Update geëiste rectificaties

Marianne met steil haar zoals ze ook op Koninginnedag 1999 had. (Bron: Geke)

The greater our knowledge increases the more our ignorance unfolds. – John F. Kennedy

Voor je zelfvertrouwen is het heel veilig en lekker als je onbewust onbekwaam bent. Niet voor niets luidt het gezegde: “Zalig zijn de onwetenden en de eenvoudigen van geest…” Je hebt immers rust in je koppie als je geen benul hebt van iets dat je mist, zou moeten weten of kunnen.

Het AD gebruikte één van de slechtste foto’s die er van Maaike te vinden zijn. Zou Chris Klomp haar  toestemming hebben gevraagd?

Bezoekersaantallen Recht is Krom vandaag op jaarrecord, met dank aan de mainstreammedia om hun lezers naar deze site te sturen waar ze het echte verhaal tot zich kunnen nemen.

Van: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Verzonden: woensdag 6 november 2013 16:05
Aan: RT Secretariaat Redactie
Onderwerp: Rectificatie

In het onderstaande artikel maakt u zich schuldig aan smaad en laster. U beschuldigt mijonder meer van diefstal, een strafbaar misdrijf. Dit is een grove schending van de waarheid, alsmede riooljournalistiek van de bovenste plank. Ik heb niets gestolen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22033821/__Rechtszaak_om_dagboek_Vaatstra__.html?cid=rss

Bovendien noemt u mij een “zelfbenoemd activist”. Ik heb mij zelf nooit een activist genoemd. Deze term acht ik volledig niet van toepassing op mij. Het woord zelfbenoemd dient gerectificeerd te worden. Tenzij u kunt aantonen dat ik mijzelf ooit een activist heb genoemd.

Voor beide onware beweringen, eis ik binnen 24 uur rectificatie van uw krant, geplaatst op een prominente plek.  Zo niet, dan zal ik aangifte doen van smaad/laster tegen uw krant en  u in rechte betrekken.

In afwachting van uw tijdige reactie en onder voorbehoud van alle rechten en weren,

Wim Dankbaar

023-5268730

dank@xs4all

From: RT Secretariaat Redactie [mailto:redactiesecretariaat@telegraaf.nl]
Sent: woensdag 6 november 2013 16:39
To: ‘Wim Dankbaar’
Subject: RE: Rectificatie

Geachte heer Dankbaar,

Het betreffende bericht wordt verwijderd van de site en vervangen door een nieuw bericht met daarin uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

redactie telegraaf.nl

Chris Klomp

Op onderstaande eis moet ik nog een antwoord ontvangen:

From: Wim Dankbaar [mailto:dank@xs4all.nl]
Sent: woensdag 6 november 2013 16:35
To: ‘redactie@ad.nl’
Subject: Rectificatie

In het onderstaande artikel van de hand van Chris Klomp, maakt uw krant zich schuldig aan minimaal twee onware, smadelijke beweringen.

http://www.ad.nl/ad/nl/11826/Moordzaak-Marianne-Vaatstra/article/detail/3539909/2013/11/06/Moeder-Marianne-Vaatstra-Ik-wil-mijn-dagboek-terug.dhtml

De eerste onware bewering is deze:

“De complotdenkers onder aanvoering van publicist Wim Dankbaar uit Overveen geloven er heilig in dat de overheid achter de lustmoord zit.”

Ik heb nooit gesteld dat Justitie of een ander overheidsorgaan achter de moord op Marianne Vaatstra zit, laat staan dat ik dat heilig zou geloven. Integendeel. Ik heb gesteld dat Justitie verantwoordelijk is voor de cover-up van de ware toedracht van de moord, met alle bedrog, leugens en misdrijven die daarbij aan te pas zijn gekomen.  Nimmer en geenszins heb ik ooit gesteld dat overheidsdienaren de moord hebben beraamd en/of uitgevoerd en/of anderszins medeplichtig zijn aan de toedracht ervan. Deze onware bewering is slechts bedoeld om mij op een negatieve manier als “gekke Henkie” neer te zetten, hetgeen de bewering smadelijk en lasterlijk maakt.

De tweede onware bewering is deze:

“Ze hebben nu beslag weten te leggen op het dagboek van de moeder van Marianne.”

Ik, noch iemand anders van mijn medestanders, hebben “beslag weten te leggen” op het dagboek van Maaike Terpstra. Het is door haar vrijwillig en rechtmatig ter beschikking gesteld met de uitdrukkelijke toestemming dit te gebruiken voor ons onderzoek en naar ons goeddunkt eruit te publiceren, op voorwaarde dat wij privé-informatie  (namen van kinderen en kleinkinderen e.d.) eruit laten. Uw krant suggereert, of eigenlijk moet ik zeggen stelt, dat het dagboek op onrechtmatige wijze in onze handen is gekomen. Omdat dit niet waar is, is de aantijging smadelijk.

Voor beide onware beweringen, eis ik binnen 24 uur rectificatie van uw krant, geplaatst op een prominente plek. Zo niet, dan zal ik aangifte doen van smaad/laster tegen uw krant en  u in rechte betrekken.

In afwachting van uw tijdige reactie en onder voorbehoud van alle rechten en weren,

Wim Dankbaar

023-5268730

dank@xs4all

From: Hart [mailto:hart@sbs.nl]
Sent: woensdag 6 november 2013 18:52
To: ‘dank@xs4all.nl’
Subject: RE: Rectificatie

Geachte meneer Dankbaar,

Het bericht is aangepast en we hebben uw citaat eraan toegevoegd. Het duurt wellicht nog enige minuten voor de verandering zichtbaar is op onze website.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/friesland/2013/moeder-vaatstra-wanhopig-door-openbaarmaking-dagboek/

Met vriendelijke groet,

De redactie van Hart van Nederland

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

28 reacties op Update geëiste rectificaties

  1. jairalali zegt:

    Wat een waardeloze foto van mevrouw Terpstra. Die heeft ze vast niet zelf afgeleverd.
    Overigens is ze een mooie oude vrouw, en voor wie kan Zien ziet ook dat ze van binnen mooi is.
    En ach ja, de telegraaf. Triest krantje!

  2. lidy zegt:

    goed zo!…

  3. Chrysalis zegt:

    Je hebt helemaal gelijk!
    Dit had je, wederom, niet beter kunnen formuleren.

    Kwalijke zaak als men niet bij de feiten blijft.
    Er is er hier maar een die volkomen bij de tijd is, en dat ben bij (en toch ook Maaike).

  4. P.S.M. Welbergen zegt:

    Wat het daglicht is voor een zekere Graaf D. is de waarheid voor deze lieden.
    Dodelijk en dus mijden, als de pest.
    Wim weest en echte stiekel, in dezen.

  5. Marja zegt:

    Chris Klomp is dus een heuze heksenjacht tegen Wim begonnen. Klomp schendt alle gedragcodes van de Raad voor de Journalistiek. Klomp heeft de grenzen van journalistieke ethiek overschreden. Maar dat is logisch: hij is namelijk geen journalist. Die foto van Klomp bij de politie verklaard eigenlijk alles al. Een stille.

  6. albertb69 zegt:

    Goed zo Wim, pak ze maar flink aan, De aanval is de beste verdediging,
    En vanavond maar even goed opletten wat onze grote vriend Petertje de Vries weer voor leugens uitkraamt in DWDD. De leugenachtige propaganda machine draait weer op volle toeren.
    Ze hebben natuurlijk niet het lef om jou uit te nodigen, dus van hoor en wederhoor is geen sprake. Het moet natuurlijk wel de grote Peter Air de Vries show blijven en die duldt uiteraard geen tegenspraak van complotdenkers.
    Ik ga in ieder geval niet kijken, ik kan de leugens van Petertje, die heel goed weet hoe het werkelijk zit, niet langer aanhoren.

  7. vuur01 zegt:

    http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Komende-Uitzending.2267.0.html

    Peter R. de Vries moet komen opdagen. Dan weet je wel dat de paniek groot is……… Peter is immers een dure jongen dus het mag wat kosten😉

    • IIS zegt:

      Waarom haalde Peter de Vries in het programma DWDD ook niet even de naam Demmink aan? De naam Friso mocht wel vallen, maar een zekere Joris die zeer zeker ook in het rijtje thuis hoort kwam niet in hem op?

  8. Chrysalis zegt:

    Desnoods betaalt die (halve homo) Van Nieuwkerk het uit eigen zak. Ben blij dat ik ver weg woon van NL, ver weg van het DWDD-staatsamusementsprogramma, ver weg van het NOS Staatsjournaal. Want het is allemaal zum kotsen, bah.

    • Marja zegt:

      Verschrikkelijk programma. Heb het bij toeval één keer gezien, precies toen Pter Air de Vries er als gast was. pfff… echt zo’n programma voor uitgebrande veertigers die graag een biertje drinken en dan als een stel oude wijven over iedereen gaan roddelen. Dat was mijn eerste indruk. Daarna uit frustratie mijn TV bij het grof vuil gezet. Nederlandse TV: de honden lusten er geen brood van.

      • Chrysalis zegt:

        Oude wijven die roddelen inderdaad, het zijn allemaal van die softe metro-mannen in NL. Daar ga je geen oorlog mee winnen. Ondertussen worden ze in dat zombie-land door de main stream media van echte info onthouden, gaan nog rustig een maand op vakantie naar Japan, alsof NL’ers immuun zouden zijn voor straling, terwijl Tepco uitgerekend nu wil gaan stunten. Ik bedoel maar, ‘na ons de zondvloed’ zullen ze denken, als je maar happy bent (het geluk is namelijk met de dommen). Keep smiling!

  9. vuur01 zegt:

    @airwave33, kwaliteit is erg slecht, geluid valt weg en overgangen zijn chaotisch. Als hier een goede versie van komt post ik het meteen😉

  10. yvonne zegt:

    vanavond vanaf 20.30, bij talktomyra.com, een hele andere waarheid over petertje…………Al is de combinatie waarheid en petertje in één zin niet te pruimen!

  11. airwave33 zegt:

    Zou de moderator evt. de eerste video kunnen verwijderen die is mislukt.

  12. Marja zegt:

    Ik zou zeggen, klacht indienen bij de raad voor de journalistiek: http://www.rvdj.nl/procedure

  13. Marja zegt:

    Heb het zelf niet gezien (kijk geen TV) maar blijkbaar is Wim afgelopen avond weer door Peter R. de Vries in DWDD weggezet als dorpsgek: karaktermoord. http://martinvrijland.com/2013/11/06/wim-dankbaar-karaktermoord-door-peter-r-de-vries-dwdd/

  14. Souraya zegt:

    Welkom alle nieuwe lezers sinds vandaag 6 november.
    Ga jezelf inlezen hier, dan kom je er achter dat wat de MSM naar buiten brengt heel anders is dan de waarheid.
    Als je oprecht geïnteresseerd bent, op deze site is genoeg te vinden over de zaak Vaatstra en trek dan je conclusie.

  15. lidy zegt:

    Beste Wim, helaas gebeuren al die dingen die ik al op voorhand aan zag aankomen. Ik heb er op het blog van de roestige spijker heel wat over geschreven in de hoop dat het opgepikt zou worden. Ik beschouwde het min of meer als mijn centrale stekkie waar mensen zoals jij en wie nog meer even kennis konden nemen van mijn visie. Nu is dat door de moderator een beetje teveel van het goede bevonden en daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik respecteer dat en ga daar niet meer schrijven, maar gelukkig heeft de moderator wel alles laten staan. Ik heb zo het idee dat ik alles daar gezegd heb, in ieder geval zover mijn kennis en ervaring rijkt, meer kan ik niet doen of bijdragen.

    Behalve nog het volgende: Daarnet heb ik nog even het blog bezocht van Micha Kat. Als je mijn reacties leest op zowel het blog van Steven Brown, van een tijdje terug over deze kwestie, en de Roestige Spijker, dan kun je weten dat ik geen enkele twijfel meer heb over de dubbelrol van Micha Kat.

    Nog 1 keer wil ik je waarschuwen voor deze man omdat hij je nu samen met zichzelf uitnodigt om met Peter R. op TV in debat te gaan. Dat zou voor jou de slechtst mogelijke combinatie zijn. Je hebt een vriend en dat is Mauritz. Ik heb naar hem geluisterd en dat is de man waar je op kunt bouwen en vertrouwen. Begeef je alleen met hem in dergelijke situaties op TV, en zelfs dat raad ik je af, en bedenk dit: Al zit je inhoudelijk nog zo op het rechte pad, langs dat pad staan er tallozen opgesteld om je er van af te meppen en het liefst voor groot publiek. Dus ga die weg niet, en helemaal niet alleen!… Zorg ten tweede voor een betrouwbare en zoals Moritz zegt, gehaaide advocaat. Uiteraard blijf ik je wel volgen op dit blog.

    Al het goede en succes Wim. Ik vind jou en Moritz kanjers!…

    • lidy zegt:

      Beetje slordig, ik bedoel natuurlijk Mauritz. En mijn kennis reikt. Nouja. En nu ik hier toch nog even ben en je vindt mij wellicht een drammer, maar waar jij mee te maken hebt is schorriemorrie. Ik heb op Stevens Brownsblog nog een opmerking daarover gemaakt. Jullie zijn te Iief en te beschaafd voor deze lieden. Hoezo moet je de ruimte krijgen om je te verdedigen? Je moet ze voor de rechter dagen en een schadevergoeding eisen en eisen dat zij zelf in het programma hun verontschuldigingen aanbieden en een rectificatie voorlezen. Stop met dat gebabbel Wim, ook hier op het blog. Klinkt niet aardig, maar dit zijn geen aardige zaken en echt geloof me Wim je bent te lief en te beschaafd voor deze gehaaide rotzakken. Neem een goede advocaat, en vecht het hier op je blog niet uit!…

      • jairalali zegt:

        Ik sluit me volledig bij Lidy aan! Om tegen dat soort raffinement op te kunnen moet je zelf een heel vals karakter hebben en dat heb jij niet Wim. Eerlijk waarheidsvinding vraagt om eerlijke mensen. Jouw tegenstanders zijn dat tot nog toe absoluut niet!

      • lidy zegt:

        Ik zei het toch?

        Wim, je mocht je bij het AD verdedigen tegen de beschuldigingen en kijk wat ze ermee hebben gedaan. Stop met dat babbelen, en met de johnnie hang yourself methodes, concentreer je op de zaken die komen. Wat willen jullie bereiken en wat zijn daarvoor de eerste belangrijke zetten.

        Er ligt bijvoorbeeld belangrijke jurisprudentie, waar de rechter een zeer duidelijk standpunt heeft ingenomen t.a.v. het horen van getuigen, te lezen in het vonnis van de roestige spijker voor het voegen in de zaak AD en Demmink. Daar kun je naar verwijzen en op terugvallen in je eigen zaak.

        Dan, wat is die zaak en probeer je daartoe te beperken. En neem een advocaat die dat juridische spel door en door kent. Men zal je ook bij de komende twee rechtzaken voortdurend verleiden tot inhoudelijke uitspraken die richting het overdoen van de Vaatstrazaak gaan. Om dat te voorkomen heb je een advocaat nodig en zul je vooraf een plan moeten maken om de tegenpartij bij de les te houden.

        Wat jullie doen en wat jullie ontdekken kan mogelijk leiden tot het overdoen van de Vaatstrazaak en daarbij kun je verwijzen naar het boek dat geschreven is over lucia de Berk. Dat is het standpunt dat jullie zouden moeten innemen om verder te komen. Dat begrijp je of dat begrijp je niet. En ik wil graag dat jullie dat begrijpen. Vandaar dat ik hier toch nog een keer op terug kom.

Geef een reactie

