Beste Joost Eerdmans,

Beste Joost,

Ik heb net Avondspits geluisterd over Demmink. Mooi dat de zaak eens bespreekbaar wordt gemaakt bij een publieke omroep.

Graag lever ik enig commentaar op je rol als gastheer. Je bracht bij herhaling 2 stellingen naar voren:

1) Er is niets bewezen.

2) De man kan zich niet verdedigen.

Beide stellingen zijn onjuist.

Er is weliswaar niets “wettig” bewezen, maar dit is het gevolg van het feit dat de instellingen die de beschuldigingen behoren te onderzoeken om Demmink voor de rechter te brengen, alle onder verantwoordelijkheid van Demmink zelf vallen. Als het bewijs niet voor een rechter komt, kan een rechter ook niet oordelen of het bewijs wettig en overtuigend is. Demmink zelf zorgt er dus voor dat het bewijs niet voor een rechter komt, zodat jij kunt zeggen dat er niets bewezen is. Ik stel dat als het wel tot een rechtszaak zou komen, het reeds bekende bewijs al meer dan voldoende is om hem schuldig te verklaren.

Dat de man zich niet kan verdedigen, is klinkklare onzin. Juist deze man verkeert als geen ander in de positie om zich te kunnen verdedigen, juist door op een rechtszaak aan te sturen waarin het bewijs getoetst kan worden door een rechter. In plaats daarvan, saboteert hij de totstandkoming van zo’n rechtszaak. Als hij inderdaad onschuldig zou zijn, zou het bewijs de toets van de rechter ook niet doorstaan en hoeft zij zich nergens zorgen over te maken. Blijkbaaar doet hij dat wel. Hij laat zelfs na om de Turkse jongens wegens smaad en laster voor de rechter te dagen. Iets wat hij in feite verplicht zou moeten zijn aan zichzelf, maar als hoogste ambtenaar van justitie in dienst van de samenleving, nog meer aan het Nederlandse volk. Kennelijk ziet hij ook bij zo’n procedure de bui al hangen. De juiste stelling is dat de man zich als geen ander kan verdedigen om zijn naam te zuiveren, maar de middelen daarvoor niet aangrijpt. Sterker nog, de middelen daarvoor tegenwerkt!

Deze handelwijze spreekt reeds boekdelen over de schuldvraag.

Meer toelichting hier:

https://rechtiskrom.wordpress.com/2012/10/11/waarom-demmink-brouwer-en-opstelten-liegen-2/

Mvg

Wim Dankbaar

Over Wim Dankbaar

researcher/publicist/ondernemer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Beste Joost Eerdmans,

  1. moerstaal zegt:

    Dit is precies de reden dat ik zo terughoudend ben ook al weet ik dat veel van die hoge heren niet deugen. Dat weet ik omdat ik een aardige poot op hoog niveau had. Ik ben een kleine jongen maar wel insider en sowieso meer betrokkenheid dan een willekeurige sjonnie. Ik zat als IT-er bij een Joodse organisatie maar ook bij een bekende advocaat. Ik ken door mijn voormalige beroep veel mensen van vaak hoog niveau. Dus ik weet dat veel ronduit psychopaten zijn. Een zelfselectie (vaak al in de familie stamboom) in die rat race naar de macht…
    Alle reaguurders zouden de namen kennen en ik noem ze dus maar even niet, ook niet anoniem. Dat kan mij letterlijk de kop kosten.
    Joris ken ik niet persoonlijk maar ik weet van echt insiders die teveel vertelden dat er een aantal perverse lieden meelopen en dat gaat heel erg ver…
    Mensen worden voor het leven beschadigd door misbruik of krijgen een ongelukje.
    Het is waar kan ik jullie vertellen alleen worden bepaalde namen nog niet genoemd en ligt de focus nadrukkelijk op een poppetje. Wat mogelijk wel weer een goede strategie kan zijn. Pak de grootste schoft die alle rechtsgang tegen de andere schoften blokkeert en pak dan de rest. Snap ik en is zeker een punt!

    Mijn punt is deze;
    Onze beschaving, voor zover het die naam nog mag dragen heeft er in ieder geval tot op zekere hoogte voor gezorgd dat mensen niet zoals in de middeleeuwen op basis van roddel en achterklap tot de brandstapel worden veroordeeld. Ik weet dat er veel af te dingen valt op het rechtssysteem in die onderhand bananen monarchie.
    Toch is het belangrijk te weten dat recht alleen kan zegevieren als het lijdend onderwerp een eerlijk proces krijgt. Mocht het toch alleen rook blijken te zijn dan zaten we verkeerd maar geloof me; Er is genoeg werk aan de winkel. Alleen al een Balkenende of een De Hoop Scheffer zouden voor het gerecht moeten vanwege hun aandeel in illegale oorlogen, meewerken aan illegale CIA vluchten en gebruik van Depleted Uranium en geloof me, de lijst is nog lang, heel lang, zowel qua betrokkenen als hun misdaden. Ik noem de misdaden op grote schaal maar de misdaad op kleine schaal is qua omvang ook groot en betreft pedofilie en ander misbruik en geweld (doodslag).
    Onze kindervriend is slechts een van de velen.
    Jammer als zou blijken dat we ons teveel hebben blindgestaard op dat ene poppetje en de rest lekker hun gang kan gaan.
    Credo:
    Eerlijk proces op basis van hard bewijs.
    Nee tegen eigengerechtigheid.

  2. Dienand Christe zegt:

    De reactie van Wim Dankbaar lijkt mij evident juist. Verder niets aan toe te voegen.

Geef een reactie

