Excuses aan Roos

“If you shut up the truth and bury it under the ground, it will but grow, and gather to itself such explosive power that the day it bursts through it will blow up everything in its way.”
– Emile Zola

Ik heb Rosalyn van Zessen nooit als getuige opgevoerd omdat zij zo gemakkelijk ongeloofwaardig is te maken. Zij kwam pas ruim 10 jaar later met haar verklaring, hetgeen nu niet bepaald sterk is voor een getuige. Inmiddels weten wij echter via andere bronnen dat zij de keiharde waarheid sprak. Excuus Roosje!

Wie Roos een hart onder de riem wil steken doet dat op haar Facebook pagina.

Henk Mous is de poortwachter van het leugenbolwerk dat Justitie vanaf dag één van de Vaatstra zaak heeft gemaakt. Op 23 januari 2010 zegt hij in het bovenstaande filmpje dat de Noorse Ali is uitgesloten op DNA. Vijf dagen nadat het artikel over Roos uitkwam. Tuut, tuut! Dat is snel, het lijkt Overtoom wel ! Op 5 maart 2010 zegt hij dat de man bij nader inzien toch geen Ali heette (zie onderstaand ANP artikel om Roos kapot te maken). Let wel, diezelfde avond komt Eén Vandaag met de eerste uitzending van het drieluik over de verkeerde Ali die is opgepakt in Istanbul. Een uitzending waarvoor Mous is geïnterviewd. Dus wat doet Mous? Hij stuurt vooraf een damage control artikel naar het ANP.

Het blijkt maar lastig om de leugens consistent te houden, want op 8 maart (3 dagen later) schrijft de Telegraaf weer:

“De man die in een cel naast Veldman zat, heet weliswaar Ali, maar heeft een totaal andere, bij deze krant bekende achternaam die daar in de verste verte niet op lijkt.”

Tja, de Telegraaf had zich natuurlijk kunnen afvragen of het logisch is dat Justitie een stiekem weggesmokkelde moordenaar zijn achternaam laat behouden in zijn nieuwe thuisland. Damage control is een vak.

Getuige in zaak-Vaatstra vergist zich

ANP − 05/03/10, 20:04 (Volkskrant)

Een getuige in de zaak-Marianne Vaatstra blijkt zich te hebben vergist. Dat zei officier van justitie Henk Mous vrijdag.

In januari meldde zich een vrouw die verklaarde de ochtend na de moord op Marianne Vaatstra een huisgenoot te hebben gezien die met bebloede handen thuiskwam. De man zou hebben gezegd dat hij iemands strot dieper had moeten doorsnijden. ‘Het meisje blijkt zich nu in de datum te hebben vergist’, zegt Mous.

De getuige reageerde naar aanleiding van recente nieuwsfeiten in de media waarin een oud-gevangene beweert dat hij bij de moordenaar van Vaatstra in de cel heeft gezeten. De gevangene zou Ali heten, net zoals de toenmalige huisgenoot van de getuige. ‘Uit gegevens van de Gemeentelijke Bevolkingsadministratie blijkt dat er toentertijd wel vijf Ali’s in haar straat woonden.’ Tijdens gesprekken van rechercheurs met de getuige blijkt ze zich te hebben vergist.

‘We hebben het verhaal over Ali de celgenoot alsnog onderzocht’, zegt Mous. ‘Deze week zijn we erachter gekomen dat die man helemaal geen Ali heet. Daarnaast zat de zogenaamde Ali op het moment van de moord vast.’

Marianne Vaatstra was 16 jaar oud toen ze in 1999 werd verkracht en vermoord. Haar lichaam werd gevonden bij Veenklooster.

Grappig ook dat Mous geen twijfels uit over het verhaal van Roos, maar slechts beweert dat zij zich in de datum heeft vergist. Als er op een andere datum dan 1 mei een Ali met mes en bebloede kleding op de Kleine Kerkstraat is binnengekomen, die zei dat ze Marianne  Vaatstra de keel dieper hadden moeten doorsnijden, dan is het verhaal opeens niet meer interessant, in de wondere wereld van Henk Mous.

Overigens is onze Ali nog dezelfde zaterdag 1 mei door de politie opgehaald van de Kleine Kerstraat in Leeuwarden en naar een veilig onderkomen in het Grenshospitium Amsterdam gebracht, van waaruit hij 2 dagen later naar het nog veiliger Noorwegen is gevlogen.  Justitie anno 21 ste eeuw. En jij ook nog bedankt, Alexandra, voor je onderstaande getuigenis:

 

‘Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra’ kunt u direct online bestellen via  http://www.hetverbodendagboek.nl of via de beste en grootste boekensite van Nederland: BOL.com

Natuurlijk kunt u uw bestelling ook doen bij de reguliere boekhandel bij u in de buurt of via boekensites als AKO,  NRC luxBlz. , Libris, Paagman , etc. 

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Joris Demmink, Marianne Vaatstra, Uncategorized. Bookmark de permalink .

67 reacties op Excuses aan Roos

  1. hansjohn zegt:

    Openbaar excuus…….. dat zouden meer mensen moeten doen. 😉

  2. Opmerkelijk dat Mous in het interview zegt dat zij het bewuste mailtje “vandaag pas hebben gelezen”, terwijl het dus een mailtje aan de politie was en het op dat moment al wel in de Telegraaf stond.

  3. DeGrijzeDuif zegt:

    ‘Uit gegevens van de Gemeentelijke Bevolkingsadministratie blijkt dat er toentertijd wel vijf Ali’s in haar straat woonden.’
    Dit is echt het slechtste non-argument wat ik OOIT voorbij heb zien komen!

  4. hkokblog zegt:

    Laat dat eens even goed tot u doordringen wat H. Mous hier zegt : ‘Het meisje blijkt zich nu in de datum te hebben vergist’, zegt Mous. De feiten kloppen dus wat Roos volgens Mous zegt en hij weet er ook bij te zeggen dat ze zich in de datum vergist.

  5. gerrit veldman zegt:

    dit is voor mous,al is de leugen nog zo snel wim dankbaar achterhaalt hem wel, ik heb mijn 3 jaar uitgezeten maar ik zou nu niet in uw schoenen willen staan maar dat leest u straks wel in het boek van wim dankbaar nog een fijne avond toegewenst hoop dat je nog kan slapen .

    • Rosalin zegt:

      Goed geschreven Gerrit.

      • Roos, hartstikke goed (achteraf) dat je zo laat met je getuigenis kwam.
        Ik zou hebben gezegd tegen Mous: ”Nee, sorry meneer Mous, met u praat ik niet, u stopt alles in de doofpot”
        Maar dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten.

        Toch geeft het te denken, waar kunnen we nog terecht om een misdrijf te melden? Niet bij de politie in ieder geval.
        Tip:weet u iets van een zwaar misdrijf, ga vooral niet naar de politie, maar contacteer eerst serieuze burger-onderzoekers, a la Martin Vrijland en Wim Dankbaar.
        Hier in Wassenaar is Anass Aouragh vermoord en veel wassenaarders weten precies door wie.Ik ben bij de politie langsgegaan , en heb gevraagd waar je tegenwoordig dit soort verkrachtings/moordzaken kunt melden als de top van de politie en justitie volledig corrupt zijn.
        De politie in Wassenaar weet drommels goed dat ‘Uri de Onschendbare’
        hoofdverdachte is, maar ze kunnen er in dit geval niets mee omdat de hoofdverdachte de onschendbare status heeft als israelisch diplomaat.
        Ook het israelische pand in wassenaar waar het zich waarschijnlijk heeft afgespeeld schijnt onschendbaar te zijn,hoorde ik van de week.
        Dat een pand ook onschendbaar kan zijn had ik nog nooit van gehoord.
        Of het ook juist is weet ik niet.

  6. Page zegt:

    Mous is nog druk bezig met wat goodwill te kweken in Friesland, door het geven van lezingen met het thema: ‘Verbaas u niet, maar verwonder u slechts’. Welnu, Mous: Wim Dankbaar heeft een spectaculair verhaal klaarliggen, je gelooft je eigen oren niet. Je trekt er gegarandeerd volle zalen mee en het leuke is; je komt er zelf ook in voor.

  7. van Tours zegt:

    In het proces tegen Jasper S. werd het voor mij duidelijk dat er gemanipuleerd werd toen Jasper “moest” zeggen dat hij drie keer gesneden had. Op dat moment flitste de getuigenis van Roos mij door het hoofd. “Ze hadden haar strot dieper moeten doorsnijden”. Die zin betekent niet meer en minder dan dat één maal snijden niet genoeg geweest was. Zelfs zou je er uit kunnen afleiden, dat Ali als laatste heeft moeten snijden, omdat anderen niet diep genoeg gegaan waren. Dat drie keer snijden moest Jasper dus wel vertellen als “daderinformatie” maar die informatie had Ali ook aan Roos verteld!
    De getuigenis van Roos houdt in dat Ali wist hoe Marianne vermoord was en welke rol hij er naar mijn idee in gespeeld heeft.
    Mous wist hoe waar de getuigenis was en dus moest Roos zich in de datum “vergist” hebben, om de getuigenis maar terzijde te kunnen schuiven.

    • Page zegt:

      “Ze hadden haar strot dieper moeten doorsnijden:” Dat kan ik maar op één manier opvatten: dat Ali bang was Marianne na het gesnij nog leefde en het dan nog kon navertellen (heftig, sorry).

  8. Herman zegt:

    Rosalyn getuigt dat “ZE” haar “strot” dieper hadden moeten doorsnijden. Dat geeft al aan dat Jasper als enkeling het niet kan hebben gedaan. Overigens meen ik me te herinneren dat de huisbaas van Rosalyn ook al het zwijgen werd opgelegd door de politie. Ik denk dat dat bijna voor iedereen gold die belangrijke informatie had over de moord.op Marianne Vaatstra. Bijvoorbeeld de badmeester die zelfs bedreigd werd door nota bene de burgemeester.

    • hkokblog zegt:

      Herman en andere wie weet hier meer over dat de huisbaas van Rosalyn ook al het zwijgen werd opgelegd? Wat ik ook ergens heb gelezen dat er door de recherche een woning was gehuurd in het zelfde gebouw om Ali te volgen in verband met drughandel, weet niet meer waar ik dit gelezen heb.

      • Herman zegt:

        @hkokblog
        Inwonend of niet maar men hield Ali in de gaten vanwege drugshandel. Nèrgens kun je zoveel deals maken als in een café of een verrot pension. Zo verhuurde hier bij mij in de stad kamers aan lieden die uit het gevang kwamen. Het was er een zooitje.De pensionhouder was geen slechterik, maar werd regelmatig manisch depressief en was dan compleet chaotisch. Hij deed het enkel om geld in huis te hebben.
        De recherche hield “Smerige Ali”in het oog, maar na de moord zien we opeens het tegenovergestelde: ze sluizen Ali weg uit ’t zicht. Opeens lijkt de politie een vrind van de misdadiger en vijand van de goed bedoelende mens. De agent wordt crimineel… ooit zo zout gegeten? Je zou bijna gaan denken dat de sterke arm misschien óók wel iets te maken kan hebben met de moord. En maar liegen en bedriegen en verdraaien op het laagste denkbaar niveau..
        Rosalyn kreeg de shock voor haar leven; Isabella moet zien te leven met een beschadigde nekwervel; Maaike kwijnt langzaam weg en zoekt kracht om haar verdriet te overleven en Bauke… die vergeet dat stille kwartiertje nooit meer bij zijn dochter..
        Maar hun getuigenissen hebben mij aan het denken gezet. Daarom heb ik een eigen pagina geopend. Gewoon blijven schrijven: hoe meer hoe beter!
        Het Verboden Dagboek van Maaike zal bol staan met feiten en gegevens!
        Het bevat dan ook de crime van de eeuw. -dank zij vasthoudendheid aan de waarheid tégen het onrecht.

        .

      • Page zegt:

        Misschien weet die Sietse, een gescheiden man, die er tijdelijk woonruimte had gevonden, ook nog iets te vertellen over zijn voormalig huisgenoot Ali.

  9. Mb Bizzy zegt:

    Enorme steun voor Roos respect!

  10. Page zegt:

    “Tijdens gesprekken van rechercheurs met de getuige blijkt ze zich te hebben vergist.” Hoe zijn die gesprekken van Rosalin met de recherche eigenlijk gegaan, of mag ze daar niet over praten, bijvoorbeeld omdat ze intimiderend waren misschien? “Het meisje blijkt zich nu in de datum te hebben vergist”. Bij deze heeft ook Mous zichzelf in de voet geschoten.

  11. Rosalin zegt:

    Ik zou zeggen lees het boek van Wim & Hans

  12. wdankbaar zegt:

    @ Page,

    De doofpotartiesten Dick Adema en Henk Vos hebben Roos bezocht. Daarvoor hebben ze de toenmalige huisbaas Jacob Visser bezocht. Die hebben ze laten zeggen dat Roos er toen niet woonde. Met Jacob is dat een kwestie van “U vraagt, wij draaien” want Jacob heeft wel wat te ruilen met de politie. Enfin, toen zijn de coldcase heren naar Roos getogen om haar in te peperen dat zij zich in de datum moet hebben vergist en dat zij er op 1 mei helemaal niet woonde. Roos kon later echter een kwitantie produceren van de betaalde huur per april 1999, met de handtekening van Jacob Visser erop.

    Ik heb begrepen dat Henk Vos zich daarna uit gewetensnood ziek heeft gemeld omdat hij niet langer overweg kon met de leugens die hij moest verkopen. Maar Dick ‘Ik bluf nooit’ Adema bleef onverminderd stoer. Hij zei letterlijk tegen mij: “Heer Dankbaar, bij mij komt u er niet doorheen!” Famous last words…..

    • Page zegt:

      Alsof die datum belangrijker is dan een gestoorde Ali, met mes, met bloed, in ongewone staat verkerend, die het heeft over snijden, strot en Marianne Vaatstra. Ik kan mij indenken dat je daarvan zo geschrokken bent, dat je bang wordt voor je eigen levende hachie.

      Ik vind het zelfs dapper van Rosalin dat ze elf jaar later alsnog haar plicht doet, ongetwijfeld gesterkt door het verhaal van Gerrit Veldman, want Wim, Micha, Hans (Vergeer) en Klaske waren toen nog niet in the picture, toch? Hebben jullie trouwens contact met Rosalin zelf?

      Sowieso: zoiets verzin je toch niet, ik kan met mijn gezonde verstand geen situatie bedenken, tenzij het je een reden hebt om je voormalige huisgenoot van elf jaar terug, die iets engs uitstraalde, in een kwaad daglicht te brengen.

      Die cold case-heren doen mij denken aan het personeel in een winkel (van voor de crisis) dat je aankijkt alsof het wil zeggen: Kom je uitgerekend hier je geld uitgeven, nee toch he. Die Adema, met zijn pantserglasharde leugens, die komt zichzelf nog wel tegen, als straks het boek uit is🙂

  13. cobra zegt:

    heb zelf ook wel getwijfeld aan het verhaal van Roos, maar nu ik weet hoe het zit en de cirkel rond is heb ik daar spijt van , zeker nu ik Roos heb ontmoet en gezien heb wat het maar haar deed, gelukkig heb ik haar ook uitgelegd waar mijn twijfel op gebaseerd was, en daar had ze begrip voor.
    snap dat het boek nog even op zich laat wachten nu er ontwikkelingen zijn die het grote publiek niet onthouden kunnen worden.

  14. Rosalin zegt:

    Cobra heb geen spijt vergissen is menselijk. Kan nu alleen nog maar zeggen tegen iedereen. Bedankt voor alle steun lieve berichten. Ik zou als ik in de ander mans schoenen stond misschien wel zelfde gedacht hebben. Maar ook ik ben een mens ik heb gezien wat ik gezien heb. En ben erg dankbaar dat Wim & Hans er zijn. Anders was dit misschien nooit uitgekomen.

  15. gerrit veldman zegt:

    als d.weesie in 1999 net zo bijdehand was geweest als hij nu op pownet is had het niet zo ver gekomen,en was roos eerder met haar verhaal naar buiten gekomen.

    • bouwvakker zegt:

      Dominique (Fleischbaum)Weesie is sneaky en met stille trom vertrokken uit Noorwegen
      met waarschijnlijk meer kennis van (moord)zaken dan goed was voor zijn krantje de Telegraaf.Dat zal ook de reden kunnen zijn waarom hij zijn “Geenstijl”verkocht heeft aan
      zijn voormalige werkgever en dat ruikt naar chantage i.i.g.speelt Weesie nu de pownet-
      paljas-miljonair.
      Domino/que stenen worden altijd neergezet om om te vallen en de kleur is toga-zwart
      met witte befjes,laat het boek de ‘eerste aanzet’ zijn opdat die hele bende omdonderd.

  16. wdankbaar zegt:

    Henk Mous verdient met recht het predikaat beroepsleugenaar. Besef dat hij in het bovenstaande filmpje WEET dat Ali een kamer huurde in de Kleine Kerkstraat te Leeuwarden. Is inmiddels door meerdere andere bronnen naast Roos bevestigd. De politie heeft hem daar zelf opgehaald op 1 mei 1999. Niet om hem in de boeien te slaan maar om hem naar het Grenshospitium te brengen en van daaruit een vrijgeleide naar Noorwegen te geven.

    Logisch dat Mous aanwezig was tijdens mijn rechtszaak. Als er iemand belang bij heeft dat Wim zijn mond houdt, is het Henk wel. Oh, oh, wat hebben de “complotdenkers” een schade toegebracht aan het “onderzoek” (lees leugenbolwerk) van Henk en Cor.

    Ik vraag me nog steeds af wat ze met Jasper hebben uitgespookt om hem zo ver te krijgen.

  17. Dat is ook iets wat mij immens bevreemd Wim, het bekennen van Jasper S. Ik kan me een bekentenis onder druk wel bedenken, maar het vol blijven houden en er niet over willen spreken met zijn familie… bizarre omstandigheden…

    • Cor. K. Burger zegt:

      Zou het gedrag van Jasper kunnen voortkomen uit het volgende scenario: In de nacht na de bewuste koninginnedag van 1999 is hij (on)gewild in een (sexuele) situatie geraakt waarbij bewust z’n DNA door de werkelijke daders is misbruikt om uiteindelijk de schuld op hem af te kunnen schuiven. Daarna is vervolgens Jasper (wellicht meerdere malen) te kennen gegeven dat iemand van zijn dierbaren ook het leven zal verliezen mocht hij ooit zijn mond opendoen! Dus de daders zijn op de hoogte van zijn identiteit. Stel je even voor wat dat betekent. Jasper weet bij z’n arrestatie dat hij geen schijn van kans heeft omdat het DNA inderdaad van hem is (100% match dus). Verder wil hij pertinent zijn kinderen/vrouw/ouders beschermen. Hij besluit dan ook maar te bekennen en volledig mee te werken, daarbij goed geholpen door het OM en zelfs zijn eigen advocaat. Als de familie doorvraagt, nu Jasper in langdurige detentie zit, wordt hij natuurlijk boos en wil niets zeggen. Hij is onschuldig maar neemt hen immers volledig in bescherming.

  18. Overigens zeer veel waardering van mij voor zowel mevrouw van Zessen als de heer Veldman! Big up!!

  19. Is dit DE H(arm) Brouwer uit de Vaatstra zaak???!!!

    Terwijl ik het typte dacht ik dat ik het zelf ook eens kon opzoeken…

    De CTIVD controleert het functioneren van de Nederlandse geheime diensten AIVD en MIVD.

    De Commissie bestaat momenteel uit:
    – Mr. H.N. Brouwer, voorzitter van de Commissie
    – Mw. mr. S.J.E. Horstink-Von Meyenfeldt, lid van de Commissie
    – A.J. Meijboom, lid van de Commissie
    http://www.ctivd.nl/?Over_de_CTIVD

    En of het DE Harm Brouwer is die we kennen uit de Vaatstra zaak…? Yes!
    “Harm Nanne Brouwer (Den Haag, 30 mei 1951) is sinds 1 januari 2014 voorzitter van de Commissie van Toezicht betreffende de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD). Tot 11 juni 2011 was hij voorzitter van het College van procureurs-generaal van Nederland. Daarmee was hij de hoogste functionaris binnen het Openbaar Ministerie.”
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Harm_Brouwer

    Gezien zijn dubieuze rol in de Vaatstra-zaak, ben ik per direct al mijn vertrouwen verloren in de controlerende rol van de CITVD!

    Het land wordt met de dag zotter, gadverdamme!

  20. Rosalin zegt:

    Dank U wel grijze duif.

  21. gerrit veldman zegt:

    en dan wist d.weesie ook nog in augustus 1999 aan mij te vertellen dat het dna van ali en het gevonden dna niet klopte hoe wist hij dat er was op dat moment niets bekent over het dna

  22. meret zegt:

    Van de vele vraagtekens die ik nog heb, (wacht met smart op het boek), is de onmogelijkheid van ten eerste Jasper zijn verklaring, ten tweede de bevindingen van de patholoog uit Rijswijk die op 2 mei 1999 onderzoek deed, Marianne overleden door strangulatie en of in iedergeval overvloedig bloedverlies, en ten derde de konstatering van Justitie dat Marianne al dood was toen de keel is doorgesneden, er was immers nagenoeg geen boed op het “plaats delict”. De eerste twee komen in principe overeen, de patholoog heeft volgens mij zonder voorbehoud rapport opgemaakt. Maar dat strookt dus helemaal niet met de vrijwel afwezigheid van bloed in het weiland. Jaspers verkaring van , kan dus niet kloppen. Waarom heeft hij dit dan zo gezegd ? Deze vraag heeft mij erg bezig gehouden en kom tot de volgende verklaring. Net als mezelf is Jasper boer. Zelf ben ik al wat ouder en herinner mij dat als er vroeger een dier verongelukte en daardoor doodging, kon je die nog aan de noodslager kwijt, je moest hem dan wel de keel doorsnijden om het bloed eruit te laten lopen. Toen ik dat een keer moest doen, ik was nog vrij jong, was dat een heftige gebeurtenis die een diepe inprint in mijn geheugen naliet. Je hoort dan namelijk inderdaad het bloed stromen. Jasper heeft waarschijnlijk ooit iets dergelijks meegemaakt. Keel doorsnijden is in je geheugen direct gekoppelt met je hoort het bloed stromen. Dus als Jasper zijn uit het hoofd geleerde verhaaltje vertelt bij de rechter, komt daar spontaan het zinnetje bij, omdat dit in zijn geheugen zo is verankerd.

    • cobra zegt:

      volgens de moeder van Jasper kon jasper nog geen kip de kop afsnijden
      dus deze klussen zullen bij hun bedrijf nog door Jacob de vader gedaan zijn

  23. meret zegt:

    Excuus heb kennelijk verkeerde tekens gebruikt, een deel van mijn verhaal is weggevallen. Na , Jaspers verklaring van, moet staan, ik hoorde haar nog ademen en heb haar toen de keel doorgesneden, ik hoorde het bloed stromen, . Verderop, na , komt daar spontaan het zinnetje bij , moet staan , ik hoorde het bloed stromen, . mischien kan dit nog aangepast worden. Meret.

  24. DeGrijzeDuif zegt:

    Dat is heel veel zeggend Gerrit…

  25. hansjohn zegt:

    Is het bij de schrijvers van het boek bekend of Maaike van de feiten op de hoogte is? Weet ze dat ze al die tijd gelijk had?

  26. Piet zegt:

    @Cor K Burger: het scenario wat u schetst heb ik ook al jaren op mijn netvlies. Volgens mij is Jasper er ingeluisd. Hij heeft vast de caravan van W. Hebben wel eens bezocht. Jasper vertelde dat hij naar de prostituees in Groningen ging. Er zijn zelfs Groningse prostituees in de caravan van Hebben gezien, dus wellicht heeft Jasper ze ook in de caravan ontmoet. Waarom helemaal naar Groningen rijden als ze op steenworp afstand voorhanden zijn. Grote kans dat zijn sperma is opgevangen en is misbruikt om de echte daders van de moord uit te sluiten. De caravan ging later in vlammen op en de auto is direct vernietigd in Duitsland. Riekt naar sporen uitwissen. Er zijn ook een aantal prostituees verdwenen. Wellicht een idee de gierkelder van de voormalige boerderij van Jasper te inspecteren. Misschien hebben de Duitse heren Hebben en Dill Jasper wel het mes op de keel gezet en de dames in zijn gierkelder gedumpt.

  27. cobra zegt:

    Er is op dit moment geen enkele link tussen Jasper en het AZC
    dus denk dat Jasper gewoon in deze zaak de ”patsy ” is
    wel is ook het hoertje Jolanda Meijer wel eens gezien op het AZC
    en zijn er in de provincie al wel eens gierkelders onderzocht
    als je dan weet dat er op het oude AZC een grote gierkelder zit
    dan is de kelder van Jasper niet nodig
    dus dan eerst maar eens zoeken op het oude AZC en dan speciaal in de gierput daar

  28. Ik vind Art.162 van het Wetboek van Strafvordering zo’n geweldig artikel, en 140 is ook leuk.

  29. klaaz zegt:

    Is het een idee om het spoor van Marian Kusters en Jolanda Meijer nog eens uit te diepen? Ik denk zelf dat de zaken verband met elkaar hebben.

    Groeten uit Friesland.

  30. Diewer zegt:

    Wat een verschrikkelijk idee dat die Ali zomaar vrij rondloopt.

  31. seke zegt:

    Las zonet nog een leuk twitter berichtje van Saskia Belleman over gevangenis directeur Van Heut:
    Hij was algemeen directeur van de Bijlmerbajes en grenshospitum in Amsterdam van 1994 tot 2002. Hij zegt dan.Daar kwam een einde aan omdat ministerie vond dat algemeen directeuren teveel macht hadden.Die moest gebroken .
    Dan was hij dat dus ook in 1999 toen Ali werd binnen gebrecht!

    • cobra zegt:

      goed gezien seke,had dit zonet ook met Wim en Hans opgenomen misschien is daar nog info te halen over het verblijf en waar ali daarna is heen gebracht of uitgezet

    • klaaz zegt:

      Interessant stukje ook zonet:

      Van Huet legde verklaring af, “omdat ik niet eeuwig leven heb en in dit dossier meer mensen zijn omgevallen.” #Demmink

  32. van Tours zegt:

    In het Rolodex dossier zit een pdf van Richard Carl Samson. Als je het document doorleest kom je de naam Mous tegen. Geen voornaam, dus het hoeft Henk Mous niet te zijn, maar in die tijd werkt Henk Mous voor zover ik weet bij de politie in Amsterdam. bureau Warmoesstraat. Het zou dus kunnen.
    In het document staat bij Mous: Pedofiel en kennis van Maasdam, onbetekenend.
    Als deze Mous de Henk Mous zou zijn, wat maar gissen is, is hij bekend met de prostitutiewereld, wat hij uit hoofde van zijn beroep toentertijd zou moeten zijn, en kan hij ook uit die tijd kennis hebben aan Wolfgang.

    Wim, weet jij hier meer van?

  33. hopelijk kan de zaak snel afgesloten worden.
    Hopelijk kunnen jullie dan onderzoeken of het klopt dat Anass is verkracht en vermoordt door ‘Uri de Onschendbare’ die vervolgens zn vrouw vermoordde op 7 augustus.

    • ik weet al een titel voor jullie nieuwe boek over Anass. ”Een pilletje teveel”

    • ”Dat klinkt interessant ” zou ik graag van Wim of Hans horen.

      Politie Amsterdam. Rotterdam en Eindhoven liggen al onder vuur, het zou wel wenselijk voor de samenleving zijn als Den Haag ook even wordt doorgelicht cq geconfronteerd met ‘Uri de Onschendbare’
      De zaak Annas Aouragh is net zo ingewikkeld als de zaak Marianne Vaatstra.
      De dode Pool die dezelfde ochtend dood werd gevonden op Duinrell in een caravan maakt het extra interessant en ingewikkeld.
      Het duinrellpark waar volgens een medewerkster-reagerend bij martinvrijland- orgies,sm-parties en dergelijke plaatsvonden.
      Dus in de Anass-zaak zijn zoals het er nu naar uitziet 3 doden gevallen. Anass en De Pool in dezelfde nacht, en 6 maanden later de vrouw van ‘Uri de Onschendbare’
      zie archief Martin Vrijland, typ in zoekveld van MV ‘Anass’
      Ik heb helaas (want dit maakt het erg ingewikkeld)zelf meerdere getuigen gesproken die die ochtend de afzettingen bij de caravan hebben gezien.

  34. Inmiddels zijn er al verschillende thematische documentaires toegevoegd, en meer zal volgen…

    Het Dossier Van De Schande – Le Fichier de la Honte
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2014/03/het-dossier-van-de-schande-le-fichier.html

    The Boy Business
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2014/03/the-boy-business.html

    Brandpunt Reporter: Hoe beschermen we onze kinderen tegen pedofielen?
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2014/03/brandpunt-reporter-hoe-beschermen-we.html

    Undercover in Nederland – Anonymous luidt noodklok over kinderpornonetwerk
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2014/03/undercover-in-nederland-anonymous-luidt.html

    Het spoor van de kinderverkrachters – Dutroux en de dode getuigen
    http://degrijzeduif.blogspot.nl/2014/03/het-spoor-van-de-kinderverkrachters.html

  35. bubucho zegt:

    De lichaamstaal van Henk Mous in dit filmpje spreekt boekdelen. Zijn reactie op de toch wel heel erg opmerkelijke verklaring van Roos is totaal onnatuurlijk en meneer doet er alles aan om de verklaring af te zwakken, nog even afgezien daarvan dat hij een fout maakt, door te zeggen: “Ze had zich in de datum vergist…” Alsof daarmee de kous af is. Wat een stumper. Je zou bijna medelijden met Henkie krijgen… De facto en volgens de wetten van het justitionele systeem waar hij zelf voor werkt hoort die man in de bak te zitten.

  36. ik las ergens dat er een ‘mous’ in rolodex oid voorkwam als pedo,maar een achternaam is niet bekend.

  37. Heb het nog eens doorgelezen. Maar wat is de waarde van dit document?

    • van Tours zegt:

      Henk Mous was in die tijd nog geen OvJ maar werkte bij de politie in Amsterdam bureau Warmoesstraat. Het bureau waarbij vlak in de buurt dat Pedo-bars stonden, waar Salomonson dichtbij woonde. Henk Mous moet dus kennis van de bars etc. gehad hebben, want het was zijn werk dat te weten, c.q. te weten te komen.
      Mogelijk was de Mous uit de Rolodex papers de Henk Mous. Het is gissen maar onmogelijk is het niet.
      Wolfgang Hebben heeft ook zijn roots in Amsterdam. Mogelijk kennen ze elkaar dus uit die tijd.

  38. Herman zegt:

    Wim, je bent de Pietje Gazelle met een frame dat levenslang meegaat. Welke berg er ook genomen moet worden: het frame blijft staan! DE WAARHEID!!!

Geef een reactie

