel anders is gegaan en Justitie zelf de hand had in het vrijspelen van de werkelijke daders, maar geen hond die er vragen over durft te stelen. Eenvoudig omdat Justitie een knettergekke veeboer bereid heeft kunnen vinden om die moord op zich te nemen en valselijk het DNA spoor aan hem heeft gekoppeld. Of acht u dat nog steeds ondenkbaar? Vier miljoen belastinggeld aan een drugscrimineel geven, maar een DNA match vervalsen, dat gaat toch echt te ver. Droom verder.

De moord is opgelost! Tuurlijk. Het complot is reeds zonneklaar als je slechts de eerste drie dagen na de moord neemt.  Al op de zaterdag van de moord is Feik opgehaald uit het AZC en heeft op het bureau Buitenpost een verklaring afgelegd (dat Marianne is vermoord door zijn vriend Ali Hassan in de caravan van Wolfgang). Vervolgens is hij op maandag 3 mei 1999 overgeplaatst naar een ander AZC. Ali Hassan is datzelfde weekend via het grenshospitium Amsterdam het land uitgezet. Het is allemaal geheim gehouden en zelfs ontkend! Ja, zelfs de aangifte van Isabella over Feik’s telefoontje: Als jij niet stopt met praten, word je ook vermoord! is geheim gehouden. De bronnen voor deze feiten komen van Justitie zelf. AZC directeur Luis Uijl heeft dit bevestigd, evenals twee andere medewerkers van het AZC.  Staatssecretaris Albayrak en ministers Hirsch Ballin en Opstelten hebben de kamer reeds drie keer voorgelogen over deze feiten. Alle drie met een verschillende versie. En nog steeds is er niemand die Justitie durft te vragen of het klopt dat Feik is opgepakt en een verklaring heeft afgelegd, wat die verklaring inhield, en waarom hij zo snel werd overgeplaatst.  Zolang deze slappe houding blijft bestaan, krijgt Borghouts ook hier gelijk: De onderste steen komt niet boven, want dan valt heel Justitie in elkaar. De onderste steen kunt u wel reeds vinden in Het Vaatstra Complot.

Het boek bestellen doet u op de bestelpagina.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra. Bookmark de permalink .

27 reacties op Harry Borghouts: Heel Justitie valt in elkaar.

  1. Wim Dankbaar zegt:

    Deze foto’s geplaast op verzoek van Van Tours.

    • Herman zegt:

      Je ziet dus dat het slot bovenin vast zit aan de bagagedrager en evenwijdig mee buigt aan de stand van die “buis” naar de achteras.
      Vervolgens zien wij ook dat het zadel vaststaat aan de stang van het grote frame en deze stang loopt naar voren richting voorwiel.
      Op de vage foto zien we duidelijk dat WAT je ziet NIET evenwijdig mee gaat richting bagagedragerstang.
      Conclusie géén slot en aannemelijk een snelsteller voor de zadelhoogte.

      • Wim Dankbaar zegt:

        Voor mij is het toch gewoon een slot. Maar de foto is te vaag om hier uitsluitsel over te geven. Jammer dat Jan Kloppenburg niet meer leeft. Hij schijnt al gezegd te hebben dat het zijn fiets was, die hij Ludger Dill liet gebruiken, die hem weer aan asielzoekers uitleende.

      • Paula Ponzi zegt:

        Voor mij ook duidelijk geen sprake van een ringslot, ook al ga ik ervan uit dat het zo’n ielig grijsmetalig ringslotje was en dat de voorbeeldfiets ietsje minder dwars ligt. Simpelweg omdat je anders veel meer slot hoort te zien, zelfs tussen de spaken door zie je nog slot. Waar is de onderkant van het slot, op de voorbeeldfoto? Er is te weinig metaal voor een ringslot. Daarentegen lijkt het stukje rechte metaal wat achter de buis langsgaat veel op de hendel van een snelklem, inclusief lichte knik. Dit lijkt mij typisch zo’n fiets waar het ringslot allang van ontbrak, om een of andere duistere reden.

        • Paula Ponzi zegt:

          Correctie: Waar is de bovenkant van het slot, op de foto van de echte fiets? Dat zou toch heel goed zichtbaar moeten zijn. Geef daar eens antwoord op, als je wilt, Tours.

  2. douwer zegt:

    “Al op de zaterdag van de moord is Feik opgehaald uit het AZC en heeft op het bureau Buitenpost een verklaring afgelegd (dat Marianne is vermoord door zijn vriend Ali Hassan in de caravan van Wolfgang).”
    Als we Hans Mauritz mogen geloven.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Nee Douwe, HM is daar niet de enige bron voor. Ook Rida, en die heeft het me zelf verteld. Bovendien staat het vast dat Feik op zaterdag is opgehaald. Gezien het feit dat hij de volgende maandag werd overgeplaatst zal hij zeker de verklaring hebben afgelegd zoals ik zeg dat hij heeft afgelegd. Maar ik heb zo’n bruin vermoeden dat je dit zelf ook wel weet vanuit andere bronnen?

      En als HM het uit zijn duim gezogen heeft, dan is het wel vreemd dat het OM niet uit de schuilkelder komt om hetzelfde te beweren als jij, vind je ook niet? Zouden ze Feik al benaderd hebben om hem te vragen: Klopt het wat Wim zegt? Haha, nee natuurlijk niet. Want ze kennen het antwoord van Feik al: Jullie weten toch als geen ander dat het klopt wat Wim zegt?

  3. veryworried zegt:

    Het is ronduit schandelijk dat een figuur als Harry Borghouts deze uitspraak kan doen in de wetenschap dat deze uitspraak geen enkele, ook niet de kleinste , rimpeling zal veroorzaken in de zee van leugens en criminaleit van onze justitie. Zij voelen zich onaantastbaar! Wat een misselijkmakende arrogantie .
    Toen ik deze over uitspaak van Borghouts een paar maanden geleden las, was ik zo verbaasd hierover, omdat ik heel naief aannam dat nu toch wel de hele Nederlandse pers hierop zou inhaken, zou reageren. Maar het bleef oorverdovend stil alweer. Dit is toch wel het grootste bewijs dat onze vaderlandse pers aan de leiband loopt van een criminele overheid

  4. jeroen kok zegt:

    en waar is geenstijl nu dan ?

  5. ExTours zegt:

    Het is een ouderwets plat ringslot op de bermfiets. De hoek waaronder mijn foto’s genomen zijn en die van de fiets die in de berm ligt verschilt inderdaad iets, dat klopt. En ik kan jullie allen zeggen, dat ik het jammer vind, dat er een slot op zat. Maar het zit er echt!

    En Wim, bedankt voor het plaatsen. Ik heb de bermfiets ook nog uitvergroot en iets scherper, wellicht zou je die ook nog kunnen plaatsen? Ik mail hem naar je. Kunnen Paula en Herman het hopelijk iets beter zien.

  6. dennis zegt:

    Heb het hele weekend doorgebracht in en rond Friesland dus ben veel mensen tegengekomen van rond Kollum, iedereen heeft daar zijn twijfels over de schuld van Jasper, de meest logische reden is dat een asielzoeker het had gedaan en de overheid bang was voor een volksopstand en de echte dader in het geheim heeft afgevoerd.
    Zeg Wim, kun je geen poging doen op Wikipedia om aan deze site iets toe te voegen, begin met:
    Toch zijn er ernstige twijfels aan de schuld van Jasper S. omdat: en dan je ontdekkingen op een rijtje.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Marianne_Vaatstra

  7. ExTours zegt:

    Herman en Paula,

    Ook op mijn fiets zit het slot plat op de buis, klopt helemaal. Alleen er is meer. De uiteinden van het slot waaruit vanaf de rechterkant van de fiets de ring schuift, naar de opening van de andere, dus linkerkant van de fiets, om het te sluiten, lopen gebogen over de velgranden heen richting de spaken. Als je een foto onder een bepaalde hoek neemt zoals ik heb gedaan, lijkt het alsof het uiteinde van het slot een stuk van de buis waarop hij bevestigd is verwijderd is. Dat is heel normaal. We noemen zoiets perspectief. Dit geldt uiteraard ook voor die foto van die herenfiets in de berm aan de Keningswei. Je ziet exact hetzelfde beeld.

    Het gedeelte van het slot dat je niet ziet is ook vrij logisch te verklaren. Je kijkt tegen de onderkant van een zwart zadel en een donkere binnenkant van het achterspatbord aan. En tussen al die donkere vlakken en buizen ligt de fiets ook nog eens deels in het gras waardoor het schier onmogelijk is om de rest van het slot te zien.

    De twee lichte plekken, die vlak boven het zichtbare deel van het slot ziet, zijn: het bovenste stukje van de buis waarop het zadel bevestigd zit en de bout waarmee je het zadel in de gewenste zithouding kunt stellen m.a.w. voor of achterkant van het zadel hoger of lager. De bout die je los moet draaien om de buis met compleet zadel te verstellen is niet zichtbaar.

    Ik hoop, dat het enigszins duidelijk is.

    Mochten jullie ook in het bezit zijn van een fiets met een fiets ringslot:
    Ga naar buiten en leg de fiets in dezelfde stand en kijk in gehurkte stand, jezelf verplaatsend naar links en rechts en jullie zullen hetzelfde natuurkundige tafereeltje meemaken.

    • Paula Ponzi zegt:

      Tours, je zegt zelf al dat jouw slot wel plat op de buis ligt: waarom het slot van de echte fiets dan niet? En vertel mij eens waarom je de bovenkant van het slot niet duidelijk kunt zien op de foto van de echte fiets, maar op jouw voorbeeldfoto wel. Ik snap de natuurkundige wetten, maar dat staafje metaal loopt gewoon niet rond genoeg. En hoe verklaar jij die knik met lichtopval onderaan het metaal. Dank voor de moeite, Tours, maar ik denk nog steeds dat het een snelklem is🙂 Het is sowieso niet zo’n moderner AXA-slot, dan ben je toch wel met mee eens? Jouw slot is veel dikker.

  8. ExTours zegt:

    Paula,

    Het slot van de bermfiets ligt in werkelijkheid ook plat op de buis. Het slot op mijn fiets ook. Het slot op de bermfiets is dunner dan die op mijn fiets, heel goed geconstateerd. Maar hier gaat het niet om, deze feiten zijn niet aan de orde.

    Waar het om gaat is dit.

    Zoals ik al schreef lopen beide uiteinden van het slot GEBOGEN naar de spaken toe. Dit betekent dat deze uiteinden optisch enkele centimeters van de buis verwijderd zijn. Deze liggen optisch dus niet plat OP de buis, maar bevinden zich OVER de velgrand heen. Zelfs nog iets verder.

    Vanuit een bepaalde hoek lijkt het dus alsof het slot zich een eind voor de buis bevindt. Dit is uiteraard niet zo. Dit is perspectief of noem het voor mijn part optisch bedrog.

    Kijk nog maar eens heel goed naar mijn fietsslot. Als je naar het uiteinde van dit slot kijkt, kun je dat overduidelijk zien. Het is een kwestie van inzicht. Ik neem het je niet kwalijk als je het niet ziet. Maar probeer het eens uit met een fiets. Ik heb gistermiddag nog maar eens de proef op de som genomen. Je ziet door enkele passen te nemen, dat buis en uiteinde van het slot zich van elkaar verwijderen of dichter bij elkaar komen, afhankelijk uiteraard van je looprichting.

    Verstandig is het, dat je eerst in haakse positie t.o.v. het slot gaat staan. Uiteraard wel op enige afstand. Je ziet dan het hele slot plat tegen de buis gemonteerd. Loop dan eens naar rechts met je ogen op de buis en het uiteinde van het slot gericht; dan zie je dat er ruimte ontstaat tussen beide.

    Wat betreft de zichtbaarheid van de rest van het slot van de bermfiets, daar heb ik al uitleg over gegeven in mijn vorige reactie.

    Mocht overigens deze bermfiets de fiets zijn waar Marianne op gefietst zou hebben, dan blijft voor mij overeind dat de andere; de linkerkant veel belangrijker was. De kant waarop te zien zou zijn geweest of er nu wel of niet een sleuteltje in zat.

    Deze foto is er volgens mij niet meer. Ik sluit dit hoofdstuk nu definitief af.

    Feit is, dat ik wel dol ben op fietsen.

    • Paula Ponzi zegt:

      Marianne heeft nooit op die fiets gezeten, maar dat weet jij ook. Maar het meest belangrijke is inderdaad of er een sleuteltje in dat slot zat. Is daar ooit een foto van geweest dan, van de andere kant van de fiets?!

      Tours, ik snap het helemaal van het perspectief en het optisch bedrog!

      Je schrijft: “Het gedeelte van het slot dat je niet ziet is ook vrij logisch te verklaren. Je kijkt tegen de onderkant van een zwart zadel en een donkere binnenkant van het achterspatbord aan. En tussen al die donkere vlakken en buizen ligt de fiets ook nog eens deels in het gras waardoor het schier onmogelijk is om de rest van het slot te zien.”

      Maar zie jij dan niet dat er nooit een stuk van de binnenkant van het achterspatbord te zien kan zijn tussen de buis naar de achteras en het slot, zoals op de bermfiets!? In welke hoek je ook naar het slot zou kijken, de donkere binnenkant van het achterspatbord hoort niet zichtbaar te zijn.

      Geef daar eens antwoord op aub!

      • Paula Ponzi zegt:

        O, en ik ben ook dol op fietsen en ik neem het je niet eens kwalijk dat je dit zegt:

        “Het is een kwestie van inzicht. Ik neem het je niet kwalijk als je het niet ziet.”

        Ik neem het jou wel kwalijk als je dit onderwerp hebt afgesloten omdat je tot de ontdekking bent gekomen dat je het verkeerd hebt gezien en dat je niet bereid bent tot een mea culpa.

        Alleen echte mannen kunnen dat :-X

  9. ExTours zegt:

    Paula, ik heb vandaag gefietst. Ik ben nog maar net thuis. Gefietst in het gebied Doldersum, Oude Willem, Appelscha, Ravenswoud, Veenhuizen, Elsloo, Zorgvlied. Een prachtige omgeving. Er stond wel een harde wind, maar het was te doen. Zelfs voor een vrouw.

    Je moet niet boos op me worden en je gelijk op willen halen middels een mea culpa mijnerzijds.

    Over de andere kant van de fiets is al het nodige geschreven, daar ga ik niet meer op in. De donkere binnenzijde van het achterspatbord is wel degelijk te zien. Het sleuteltje zullen we nooit zien. Dit is de reden, dat ik wil kappen met die fiets, ik leg mij daar bij neer, jij kennelijk niet, en dat is je goed recht.

    En nogmaals het is niet zeker of dit wel de fiets van Marianne was. Los van het feit dat ik zeker weet dat zij die nacht nooit op een fiets gezeten heeft!

    • Paula Ponzi zegt:

      Dank voor de snelle reactie, Tours, ik wou dat ik zo heerlijk kon fietsen in het NL’se landschap. Oude Willem, nooit van gehoord. De omgeving ziet er prachtig uit op Google Maps.

      Jammer dat je het wilt afsluiten terwijl je geen antwoord geeft op mijn vraag. Sterker nog, je hebt mijn vraag niet eens goed gelezen. Laatste keer: hoe is het mogelijk dat je bij een fiets de binnen- en buitenkant van het achterspatbord ziet tussen de buis naar de achteras en het aan die buis naar de achteras bevestigde slot?

      O, en ik ben niet boos hoor🙂

  10. ExTours zegt:

    Gelukkig, dat je niet boos op me bent, ik trouwens ook niet op jou. De binnenkant, m.a.w. de donkere onderkant van het achterspatbord is duidelijk zichtbaar boven de velg, die grijs van kleur is. En die onderkant maskeert met die andere in de omgeving zijnde donkere delen het slot.

    At your service!

  11. ExTours zegt:

    Paula,

    Kijk eens naar de ingezoomde foto van mijn fiets. Je ziet de velg. Je ziet het slot; gebogen tot over de velgrand (net als bij de bermfiets). Je ziet de fietsband. De band heeft een grijze reflectie cirkel. Boven de fietsband zie je duidelijk de binnenkant/onderkant van het achterspatbord.

    De bermfiets heeft wellicht ook, ik kan dat niet goed zien, een reflecterende cirkel. Daarboven zit de rest van de band (zwart) en vormt met de onderkant van het spatbord één geheel.

    Ergo, een zwarte achtergrond.

    ‘k Hoop, dat je er wat aan hebt!

    En, … ik ben ook niet boos hoor, wel een beetje verdrietig.

    • Wim Dankbaar zegt:

      Paula, voor wat het waard is, ik denk ook dat er een ringslot op zit.

      • Paula Ponzi zegt:

        Wim, (jij bent ook blind🙂 ) het is zeker wat waard als er geen slot opzit! Herman zegt het ook al. Zou het prijs stellen als ik ook nog back-up zou krijgen.

        Ik sluit af met twee opmerkingen:

        Wat je ziet aan metaal/slot en de positie ervan op de bermfiets komt niet bepaald overeen met het slot op de foto van Tours. Op de bermfiets zou je het “huis” van het slot redelijk goed moeten kunnen zien, zoals je dat wel ziet op de foto van Tours. In plaats daarvan zie je vaag het platte blauw/zwarte verbindingstuk tussen de twee buizen, waar normaal een slot aan bevestigd wordt.

        Het is ONMOGELIJK om, op de plek waar het slot CONCREET aan de buis naar de achteras is bevestigd, velg, band en achterspatbord te zien tussen deze twee onderdelen, en dat zie je dus inderdaad goed op de foto van de bermfiets, zoals Tours al zegt. Waarom: omdat er GEEN slot is bevestigd aan de buis naar de achteras.

        Niet meer verdrietig zijn hoor, Tours🙂

  12. ExTours zegt:

    Helaas, dus toch wishful thinking. Ik sluit af.

  13. hansjohn zegt:

    Zoiets moet ’t zijn, wat op die fiets zit?

  14. ExTours zegt:

    hansjohn,

    Inderdaad, dit is een ringslot. Het sleuteltje kon je nauwelijks een sleuteltje noemen. Het was een plat stukje metaal met een hoekje van 90 graden op het eind. Maar zo’n plat slot zat er op die fiets. Weliswaar donker van kleur. Deze sloten kon je bij wijze van spreken met een haarspeldje open klikken. Stuiteren was niet eens nodig. Ze waren ook makkelijk te verbuigen.

    • Paula Ponzi zegt:

      Deze ouderwetse versie van het ringslot ken ik nog heel goed, ik had er zelf ook een, en het kleine sleuteltje was een crime om te verliezen. Anno 1999 hadden de meeste fietsen al een dikker AXA-slot. Het stuk metaal dat ik zie op de foto van de bermfiets, is niet donker van kleur, ik snap niet waar Tours dat vandaan haalt.

Geef een reactie

