Zitting smaadzaak Groningen

Beste fans, volgers (en trollen),

Het was een enerverende, doch mooie dag in mijn geboorteplaats, waar mijn lieve moeder  getogen is en mij ter wereld bracht. Nog bedankt, mam!

Al mijn supporters wil ik hartelijk bedanken voor de komst naar Groningen. Speciaal wil ik nu even noemen mijn vriend Gerrit Veldman, de door de Telegraaf gebombardeerde  “drugscrimineel”, die met de door Justitie naar Noorwegen weggesluisde Ali Hassan in de cel zat, en helemaal van IJmuiden naar Groningen kwam rijden om mij support te geven en  te zien wat ik ervan bakte.


Komende dagen zal ik uitgebreider verslag doen van deze dag. Daar heb ik nu niet de tijd voor, maar de proces verbalen van mijn beide wrakingsverzoeken, kan ik alvast geven. 

Wraking 1

Wraking 2

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Zitting smaadzaak Groningen

  1. oogje zegt:

    Ik had al zo een vermoeden dat zo zal gaan de waarheid mag niet aan het licht komen veel respect voor jou wim gewoon doorgaan maar als de waarheid bovenwater komt dan rollen er heel veel koppen in de hoogste top

  2. theyknew zegt:

    Wim,

    Als de moord op Marianne Vaatstra niet was gepleegd was het dan ooit tot deze rechtszaak gekomen? Kunnen wij dan hieruit concluderen dat het argument van de rechter uit de eerste wraking, dat de Vaatstra zaak er slechts indirect mee te maken heeft, naar het land van de fabeltjes toe verwijzen? Hoe kijk jij hier tegen aan?

  3. marceltjoeng zegt:

    wajong 29 oktober, 2013 at 0:25
    hier een CC: van mijn post op KLOL n.a.v. jouw verslag hier
    @Wim Dankbaar – even op zijn blog gekeken

    hoewel ik het niet kon laten,
    ergens te melden, in die eindeloze maybe yes / maybe no,
    tussen Micha Kat ende Wim Dankbaar

    ‘de hijgende houding betreft zulke nuances
    volstrekt onnodig (is)’
    ..
    ‘en voor het toekijkend publiek,
    .. ronduit teleurstellend’

    heb ik de post met Wim Dankbaar’s Wraking’s PV’s
    eens bekeken

    https://rechtiskrom.wordpress.com/2013/10/28/zitting-smaadzaak-groningen/

    en verdomd,
    zonneklaar, Wim Dankbaar volkomen ende volstrekt gelijk,
    in zijn Wraking

    de Rechters’ argumenten

    1 – Naast de DNA-match was sprake van een bekennende verklaring met daderkennis van de
    veroordeelde.
    2 – Gezien vorenstaande moet de politierechter concluderen dat het horen van
    getuigen in de aan verdachte ten laste gelegde feiten niet in redelijkheid van belang kunnen
    zijn voor enige in deze strafzaak te nemen beslissing
    3 – Ten overvloede merkt de politierechter op dat het hier niet een heropening van de zaak
    Vaatstra betreft

    4 – Het verzoek tot het horen van getuigen wordt derhalve afgewezen.

    echter

    1. zelfs, een DNA-match, een bekennende verklaring, en daderkennis, sluit geenszins uit, het uitputtend zoeken naar de waarheid in geval van separaat onderzoek naar smaad, zijnde het onderzoek naar het smadelijk voorgestelde, en mag zo niet eens door de rechter geponeerd, schandelijk

    2. ‘Gezien vorenstaande .. in de redelijkheid van belang’ hier immens foutief toegepast, met de ‘Gezien vorenstaande’ volstrekt onacceptabele toedekkingen, een logistische wanconstructie voorgesteld, werkelijk schandalig

    3. en ‘ten overvloede’ wordt hier, door een rechter, feitelijk, een ‘innuendo’ ten tonele gevoerd, volledig ‘overvloedig ende van geen enkel rechtsbelang’, integendeel zelfs, de volstrekte afbruek aan enig rechtsbelang, wederom, werkelijk schandalig

    – wat een vuile & pseudo-amateuristische & krakkemikkig professionele, gemanipuleerde wanvertoning

    .. op naar de drie kamers, Wim

  4. marceltjoeng zegt:

    WD, ik heb een quasi ‘allesomvattende’ samenvatting op Klokkenluider gepost

    http://www.klokkenluideronline.is/enter-the-horror-psychiaters/#comment-104760

    betreffende de historisch voorstelbare genesis
    van een volstrekt gestoord Oranje (en al die anderen),

    wie weet,
    ter inspiratie

  5. Ronald zegt:

    In de Volkskrant (pagina 11) van vanmorgen een groot artikel over de rechtzaak. De kop was prima (Zaak-Vaatstra als het deksel op de justitiële doofpot) maar verder was het een poging om Wim weg te zetten als een dorpsgek, hoewel hij er niet zo uitzag met zijn krijtstreep pak.

  6. Diewer zegt:

    Ja, Akky, ik denk dat je gelijk hebt, dat de twee zogenaamd ‘gesmaden’ zich helemaal veilig voelen achter de rug van justitie.

    • johan bosman zegt:

      Akky,

      Ikzelf heb in Groningen en Leeuwarden (in beroep) vier “rechtzaken” gehad waarbij criminele burger-handlangers van justitie steeds op de tribune zijn gezet door de O.v.J.’s. om daar te kunnen genieten van de straf die hun slachtoffer kreeg. Twee van deze mensen hadden vernielingen bij ons aangericht (om voor justitie strafbare feiten uit te lokken) en nog een derde individu met de strafbladaantekening “gevaarlijk” die in mijn jeugd twee pogingen tot moord op mijzelf (werktuigkundige J.G. Bosman Noorderstraat 70 Oostwold) heeft ondernomen en ook mijn vader (vlieginstructeur J.B. Bosman de Zanden 2 Teuge) de dood in heeft gejaagd. Justitie doet dit om -in mijn geval- een getuige van strafbare feiten begaan door de gemeente Groningen en waarvan zeer veel aangiftes het gevolg kunnen zijn emotioneel zoveel als mogelijk kapot te maken. Zo “werken” ze bij het Openbaar Ministerie in Groningen. Echt: zware criminelen!

      Vr. gr. Johan Bosman.

  7. Willem ipema zegt:

    Wim, het wraken van een rechter is een papieren tijger!
    De enige manier om van een vooringenomen rechter af te komen is hem of haar op je getuigenlijst zetten als procesdeelnemer. Bij het niet gebruik maken van het verschoningsrecht door de rechter is er dan sprake van een ambtsmisdrijf.
    En Ali is idd via het uitzetcentrum aan de tafelbergweg 10 in A’dam weggesluist.

  8. naamlost zegt:

    Als ik de processen-verbaal lees is er geen speld tussen Wim z’n betoog te krijgen. Het klinkt stap voor stap er logisch. Tevens heb ik gisteren enkele blogs en tweets gelezen en daar proberen ze Wim idd in de hoek der idioten neer te zetten. Luisteren die mensen niet, of maken ze deel uit van een andere werkelijkheid? Ik vond dat nog al opvallend.
    Tevens wilde ik nog zeggen dat ik het ook een dappere strijd vind van Wim, want behalve de waarheid valt er persoonlijk niets mee te winnen.

    • Herman zegt:

      Er zijn blogs die altijd de spot blijven drijven met de Klokkenluiders. Een hopeloos slag apart. Spotters krijgen spotters loon. Opvallend zijn ook de reacties die Jasper S. veroordelen en dat te kennen geven op het Memorandum van Marianne…
      Er lijkt wel een vóór of tégen situatie te zijn gecreëerd. En dàt lokt ruzie uit. Maw: als de meerderheid achter PR of Bauke staat… dan zal Wim in een slecht daglicht komen te staan.
      Conclusie: vriendschap , eensgezindheid of gevoelens van rouw en liefde worden onder het tapijt geveegd. Wat een zinloze leegte..

  9. veryworried zegt:

    @wim dankbaar,

    Wim, mijn grootste respect voor de manier waarop je strijd voor rechtvaardigheid, voor je moed vooral ook.
    Ik lees dat de rechter beslist dat jij je aan een psychiatrisch onderzoek moet onderwerpen. Kan dat zomaar? Dit is toch niets anders dan KGB methode? Ook in Rusland worden tegenstanders zonder vorm van proces tot een verblijf in een psychiatrische instelling veroordeelt. En worden anders vermoord!
    Dat kan toch niet zomaar in ons land? In deze zogenaamde democratie?

    Als dit waar is (dit verplichte psych. onderzoek) dan verlies ik het laatste rstje geloof in on justitieel stelsel.

    Sterket Wim, en dank voor je goede strijd.

  10. roos zegt:

    Maakt alleen maar duidelijk hoe wanhopig ze zijn! er is idd maar 1 waarheid en dat is de echte waarheid niks meer niks minder..ik zou zeggen gewoon doorgaan dat heeft ook Maaike aan de mannen meegegeven (de zogenaamde complotdenkers)..long time ago..maken jullie het maar af mannen wij kunnen niet meer jullie adem is langer dan de onze. En het klopt Maaike is op en kan niet meer en staat onder druk dus laat ze met rust en jullie zullen het voor haar verder moeten doen en jullie weten als geen ander wie deze advocaat hier op heeft gezet! niemand minder dan justitie zelf.

  11. donquijotte zegt:

    Laat je niet ontoerekeningsvatbaar verklaren Wim.😉
    Verder mijn complimenten. Je hebt wat je wilde, de meervoudige kamer. Succes verder. Die domme ganzen op Swapensjoe en nog wat andere zogenaamde “reporters”, lees volksverraders, beseffen niet hoe belangrijk jouw actie is.

  12. tilopa48 zegt:

    Groot respect voor jou Wim.
    Ik denk dat het beter is om het hele OM verplicht psychisch te laten testen. (incl. Opstelten)
    Ik denk dat 95% direct in een spanlaken zullen worden afgevoerd.
    De overige 5% aan de ritalin.

  13. Chrysalis zegt:

    Dank voor de snelle verslagen na de zitting. So far, so good, op naar de volgende hindernis (zitting). Gelukkig ben je fysiek en psychisch in topconditie: de langste adem met een knappe kop erop. Je hebt de beste mascotte aan jouw zijde en dat is: de waarheid.

Geef een reactie

