De “verraderlijke” vriendin van Maaike

Landelijke herdenkingsdag geweldslachtoffers, Hoorn 2008

In zijn compulsieve drang om zijn broodheren van het OM te plezieren, heeft het gefrustreerde rechtbankverslaggevertje Chris Klomp de beste vriendin van Maaike Terpstra, Klaske Ferwerda, neergezet als een verraderlijke Judas die haar dagboeknotities “stiekem aan complotdenker Wim Dankbaar heeft doorgespeeld”. Tijd voor een correctie en het echte verhaal. Eerst maar eens een greep uit de zee van desinformatie: 

Chris Klomp: “Inmiddels is een tweede deel van de dagboeken van de moeder van Marianne Vaatstra opgedoken. Complotdenkers citeren op het internet al rijkelijk uit het niet eerder verschenen persoonlijke schrijven van de moeder, die inmiddels naar eigen zeggen wanhopig is door de ongewenste publicaties uit haar gekaapte dagboek. Een vriendin van haar gaf in het verleden het dagboek door aan complotdenkers.”

“De dagboekaantekeningen zijn ver voor de aanhouding van Jasper S. gemaakt. Het zijn de ervaringen en de diepste gevoelens van de moeder tijdens haar rouwproces. De moeder gaf haar dagboek ter inzage aan een vriendin. Vervolgens werd dit gedigitaliseerd en kwam het buiten medeweten van de moeder in handen van derden.”

“Publicisten hebben het dagboek van de moeder van de 14 jaar geleden vermoorde Marianne Vaatstra gekaapt.”

“Publicist Wim Dankbaar heeft het oude dagboek in handen gekregen toen de moeder het even ter inzage aan een vriendin gaf.”

Reactie van Wim: Ik, noch iemand anders van mijn medestanders, hebben het dagboek van Maaike Terpstra “gekaapt”. Het is door haar vrijwillig en rechtmatig ter beschikking gesteld, niet “ter inzage” maar met de uitdrukkelijke toestemming dit te gebruiken voor ons onderzoek en naar ons goeddunkt eruit te publiceren, op voorwaarde dat wij privé-informatie  (namen van kinderen en kleinkinderen e.d.) eruit laten. 

Dat Maaike wist dat zowel ik als André Vergeer haar dagboek van Klaske hadden gekregen – met instemming van Maaike – moge blijken uit het volgende transcript van een telefoongesprek tussen Maaike-André-Wim van 30 oktober 2010:

Op minuut 3:29

Maaike: Weet je dat destijds Pim Fortuyn ook deze zaak heeft genoemd? 

Wim: De Vaatstra zaak? 

Maaike: Ja!

Wim: Oh?

Maaike: Ja, niet naar de tweede kamer toe, maar hij heeft het toen wel eens genoemd, ja. Waarmee weet ik niet precies meer, maar hij had er wel interesse voor. Maar ja, toen werd ie vermoord, dus toen kon hij niks meer.

Wim: Nee. Nou ja, dan nemen wij het over.

Maaike: Ja, nou ja, daar ben ik wel heel blij mee

Wim: We hebben dus een stuk gekregen, wat jij hebt geschreven, van 90 pagina’s, van Klaske. Ik heb het nog niet gelezen, maar André heeft een groot deel al wel gelezen. Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat we dit helemaal lezen, want het is jouw verhaal…..

Maaike: Ja!

Wim: Maar op pagina 9 komen we het volgende tegen…

Maaike: Ja?

(Wim citeert een zin uit Maaike’s dagboek strekkende dat burgemeester Visser van de gemeente Kollumerland in de Rotary Club te Dokkum heeft gezegd dat er in de eerste eerste dagen na de moord meerdere AZC’ers zijn weggesluisd. Vanwege het rechterlijke citaatverbod kan ik niet het letterlijke citaat weergeven, tenzij het hoger beroep daar verandering in brengt.) 

Maaike: Eerste weken, of staat het er zo?

Wim: Er staat “eerste dagen”.

Maaike: O ja! Ja, ja. Er kwam hier een meneer….

Wim: Wacht even! Stop even! Ik ga even verder: (Wim citeert de volgende zin strekkende dat meneer Eldering dit aan Maaike heeft verteld als de keiharde waarheid en dat deze meneer desnoods bereid was om daarvan te getuigen.)

Maaike: Juist!

Wim: Nou, en dat vinden wij heel interessant, deze informatie kenden wij nog niet. Die meneer Eldering, weet jij waar die woont? Want die willen wij heel graag benaderen.

Maaike: Ja ik weet niet of hij hier nog in Zwaagwesteinde woont. Hij woonde hier altijd bij het kanaal in een nieuw huis. 

Intussen heeft Wim dominee Eldering gevonden en gesproken en de volledige bevestiging gekregen voor het bovenstaande. Kortom, als wij in 2010 of 2011 – conform Maaike’s wens – haar dagboek hadden gepubliceerd, dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest en was iedereen de klucht met Yehudi Moszkowicz bespaard gebleven. Intussen beweegt de propaganda van  Moszkowicz en Klomp de zalig onwetenden tot reacties als onderstaand:

mary1978 zegt:

  1. “Een vriendin van haar gaf in het verleden het dagboek door aan complotdenkers”

    Lekkere vrienden heb je dan. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Waar haalt iemand het lef vandaan om deze dingen te doen. Laat die mensen met rust zeg. Jeetje.

    Al die complottheorieën . Ik word er serieus moe van.

    Lilly zegt: Geplaatst op 9 februari 2014 at 16:09

    Smerig om een dagboek, een persoonlijk dagboek zonder iemands toestemming te publiceren. Dieper kun je nauwelijks zinken. Dit bericht zal wel weer weggecensureerd worden want vrijheid van meningsuiting geldt nooit bij diegenen die er het hardst over roepen. Wat n misselijke grensloze types zijn jullie. En als er iemand géén hoernalist is is het wel Chris Klomp. Jullie zouden opgenomen moeten worden.

Dat Maaike niet durft op te staan om de onware laster jegens haar jarenlange vriendin en strijdmakker Klaske te ontzenuwen, toont des te meer hoezeer ze gekneveld en gedwongen is door de chantage van haar kinderen.

Maaike bevestigt dit als volgt:

“Voor mijn gezin moet ik mij er helemaal afzijdig van houden. Ik heb mijn kinderen beloofd – en anders raak ik ze helemaal kwijt – dat ik er helemaal mee kap, geen contacten meer, geen email….. Jullie zoeken het maar uit, maar zonder mij …. Ik kan het niet meer. Ik wil het niet ten koste van mijn andere kinderen, want, ja, daar kan ik echt niet buiten. En bedankt, hè?” 

Hoe hecht en lang de band tussen Klaske en Maaike is kan men opmaken uit deze uitzending van EenVandaag uit 2008.

Maaike op minuut 4:15:  Klaske is altijd een heel grote steun voor mij geweest. En mijn zus is bij me. Je hebt wel mensen om je heen, ja. Je hoeft het echt niet alleen te doen. En dat is een hele steun, want die heb je nodig. Als je je ook nog alleen voelt dan red je het niet. 

En deze Klaske, die Maaike 10 jaar heeft bijgestaan,  zou Maaike hebben bedrogen door Maaike’s dagboek “stiekem en zonder toestemming” aan Wim Dankbaar te hebben doorgespeeld. De waarheid is dat Klaske een moordwijf is en allesbehalve een verraadster. Het is zelfs zo dat Klaske een aantal jaren geleden op instigatie van Maaike het dagboek heeft aangeboden aan de uitgeverij van de Kollumer Courant teneinde het in boekvorm uit te geven. Gesproken is destijds met hoofdredacteur Anne de Jong. Om onbekende reden heeft de uitgeverij afgezien van publicatie. Of het terecht is dat Chris Klomp op diverse weblogs een “hoernalist” wordt genoemd, mag u zelf beoordelen.

Tot slot Klaske’s eigen verhaal: 

Maar zo bang waren de kinderen dat Maaike weer met mij zou gaan praten en dat mocht nimmer weer gebeuren. Namelijk 2 weken voor ze Jasper oppakten, hebben de kinderen Maaike verteld dat ze moest ophouden met het bemoeien van de zaak en met de complotdenkers incl mijzelf en zo niet dan kwamen ze nooit weer thuis en zag ze ook haar kleinkinderen niet meer..dit heeft Maaike mij en mijn man een week na de arrestatie verteld omdat ik toen nog 1 keer bij haar ben geweest en ze vond het vreselijk en ze zou me zeker niet laten vallen maar we mochten elkaar nooit weer spreken in ieder geval niet bij haar thuis want daar mocht ik nooit meer komen!! IK HEB GEEN ANDERE KEUS! We hebben elkaar omhelsd en het was duidelijk,  het OM en Justitie had hun laatste troef  gebruikt, onmenselijk..en dit is voor de volle 100 % de waarheid. Ik heb nadat ik op omrop fryslan had verteld in een reactie van mij op de arrestatie van JS.. dat ik ooit hoopte dat het dagboek van Maaike zou uit komen .. zodat ze dan zelf konden lezen hoe vreselijk ze met deze nabestaanden zijn omgegaan..

Nou TIjgertje iedereen mag een mening hebben en ik ben zeker voor van “leven en laten leven” maar Ik heb persoonlijk van Maaike te horen gekregen (precies 1 week na de arrestatie van J.S. ) dat ze zich niet met de zaak mag bemoeien en dat ze geen contacten meer mag hebben met de zogenaamde klokkenluiders (dit drie weken voor ze J.S. oppakten!) en als ze er wel mee door zou gaan dan zouden de kinderen incl de kleinkinderen niet meer bij haar komen!! Klaske! ik heb geen andere keus meer. En ze hebben mij ook geprobeerd monddood te maken! maar ik ben der klaar mee. De waarheid is de waarheid niks meer niks minder Tijgertje en heb jij ooit iets van Maaike persoonlijk gehoord..maar ik zit zeker te liegen..nou je mag mij een persoonlijk berichtje sturen zodat je mijn telefoon nummer kunt krijgen zodat ik jou het 1 en ander uit de doeken kan doen, tenminste als je mij serieus neemt..kijk als wij als klokkenluiders worden weggezet..dan is Maaike de grootste geweest in dit gehele gebeuren, want wij hebben altijd in haar geloofd en hebben alles voor haar gedaan om de waarheid boven tafel te krijgen en wij waren ook moe van altijd weer die zelfde monologen die ze hield maar wij  bleven ze aanhoren en geloven en wij hebben niet zoals Peter r de Vries in het Boek van Simon en Bauke verteld die de handdoek in de ring heeft gegooid omdat hij ze niet meer aankon?? Snap jij dat nou..bij het OM zeiden ze altijd tegen moeder Maaike je moet naar je man luisteren en ga zo maar door en wat het dagboek aangaat dat is niet geschreven door een wanhopige vrouw die maar wat neer schreef! Nee dit is door een hele pientere en nuchtere vrouw/moeder geschreven in opdracht van een journalist uit de Westereen die haar erop wees om alles op te schrijven en dat heeft ze gedaan en na dat ze het aan een ieder had laten lezen om ze te overtuigen dat het onderzoek 1 grote leugen was, en ze daar totaal geen reactie op kreeg zelfs niet van het OM en Justitie en het Second opinion team?????? die het haar weer terug stuurden en er daarna nooit weer iets over hebben gemeld! heeft ze het dagboek idd aan mij gegeven en ik was stomverbaasd maar heb het in 1 teug uitgelezen en ik wist toen al dat er een vies spelletje werd gespeeld omdat ik ook al met Maaike naar het ministerie van Justitie was geweest en ik daar al meer te horen kreeg dan ik al wist en zo doende kreeg ik ook het dagboek en dat was nog voor dat er maar 1 burgeronderzoeker zich had gemeld bij ons..(en als je het had gelezen net als mij dan wist je dus wel hoe het inmekaar zit)  Zelfs de kinderen en Bauke wilden het niet lezen??  Maar in 2010 heeft tenslotte na de berichtgevingen van Gerrit Veldman en Rosalin in de telegraaf het actualiteitenprogramma Eenvandaag drie geweldige uitzendingen gemaakt en ja daar ging alles mis want zelfs daar kun je immers zien dat allebei de ouders toch op 1 lijn zaten met Eenvandaag en met Gerrit Veldman en daarna nog eens een groot Intervieuw in de regionale kranten met als Titel 1 Grote Leugen!! en daarna kwamen dus Wim en Andre en Micha (zie JDTV filmpjes dat Bauke helemaal op 1 lijn zat met Micha) en wat waren de ouders blij met deze mannen want een ieder waarvan ze verwachten van OM en Justitie die hun zouden bij staan deden ze juist het omgekeerde! alles de grond in trappen incl de zogenaamde klokkenluiders en tuurlijk dat begreep ik wel..want ook Eenvandaag werd door de telegraaf onderuit gehaald “” Eenvandaag kleunt mis in zaak Vaatstra”” en noem maar op wat ze al niet in de strijd gooiden de kersttoespraak van Moeder Maaike en daar kwamweer als antwoord op een nieuw rapport vanJustitie waarin ze alles onder uit haalden en ondertussen hadden Wim en André al wat stukjes uit het dagboek mogen lezen want juist deze mensen gingen door waar ieder ander op hield, ik hoef geen namen meer te noemen dacht ik zo..Maar nog even weer terug te komen op eerder gemeld dat ik het dagboek heb mogen lezen heb ik samen Hilly in overleg met Moeder Maaike geprobeerd om het dagboek in boek vorm uit te laten geven door onze eigen Kollummer Courant ..maar na een poosje lieten ze het afweten? en onder tussen had Wim al actie ondernomen om met bepaalde mensen contact op te nemen en die zijn allemaal terug te lezen of te horen ..geen woord gelogen of bedacht..maar wel dat juist hij keihard de bewijzen kreeg die Maaike al vermoede in haar dagboek en wat was deze moeder daar blij mee maar ja  ze kon er niks mee want alles wat zij in bracht werd gelijk van de tafel geveegd want deze dappere moeder mocht niet in de picture komen want dan zou alles verloren gaan en vooral haar dagboek niet.(Bauke was onder tussen al helemaal in de klauwen van het OM en Justitie) Maar alles is in overleg met moeder Maaike gegaan en niks is gedaan zonder haar toestemming .tot dat het moment kwam en Maaike het niet meer kon opbrengen om door te vechten en ze zei Klaske wij moeten ophouden en om ons zelf denken want je weet wie de macht heeft en laat die mannen hun werk maar doen en DIT IS ZO WOORDELIJK DOOR MAAIKE verteld!! ze vertrouwde erop dat ze door zouden gaan voor de waarheid en na overmaat van ramp dus 3 weken voor dat Jasper werd gearresteerd kwamen haar kinderen bij haar thuis met de mededeling (in opdracht van Justitie) dat ze de handdoek in de ring moest gooien en daar stopte dus eigenlijk haar strijd want ze konden het zich niet permitteren om na de arrestatie weer Moeder Maaike in de media te zien verschijnen , omdat ze dan zeker haar vraagtekens zou hebben gehad, Maaike kennende..maar 1 week na de arrestatie ben ik bij haar geweest en heeft ze omhelst en mij bedankt voor alles wat ik voor haar had gedaan maar omdat ze geen andere keuze meer had moest ze ook mij loslaten en mocht ze geen contact weer met mij hebben omdat ze dan alles kwijt zou raken? Dus ik heb geen andere keus vertelde ze, mijn man zei nog Maaike dit is een duivels dilemma en toen ik samen met mijn man terug reed naar huis dacht ik ja Justitie en OM jullie hebben nu jullie zin ..Maaike zit nu in jullie kamp! Eindelijk is er het dan toch nog van gekomen het heeft dan bijna 14 jaar geduurd omdat Maaike op 1 dec 2008 tegen over Mevr Albayrak, toenmalige staatssecretaris van Justitie vertelde dat een poos na de moord op haar dochter Bauke en Maaike op het politieburo in Buitenpost moesten komen en tot hun grote verbazing zaten daar hun kinderen en hun twee woordvoerders (ik was hierbij dit gesprek aanwezig hè) om een lang verhaal kort te maken er werd daar door de leider van het RBT team verteld dat ze op moesten houden met het bemoeien van de zaak en als ze dat niet zouden doen dan zouden ze OOK HUN ANDERE KINDEREN KWIJT RAKEN!! En ja tijgertje je zult dit vast ook niet geloven he..maar geloof me maar want ook dit hele verhaal staat namelijk in haar dagboek. en als alles eerlijk was gegaan dan hadden Maaike haar dagboeken niet online gestaan want dan had ze ze zelf wel uitgebracht maar die kans krijgt ze nu zeker niet meer. Maar om eerlijk te zijn, haar dagboeken die laten niet een wanhopige vrouw zien maar een vrouw die alles haarfijn aanvoelde wat er zich afspeelde in dit grote leugenverhaal naar de oplossing van de moord op haar dochter Marianne en de kinderen zouden trots op haar moeten zijn(zullen dat diep in hun hart ook wel zijn)  dat ze dit allemaal zo heeft kunnen vast leggen nadat haar dochter is vermoord en met alle liefde die ze in haar had verteld ze ook over haar andere kinderen dus helemaal niks mis mee. en immers is het hele gezin altijd op de schop genomen door de media dus haar dagboek laat alleen dat al zien dat ze altijd zijn onderdrukt en geïntimideerd door de mensen waar van je zou verwachten dat ze er voor je zouden zijn in deze vreselijke tijden. Maar helaas was het het omgekeerde en ik heb me altijd netjes tegenover de andere kinderen van de Fam. Vaatstra gedragen en vind het nog steeds vreselijk dat ze niet hun moeder geloven(mogen) maar het OM en Justitie en niet te vergeten Peter r de Vries. en dit is de waarheid en al vertel ik hier nog maar het topje van de ijsberg..maar ik kan ook niet voorkomen dat alles in het boek van Wim en Hans zal komen..maar Maaike en ik hadden ook niks te verbergen. dus laten we het nu los en laten het aan de mensen over die wel voor de waarheid gaan. en hier is niet 1 woord van gelogen(ik ben een vrijmens en blijf alles volgen) en je mag me ook bellen hoor Chris als je wilt. Ik heb op 14 september nog een keertje met Maaike gesproken via de telefoon en ze zegt woordelijk ..Klaske ik volg de kinderen en ik ga der in mee en ik kan niet meer ik ben moe en je weet het wie de macht hebben!!!! en Chris idd ik heb gelukkig dit ook op tape te staan en ik zal het nooit op het Internet zetten ..maar als het moet en ik zal als getuige worden opgeroepen dan zal ik het wel gebruiken want ik accepteer het niet dat dit ook nog eens over de rug van deze moedige en sterke moeder/vrouw word uitgespeeld, dit heeft Maaike niet verdient. Het wordt tijd dat haar naam word gezuiverd. alles ligt bij een Notaris!

En hulde aan de mannen en vrouwen die niet stoppen waar de meesten van de MSM wel zijn gestopt. Het is vreslijk dat dit allemaal gebeurd maar alles wat er is gebeurd is niet meer terug te draaien en daarom is het voor eens en voor altijd belangrijk dat de waarheid word verteld en verder moet een ieder het maar uit zoeken en gaan we allemaal door met onze levensreis en proberen de draad weer op te pakken zo goed als mogelijk is.Maar dit is echt gebeurd en dat mag niet worden vergeten.

En verder mogen jullie vinden en zeggen wat jullie willen dit is mijn laatste woord hier in. Maar ik wilde dit eenmaal door mezelf naar buiten brengen en ja Chris jij hebt de primeur want ik ben namelijk de zogenaamde vriendin van Maaike die het dagboek zogenaamd stiekem zou hebben doorgespeeld aan de verkeerden..nou nee..deze mannen waren Maaike haar steun en toeverlaat omdat ze dit gevecht zonder haar kinderen en de meesten van haar familie moest doen omdat ze haar niet geloofden (mochten geloven). Maar gelukkig hebben we haar in ieder geval heel lang bij mogen staan en we hebben het met alle liefde  die we in ons hadden gedaan en geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft..Lang leve de waarheid en Maaike ik blijf in haar geloven zolang we hier mogen zijn en mijn boek ligt allang klaar met mijn eigen verhaal en ooit zal dat worden uitgebracht..maar die tijd komt nog wel. Nu is het tijd voor mezelf na al die jaren dat we hebben gestreden tegen de leugens en nu is het tijd voor vooral mijn eigen gezin die me zo vaak vroegen: Mem, hou er toch mee op..maar ze kenden me en wisten dat ik Maaike niet los en alleen kon laten dat kon ik niet al zou ik nog zo graag willen ik was te veel op de hoogte van alles.. (Maar mijn gezin staat  nog steeds achter me). En Peter R. de Vries, zoals jij wel weet (Je hebt Maaike laten vallen als een baksteen) en dat nog eens uitgebreid durfde te verkondigen in het boek van Simon Vuyk dat je de lange monologen niet meer aankon van Maaike! Nou ik wel, want ik geloofde in haar en ik wist ook dat ze gelijk had.

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

31 reacties op De “verraderlijke” vriendin van Maaike

  1. hkokblog zegt:

    Wat is er nu weer mis “Het verboden dagboek van Maaike Vaatstra staat nu als niet meer leverbaar bij Bol.com zie : http://www.bol.com/nl/artikel-niet-meer-leverbaar/index.html

  2. Dieuwer zegt:

    Ongelooflijk indrukwekkend. Je bent top, Klaske.

  3. Beste hkokblog en anderen,

    Dat de bestelmogelijkheid van het boek door Bol.com voorlopig was uitgeschakeld vernamen wij na een telefoongesprek gisterochtend. Wij hebben zelf moeten bellen, op tip van een bezoeker van onze website. Bol is derhalve zonder overleg met de uitgever Novio Media Uitgevers, mijn eigen onderneming, tot deze actie overgegaan. Op vraag liet men weten dat het itempje in het AD van afgelopen zaterdag hen daartoe had doen besluiten aangevuld met nog wat wazige redenen zoals ‘er is te veel reuring in de markt over het boek’.

    Het boek is natuurlijk te bestellen bij alle andere on line boekverkopers, via de reguliere boekhandel en via de site HetVerbodenDagboek.nl maar vervelend is het wel.

    Op dit moment zijn we in gesprek met BOL. Verdere informatie volgt z.s.m. ook via deze respectabele site van de onvolprezen Willem de (niet)Zwijger.

  4. Ha die Wim,

    Belangrijke publicatie. Belangrijk ook voor een verantwoorde historie van de transmissie van Maaikes dagboek(fragmenten). Ook al word ik in sommige internetpublicaties weggezet als ‘één van de kwelgeesten’ van Maaike, beschouw ik mijzelf ook eerder als een fakkeldrager voor Maaike die wat laat op het toneel is verschenen. Alle respect voor Klaske (!) die supersteun heeft geleverd aan Maaike en die nu wat betreft het dagboek van Maaike en de manier waarop ze het van Maaike heeft gekregen in de mainstream-pers volledig onterechte en leugenachtige bagger over haar krijgt uitgestort.
    Maar tja, dat is wel vaker het lot van de sterken. Het tij zal spoedig keren en dan zullen notoire doofpotjournalisten van het allooi Chris Klomp de boemerang naar zich terug zien keren. Ik zie met smart en vreugde uit naar de spoedige publicatie van jullie boek. Dat zal een wapen zijn waarmee we veel kennisschoten zullen kunnen afvuren op alle desinformatoren en manipulatoren in de zaak Vaatstra.

  5. socciebon zegt:

    Ik heb het boek ook besteld via BOL. Krijg ik m nog wel?

  6. fryskdumke zegt:

    Topstuk weer van Wim, en dikke respect voor Klaske die altijd achter Maaike is blijven staan!!

  7. donquijotte zegt:

    Als Bol niet levert en je hebt betaald dan krijg je het van mij!

  8. donquijotte zegt:

    Dat was voor Socciebon!!! hahaha.

  9. wdankbaar zegt:

    Socciebon, Je krijgt het sowieso, via Bol.com en anders van ons. Als Bol.com niet uitlevert, dan crediteren ze je 22.90 en kun je het gewoon ergens anders bestellen, bijvoorbeeld op:

    http://www.hetverbodendagboek.nl/page17.html

    Had je meteen moeten doen, want dan krijg je er nog een leuk tekstje en handtekeningen van ons bij.

    Wat dacht je van deze:

    “Today’s mighty oak is just yesterday’s nut that held its ground”.

    of deze:

    “Laat dit boek de ogen openen bij Peter, Manon, Job, Paco, Jackie, Giel en Silke.”

    of deze:

    “Truth is stranger than fiction, but it is because Fiction is obliged to stick to possibilities; Truth isn’t.”
    ― Mark Twain

    Ik verwacht dat binnen enkele dagen de bestelknop van Bol weer op groen staat.

    Wim

    • Pop zegt:

      Ik denk dat ik Hans / de uitgeverij nog even terugmail, toch wel leuk om verrast te worden met een tekstje afkomstig van jullie zelf! Deze (overbekende) quote is voor jullie, beste Wim en Hans:

      “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”
      – Mahatma Gandhi

      Kan het gevecht tegen de waarheid nog veel smeriger dan dat het is op dit moment? Alleen de inhoud van deze site is al $22,90 waard.

  10. maasdonk zegt:

    @ klaske,je bent een kanjer en eens zullen al deze trollen zich moeten verantwoorden voor hun wandaden!!
    Je bent tot de limit gegaan en een ieder die wat meer ingelezen is weet dat jij een strijder bent in de ware zin van het woord.
    @ wim, ik heb compassie met maaike dat zij op deze wijze haar oude dag moet slijten,zij moet een ongelofelijke sterke vrouw zijn om zoveel jaren door te strijden tegen deze leugens en de spelletjes die uitgespeeld zijn over de rug van haar meisje ,uiteindelijk was marianne nog maar een kind destijds.
    Dit is het begin van het einde voor al de notoire doofpotzitters die nu ontmaskert gaan worden.
    Genoeg is genoeg!!!

    • Anti deVriesmaffia zegt:

      jammer en bijzonder dat maaike de kleinkinderen nog wil zien.
      Ik zou de kinderen met het grut erbij de deur uitgetrapt hebben.
      Dan maar geen kleinkinderen over de vloer.

  11. Annette zegt:

    Hoe verzot is deze wereld op leugens, dat je voor de waarheid zo moet strijden!!! Het is openbarend om je in deze zaak te verdiepen, de schellen vallen je van de ogen! Ik denk dat Maaike haar ongekende doorzettingsvermogen haalde uit het recht op waarheid voor haar dochter. Wat zal ze ‘de mannen’ dankbaar zijn, dat zij voor haar dochter’s recht blijven vechten!
    Daarom kan zij zich nu terugtrekken en haar gezin omarmen ondanks het onrecht wat zij hun moeder aandoen. Maaike’s laatste wens voor Marianne leeft voort in de geweldige inzet van haar èchte vrienden…

  12. lidy zegt:

    Binnenkort sta je weer voor de rechter en ik hoop dat je dit keer zo vestandig bent om een advocaat, zo niet twee advocaten mee te nemen zodat je het dit keer in jouw voordeel en daarmee het voordeel van deze zaak kunt beslechten. Een mooiere start van het boek kun je je niet wensen.

  13. wdankbaar zegt:

    Lidy, bij nadelig resultaat ga ik in hoger beroep.

    • lidy zegt:

      Beste Wim, dan ben je nu al verkeerd bezig. Het gaat om wat ze zo mooi noemen mindset. De focus moet nu liggen op de waarheid en het recht om je te verdedigen tegen de aantijging. Ik weet niet hoe de aanklacht precies is geformuleerd, maar het is van het grootste belang je daar op te focussen en alleen dat te ontkrachten. Dat kan alleen door je te beperken, zodat de boodschap helder overkomt en de rechters of het OM geen kans krijgen om de zaak waar het om draait te ontwijken door het accent ergens anders op te leggen. Daarvoor heb je een advocaat nodig, een gewiekste en zeer kundige advocaat. Ik mag aannemen Wim, dat jij toch wel zo snugger bent het johnny hang yourself traject te verlaten. Hou op met je energie te steken in een steekspel op je blog met gasten als die journalist Klomp en de vaatstra’s. Nogmaals oproepen van DeHaas om emailtjes te schrijven en die Klomp of die Freddy op die manier te pakken is gewoon niet de manier. Dat noem ik geneuzel in de marge. En denk je nou dat dat in je voordeel pleit. En denk je nou dat als iedereen hier op je blog jou gelijk geeft dat je daarmee het pleit wint? En dat gezegd hebbende, dit is het laatste wat ik erover wil zeggen. Succes.

  14. paulusnl zegt:

    Wat ik hoop is dat jullie boek aanleiding is dat de mensen in friesland die monddood zijn gemaakt en de vele getuigen zich verenigen en opstaan, nu houdt bijna iedereen zijn mond terwijl heel veel mensen weten dat deze beerput gigantisch stinkt. Als iemand daar nu recht op heeft is het die arme Marianne zelf.

  15. waterman10 zegt:

    Wim,jouw site wordt op postings gescreend. Ik weet niet waarom en door wie.
    Een linkje van olympiczion komt niet door.

  16. vuur01 zegt:

    Ola Wim,

    Heb dit artikel bijna 1 op 1 overgenomen. Heb er alleen de citaten uit het dagboek die jij niet mag noemen wél in opgenomen.

    http://vuur01.wordpress.com/2014/02/13/de-reden-waarom-het-dagboek-van-maaike-terpstra-heldin-hier-te-vinden-is/

    Stay Cool !

  17. Pytsje zegt:

    Als de boodschap slecht is….

  18. Voor hen die direct op deze pagina binnengekomen zijn en de indexpagina hebben gemist: Het Verboden Dagboek van Maaike Vaatstra is bij BOL.com gewoon weer te bestellen, onder meer nadat het AD gisterochtend een rectificatie had geplaatst op een prominente plaats in de krant.
    Zie https://rechtiskrom.wordpress.com/ en/of http://www.HetVerbodenDagboek.nl/page17.html en natuurlijk http://www.bol.com/nl/p/het-verboden-dagboek-van-maaike-vaatstra/9200000022439275/

  19. @ Wim
    Jammer dat je mijn Mark Twain quote online hebt gezet. Hij is ijzersterk, maar hoopte ermee uniek te blijven…😉
    Keep up your head and the good work!

  20. HansJohn zegt:

    De moeder van het in 1990 op 16-jarige leeftijd vermoorde Friese meisje heeft ooit een vertrouwenspersoon inzage gegeven in haar dagboek

    Het is ook in handen geweest van het Second Opinion Team……
    En misschien ook bij de Kollummerkrant? Er is op enig moment sprake geweest van uitgave door de krant, maar dit ging uiteindelijk niet door. Niet ondenkbaar is dat het schrijven daar wel is geweest…..
    Als er dan toch door de reguliere media ‘een goede vriendin’ van Maaike beschuldigd wordt van lekken, betrek daar dan justitie en de krant ook bij.
    Dat wist de reguliere media een tijdje terug misschien nog niet (officieel), maar het staat nu toch al een tijdje op het blog van Chris Klomp, dus kan hij dit misschien even naar buiten brengen in de reguliere media?

  21. seke zegt:

    Beste HansJohn!
    Dit was allemaal nog voor dat J.S is gepakt. En de moeder mag zich nu nergens meer mee bemoeien (letterlijk en figuurlijk) denk jij dat Chris daar zijn vingers aan gaat branden! No way..die kruipt justitie en het Om in hun kont en komt alleen naar buitenals het hem word opgedragen. Hilly en Klaske die kunnen dit wel tegen over de rechter verklaren,wanneer dat zou moeten. En Maaike beschuldigd Klaske er ook niet van, maar dat doet justitie en het om die willen dat Klaske ook als een complotter word weggezet zodat het klootjes volk haar ook als een fantast gaat zien. Dat is de enigste opdracht die het om en justitie hebben..iedereen monddood maken die ook maar iets probeert te ondernemen wat neit in hun straatje past.

Geef een reactie

