The day after the boekpresentatie

 

foto van Katharina Dol

De komende dagen zullen we uitgebreid verslag doen van de boekpresentatie, inclusief beelden. We hebben niemand kunnen vinden die het geen mooie, boeiende, indrukwekkende, maar vooral ook gezellige avond vond.

Ondanks verscheidene toezeggingen waren de main stream media de grote afwezigen. Sommige aanwezigen maakten zich hier zorgen over. Maar beste mensen, do not worry. De afwezigheid van de MSM is juist tekenend voor de explosiviteit van dit boek.

De media-aandacht komt echt! Have faith and leave it to us. Achter de schermen zijn dingen in de maak. Zojuist bereikte ons ook het bericht dat er in de Leeuwarder Courant een “vernietigend” artikel staat over ons boek met input van onze Peter R., die een prominente rol krijgt toebedeeld in ons boek. De paniek neemt toe. Het wordt echt lachwekkend. Niet op de presentatie komen, niet om wederhoor vragen, maar wel de volgende dag rücksichtlos afbranden. Zo kennen we jullie weer, Peter en Jantien! Maar toch bedankt voor de reclame! Het is echt geweldig. Bauke kraakt het boek af zonder het te hebben gelezen. Hij zegt het echt! In het Fries. En Peter noemt het boek “de grootste onzin die ooit over Nederland is uitgestort.” En Justitie wil niet reageren. Jammer hoor, dat Henk Mous, Jan Verkaik, Cor Reijenga en Harm Brouwer niets meer willen zeggen. Een nieuw kort geding zou het boek nog meer in de spotlights zetten. Maar dit is al een mooi genoeg voorbeeld van hoe je jezelf in de voet kunt schieten. Iedereen rent nu naar de boekhandels. In één woord prachtig!

Raar maar waar: De integriteit van Peter R. en Henk Mous staat wat mij betreft in de schaduw van “De Visboer”, “De Leeuwarder” en “Piet”. De laatste drie verklaren naadloos ten opzichte van elkaar, ofschoon ze elkaar sinds de moord op Marianne nooit meer hebben gezien. Wie had ooit kunnen denken dat ik deze drie gasten hoger heb zitten dan Peter R., Henk Mous en trawanten?

Nu is nog het wachten op de reactie van Jan Vlug.  Gek toch, dat hij gisteren niet wilde komen op de presentatie van een boek dat zijn cliënt Jasper van kaft tot kaft vrijpleit. Een boek dat hij wilde verbieden. Laten we het er voorlopig maar op houden dat de schuldvraag van zijn cliënt minder belangrijk is dan het imago van Jan zelf.

Een Friese boekhandel in het Noord-Oost Friese “oorlogsgebied” was de eerste uitverkorene die hedenochtend 50 boeken van ons kreeg. De eigenaar zette een bord buiten met de tekst: Moederdagtip: Nieuw onthullend boek over de zaak Vaatstra!  Rond één uur ’s middags was de helft al verkocht.

Hans leverde vanochtend persoonlijk 16 boeken aan de Bruna in Dongen. Hij was tien minuten binnen en er stonden al twee vrouwen met het boek in de hand aan de kassa: “Dit boek, daar is heel veel over te doen geweest in de media”, zegt de één tegen de ander. “Ja , daarom koop ik het ook voor mijn moeder!” Veel leesplezier, dames!

De eerste sfeertekeningen van de op de presentatie aanwezige collega “complotidioten” zijn al binnen. Zoals die van Ton Hofstede en Steve Brown. Maar ook Micha Kat en Fruitarier. Rob, alias De Grijze Duif zal later vandaag volgen. Houd u deze blogger in de gaten, want de man schrijft werkelijk fantastisch goed en feitelijk.

Troubadour Peter van de Water zong op onnavolgbare wijze Mijnheer de President van Boudewijn de Groot

Hieronder volgt een weergave van wat mijn eigen toespraakje ongeveer inhield:

Beste mensen en vrienden, ook namens mij welkom op deze boekpresentatie. Ik denk de bekroning op 5 jaar onbezoldigd en moeizaam werk. Van mij en vele anderen. Wat dat betreft moet ik met name Klaske even noemen. Die is al veel langer bezig en heeft mij in dit drama getrokken. Dankjewel, Klaske. Ik weet niet of ik dat nou sarcastisch moet bedoelen of niet.  Maar ik wil in elk geval van de gelegenheid gebruik maken om één en ander toe te lichten. Met name over mijn drijfveer en motivatie. Want ik word niet altijd even goed begrepen. Nog even los van het valse beeld dat de media ervan hebben gemaakt.

Vaak krijg ik de vraag: Wat bezielt je om dit te doen? Waarom kap je er niet mee? Je krijgt alleen maar negatieve publiciteit. Je wordt helemaal afgemaakt in de media, Peter R. de Vries voorop. En je verliest elke rechtszaak!

Welnu, ik zal bekennen dat het af en toe best zwaar was. Maar ja, je weet dat het onterecht is en dat je op het rechte spoor zit. Ik zit zo in elkaar dat ik dan toch het karwei wil afmaken. Maar laat ik eerst zeggen waar het me niet in de eerste plaats om te doen is. Het is me niet te doen om de moord op te lossen. Het is me niet te doen om de ware moordenaars van Marianne Vaatstra berecht te krijgen. Het is me ook niet te doen om de familie Vaatstra te helpen. Of de familie Steringa. Het is me ook niet te doen om de onschuld van Jasper Steringa aan te tonen. Dat zou mooi meegenomen zijn maar ik zie dat slechts als bijvangsten.

Want het is mij voornamelijk te doen om de leugens en misdrijven van onze eigen Justitie boven tafel te brengen. Dat maakt dit boek meer dan dan zomaar een boek over een individuële moordzaak. Want als het gebeurt in deze zaak, gebeurt het in andere zaken ook. De beter ingevoerden onder ons weten al lang dat dit het geval is en een structureel probleem is geworden. Een niet integer Justitie is een probleem van algemeen belang dat ons allemaal aangaat. Ook daarom vind ik dit een belangrijk boek. Ik ben opgegroeid in dit land met het idee dat wij een nette democratische rechtsstaat zijn, met goede wetten en ordentelijke regels. Een voorbeeld voor andere landen. Met een rechtvaardig Justitie dat ons behoedt en beschermt voor misdaden en wantoestanden. Met vrije media die eerlijk en objectief verslag doen van de nieuwsfeiten en gebeurtenissen.  Welnu, dat naïeve beeld is voor mij helemaal veranderd de afgelopen jaren. Ik had bij de Deventer moordzaak al het nodige meegemaakt, overigens ook een zaak met een hoofdrol voor Jan Vlug, niet toevallig naar mijn overtuiging, maar de Vaatstra zaak slaat werkelijk alles.

Als onze eigen overheid, die we met zijn allen betalen, ons voorliegt en bedriegt, dan is er geen grotere misstand denkbaar. De overheid is voor de burger ongeveer wat een ouder voor een kind is. Je moet je ouders kunnen vertrouwen, je bent ervan afhankelijk, je moet naar ze luisteren en als je dat niet doet, kun je straf krijgen. Een liegende, frauderende  overheid vind ik daarom bijna net zo erg als een ouder die zijn kind mishandelt. En helemaal als het ook nog eens justitie betreft, dat ons ter verantwoording mag roepen als we ons misdragen. Nog ernstiger wordt het als het een miljoenen verslindend moordonderzoek betreft op kosten van de gemeenschap. Dat DNA-verwantschapsonderzoek alleen al heeft miljoenen gekost. Het is één grote poppenkast geweest. Het boek zal u daarvan overtuigen. Wij hebben gewoon betaald voor ons eigen bedrog.  Het motiveert mij om dat aan te tonen, en ik vind dat ik daarmee een bijdrage probeer te leveren aan het algemeen belang. Aan de kwaliteit van de samenleving. Als de fouten, blunders, leugens en misdrijven, hoe je het noemen wilt, niet zichtbaar worden gemaakt, kan er ook niets verbeterd worden. Ik wil de rotte appels zichtbaar maken met dit boek. Want in onze rechtsstaat woekert een gezwel dat door velen nog niet ontdekt is. Bij het uitblijven van de diagnose is de patïent vroeg of laat ten dode opgeschreven. Die diagnose wil ik ook stellen met dit boek. Dat is dus ongeveer wat mij bezielt.

Terug naar de moord: Het is soms moeilijk voor de politie om een moord op te lossen. Het is nog moeilijker voor particulieren. Wij beschikken niet over dezelfde middelen als de politie. Wij kunnen bijvoorbeeld geen mensen arresteren of verhoren. Maar het is nog moeilijker als Justitie en de media je tegenwerken omdat de ware toedracht in de doofpot moet blijven. En het is bijna onmogelijk als je ook nog corrupte rechtszaken tegen je aangespannen krijgt. En toch durven wij te zeggen dat het ons in weerwil van al deze tegenwerking is gelukt om deze moord  op te lossen. Misschien niet juridisch, en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren, maar wel in de werkelijke wereld van gewone mensen. De juridische waarheid is niet altijd de echte waarheid. Dat is al vaak genoeg gebleken. We hoeven maar te denken aan Cees Borsboom van de Schiedammer Parkmoord, of Ina Post, Lucia de Berk, de Twee van Putten, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik hoop dat Ernest Louwes en Louis Hagemann ooit nog eens in dat rijtje terecht komen, want dat die onschuldig zijn, staat voor mij ook zo vast als een huis.

Maar de Vaatstra zaak spant echt de kroon. Dat is echt het grootste bedrog dat ooit over Nederland is uitgestort. Hier zijn de crimefighters de criminelen geworden. Want vanaf dag 1 wist Justitie wie de daders waren. Die zijn meteen stiekem, buiten het zicht van het publiek om, nog datzelfde weekend weggesluisd en vervolgens zijn de nabestaanden en de rest van het land 14 jaar lang voorgelogen, om tot slot een veeboer te dwingen om de moord op zich te nemen. De moord moest aanvankelijk onopgelost blijven, maar nu de druk van de tegenstanders te groot werd en steeds meer media-aandacht kregen, moest er een oplossing komen. Zo werd de doofpot voor eens en voor altijd gesloten, dachten ze. Zo waren ze voorgoed af van die lastige “complotdenkers” onder aanvoering van Wim Dankbaar. Nu Jasper in de knip zat, konden ze ook tot mijn vervolging overgaan. Er was immers een juridische waarheid gecreëerd, een oplossing van de moord, die lijnrecht tegover de mijne stond. Wim Dankbaar had spoken gezien, in feite was hij niet goed snik. Hij moest nu definitief de mond worden gesnoerd. Want er was een 100% DNA-match en de man had ook nog een volledige bekentenis afgelegd. Geen hond die gelooft dat Justitie zo rot is dat het deze twee bewijsmiddelen kan en durft te vervalsen. Maar Wim Dankbaar had geen spoken gezien. Wat Wim wel zag was een monster. Een groot liegend monster onder aanvoering van mannen als Joris Demmink en Harm Brouwer, de hoogste heren van Justitie.

Nu zal dit voor de meeste mensen nog te zot voor woorden klinken, maar daarom hebben we ook het boek geschreven. Het boek zal u overtuigen. U zult van de ene  verbazing in de andere vallen. U zult feiten en getuigenissen tot u nemen waar u nooit eerder over heeft gehoord. En u zult begrijpen dat al deze feiten doelbewust aan u onthouden zijn. Het boek zal u verontwaardigen en hopelijk ook boos maken. Maar ver voor het omslaan van de laatste bladzijde zult u beseffen dat dit het grootste schandaal uit onze moderne rechtgeschiedenis is. Het is misschien geen vrolijk onderwerp, maar van de eerste proeflezers hebben wij al begrepen dat het heerlijk wegleest, de aandacht vasthoudt en op tal van punten de humor heeft weten te bewaren.

Tot slot wil ik dan nog iets zeggen over Hans, of beter gezegd tegen Hans. Hans, het is denk ik een Godsgeschenk dat jij mij bijna een jaar geleden hebt benaderd. Want zonder jouw onorthodoxe en eigenzinnige aanpak, waren we nooit zo ver gekomen. Dan was ik waarschijnlijk altijd een roepende in de woestijn gebleven. Complotgekkie nummero 1, zoals Freddy Vaatstra mij onlangs noemde. Hans, bedankt! Ik geef nu het woord terug aan jou.


‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra’ kunt u direct online bestellen via  
http://www.hetverbodendagboek.nl of via de beste en grootste boekensite van Nederland: BOL.com

Natuurlijk kunt u uw bestelling ook doen bij de reguliere boekhandel bij u in de buurt of via boekensites als AKO,  NRC luxBlz. , Libris, Paagman , etc. 

 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

49 reacties op The day after the boekpresentatie

  1. Fleur zegt:

    Pfff, eindelijk is het zover……gefeliciteerd!
    Het boek is onderweg en ik kan niet wachten.

  2. albertb69 zegt:

    Wim, geweldig goed verwoord en ik hoop, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat Nederland nu eens eindelijk wakker wordt en men doorkrijgt in wat voor corrupt land we leven.
    Wordt het boek begin volgend week verstuurd aan iedereen die het boek besteld en betaald heeft via de site van het verboden dagboek?

  3. Diewer zegt:

    Bedankt voor dit verslag, Wim! Ik vind het erg jammer dat ik niet in staat was er bij te zijn. Heb het gelukkig wel via de tweets van Myra een beetje kunnen volgen.. en ik zie uit naar de rest! Leuk wat je vertelt over die boekhandel in Friesland. Hopelijk volgen er nog heel veel meer! Als ik mijn boek binnen heb, zal ik het in ieder geval aan zoveel mogelijk mensen laten zien en ze er warm voor maken.

  4. Page zegt:

    Well done, gentlemen, jullie zijn geweldig!
    Bedankt voor dit eerste verslag en Myra voor de tweets.

  5. Helene zegt:

    Wim en Hans: het was een geweldige avond! Helaas lag het boek niet in de bus vanmorgen…nog even geduld dus. Spijt dat ik er gisterenavond toch niet nog een gekocht heb. Het wachten is op Bol.com. Wachten….zucht….Bedankt voor al jullie werk!

  6. P.S.M. Welbergen zegt:

    Nait slecht!

  7. Annette zegt:

    Het was een onvergetelijke avond en een waar voorrecht de presentatie te mogen bijwonen. Dankjulliewel, Wim en Hans!! Geweldig om zoveel mensen bij elkaar te zien die een directe rol hebben gespeeld bij het oplossen van deze corruptie puzzel. Het klinkt misschien een beetje hoogdravend, maar wat heerlijk om zo trots te kunnen zijn op een stel landgenoten die zich niet hebben laten intimideren of ontmoedigen door alle tegenwerking en denigrerende commentaren. Dat jullie boek de grootse erkenning mag krijgen die het verdient en zoveel mogelijk mensen de schellen van de ogen doet vallen. Maaike, wees gerust, het werk is volbracht!

  8. donquijotte zegt:

    Gefeliciteerd! Dat er koppen mogen gaan rollen binnen justitie.

  9. paulusnl zegt:

    fantastisch werk ! waar kan ik het boek vandaag kopen, regio amsterdam ? een aantal mensen krijgt van mij dat boek direct kado, na vele uren discussieren over deze zaak kunnen ze eindelijk de feiten en de waarheid onder ogen zien

    • jairalali zegt:

      Bestellen
      ‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra’ is te bestellen via deze site, en eveneens on line via de beste en grootste boekensite van Nederland: BOL.com
      Natuurlijk kunt u uw bestelling ook doen bij de reguliere boekhandel bij u in de buurt of direct bestellen bij boekensites als AKO, NRC lux, Blz. , Libris , Paagman , etc.
      🙂

  10. DeGrijzeDuif zegt:

    Mijn reactie op de avond is verwerkt in deel 2 van Dankbaar voor het oplossen van de moord op Marianne Vaatstra?
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2014/05/dankbaar-voor-het-oplossen-van-de-moord_10.html

  11. ineke zegt:

    het is fantastisch wat jullie allemaal hebben gedaan…ik volg deze zaak ook al dik 14 jaar en heb nooit getwijfeld aan de daders…hulde voor jullie allemaal…ik zal het vd week gauw ophalen…

  12. Vicky zegt:

    Beste Wim en Hans, het is geweldig dat het nu echt zwart op wit staat, voor iedereen te lezen. Blijft echter de grote vraag: waarom? In jullie boek houden jullie je aan de feiten die jullie ontdekt hebben, dat is logisch. Maar: gaan jullie nog iets onthullen over de motieven? Ik bedoel: waarom mochten de asielzoekers niet gepakt worden? En dan zo meteen? Was dit van te voren bij justitie en/of OM al als mogelijkheid bedacht? Bij Ernest Louwes duurde het een tijdje voordat hij de dader moest zijn. Maar hier: dezelfde dag al?

    • wdankbaar zegt:

      http://jfkmurdersolved.com/pdf/vuurlinie.pdf

      W: Het kan ook niet anders… Als-ie zelf met Ali door Groningen loopt… Dat is natuurlijk al
      van God los, dat Ali hier gewoon door Groningen kan lopen, terwijl Justitie officieel nog naar
      hem op zoek is…
      I: Ja, Justitie moet zich heel erg dood-en-doodschamen.
      W: Ja.
      I: Dan kan ik wel woest worden, ik wel naar het OM, dat is vreselijk, dat eh… Ze willen hen
      allemaal de hand boven hun hoofd houden, alleen om dat rottige geld.
      W: Het is niet vanwege het rottige geld, het is gewoon vanwege de misdrijven die meneer
      Demmink onder zijn tapijt wil houden.
      I: Ja?
      K: Tuurlijk!
      I: Ja, maar dat gaat een stuk verder.
      W: Hoezo verder, hoe bedoel je?
      I: Nou, zoals ik het bedoel dat als de waarheid naar boven komt… hè? Dat is allemaal in de
      doofpot gedaan. Omdat ze hen liever beschermen en het asielzoekerscentrum beschermen dan
      de burgers. Zo bedoel ik dat.
      W: O ja, maar daar gaat het helemaal niet om, om het beschermen van de asielzoekers, de
      asielzoekerscentra of het draagvlak voor de asielzoekerscentra…
      I: Nee, ik bedoel toen! Met Marianne!

      W: Nee, ook niet, ook niet. Er zit hier iets veel diepers achter. Kijk, Ali en Feik, of mensen
      rond Ali en Feik, de vader van Feik of die twee moffen, Ludger Dill en Wolfgang Hebben, die
      hebben gewoon chantabele informatie over Demmink. En die konden regelen dat Demmink
      zijn macht misbruikte om Ali en Feik een vrijgeleide te geven. Nog datzelfde weekend.
      Demmink is ook de enige die dat heeft kunnen doen, samen met Harm Brouwer.
      I: Ja.
      W: Niemand anders had op dat moment de macht om eh… dit soort jongens, dit soort
      moordenaars, via landelijke diensten als het COA en vreemdelingendienst en politie en
      marechaussee en via Schiphol een vrijgeleide te geven. Het is gewoon Demmink en Brouwer.
      En het feit dat ze er zo over liegen, dat maakt het ook al duidelijk.
      I: Ja.
      W: Brouwer was hoofdofficier van Justitie te Leeuwarden.
      I: Ja.
      W: En dan moet-ie daar over liegen. We moeten aannemen dat-ie – we moeten zelfs geloven
      – dat-ie op de dag dat Marianne werd gevonden, afscheid nam als hoofdofficier van Justitie en
      het overgedragen heeft aan een plaatsvervangende hoofdofficier, waarvan hij de naam opeens
      niet meer weet.
      I: Ja, dat verhaal ken ik allemaal wel.
      W: En hij weet donders goed dat dat Severein is, want die heeft hij zelf naar Leeuwarden
      gehaald vanuit Groningen.
      I: Ja, nou ja, ik heb nog wat vragen: Wanneer komt het (artikel) erop?
      W: Nou ja, morgen of overmorgen…

  13. wdankbaar zegt:

    Heeft iemand de Kollumer Courant van vrijdag? Daar staat een artikel in over het boek. Als iemand het kan inscannen en emailen naar dank@xs4all.nl , heel graag.

    • albertb69 zegt:

      Kollumer Courant is een regionale krant die 1 x in de week op woensdag uitkomt.
      De laatste editie heb ik even doorgebladerd via de site http://www.dekrantvantoen.nl, maar ik heb niks kunnen vinden over het boek.

      • Herman zegt:

        “Vers Geperst” uit Curaçao gebruikt dezelfde kleuren als de Kollumer Courant.
        Walgelijk gewoon. Doet mij terugdenken aan Lelystad waar schuttingen geverfd werden met de meest afschuwelijke en goedkoopste kleuren: kleuren die men nergens kwijt kan.
        De stad met de meeste echtscheidingen van Nederland.
        Deze tinten wijzen op zakelijkheid en bederf van enig optimisme bij de lezer.
        Houdt uw bril gereed…

      • wdankbaar zegt:

        Staat nog niet op Internet, maar in de papieren krant wel.

  14. janke van der boon zegt:

    beste wim, ik heb wel de krant maar kan niet scannen. heb je er belang bij dat ik het stuur?geweldig wat jullie allemaal hebben gedaan.vr. gr. janke van der boon

  15. hansjohn zegt:

    Is er eigenlijk ooit bekend gemaakt aan degenen die het het meest aangaat (fam. Vaatstra, Jasper S. + fam.) over welk(e) nooit naar buiten gebrachte daderfeit(en) Jasper beschikte?

  16. de haas zegt:

    Kunnen jullie aangeven waarom Bolcom de verkoop van het boek heeft gestaakt?

  17. wdankbaar zegt:

    Is een technisch probleempje omdat er nog geen voorraad is, terwijl hun systeem verwachtte dat er per 9 mei voorraad zou zijn. Zal waarschijnlijk vanmiddag al hersteld zijn.

  18. Herman zegt:

    And the wind cries… Marianne

  19. Bij BOL.com kan gewoon besteld worden. Niets aan de hand.

  20. hansjohn zegt:

    Zijn er personen ( instanties) waarvan gedacht wordt dat zij het boek niet zullen bestellen, die het als kado opgestuurd krijen?

  21. Dennis zegt:

    Beste Wim, ik heb het boek voorbesteld, wanneer krijg ik het in de bus…..ik loop al dagen teleurgesteld naar de postbode….

  22. hd47 zegt:

    Jan Vlug ‏@JanVlug1

    @pauwenwitteman Fantastisch boek van Lex Meulenbroek! O.a. over DNA onderzoek in de zaak Vaatstra.
    Pauw & Witteman ‏@pauwenwitteman 2 uur

    DNA-onderzoek bestaat 25 jaar. Vanavond spreken we met onderzoeker Lex Meulenbroek en Julien Ghuarahoo. Meer: http://pauwenwitteman.vara.nl/Artikel.4215.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=34897&cHash=1af631d14792d567a1c6065069072f45

  23. hansjohn zegt:

    Onderzoek is mooi; de resultaten correct opslaan lijkt me er belangrijk, net zoals het niet kunnen wijzigen daarvan.

  24. Diewer zegt:

    De JDTV opname van de boekpresentatie:

  25. Rob zegt:

    de lang verwachte bestelling, via bol.com is binnen, ik ga lezen………

  26. hansjohn zegt:

    De post is hier nog niet geweest; ik heb het boek hier besteld, bij zn voorintekening.
    Neem dus maar aan dat het ook 1 dezer dagen komt.

  27. Gerard zegt:

    Boek via Bol.com is binnen. Zier er goed uit met prima leesbare letter. We beginnen eraan, maar eerst de videopresentatie hierboven bekijken!

  28. gryte zegt:

    het zou een atoombom reactie zijn maar heb er geen hond over gehoord en dan echt geen hond
    ………………?

  29. ajumma zegt:

    Ik heb het boek per voorintekening besteld en betaald, maar nog niet ontvangen…wanneer kan ik het boek verwachten?

  30. Page zegt:

    Is er inmiddels al zicht op aandacht voor het boek in de main stream media?

  31. seke zegt:

    Gryte………het zal zeker straks als een bom inslaan! maar eerst zullen de mensen het boek moeten lezen en er zijn a 6.000 verkocht en de 2de druk dat zijn 10.000 stuks die worden gedrukt! en het zal dan verspreiden als een olievlek! en dan zal er reuring komen en ook voor de mensen die dus jaren terug zijnopgepakt. En als je he tboek hebt gelezen dan zul je ook weten dat die dus allemaal bewust zijn gepakt om de rust te houden toen des tijds en ach pak daar maar wat sulletjes voor op.En dan is het klootjesvolk weer rustig! toch? maar die zullen hopelijk straks ook weer van zich laten horen en dan word het tijd dat ze een advocaat in handen nemen om hun namen te zuiveren.

  32. jozef zegt:

    Klaske nou dan weet je het wel , die liegt alles bij elkaar!!!!!!!!!!! Verschrikkelijk ,jammer dat de brandstapel is afgeschaft!!!!!

    • hkokblog zegt:

      Jozef, omdat volgens jou Klaske liegt mag ze de brandstapel op, zegt wel iets over jouw verwerpelijke mentaliteit. Probeer inhoudelijk en onderbouwt te reageren ,kunnen we er misschien wat mee,

  33. Onlythetruth zegt:

    Is het mogelijk om Jasper Steringa te bezoeken?

Geef een reactie

