Vraag aan Nettie Groeneveld

www.zendrachten.nl

De groep wordt begeleid door Nettie Heart of Dedication Groeneveld. Ze is begonnen met zen beoefenen in 2007. Vanaf 2009 is Nettie leerling van Jiun Hogen roshi, zen meester van de Noorderpoort. Ze volgt regelmatig trainingen bij Jiun roshi en zit wekelijks in een groep bij zenleraar Tenjo Schröder in Moddergat. Nettie verzorgt ook trainingen mindfullness; zie www.mindfulnessoostfriesland.nl

From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: zondag 24 mei 2015 14:52
To: ‘nettie.groeneveld@knid.nl’
Subject: Vraag van Wim Dankbaar

Beste mevrouw Groeneveld,

Ik zou u graag een aantal uitspraken van u voorhouden:

Nettie Groeneveld: Het was ook zo levensecht die brief, dat ik zelf ook heel even dacht: Jeetje, zou dat kunnen? Zou dat kunnen? Nou, het is eigenlijk gewoon onmogelijk omdat iedereen gekend wordt op een AZC, dus dat kan helemaal niet. Maar goed, vervolgens dacht ik: Nou ja, huh? Dit is dus lulkoek. Dit is dus allemaal grote lulkoek!

Bron: http://www.npo.nl/argos-tv-medialogica/27-05-2013/VPWON_1192769

Azc-directeur: Brief Vaatstra is onzin

Het is onzin dat een asielzoeker de moord op Marianne Vaatstra heeft gepleegd en kort daarop stiekem het land is uitgezet. Dat stelt oud-directeur Nettie Groeneveld van het asielzoekerscentrum (azc) in Kollum in in de Leeuwarder Courant van dinsdag.

Zondag publiceerde De Telegraaf een anonieme brief van die strekking. ,,Er is nooit iets geheimzinnigs gebeurd,’’ stelt Groeneveld. Een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) stelt na de uitspraken van Groeneveld ,,dat wij volledige medewerking hebben verleend aan alle instanties’’.

Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden gaat onderzoek doen naar de anonieme brief met informatie over de nog niet opgeloste moord op Marianne Vaatstra. Volgens de auteur van de anonieme brief is op 3 mei 1999 onder strikte geheimhouding een asielzoeker overgeplaatst van het azc in Kollum, vlak bij Veenklooster, naar een speciale afdeling van het azc in Musselkanaal.

,,Dit is gewoon niet gebeurd, daar ben ik absoluut zeker van,’’ meldt Groeneveld. Kort na de overplaatsing naar Musselkanaal zou de asielzoeker volgens de briefschrijver via Schiphol zijn uitgezet naar eigen land, waar hij werd gezocht voor de moord op diverse vrouwen. Marianne Vaatstra werd in de nacht van Koninginnedag 1999 verkracht en vermoord in een weiland nabij Veenklooster. 

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/2251089/2007/06/12/lsquo-Ik-zal-de-dader-ombrengen-rsquo.dhtml

Volgens mijn informatie bent u heel goed op de hoogte van het feit dat Fa’ek Mustafa op maandag 3 mei 1999 vanuit uw AZC op de taxi naar Musselkanaal is gezet, nadat hij dat weekend 2 dagen was verhoord op het politiebureau te Buitenpost. Uw toenmalige collega-directeur Louis Uijl  was daarbij en heeft mij dit persoonlijk bevestigd. Evenals de sportleraar van het AZC en een beveiliger die er ook bij waren. Volgens die laatsten was u er ook bij. De sportleraar verklaart bij proces verbaal onder meer het volgende:

Ik herinner mij nog goed dat Feik nooit een wedstrijd miste, behalve op zaterdag, 1 mei 1999.  Ik begreep wel dat Feik weg moest uit Kollum, want het AZC ‘stond in brand’.

Ik heb gezien dat Feik uitgeleide werd gedaan door Nettie Groeneveld, de directeur van het AZC en haar plaatsvervanger. In een krantenartikel loochende zij dit later. Dit stoorde mij omdat ik het zelf had gezien.

Vraag: Kende u Ali Hussein Hassan?

Antwoord: Ja, want ook hij sportte veel. Onder meer voetbal en volleybal. Daarnaast bezocht hij veelvuldig de fitness-room.

De beveiliger verklaart onder meer als volgt:

In het jaar 1999 was ik in dienst van het COA als beveiliger van het AZC Kollumerland. In die hoedanigheid kende ik vrijwel alle bewoners van het AZC Kollummerland. Zo ook Ali Hassan en Feik Mustafa. Na de moord op Marianne Vaatstra heb ik Ali Hassan niet meer op het AZC Kollumerland gezien. Op maandag 3 mei 1999 was ik samen met een agogisch medewerker en directeur Louis Uijl aanwezig bij de uitzetting van Feik Mustafa. Wij hebben Feik Mustafa op een taxi gezet. Later kwam directrice Nettie Groeneveld er ook bij. Mijn collega vroeg nog aan de heer Uijl: Waarom moet Feik weg? De heer Uijl antwoordde: Hij is zijn leven hier niet meer zeker.  Ik vroeg daarop: Waar gaat hij heen? De heer Uijl antwoordde: Hij gaat naar Musselkanaal. 

Hoe rijmt u deze informatie met uw hierboven geciteerde uitspraken in de media? 

Ik neem graag uw reactie op deze vraag mee in de tweede druk van mijn boek Het Vaatstra Complot.

Met vriendelijke groet en succeswens voor uw Zen-meditatie en stress-reductie cursussen.

Wim Dankbaar

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Vraag aan Nettie Groeneveld

  1. Wim Dankbaar zegt:

    Op de vraag van de AZC medewerkers: Waarom moet Feik weg? antwoordde Uijl: “Hij is zijn leven hier niet meer zeker.”

    Waarom was Feik’s leven niet meer zeker? Uijl en Groeneveld wisten blijkbaar de reden. Waarom was het juist Feik die weg moest? Waarom was het alleen Feik’s leven dat op de tocht stond? En niet van al die andere AZC’ers? Van de vermeende (nooit gebeurde) verkrachting van Stephanie door Feik, was op dat moment (3 mei 1999) NIETS bekend. Die werd pas op 14 mei 1999 verzonnen, nadat Stephanie op het politiebureau was ontboden om gehoord te worden over de moord op Marianne Vaatstra.

    Ergo, Uijl en Groeneveld wisten donders goed dat Feik (als getuige) iets te maken had met de moord op Marianne en daarover dat weekend was verhoord. De opdracht om hem over te plaatsen kwam van de driehoek: Harm Brouwer, Foeke Wagenaar en Piet Visser.

    Nu begrijpen we ook waar Nettie die Zen stress-reductie voor nodig heeft.

  2. Paula Ponzi zegt:

    Nettie is weer helemaal Zen na deze mail🙂
    Ook een manier om met jezelf in het reine te komen.

  3. Gaya zegt:

    dacht dat het een vent was..

  4. Wim Dankbaar zegt:

    http://www.eenvandaag.nl/v/101623sitestat

    Nettie: Voor mijzelf betekent het zeker dat ik ook gewoon kan gaan afsluiten. Want het is toch een heel onaangenaam idee dat er steeds mensen zijn die denken dat ik informatie heb achtergehouden waardoor het onderzoek gestagneerd zou zijn. Ik merk dat er wel een andere tijd voor mij aanbreekt, dat is wel een beetje raar, maar zo is het wel, ja….

  5. Wim Dankbaar zegt:

    Soms verbaas ik me dat dit complot dicht heeft kunnen blijven. De lijst van mensen die dat weekend al wisten dat de moord door een asielzoeker was gepleegd is best aanzienlijk.

    Joris Demmink
    Harm Brouwer
    Foeke Wagenaar
    Piet Visser
    Louis Uijl
    Nettie Groeneveld
    Jan Verkaik
    De rechercheurs die Feik opgehaald en verhoord hebben.
    enzovoort.

  6. hansjohn zegt:

    Demmink heeft misschien z’n fiat gegeven, zonder precies van de hoed en de rand te weten?

    Nettie Groeneveld in de uitzending van EénVandaag: “Het stoorde haar dat er mensen zijn die denken dat ik informatie heb achtergehouden waardoor het onderzoek gestagneerd zou zijn”.

    Eén van die mensen was Michiel Severein, persofficier. Hij vertelde dit aan de ouders van Marianne.

  7. Wim Dankbaar zegt:

    http://radio.omroep.nl/f/86158/

    Nettie zegt hier dat er vanaf dag 1 op het AZC politie is geweest en uitgebreid is gerechercheerd. Dat klopt voor de verandering, maar Nettie is even vergeten dat de politie en het OM zelf dit altijd met kracht hebben ontkend. Zie bijvoorbeeld onderstaande berichten.

    • Van Tours zegt:

      Duidelijk is in ieder geval dat er barsten komen in het verhaal van het OM. Het is moeilijk om je de leugens te blijven herinneren en zowel bij Nettie Groeneveld als Louis Uijl komt de waarheid door de leugens heen. Bij de verklaring van Nettie is te horen dat zij eerst moeilijk uit haar woorden komt alsof ze nog een beslissing moet nemen. Dan besluit ze de waarheid te vertellen en komen de woorden vlot uit haar mond. Dit is veelzeggend.
      Er zal wel weer heel veel werk door het OM verricht gaan worden om te proberen de scheuren te gaan dichten. Maar ze zijn er. Nu maar hopen dat er mensen in het justitiële wereldje zijn, die grote moeite hadden met de doofpot en gedwongen werden hun mond dicht te houden en die nu – al was het alleen maar om hun geweten te zuiveren – bereid zijn hun waarheid te vertellen.

      • Paula Ponzi zegt:

        “Het is moeilijk om je de leugens te blijven herinneren en zowel bij Nettie Groeneveld als Louis Uijl komt de waarheid door de leugens heen.”

        Goed gezegd. Bovendien worden mensen, die overal mee weg (denken te) komen, arrogant. De uitzending van Medialogica hadden ze “The Aftermath” kunnen noemen. Veel eh’s en uh’s: goed nadenken voordat ze wat zeggen en vooral blijven glimlachen.

Geef een reactie

