Uitzending Myra + support voor Maaike

De rest van deze pagina reserveer ik graag voor positieve boodschappen aan het adres van Maaike. Maaike wordt nu zelfs misbruikt als speelbal van de media, Peter R. de Vries en Yehudi Mosckowicz voorop, om uit haar naam leugens te verspreiden.

Dit heeft er toe geleid dat tal van webloggers en internet publicisten het “dagboek van Maaike” op internet hebben geplaatst. Dit betekent praktisch gezien dat publicatie  “out of control” is geraakt, ook al gaan Peter en Yehudi op hun kop staan. Of ik dat een goede ontwikkeling vind? Zeker weten!

Laten wij het over de inhoud hebben van dit grootse werk, in plaats van over de spin die de media er aan geven, dat Maaike het zo verschrikkelijk vindt, er aan kapot gaat, bla bla bla… Maaike heeft inderdaad haar toestemming ingetrokken, maar onder dwang van anderen die het “verschrikkelijk” vinden dat de waarheid in haar schrijfsels voor een breed publiek toegankelijk wordt. Met name Peter R. de Vries en Justitie hebben hier een hoop te vrezen.

Bekijk ook deze uitzending van Eénvandaag van 20 september 2008 over Maaike en haar vriendin Klaske die nu in de media vals beschuldigd wordt Maaike’s vertrouwen te hebben “beschaamd” door het “dagboek” aan mij te “lekken”. Allereerst heb ik het niet van Klaske gekregen, maar van André Vergeer. Ten tweede is dit allemaal met volledige toe- en instemming van Maaike gebeurd. Steek Maaike een hart onder de riem.

 

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

57 reacties op Uitzending Myra + support voor Maaike

  1. wdankbaar zegt:

    Micha vraagt zich af waarom Bou en ik hem “aggressief” bejegenen.. Heeft niets met agressiviteit te maken, maar met afstand nemen van zijn stellingen, waaraan hij mijn naam en die van Hans Mauritz verbindt.

    Micha komt weer met een kletsverhaal op zijn site. Legt Hans Mauritz woorden in de mond die hij nooit heeft gezegd. Dat Marianne “op bestelling” is vermoord, is een verhaal dat ik noch Hans geloof. Weer komt hij met zijn onzinnige “supergetuige”. Krachtig neem ik hier andermaal afstand van. Micha wil de feiten omtrent zijn “supergetuige” niet onder ogen zien, ook al vertel je het hem honderd keer. Erg jammer. Peter R. de Vries maakt hier dankbaar gebruik van door Friso erbij te halen en net te doen of ik dit verhaal van de “supergetuige” ook onderschrijf.

    Micha, erg dom om Alexandra van Niburu af te branden op je website. Hoe maak je vrienden tot vijanden? Is een cursus die jij zo kan geven.

    Gesprek met Micha over zijn supergetuige:

    [audio src="http://www.jfkmurdersolved.com/audio/supergetuige.mp3" /]

    Wim

  2. wdankbaar zegt:

    Van mijn moeder:

    In Januari 2014 komt een Nederlandse film uit over het leven van Kenau Simonsdochter Hasselaer. Deze Haarlemse leefde van 1526-1588. Ze raakte bekend omdat ze als een leeuwin heeft gevochten in de Tachtigjarige oorlog van 1568-1648. Eén van de verhalen zegt dat ze zich uit woede in deze oorlog heeft gestort om haar dochter te wreken, die ze geëxecuteerd hadden.
    Dit verhaal deed me zo aan Mevrouw Terpsta denken, die ook dapper heeft gestreden om de waarheid over de moord op haar dochter te achterhalen. Enkele volgers menen dat Wim een monument verdiend, maar als iemand dat zou verdienen is zij dat wel.
    Ik ben ook diep onder de indruk dat ze het opneemt tegen de Leeuwarder Courant en Peter R. de Vries die haar vrolijke tiener wegzetten als een sletje.
    Als Koning Willem Alexander op Koningsdag lintjes laat regenen, dan ook één haar kant op a.u.b. Als ze dit systeem in de tijd van Kenau gekend hadden zouden zijn voorvaderen daar beslist geen moeite mee gehad hebben om Kenau er eentje toe te kennen.

    Rudy Dankbaar

    • veryworried zegt:

      Dhr. Vaatstra krijgt zo’n machiavelli-dingetje, en oh, wat is hij daar trots op.
      Zo zie je maar weer hoe makkelijk mensen om te kopen zijn . En dhr. Vaatstra heeft zelfs niet in de gaten dat hij zijn dochter heeft verkocht voor deze “beloning ” van onze pedofiele overheid.
      En waarom zijn echtgenote niet mocht meedelen in deze “eer “? Onbegrijpelijk zegt u? Het antwoord op deze vraag moet zijn: omdat zij weigerde de uitkomsten van het onderzoek door OM te accepteren.
      En dan de foto van hun oudste zoon die ik onlangs weer zag: triomfantelijk zittend in een stoel in een of ander paleis, zo van: kijk mij nou! Walgelijk dat zij hun kind en dochter zo verraden. Maar waarschijnlijk zien zij zelf dit niet zo, verblindt als ze zijn door de ‘koninklijke’ aandacht die hun, kleine burgertjes van het Friese platteland, te beurt valt.

      Moeder Vaatstra, op u kan uw dochter Marianne trots zijn. U laat zien dat u zich niet het zwiigen heeft laten opleggen door onze pedofiele overheid, die haar schandelijke daden over de rug van uw dochter probeert te verdoezelen.
      U verdient heel veel lintjes van alle mensen die opkomen komen voor de bescherming en rechten van kinderen op de wereld.
      Ooit zal u recht worden gedaan. Ik wens u veel sterkte de komende tijd

    • veryworried zegt:

      Correctie:
      Waar ik schrijf “walgelijk dat zij hun kind en dochter zo verraden” bedoel ik ” dochter en zus zo verraden”.

  3. Annette zegt:

    Niet in woorden uit te drukken zoveel bewondering heb ik voor Marianne’s moeder Maaike. Om onder zulke zware omstandigheden met zo’n helder oordeel naar de zaak te kunnen blijven kijken, dat vind ik onvoorstelbaar moedig en getuigen van een enorme zielskracht. Ik hoop van harte dat het haar troost en geruststelling mag bieden dat haar medestrijders voor waarheid – en dan natuurlijk met name Wim – met al hun vechtlust en oprechtheid doorzetten tot het recht zal zegevieren. Een diep ontroerend voorbeeld hoever moederliefde kan reiken, aan de dood voorbij…

  4. Romilde zegt:

    Annette, mooi gesproken. Liefde overwint alles.

  5. Marja zegt:

    Lieve Maaike, wij leven met je mee, al sinds 1 Mei 1999. Ik weet nog goed waar ik die dag was: Thuis. Ik zette de TV aan en toen kwam het vreselijke bericht. Ik zie de televisie beelden nog voor me. Het is net zoiets als 9/11: je vergeet die beelden nooit meer. Waarom? dat wist ik op dat moment niet. Ik “voelde” toen al meteen aan dat dit niet zomaar een moord was… En het heeft mij al die jaren bezig gehouden. Waarom? omdat ik het erg voor u vind. Dat U, uw dochter heeft verloren. Mijn vrees is bevestigt in uw dagboek, waarvan ik slechts 14 pagina’s van heb gelezen. Uit respect naar u en uw verdere familie heb ik de rest niet gelezen. Maaike, ik wens u veel sterkte, wijsheid en gemoedsrust, en ik hoop dat de media u niet meer lastig zal vallen, die media, die op de 1e dag met telelenzen bij u op de stoep stond, dat soort uitschot, net als Dhr. Verkaik, de Vries en andere harteloze zielen die we helaas onder ons hebben. De waarheid komt boven tafel, hoe dan ook. Voor U, voor Marianne.

  6. Marion zegt:

    Sterke sterke Maaike, groot respect voor de strijd die je de afgelopen 14 jaar hebt geleverd en die voor jouw en je familie afschuwelijk moet zijn geweest. Jij moet over een enorme kracht en liefde beschikken, om te verder te hebben kunnen gaan met het leven. Jij en je familie verdienen gerechtigheid, dat is wel het minste. Nederland kan niet om jouw eerlijk en authentieke verslag van je ervaringen met het OM heen. Ik schaam me dat zo’n verrot machtsbolwerk als het OM hier in Nederland dit soort wanstaltige doofpotten keer op keer probeert te creeeren. Maaike, ik wens je alle kracht en steun toe. Ik hoop van ganser harte dat dit alles vanaf nu op zo’n manier afgewikkeld wordt dat jij met je moederhart er rust in kan vinden.

  7. jairalali zegt:

    Elders had ik het al neergezet op dit blog.
    Mevrouw Terpstra, ik zou u heel graag in mijn armen nemen om u te koesteren. En als ik uw dochter was geweest dan had alles heel anders gelopen want ik had me kapot voor u gevochten.
    Veel sterkte toegewenst en ik hoop dat voordat u van deze wereld afscheid neemt, u de waarheid omtrent uw dochter, in alle media zal mogen ervaren zodat u echt rust krijgt.
    Liefs Jaira Lali

  8. Herman zegt:

    Hoe lijkt jelui het volgende idee: allemaal tegelijkertijd Maaike een leuk knuffeltje sturen tegen 5 december? Daarbij zelf anoniem blijven, want het komt van de goede Sint.
    Nu nog het adres waarheen..en het moet wel door de schoorsteen passen.
    … Dat belooft dan een lange nacht te worden voor Zwarte Piet.

  9. yvonne zegt:

    Beste, lieve Maaike, ik heb ongelooflijk veel respect voor u, naast een enorm gevoel van verdriet.
    Ik heb op mijn manier samen met vele anderen, héél veel energie gestoken om de waarheid boven tafel te krijgen, voor u en uw familie. Mijn wens en ik denk met mij heel veel anderen, dat de waarheid op tafel komt en dat eindelijk uit komt, dat justitie in Nederland corrupt is………….En dat iedereen die meegewerkt heeft aan dit corrupte systeem, zijn straf krijgt, eindelijk.

    En U en uw familie eindelijk de verdiende rust……………

    Met hartelijke groet
    Yvonne Hoekema

  10. maasdonk zegt:

    Dit is aan maaike gericht voor het geval dat zij het toch ,,mag,, lezen,
    Lieve maaike,ik heb zelden een sterke en moedige vrouw meegemaakt zoals je jezelf staande hebt gehouden in al deze waanzin ,leugens,bedrog enz.
    Een compliment voor de nuchtere schrijfwijze van het ,,dagboek,, een duidelijk en chronologisch verhaal over een falend justitieapparaat zoals zij al meer door de mand zijn gevallen met andere zaken!
    Ik heb al die jaren meegeleefd met het verdriet en de speurtocht naar de moordenaar(s) van je dochter,haar jonge onschuldige gezicht vol van vertrouwen in de wereld en dan zo aan je einde te komen, een hel moet het zijn voor een moeder en een moederinstinct is een oerkracht die men niet moet onderschatten!
    Als je vrede hebt met de dader jasper s dan moet het boek gesloten worden maar als dat niet is dan mag niemand de waarheidsvinding belemmeren of saboteren.
    Als dit dagboek niet meer is dan een samenvatting van door jouw ervaren dingen en waarnemingen dan zou niemand zich zo druk maken zoals ze nu doen en dat zegt genoeg.
    Blijkbaar is de 100% dader toch niet zo zeker als werd verondersteld.
    Ik hoop van harte dat in deze zaak de waarheid en niets anders dan de waarheid achterhaald wordt dat is de enige manier om rust te krijgen en voor de zielerust van marianne is het noodzakelijk dat er gerechtigheid komt.
    Sterkte en ik wens je niets anders toe dan in dit leven rust en vrede .
    Een lintje hoeft niet meer,dat hebben velen je al figuurlijk toegekend.

  11. Souraya zegt:

    Een idee, laat allemaal jullie steunbetuiging aan Maaike hier achter.
    Dan print ik alles uit en zorg ik dat het bij Maaike door de brievenbus gegooid wordt.

  12. Harry Bennebroek zegt:

    Lieve Maaike,

    Als justitie er toch zo heilig van overtuigt is dat Jasper S de dader is, Dan moet het toch simpel eenvoudig zijn om alle bewijsvoeringen te overleggen aan al die complotters (lees anders denkenden) en aan U, om alle aantijgingen t.o.v. Justitie de wereld uit te helpen. Want dan is het klaar en over, maar in tegen stelling tot dat, slaan ze krampachtig om zich heen als een dolle stier die niet meer weet van voren dat ie van achteren nog leeft. het geeft mij toch een nare nasmaak,
    Daarom denk ik dat Wim toch een luis in de pels van Justitie is, en daarom hoop ik ook dat Wim een vinger achter de deur krijgt, In elke zaak is er wel weer iets dat fout gaat. Maar net als met doktoren is het moeilijk om een fout toe te geven, maar in deze zaak als de uwe gaat het niet om een fout denk ik, maar om dingen bewust onder het tapijt te vegen. en waarom? Wim doe je best en succes. Ik reageer niet vaak, maar ik volg alles.

  13. Guus zegt:

    Lieve moeder van Marianne.
    Dit is voor mij de eerste keer dat ik reageer op een site.
    Elke dag bid ik dat de waarheid over de dood van Uw kind aan het licht mag komen.;
    Veel liefs en sterkte.
    Guus.

  14. Marja zegt:

    Mocht het toch zo zijn dat Jasper de dader blijkt te zijn, -want erg onwaarschijnlijk lijkt als je alle feiten op een rijtje zet- dan nog geeft het dagboek feilloos weer hoe het justitieel apparaat werkt, of beter gezegd: niet werkt. De waarde hiervan valt niet te onderschatten. Je moet je eens voorstellen om in de schoenen van Maaike te staan, je dochter verliezen, en dan ook nog worden beledigd door de recherche, politie en de media die alles belachelijk maakt, niks echt uitzoekt, verdachten kwijtmaakt, met bewijsmateriaal rommelt, getuigen niet wil horen, en de jongens die Marianne voor het laatst hebben gezien in bescherming wil nemen tegen de belangen van Maaike in. Inderdaad: De wereld draait door! Je zal zelf maar in zo’n situatie komen. 14 jaar lang heeft het OM, justitie, de recherche en de jongens die Marianne voor het laatst hebben gezien leugens zitten te verkondigen. Waarom? ja…Waarom? Ik wist dat er wel wat mis zat bij justitie, maar zo erg kon ik me niet voorstellen… hoe sterk ben je, als dit al 14 jaar lang over je heen krijgt? dat de Media jouw kind een sletje noemt, talloze getuigen besmeurd en beledigd, en dan een Peter R. de Vries die een emmy-award in de lucht houdt, over de rug van vermoorde meisjes. Walgelijk gewoon. En wie is de gebeten hond? Wim. Die notabene al zijn tijd vrijwillig besteed om onderzoek te doen, kosten noch moeite spaart om de waarheid te vinden..En daarom ben ook ik: Wim Dankbaar!

  15. Dieuwke zegt:

    Lieve Maaike, ik zou u willen zeggen: Rust nu maar, U hoeft niets meer te verliezen want dat heeft u al genoeg gedaan. U heeft genoeg voorbereidend werk verricht en de rest kunt u nu overlaten aan de mensen die zich nimmer neerleggen bij deze schandalige leugens. Het recht zal zegevieren, voor u en uw prachtige dochter Marianne! Ik hoop dat u honderd jaar mag worden en ooit de eer krijgt die u zo toekomt.. Weest alsjeblieft niet verdrietig en eenzaam want u staat niet alleen! Een hele dikke tuut en het allerbeste gewenst!

  16. roos zegt:

    Voor iedereen en speciaal voor moeder Maaike!
    Kort maar krachtig; DONT GIVE UP!!!!!!

  17. veryworried zegt:

    Bewonderenswaardige moeder van Marianne,

    Ik bewonder u om de vasthoudendheid die u heeft om Marianne recht te doen. Ik voel ook liefde voor u, voor de moeder die u bent.

  18. Hansjohn zegt:

    ‘k Had mijn reactie in twee verschillende lettertypes gemaakt, maar wordt dit niet zo op deze site gezet. Sorry, nu is het niet duidelijk wat uit het requisitoir komt en wat van mij is.

  19. Vicky zegt:

    Mooie reacties voor Maaike, maar … als Maaike zelf geen laptop meer heeft … hoe bereiken haar deze mooie reacties?

  20. maasdonk zegt:

    @hansjohn, het is duidelijk marianne heeft nooit op de beruchte fiets gezeten laat staan gefietst!!

  21. Marja zegt:

    Even offtopic een nieuwtje: http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3544022/2013/11/13/Rechtbank-staat-getuigenverhoor-over-Demmink-toe.dhtml
    Rechter staat getuigenverhoor toe in Demmink zaak. Er staat bij “De rechter wijst een dergelijk getuigenverhoor bijna altijd toe”. En Wim mag geen getuigen horen?

  22. Ries zegt:

    Lieve Maaike
    Normaal reageer ik niet hier maar volg wel alles en ik weet dat dit zaakje stinkt,
    heel veel sterkte gewenst Maaike.

    @Wim Hallo Wim zou het een idee zijn om met Richard Eikelenboom kontakt op te nemen over dat gevonden bloed dna op het hengsel van Mariannes tasje en dan dit te vergelijken met het dna van een familielid van Jasper Steringa dwz. iemand die dicht bij Jasper staat bvb. zijn vader? Zijn vader is immers de persoon die aan zoon Jasper vroeg heb jij dat gedaan waarop Jasper boos werd wellicht is voor de vader de waarheidsvinding ook belangrijk het gaat immers om zijn eigen zoon. Het lijkt me dat Richard Eikelenboom de resultaten of een kopie van het gevonden dna nog in zijn bezit heeft want in een uitgezonden documentaire (NCRV) sprak Richard uitgebreid over de Vaatstra zaak en het door hem gevonden dna met de 11 gevonden punten er waren ook foto’s te zien van het tasje dus het lijkt mij dat hij een eigen archief/ dossier heeft en dus een vergelijking zou kunnen uitvoeren, het lijkt me een poging waard.
    http://altijdwat.ncrv.nl/nieuwsblogs/gesprek-richard-eikelenboom
    http://altijdwat.ncrv.nl/ncrvgemist/26-2-2013/altijd-wat-26-februari

    Ries

  23. Anti deVriesmaffia zegt:

    ik heb zojuist die uitzending van één vandaag van 20 sept.2008 bekeken.
    Wat verschrikkelijk om te zien dat die lieve Klaske vertrouwen had in een lid van de Turkse Maffia.
    De Turkse Maffia heeft hier voet aan wal kunnen zetten door de strapatsen van Joris Demmink in Turkije, zo gaan de geruchten.

  24. maasdonk zegt:

    @ anti de vriesmaffia , nu komen we ergens ,,mevrouw Albayrak,, is een site apart waard!
    Familie op toppositie bij het COA en ook niet zuiver op de graat!
    Ik ga er van uit dat klaske en maaike nooit meer van haar gehoord hebben.
    Alle leugens zullen ontmaskerd worden er is geen weg meer terug.

  25. Souraya zegt:

    Chrysalis:
    13 november, 2013 op 19:02
    Beste mensen, zou iemand van hier onderstaande reactie willen plaatsen bij Wim op de site, bij hetzelfde artikel daar, want het lukt me daar niet meer om in te loggen. Bij voorbaat dank!
    Beste mevrouw Terpstra,
    Graag zou ik u beleefd een hart onder de riem willen steken. U bent een intelligente vrouw en een moeder met een hart van goud. Het is zo begrijpelijk als u zegt dat u rust wilt en dat u niet meer kunt. Ik denk dat u min of meer een weg hebt gevonden waarin u, zo goed of zo kwaad als dat gaat, hebt leren leven met het gegeven dat u voor uzelf weet dat het destijds anders is gegaan. Ik hoop dat u zich niet lastig gevallen voelt door de mensen die doorvechten voor de waarheid en voor eerherstel voor lieve, mooie, onschuldige engel Marianne. Veel liefde toegewenst met uw kinderen en kleinkinderen. Dat het u en uw naasten verder goed mag blijven gaan.
    Warme groet van een NL-se vanaf de andere kant van de wereld.

  26. wdankbaar zegt:

    They’re gonna kill us both! David Ostertag was already down. I grabbed the AK-47 out of the car, had it in the backseat. I had one picked out from the storage shed for a simple reason: I had a meeting prior to those people and somebody had poked me in the chest, and I just knocked him down and stumped on him a couple of times, and told him: Don’t ever threaten me to tell me you’re gonna trunk me! If you do, do it first and then come and tell me that you’ve done it!

    Dit is een quote van mijn buddy James Files, voormalig serie-moordenaar voor de mafia en CIA, en killer van John F. Kennedy. Wil ik graag even herhalen voor de ongeletterde, ongeïnformeerde, anonieme, laffe Neanderthaler, van wie ik vandaag een dreigbriefje in de brievenbus vond.

    Beste Neanderthaler, zet je briefje gerust op Waldnet.nl. En mijn adres en telefoonnummer ook. Blijkbaar wist je nog niet dat mijn adres en telefoonnummer overal op het Internet staat, alsmede op elke DVD die ik verkoop:

    Ruysdaelweg 14

    2051 EM Overveen

    023-5268730

    Bel me maar, laffe Neanderthaler. Geef me jouw adres. Dan bespaar ik je de reis naar Overveen en kom ik naar jou toe. Dan weet iedereen meteen wie mij in het ziekenhuis doet belanden. Wie weet sla ik jou wel het ziekenhuis in? Want zo’n laf anoniem, slap mannetje als jij, daar zal ik geen kind aan hebben. Maak je geen zorgen, ik zal je niet slaan, want ik heb alleen maar medelijden met je!

    Hoe ziek ben jij wel niet om mij een briefje te sturen aan mijn vrouw en kinderen? En dan durf je nog niet eens je naam eronder te zetten!

    http://www.jfkmurdersolved.com/vaatstra/zwaagwesteinde.jpg

    Wim

    • Annette zegt:

      Verbijsterend, zo laag als mensen kunnen zinken… Heel naar, Wim, dat je ook nog met figuren van dit allooi moet dealen!

    • Jan zegt:

      Beste Wim,
      Erg vervelend zo’n directe bedreiging. Onderschat dit nooit en laat het niet escaleren. Wat jij een Neanderthaler noemt kan maar zo een heuse psychopaat zijn. En daar zijn er veel van ben ik bang. Nederland is een land vol horken en aso’s, fatsoen en nadenken niet de norm helaas. Ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen en de analytische vermogens in deze zaak. Sterkte en wijsheid!

    • jairalali zegt:

      Dom en ziek briefje. Voor mij voelt het als bluf van een of andere sensatiebak die denkt indruk te maken.
      Trappen we niet in hè Wim?
      We moeten niet vergeten dat er ook heel veel rare snijbonen over internet rond toeren.

    • Erg bemoedigend, zou ik denken:

      “First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”
      Mahatma Gandhi

      Kennelijk is je tegenstanders het lachen inmiddels vergaan en bevinden we ons nu in die één na laaste “they fight you” fase, in dit geval met een kansloze rechtszaak door tuinkabouter Yehudi en een anoniem dreig briefje waaruit blijkt dat een aantal lieden hem een beetje beginnen te knijpen.

      Wellicht wel een goede aanleiding om toch even over een verzekeringspolis na te denken. WikiLeaks heeft enige tijd geldeden een aardige truuk toegepast door hun archief versleuteld met een wachtwoord via bittorrent onder honderden computers te verspreiden:

      http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20366668.ece

    • van Tours zegt:

      Zet door Wim. Een handgeschreven briefje. Wie het schrift herkent, geef dit dan door aan Wim. Zitten ook kenmerkende taalfouten in. Zijn we nu zo ver in Nederland dat via dit soort bedreigingen zaken “afgehandeld” zouden moeten worden?

  27. maasdonk zegt:

    @ wim.trollen business as usual zoals je ziet.
    Het nivo van de ,,brief,, is een verhaal apart.
    Heb je geen camera waar je terug kunt kijken.
    Ik wil maar een ding zeggen,watch your back en probeer te achterhalen wie dit gedaan heeft.
    Groep ,,zwaagwesteinde,, wat moeten wij ons daar bij voor stellen een soort ,,club,,?
    Er staan grote belangen op het spel anders maakte men niet z,on drukte.

  28. donquijotte zegt:

    Lafbekken zijn het!!! When the going gets tough, the tough get going. Er staan veel mensen achter je Wim.

  29. dichotoompje zegt:

    Laat je niet afleiden Wim . Met de Waarheid is niets mis!

  30. Wim Dankbaar zegt:

    Lieve Wim, heftig geschrokken van je verjaardagscadeau. Ik kwam pas laat thuis van de verjaardagsvisite bij je zus en ging nog even op je blog kijken. Als Groningse altijd waardering voor de Friezen gehad. Een dapper volk, maar kennelijk zitten er ook een paar lafaards tussen. Een hele groep zelfs. Zwargatsende? Ik heb wel eens gehoord van Zwaagwesteinde. Zou je deze groep niet liever mijn adres geven? Een oudere vrouw in elkaar slaan lijkt me beter bij deze groep Friezen te passen.
     
    Liefs, Mamma

    Van stakkers hoef je niet te schrikken, mam.

  31. wdankbaar zegt:

    Na dit intermezzo graag verder met het onderwerp support voor Maaike.

  32. fryskdumke zegt:

    Lieve Maaike, je moet weten dat je er niet alleen voor staat in deze verschrikkelijke strijd om de waarheid rond de moord van je dochter Marianne, ik heb diepe respect voor een moeder als jij, en begrijp je standpunt van nu. Je bent zo moe van al die jaren vechten. Natuurlijk gunnen wij iedereen van jullie rust, maar deze rust zal slechts schijn zijn…pas als alles in waarheid is geopenbaard kunnen jullie echt verder. ik wens jou alle kracht en moed die je nodig hebt! lieve groet

  33. Aad zegt:

    Beste Mevrouw Terpstra.

    Vanuit Twente sta ik ook even stil voor de support die mij hier aangeboden wordt.
    Veel waardering heb ik voor u!
    Veel waardering heb ik voor uw vasthoudendheid met het zoeken naar de juiste oplossing.
    Veel waardering heb ik voor u om de waarheid in de nog steeds onopgeloste moord op uw dochter te achterhalen.
    Veel waardering heb ik voor de wijze waarop u zich staande heeft gehouden met uw dagboek tussen de leugens en bedrog van justitie over deze zaak. Veertien jaar leugens zijn niet zomaar te weerleggen.
    Veel waardering heb ik ook voor Wim, André en Hans die de loodzware deksel van deze doofpot stukje voor stukje open krijgen. Ik weet het zeker!….Het zal hun uiteindelijk lukken, mede dankzij het dagboek wat door u is opgesteld.

    Aad

  34. Beste Maaike,

    Ik heb als wildvreemde je “dagboek” gelezen en daar heb ik geen spijt van. Wat jullie door gemaakt hebben door toedoen van het OM is, zoals je zelf ook al zegt, niet te vergeven. De vraag of men nu uiteindelijk de dader gepakt heeft of niet, doet daar niets maar dan ook helemaal niets aan af. Jullie zijn op een schandalige manier behandeld en dat is eenvoudigweg onacceptabel.

    Dit kan niet, dit mag niet.

    Door de publicatie van je verhaal door een aantal websites op het internet is je verhaal nu noodgedwongen onderdeel geworden van het publieke debat, te meer ook omdat ik je boek na het te hebben gedownload integraal en officieel doorgestuurd heb naar de Voorzitter van de Tweede Kamer.

    Die zullen nu kleur moeten bekennen en een oordeel moeten vellen over de vraag of je schrijnende verhaal, waarin je in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk hebt gemaakt wat voor een leed “de Staat” jullie heeft toegebracht, reden is om toch in ieder geval de Minister eens aan de tand te voelen en zich af te vragen hoe dit in hemelsnaam mogelijk is in een rechtstaat als de onze, maar vooral ook wat er gedaan zal moeten worden om er voor te zorgen dat dit soort misstanden nooit meer kunnen voorkomen.

    Het is niet aan mij om te oordelen over de vraag of nu uiteindelijk de juiste persoon achter de tralies zit of niet. Het is ook niet aan mij om te oordelen over de vraag of de publicatie van je dagboek, al dan niet in de vorm zoals Wim en Hans dat van plan zijn, in jou belang is gezien de omstandigheden waarin je thans verkeert.

    Wat ik wel kan doen is naar eer en geweten een klein steentje bijdragen om de misstanden aan de kaak te stellen waar jullie als familie mee te maken hebben gehad en daarbij binnen de grenzen van de wet gebruik te maken van hetgeen je hebt opgeschreven, zodat je het allemaal niet voor niets hebt opgeschreven. Je woorden zijn wat dat betreft heel duidelijk: je wilt gerechtigheid, óók jegens degenen die er voor verantwoordelijk zijn dat jullie, namens de Koning(in) nota bene, op een schandalige manier behandeld zijn. En je boodschap van december 2012 is ook duidelijk:

    Ik heb zelf ook twee dochters, de oudste is 16, de jongste 6. Ik moet er niet aan denken als één van beiden zoiets zou overkomen als met jullie dochter is gebeurd. Maar goed, dat er lieden op deze wereld rond lopen die dit soort dingen doen, ja, dat wist ik en dat is al erg genoeg.

    Maar wat ik niet wist, is dat de overheid kennelijk politieke belangen boven het belang van ouders van vermoorde kinderen stelt, door niet alleen te weigeren tips in een bepaalde richting alleen nog maar te onderzoeken, maar ook nog eens getuigen de mond te snoeren en zelfs in gevaar te brengen. En jij hebt dat al die tijd geweten, hebt daar al die tijd mee moeten leven:

    “Ze zullen nooit met een asielzoeker als dader komen, want dat ligt politiek te gevoelig en dan komen er grote problemen ook voor Jan Verkaik, die alles wat asielzoeker was, liet liggen. Er was op de Kéningswei geen enkele tip die niet naar de asielzoekers wees. Hoe kun je dan nu nog geloofwaardig overkomen, door toch nog te komen met zo’n gast als dader.

    Voor mij staat het 100% vast, alles wijst er op. Het is verschrikkelijk, maar zal dit beest (of beesten) wel ooit gepakt worden. Als justitie het moet doen, dan vrees ik het ergste.”

    Nou, je hebt dus gelijk gekregen. Ze zijn niet met een asielzoeker als dader gekomen, of dat nu achteraf bezien terecht zal blijken te zijn of niet. Het feit dat men thans, ook weer op een schandalige manier, probeert Wim de mond te snoeren geeft aan dat Wim’s theorie voor iemand problemen veroorzaakt. En diegene ben niet jij, noch je familie, die alleen rust en gerechtigheid willen.

    Nou, neem vooral je rust en laat Wim maar schuiven. En maak je vooral niet druk om wat die tuinkabouters van een Yehudi en een Peter Air allemaal uit spoken om te proberen de zaak alsnog in de doofpot te houden. Al wat ze doen is zichzelf totaal belachelijk maken en de aandacht vestigen op jou verhaal dat nu eindelijk eens verteld moet worden.

    Ik ben Wim dankbaar!

    — Arend Lammertink —

  35. aanenoppakken zegt:

    Lieve Maaike,

    Het duurt al veel te lang. U heeft al zolang gestreden nu nemen Wim en wij allen het van u over en zullen er alles aan doen om het tot een eerlijk en rechtvaardig eind te brengen. We leven allemaal mee en willen alleen maar de waarheid boven tafel zodat u eindelijk echt rust kunt krijgen om alles verder te verwerken.

    Liefs, Renate

    Evil is done under the cover of darkness
    Good works are done in the sunshine ! Jim Tuck

  36. waterman10 zegt:

    Hoi Wim,
    Het schijnt dat je jezelf aan het ondergraven bent.
    http://veenklooster.wordpress.com/2013/11/13/wim-dankbaar-ondergraaft-zichzelf-in-alternatief-scenario-zaak-vaatstra/comment-page-1/#comment-3

    Was wel te verwachten dat er zich weer trollen gingen manifesteren.
    Veenklooster= trollenblog

    Laat je maar niet demoniseren Wim,want je bent nu goed op stoom.
    Doordouwen nu!

  37. Waterman, ik post bijna nooit maar heb het zojuist bij de Veenklooster-man wel even gedaan.Strekking: zonde van de tijd om jezelf helemaal steilachterover te rekenen over een fietstocht die nooit heeft plaatsgevonden…..

  38. waterman10 zegt:

    J.Hans Mauritz,ik kan jouw posting nergens zien op veenklooster. Zal zeker wel niet in goede smaak zijn gevallen daar. 🙂
    Laat ze daar maar in hun eigen trollenshit roeren. Meer kan ik er niet van zeggen.

  39. Dirk zegt:

    Na dit intermezzo graag verder met het onderwerp support voor Maaike.

  40. Dirk zegt:

    Ik herhaal…
    Na dit intermezzo graag verder met het onderwerp support voor Maaike.

  41. Ronald zegt:

    Bij “Veenklooster” wordt een grote denkfout gemaakt. Omdat hij details in het scenario van Wim kan weerleggen zegt nog niet dat het scenario kompleet onzin is en zegt zeker niet dat dus het officiële scenario wel waar moet zijn. In feite doet hij hetzelfde met het scenario van Wim als Wim doet met het scenario van het OM. Met dit verschil dat Wim met keihard bewijs aantoont dat het scenario van het OM op essentiële punten niet kan kloppen en dat Veenklooster alleen op basis van wat redenaties aantoont dat details van het scenario van Wim niet deugen. Daar kan hij best gelijk in hebben. Ook Wim was er niet bij en of Jasper nu wel of niet Marianne had kunnen inhalen is niet zo relevant, belangrijker is dat bewezen kan worden dat Marianne nooit op de fiets heeft gezeten.

  42. Souraya zegt:

    Zou ook graag nog wat meer support voor Maaike hier zien!

  43. Akky van der Veer zegt:

    Leave Maaike,
    Wy kenne elkoar no sûnt koart persoanlik. Do sitst mei twa fuotten yn ien hoas en dat is in hiel grut dilemma, dat begripe wy allegear hiel goed. Bliuw dysels, do witst yn dyn hert dat it net doge kin, En do witst ek dat de wierheid net te kearen is. It komt út, Maaike. En pas dan kinsto dy einlings deljaan en krijsto de rêst dêrst al fjirtjin jier lang rjocht op hast. Ik fyn dy in geweldige frou en mem!

Geef een reactie

